Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Nyt on ajeltu bensalla 320 km ja tankkasin ku osuttiin bensa-aseman kohdalle (täällä niitä ei ole turhan tieheään) keskikulutus oli tällä pätkällä 7,5 l/100 km.
Maasto on ollut aika vuoristoista joten uskoisin että tasaisemmalla pääsisi paljon pienemmällä
Maasto on ollut aika vuoristoista joten uskoisin että tasaisemmalla pääsisi paljon pienemmällä
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Nyt takana on jo reippaat 1500 kilometriä kotoa lähdön jälkeen. Saabi pelaa kuin kello. Nyt on RVS:n ohjeen mukaan käsittely valmis (vaatii 1500-2000 km ajon) ja ainakin vaihteiston osalta voin sanoa että aski tuntuu selvästi jouhevammalta kun ennen. Moottorin osalta selviää lisää kun päästään taas tankkaamaan ja näkee todellisen kulutuksen....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Nyt o kameran vilmirullalta siirretty kuvat tiatokonneelle. Muutaman viilistelykuvan voesin jakkaa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Syksyllä tuli askarreltua autoon sisäpistoke lohkolämmärin kaveriksi, nyt se kyllä lunastaa vaivan tätdellisesti oli ilo lähtee aamulla lämpimällä autolla liikenteeseen kun pakkasta oli -20.
Lisäksi täytyy todeta ettei vaihteiston öljynvaihto + RVS ollut turhaa vaihteisto tuntuu lähes samalta kun kesäkeleillä vaikka pakkasta olikin reilusti. Ero on viime talveen todella iso, nyt ei tunnu pahalta hämmentää vaihteistoa pakkaella.
Lisäksi täytyy todeta ettei vaihteiston öljynvaihto + RVS ollut turhaa vaihteisto tuntuu lähes samalta kun kesäkeleillä vaikka pakkasta olikin reilusti. Ero on viime talveen todella iso, nyt ei tunnu pahalta hämmentää vaihteistoa pakkaella.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Auton korissa oli jo ostettaessa takalokasuojissa alkavaa ruostetta. Nyt viime talven jälkeen nuo ruosteet olivat pahentuneet jonkin verran ja siksi on pakko hoitaa paikat kuntoon ennen kuin on liian myöhäistä. Tarkoitus on hiekkapuhaltaa kaikki löytyvä ruoste pois ja maalata sekä ruostesuojata nämä paikat huolellisesti.
Aloitin purkamaan kuskin puolen takalokasuojasta sisälokasuojan pois edestä jotta pääsen hiekkapuhaltamaan lokasuojan reunan myös sisäpuolelta. Ruoste on päässyt leviämään koko lokasuojan kaaren matkalle.
Hiekkapuhlasin lokasuojan huolellisesti ja kolmeen kertaan, myös sisäpuolen "hyllyn". Ruoste olikin onneksi lähtenyt olkoa päin rikkoutuneen maalipinnan kautta liikkeelle joten hiekkapuhalluksen jälkeen pelti oli siisti ja tasainen.
Seuraavaksi hioin pinnnan kulmahiomakoneella ja lamellilaikalla, näin varmistin että mihinkään ei jää pienintäkään ruosteen jäämää jäljelle.
Kun olin tyytyväinen tulokseen maalasin lokasuojan kaaren pohjamaalilla heti jotta pintaan ei pääse kosteus iskemään.
Kun takalokasuoja oli valmis näiltä osin ruhdyin tutkimaan kuskin puolen etulokasuojaa. Etukaaressa olikin vakiopaikalla alhaalla maalipinta mennyt puhki ja pinta alkanut ruostua, tarkemman tarkastelun jälkeen löysin alkavaa ruostetta myös kaaren etuosasta, puskurin saumasta.
Sitten hiekkapuhalsin molemmat paikat huolellisesti kolmeen kertaan jotta ruostetta ei jäisi minnekään, pienintäkään määrää. Lopuksi maalasin myös nämä paikat pohjamaalilla.
Ennen kuin lopettelin hommia kurkistin jo vähän apukuskin puolen takalokasuojaa. Sielläkin on tyypillinen paikka alkanuy ruostua lokasuojan ja puskurin saumasta. Lisäksi kaaren etuosan maalit ovat irroneet melkein koko matkalta ja alla lienee ruostetta. Tämä on sitten seuraavana vuorossa, ensin täytyy vain purkaa sisälokasuoja pois edestä.
LIsää kuvia löytyy -> http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc ... alaus.html
Aloitin purkamaan kuskin puolen takalokasuojasta sisälokasuojan pois edestä jotta pääsen hiekkapuhaltamaan lokasuojan reunan myös sisäpuolelta. Ruoste on päässyt leviämään koko lokasuojan kaaren matkalle.
Hiekkapuhlasin lokasuojan huolellisesti ja kolmeen kertaan, myös sisäpuolen "hyllyn". Ruoste olikin onneksi lähtenyt olkoa päin rikkoutuneen maalipinnan kautta liikkeelle joten hiekkapuhalluksen jälkeen pelti oli siisti ja tasainen.
Seuraavaksi hioin pinnnan kulmahiomakoneella ja lamellilaikalla, näin varmistin että mihinkään ei jää pienintäkään ruosteen jäämää jäljelle.
Kun olin tyytyväinen tulokseen maalasin lokasuojan kaaren pohjamaalilla heti jotta pintaan ei pääse kosteus iskemään.
Kun takalokasuoja oli valmis näiltä osin ruhdyin tutkimaan kuskin puolen etulokasuojaa. Etukaaressa olikin vakiopaikalla alhaalla maalipinta mennyt puhki ja pinta alkanut ruostua, tarkemman tarkastelun jälkeen löysin alkavaa ruostetta myös kaaren etuosasta, puskurin saumasta.
Sitten hiekkapuhalsin molemmat paikat huolellisesti kolmeen kertaan jotta ruostetta ei jäisi minnekään, pienintäkään määrää. Lopuksi maalasin myös nämä paikat pohjamaalilla.
Ennen kuin lopettelin hommia kurkistin jo vähän apukuskin puolen takalokasuojaa. Sielläkin on tyypillinen paikka alkanuy ruostua lokasuojan ja puskurin saumasta. Lisäksi kaaren etuosan maalit ovat irroneet melkein koko matkalta ja alla lienee ruostetta. Tämä on sitten seuraavana vuorossa, ensin täytyy vain purkaa sisälokasuoja pois edestä.
LIsää kuvia löytyy -> http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc ... alaus.html
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Jatkoin hiekkapuhallusta apukuskin puolella purkamalla sisälokasuojan pois takaa. Hiekkaa kului aika paljon mutta olen tyytyväinen ja uskon saaneeni kaiken ruosteen pois sekä takalokasuojasta että etukaaren alareunasta. Lopuksi ajoin auton talliin suojaan sateilta.
Pohjatöiden tekeminen lokasuojan kaareen oli helppoa kun peltipinta ei ollut kärsinyt vielä ruosteesta liikaa, enemmän aikaa meni sisälokasuojan osien puhdistamiseen. Käytin kaikki mahdolliset työkalut että sain loput ruosteet pois mm. iskunvaimentimen kiinnikkeestä. Kun ruosteista oli päästy eroon maalasin sisälokasuojan pohjamaalilla.
Sama homma jatkui kuskin puolella, lokasuojan kaari oli helppo saada maalauskuntoon mutta sisäloksuoja teetti reilusti töitä. Lopputulos on kuitenkin erittäin hyvä.
Päivän päätteeksi maalasin vielä lokasuojan kaaren pohjamaalilla sekä sisä- että ulkopuolelta.
Seuraavana vuorossa oli etulokasuojien kulmat.
Vesihion vielä kaikki paikat ennen kuin ne olivat valmiit pohjamaalille.
Sitten maalasin etulokasuojien kulmat pohjamaalilla. Seuraavaksi annan pohjamaallien kuivua hetken ennen kuin aloitan värimassan ruiskuttamise.
Aloitin värimassan ruiskuttamisen ohuilla harsoilla, myös sisälokasuojiin ja etenkin lokasuojan kaaren sisäpuolelle.
Ruiskutin värimassaa ja lakkaa molempia kaksi kerrosta. Olin huolellinen ja varmistin että värimassaa meni joka paikkaan ja että se peittää varmasti pohjamaalin kunnolla. Sisälokasuojiin ruiskutin lakan huolellisesti, etenkin taas lokasuojan kaaren sisäpuolelle.
Etulokasuojien kulmat saivat myös kaksi kerrosta värimassaa ja lakkaa. Nyt auto saa jäädä talliin kuivumaan muutamaksi päiväksi että lakkaa kuivuu ja kovettuu kunnolla ennen töiden jatkumista.
Pohjatöiden tekeminen lokasuojan kaareen oli helppoa kun peltipinta ei ollut kärsinyt vielä ruosteesta liikaa, enemmän aikaa meni sisälokasuojan osien puhdistamiseen. Käytin kaikki mahdolliset työkalut että sain loput ruosteet pois mm. iskunvaimentimen kiinnikkeestä. Kun ruosteista oli päästy eroon maalasin sisälokasuojan pohjamaalilla.
Sama homma jatkui kuskin puolella, lokasuojan kaari oli helppo saada maalauskuntoon mutta sisäloksuoja teetti reilusti töitä. Lopputulos on kuitenkin erittäin hyvä.
Päivän päätteeksi maalasin vielä lokasuojan kaaren pohjamaalilla sekä sisä- että ulkopuolelta.
Seuraavana vuorossa oli etulokasuojien kulmat.
Vesihion vielä kaikki paikat ennen kuin ne olivat valmiit pohjamaalille.
Sitten maalasin etulokasuojien kulmat pohjamaalilla. Seuraavaksi annan pohjamaallien kuivua hetken ennen kuin aloitan värimassan ruiskuttamise.
Aloitin värimassan ruiskuttamisen ohuilla harsoilla, myös sisälokasuojiin ja etenkin lokasuojan kaaren sisäpuolelle.
Ruiskutin värimassaa ja lakkaa molempia kaksi kerrosta. Olin huolellinen ja varmistin että värimassaa meni joka paikkaan ja että se peittää varmasti pohjamaalin kunnolla. Sisälokasuojiin ruiskutin lakan huolellisesti, etenkin taas lokasuojan kaaren sisäpuolelle.
Etulokasuojien kulmat saivat myös kaksi kerrosta värimassaa ja lakkaa. Nyt auto saa jäädä talliin kuivumaan muutamaksi päiväksi että lakkaa kuivuu ja kovettuu kunnolla ennen töiden jatkumista.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Loppuunajetussahan laitettiin nuo takakaaret ammattilaisen toimesta kuntoon viime syksynä ja etukaaret jo 2015. Ja tänä keväänä askartelin etukaaria itse kun oli ilmestynyt uutta ruskeaa. Jännä sinänsä että näissä alkaa olla ihan kunnolla ruostetta esim takakaarissa, mutta en silti muista nähneeni yhtään NG-kolkkia, jossa takakaaret olisi ihan MB Sprinter -tyyppisessä kunnossa, eli ruostevanat valuisi sitä tahtia että jättää sadekelillä ruskean lammikon allensa
Sulla kun on toi maalaustouhu selvästi hallussa ja itse jättänyt ne ammattilaisille ja puljannut vain pieniä kohtia spraylla, niin kysyisin vinkkiä tuohon häivyttämiseen. Eli vanha lakkapinta vesihiotaan, päälle värimassa ja sitten lakka. Sitä värimassaa ei ymmärtääkseni hiota ennen lakkaa? Ja onko tarkoitus vesihioa sitä vanhaa lakkapintaa sen verran pitkälle, että uuden lakan jälkeen näkyviin jää vielä vanhaa vesihiottua lakkapintaa, joka sitten kiillotetaan tahnalla taas kiiltäväksi siten että vanhan ja uuden lakkapinnan häivytyssauma tasoittuu mahdollisimman sileäksi? Oletko vesihionut ja kiillottanut myös uutta lakkapintaa viimeistelyssä?
Sulla kun on toi maalaustouhu selvästi hallussa ja itse jättänyt ne ammattilaisille ja puljannut vain pieniä kohtia spraylla, niin kysyisin vinkkiä tuohon häivyttämiseen. Eli vanha lakkapinta vesihiotaan, päälle värimassa ja sitten lakka. Sitä värimassaa ei ymmärtääkseni hiota ennen lakkaa? Ja onko tarkoitus vesihioa sitä vanhaa lakkapintaa sen verran pitkälle, että uuden lakan jälkeen näkyviin jää vielä vanhaa vesihiottua lakkapintaa, joka sitten kiillotetaan tahnalla taas kiiltäväksi siten että vanhan ja uuden lakkapinnan häivytyssauma tasoittuu mahdollisimman sileäksi? Oletko vesihionut ja kiillottanut myös uutta lakkapintaa viimeistelyssä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Joo, eihän nää sieltä pahimmasta päästä ole vaikka vähän mätänevätkinAZP kirjoitti: ↑Ti Kesä 18, 2019 13:27Loppuunajetussahan laitettiin nuo takakaaret ammattilaisen toimesta kuntoon viime syksynä ja etukaaret jo 2015. Ja tänä keväänä askartelin etukaaria itse kun oli ilmestynyt uutta ruskeaa. Jännä sinänsä että näissä alkaa olla ihan kunnolla ruostetta esim takakaarissa, mutta en silti muista nähneeni yhtään NG-kolkkia, jossa takakaaret olisi ihan MB Sprinter -tyyppisessä kunnossa, eli ruostevanat valuisi sitä tahtia että jättää sadekelillä ruskean lammikon allensa
Sulla kun on toi maalaustouhu selvästi hallussa ja itse jättänyt ne ammattilaisille ja puljannut vain pieniä kohtia spraylla, niin kysyisin vinkkiä tuohon häivyttämiseen. Eli vanha lakkapinta vesihiotaan, päälle värimassa ja sitten lakka. Sitä värimassaa ei ymmärtääkseni hiota ennen lakkaa? Ja onko tarkoitus vesihioa sitä vanhaa lakkapintaa sen verran pitkälle, että uuden lakan jälkeen näkyviin jää vielä vanhaa vesihiottua lakkapintaa, joka sitten kiillotetaan tahnalla taas kiiltäväksi siten että vanhan ja uuden lakkapinnan häivytyssauma tasoittuu mahdollisimman sileäksi? Oletko vesihionut ja kiillottanut myös uutta lakkapintaa viimeistelyssä?
Sen häivytyksen teen juurikin kuten kuvailit ja tosiaan hion myös sitä uutta lakkaa. Tärkeää on että lakkaa on ruiskutettu riittävän pitkälle vanhan lakan päälle, sillon ei vahingossa mene puhki kiilloittaessa
Täysin sitä rajaa ei saa katoamaan mutta sen verran kuitenkin että sitä ei löydä ellei kiilloittaja osoita sitä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Kyllä se on oiva apu näissä hommissa, että omaa tuollaisen maalarin taidon! Tuollainen selkeä kokonaisvaltainen ote noiden ruostevammojen kanssa antaa hyvän lopputuloksen. Kiitos taas asian selkeästä ja täsmällisestä esittämisestä! tätä on mukava seurata.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Kiva kuulla että tästä on iloa muillekin vielä pitää ruostesuojaus hoitaa ennen kuin pääsee kasaama auton...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Kiitoksia, noin sen olen itse päissäni ajatellut oikein tehtävän, nyt sain varmistuksen oikeaan työmenetelmään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Tiedä sitä kuinka oikea se on mutta tuntuu olevan toimiva resepti
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Nyt maalit on saaneet kuivua yli 24 tuntia joten sisälokasuojat pääsi massaamaan. Levitin kokasuojan kaaren pokkauksen päälle penselillä paksua massaa reilun kerroksen molemmille puolille ja muun osan sisälokasuojasta ruiskutin alustamassaa kaksi kerrosta. Kaikkiin koloihin ja koteloihin ruiskutin reilusti kotelosuoja-ainetta. Nyt uskon että korjaus kestää, ainakin muutaman talven. Ennen kuin asensin muoviset sisälokasjuojat takaisin paikalleen pesin ne huolellisesti painepesurilla ja liuotinpesuaineella jotta kaikki hiekka ja suolakertymä lähtee pois.
Sisälokasuojat ja takarenkaat on asennettu ja kaikki ruuvit ja kiinnikkeet on paikoillaan. Homma olisi näiltä osin valmis. Jätän maalin kuivumaan vielä, viikon kuluttua uskaltaa jo vesihioa lakkapinnat paikkamaalausten reunoilta ja kiilloittaa paikat kiiltäviksi, vasta silloin projekti olisi täysin valmis.
Samalla kun auto oli tallissa ja pukkien päällä sopivasti käytin tilaisuuden hyväksi ja tein pienen "tuunauksen" takapuskuriin. Rajasin puskurissa olevan alaosan teipillä ja paperilla ja maalasin sen mustaksi RubberComp kumimaalilla. Olen hyvin tyytyväinen lopputulokseen.
Myäs etupuskurin pikkulippa kaipasi uutta kerrosta mustaa RubberComp kumimaalia, siinä oli kiveniskemää yms jos sen verran. Nopea suojaus ja uusi musta pintaan. Nyt Saabi alkaa olemaan aika nätissä kunnossa.
Paljon lisää kuvia -> http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc ... alaus.html
Sisälokasuojat ja takarenkaat on asennettu ja kaikki ruuvit ja kiinnikkeet on paikoillaan. Homma olisi näiltä osin valmis. Jätän maalin kuivumaan vielä, viikon kuluttua uskaltaa jo vesihioa lakkapinnat paikkamaalausten reunoilta ja kiilloittaa paikat kiiltäviksi, vasta silloin projekti olisi täysin valmis.
Samalla kun auto oli tallissa ja pukkien päällä sopivasti käytin tilaisuuden hyväksi ja tein pienen "tuunauksen" takapuskuriin. Rajasin puskurissa olevan alaosan teipillä ja paperilla ja maalasin sen mustaksi RubberComp kumimaalilla. Olen hyvin tyytyväinen lopputulokseen.
Myäs etupuskurin pikkulippa kaipasi uutta kerrosta mustaa RubberComp kumimaalia, siinä oli kiveniskemää yms jos sen verran. Nopea suojaus ja uusi musta pintaan. Nyt Saabi alkaa olemaan aika nätissä kunnossa.
Paljon lisää kuvia -> http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc ... alaus.html
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Missä kunnossa tässä yksilössä on pohja takapenkin alla olevan pystyseinämän kohdalta ja siitä taaksepäin tankin ympäristössä? Loppuunajetusshan tuo pystyseinämä oli mystisesti ruosteessa muun pohjan ollessa kuitenkin tosi siistissä kunnossa:
viewtopic.php?f=29&t=157206&start=692
Ruostetta oli tuon lisäksi tankin sivuilla menevissä runkopalkeissa, mutta sinne ei oikein pääse käsiksi irrottamatta tankkia. Sen sijaan takana sisälokasuojien alla ei ruostetta juurikaan ole. Pohdin vain että miten yksilöllistä tämä mun auton ruosteiden keskittyminen tuohon paikkaan oikein mahtaa olla.
viewtopic.php?f=29&t=157206&start=692
Ruostetta oli tuon lisäksi tankin sivuilla menevissä runkopalkeissa, mutta sinne ei oikein pääse käsiksi irrottamatta tankkia. Sen sijaan takana sisälokasuojien alla ei ruostetta juurikaan ole. Pohdin vain että miten yksilöllistä tämä mun auton ruosteiden keskittyminen tuohon paikkaan oikein mahtaa olla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käyttiksen ylläpitoa: Saab 9-3 Sc 2008 BioPower
Edellisessä katsastuksessa se oli ihan siistin näköinen, täyttyy taas kurkkia loppukesästä kun käyttää leimalla. Pohja oli kaikin puolin siisti viimeksi.AZP kirjoitti: ↑Ke Kesä 19, 2019 14:58Missä kunnossa tässä yksilössä on pohja takapenkin alla olevan pystyseinämän kohdalta ja siitä taaksepäin tankin ympäristössä? Loppuunajetusshan tuo pystyseinämä oli mystisesti ruosteessa muun pohjan ollessa kuitenkin tosi siistissä kunnossa:
viewtopic.php?f=29&t=157206&start=692
Ruostetta oli tuon lisäksi tankin sivuilla menevissä runkopalkeissa, mutta sinne ei oikein pääse käsiksi irrottamatta tankkia. Sen sijaan takana sisälokasuojien alla ei ruostetta juurikaan ole. Pohdin vain että miten yksilöllistä tämä mun auton ruosteiden keskittyminen tuohon paikkaan oikein mahtaa olla.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.