Kesäajokki OG 9-3 Aero -01
Lähetetty: Ti Marras 07, 2017 17:59
Terve!
Tuli tämmönen kolmiovinen ruotsin tuonti aero tuossa -16 kesällä hankittua.
Ensimmäinen kesä meni lähes ongelmitta ja auto talviteloille kevättä oottamaan, mutta keväällä -17 alko turbo tuprauttelemaan sinistä savua joten alkuperäinen 15t mitsu menikin vaihtoon. Kuitenkaan ei ongelmat tuohon loppuneet vaan huomasin että öljyä kuluu silti tasaseen tahtiin, tais koko kesän aikana tuommonen reilu 5l tonkka mennä ~9tkm ajoille
Kummasti se tuntu öljyä puskevan tuohon öljykorkin ympärille kun se oli aina öljyinen ympäristöltään, josta sitten valui lohkon kylkeä pitkin maahan. Tuli sitten mitattua puristukset tommosella motonetin halpis mittarilla, muut tais näyttää jotain 11baria mutta ykkösessä vain noin 7.5baria
Piti alkaa jo todella miettimään mitä tämän kanssa tekis, vaihtoehtoina myydä pois seuraavalle kärsijälle tai saabantilla uus kone tilalle.
Pitkällisen mietinnän jälkeen alko mielessä käymään ajatus jospa tuon koneen ottas ite irti ja laittas ite kuntoon kun kerran puitteet tuohon oli olemassa kesällä asennetun 2-pilari nostimen myötä. (Huom, ikinä ennen tehny tämän kokoluokan remppaa autoon). Wis ohjeet oli kyllä hyvin etukäteen opiskeltu. Joten motti lähtikin noin 10 työtunnin jälkeen melko kivuttomasti pois, suurin vaiva tuossa oli lähinnä alapallonivelet ja vetarin mutterit.
Seuraavaks kone pukkiin ja apurunko takas koppaan kiinni sen verran että sai työnnettyä talvisäilöön.
Tavote olis jos tämä ois takas ajossa Huhtikuussa
Tuli tämmönen kolmiovinen ruotsin tuonti aero tuossa -16 kesällä hankittua.
Ensimmäinen kesä meni lähes ongelmitta ja auto talviteloille kevättä oottamaan, mutta keväällä -17 alko turbo tuprauttelemaan sinistä savua joten alkuperäinen 15t mitsu menikin vaihtoon. Kuitenkaan ei ongelmat tuohon loppuneet vaan huomasin että öljyä kuluu silti tasaseen tahtiin, tais koko kesän aikana tuommonen reilu 5l tonkka mennä ~9tkm ajoille
Kummasti se tuntu öljyä puskevan tuohon öljykorkin ympärille kun se oli aina öljyinen ympäristöltään, josta sitten valui lohkon kylkeä pitkin maahan. Tuli sitten mitattua puristukset tommosella motonetin halpis mittarilla, muut tais näyttää jotain 11baria mutta ykkösessä vain noin 7.5baria
Piti alkaa jo todella miettimään mitä tämän kanssa tekis, vaihtoehtoina myydä pois seuraavalle kärsijälle tai saabantilla uus kone tilalle.
Pitkällisen mietinnän jälkeen alko mielessä käymään ajatus jospa tuon koneen ottas ite irti ja laittas ite kuntoon kun kerran puitteet tuohon oli olemassa kesällä asennetun 2-pilari nostimen myötä. (Huom, ikinä ennen tehny tämän kokoluokan remppaa autoon). Wis ohjeet oli kyllä hyvin etukäteen opiskeltu. Joten motti lähtikin noin 10 työtunnin jälkeen melko kivuttomasti pois, suurin vaiva tuossa oli lähinnä alapallonivelet ja vetarin mutterit.
Seuraavaks kone pukkiin ja apurunko takas koppaan kiinni sen verran että sai työnnettyä talvisäilöön.
Tavote olis jos tämä ois takas ajossa Huhtikuussa