Sivu 1/1

Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Lähetetty: La Kesä 05, 2021 20:58
Kirjoittaja aaqee
Tuli puolivahingossa hankittua 2. autoksi saab 9-3. Auto on ruotsin tuonti, paikallisen hifiliikkeen omistajan pojan auto. Vähän hifiä pakattu kyytiin josta en ole vielä täysin perillä ja subbari pitää purkaa pois kontista koska vie liikaa tilaa. Avarampi putkist, Nordic Tuning ohjelmointi etanolille ja n. 300hp luvattu.

Pientä laittoa ja viimeistelyä niin saadaan tästä hieno fiilistely auto. Niinkuin kaveri kävi toteamassa että kyllä se paremmalta kuulostaa kuin dieseli.

Heti alkuun laitettavaa
- Äämpömittari temppuilee: pohja-asennossa kelluu vaakatasossa ja lämmetessään nousee asteikon ylärajalle.
- Ledipolttimot räpsyy ympäri autoa
- Jarrut laahaa vaikka näyttävät vasta huolletuilta uusilla osilla

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Lähetetty: Su Kesä 06, 2021 08:14
Kirjoittaja tturku
Tervetuloa! Hyvältähän se näyttää.

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Lähetetty: Su Kesä 06, 2021 15:26
Kirjoittaja Baas900
Hieno peli!

Oliko jakopää jo laitettu?

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Lähetetty: Su Kesä 06, 2021 15:51
Kirjoittaja Cona
Hyvältä tosiaan näyttää. Melkoisen massiivinen tuo subbarilaatikko, vie aika lailla sen idean mikä farmarissa on. :D

Joku tällaisen omistanut voisi listata tuon tekniikan potentiaaliset vikapaikat, itseäkin kiinnostaa V6 turbot.

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Lähetetty: Su Kesä 06, 2021 20:03
Kirjoittaja VKe
TERVETULOA :saab: istiksi 8)

Kyllä veekutosella kelpaa 8)

Eikös noi aika vankkoja ole? Tosiaan tuon jakopään kun ottaa ajoissa haltuun, nii ei yllätä. Tuon jakopään kun teettää kunnolla lienee 3 K€..? Toki itte tehtynä paljon halvempaa. Jos vain osaamista itsellä on, säästyy pitkä penni töiden osalta.

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Lähetetty: Su Kesä 06, 2021 20:23
Kirjoittaja aaqee
Jakopäästä ei ole huoltokirjan mukaan tehty. Autolla on 110tkm ajettu ja ei mitään rallatusta edes kylmänä. En tiedä virallista suositusta mutta kuulin harrastajalta että menisi yli 200tkm koska alkupään koneissa olisi vahvempi ketju/vai kiristimet? Tehdään kun tulee ajankohtaiseksi. Huoltokirjan mukaan vaihdeltu säännöllisesti öljyjä ja suodattimia.

Takalasin tummennus menee uusiksi.
Kuva

Tulppien vaihdosta ei tietoa. Nyt siellä on: https://www.ngk.com/ngk-97218-dilfr7b10 ... spark-plug
Mitä mieltä näiden ulkonäöstä. Iridiumtulppia ei kait pitäisi käyttää etanolin kanssa.
Kuva

Ilmansuodatin on vähän kolhiintuneen näköinen ja menee vaihtoon. BSR:n peltikaukalo asennettu.
Kuva

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2021 07:06
Kirjoittaja Fakiiri
Kyllä ainakin T7 koneessa iridiumit menee ihan hienosti, niissäkin sitten pitää olla tietysti lämpöarvo käytetyn polttoaineen mukaan.

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Lähetetty: To Kesä 10, 2021 16:23
Kirjoittaja aaqee
Konehuoneen puhdistelua ja ihmettelyä. Ahtimessa ei välyksiä mutta onko tuo lavoissa tumma palanutta öljyä?
Kuva

Vaahtopesut ja perään liuotinta.
Kuva

Muoviosat käsitelty Gtechniq c4.
Kuva

K&N öljyttävä kartio vanhan BSR suodattimen tilalle. Sumuttelin samalla MAF anturiin yhden pullollisen puhdistusainetta ja maalasin BSR Optiflow -kaukalon uudelleen mustaksi ja 2k-lakalla. Moottoriöljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan reilu 3000km sitten ja edelleen puhtaan keltaiset.
Kuva

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Lähetetty: Pe Kesä 11, 2021 11:15
Kirjoittaja mikan
Siistit kajarien asennukset ovissa! Suodatinta ei parane öljytä.