Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Pakonokassa ei ole kiilaa hammaspyörällä niin hyvä varmistaa ajoitus, varsinkin kun oireet on epämääräiset.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oivoi

Kuva

Se siitä tonnin käyttöautoilusta :roll: Mut jos miettii, et toi makso puolet siitä, mitä Golfista sain, niin erot on täs:
Penkki ei oo hierova
Yhtä vanha/uus
Vain 65 tkm enemmän ajettu
Ei lasikattoa
Ei xenoneita (iso miinus)
Ei automaattia (hiinä ja hiinä onko plussa vai miinus näis vanhois romuis)
Aika mopo
Tää ei luule tunnistavansa liikennemerkkejä ja raportoi luulojansa kuskille
Ei bluetoothia (iso miinus)
Ei tutkia tai kameraa (pieni miinus)
Yhtä paskat renkaat kuin Golfis oli
Tuntematon huoltohistoria epämääräisellä huoltokirjalla
Poliisienkin valitsema väri, vaikka en ymmärrä kuka tän värisen tilasi uutena
Keyless (iso plussa)
Peilit ei taitu ovia vaste (ketä kiinnostaa)
Ei koukkua (aika vähälle käytölle jääny mulla oikeas hyötykäytös)

No tämmöstä tää on. Huomenna tulee raporttia Saabista, et korjaanko vai pistänkö osiks.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja Cona »

Oijoi, eihän oo sentään surullisen kuulu litrainen Ecobyyyst? :D

Fordit on minusta mainettaan parempia ja hinta-laatusuhteeltaan ihan jees.

Ps. käyhän säkin hakemassa leima Cabbeen. Jos sain tohon omaankin katiskaan niin pakko sunkin on saada. :lol: Menin siis tänään avoimin mielin ja taas on vuosi aikaa huijata itseään :facepalm_man:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tervetuloa hoppamiesten joukkoon! Niin sitä ihan vahingossa päädytään fordistiksi ja pian on talli täynnä Taunuksia, sairaus se lienee tämäkin :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
J.N
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja J.N »

JP_Vette kirjoitti:
Pe Syys 29, 2023 15:26
Poliisienkin valitsema väri, vaikka en ymmärrä kuka tän värisen tilasi uutena
Eikö tuo ole muutamissa saksalaisissa ja melkein saksalaisissa juuri se ainoa ällötysväri, jonka saa maksutta. Kelpaa poliisille ja puolustusvoimille, useimmilla muilla ei kestä kantti moista tilata muuten, kuin jos on yhtälössä mukana joku rajoittava hankintaraja tai politiikka.
#3418
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja aero »

Onhan tuo nyt monta kertaluokkaa komeempi kuin juuri mikään harmaan sävy.

Litranen egobooscht muuten kiidätti 2016-mallisen Focuksen jopa 212km/h vauhtiin GPS:n mukaan, yllättävän äkänen se on. Siitä huolimatta, että minä luulin sitä kolinan ja tärinän perusteella dieseliksi vielä yli 300km ajettuani :D, ihastelin vaan että harvoin vetää nokipolttonen näin innolla ylös asti :lol:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja torque »

Kun tuota kuvaa katsoo niin konepellin muoto lähes sama kun volle mk3.Vaimon pokemon fokkerista vm 2002, ehkä v.mäisin oli noi ovien lukot, sekä kake, piti teettää erillinen systeemi että ei avaimien kanssa rävellä, mitä nyt sitä tuolloin tutki, oli se ohjausboksi. Toinen oli ne ajovalojen polttimoiden vaihdot, ihme kirgurgi piti olla että sai tehtyä. Se oli jokin jokin tumman liila/sininen väri(mun silmissä ei hyvä, vaan vaimo tarvitsi jotain käytettyä autoa työmatkohin, hänen firma,( kun aiempi maz 323 meni lunariin kun joku toinen kävi tönimässä liikennevaloissa)). Ja sit oli se muovinen termarikotelo, halkihan se meni ihan vähillä (125tkm)kilsoilla. Ja oli siinä jotain muutakin mitä tuli fiksattua, vaan ajossa ihan mainio, se ZF automaatti hieman kulmikas pienemillä nopeuksilla.
Viimeksi muokannut torque, Pe Syys 29, 2023 21:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja torque »

Tervetuloa hoppamiesten joukkoon! Niin sitä ihan vahingossa päädytään fordistiksi ja pian on talli täynnä Taunuksia, sairaus se lienee tämäkin
tää aika hyvä! Meillä vaihtui silloin joskus fokkeri minun arki OG93 vaimon käyttöön. Minulla ekat ajoharjoitukset oli Taunuksella.
Autokoulussa oli sit volle 343 :) Vaan joo, montaa hoppaa tullut koettua, olihan niissäkin kaikenlaista. Jokin trauma noista jäänyt, uskaltaisinko vielä.

OT: Ja vielä tuosta volle 343 oisko ollut 1.4L, oli sitä maantie ajoharjoittelua, oli sateinen oisko marraskuu ilta, siinä jokin hitaampi auto edessä, hieman kyttäilin ehdimmkö ohi, siellä oli jokin auto hieman kaumenpana tulossa. Ajo opettaja sanoi, anna mennä vaan, ja hyvinhän tuo ohitus meni ja sit takaisin Hki keskustaan. En muista käytinkö 3v siinä vaiheessa, pedaali vakaasti pohjassa. vaan kyllähän tuo kasvatti hieman itseluottamusta omiin ajotaitohin. 18v.
Näissä päivän käytössä automaateissa olevat, hyvin harvoin pedaali sinne pohjaan menee, ehtii muutenkin. Jos jokin man. vaihteilla sit hieman eri juttu.
Viimeksi muokannut torque, Pe Syys 29, 2023 23:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Cona kirjoitti:
Pe Syys 29, 2023 18:54
Oijoi, eihän oo sentään surullisen kuulu litrainen Ecobyyyst? :D

Fordit on minusta mainettaan parempia ja hinta-laatusuhteeltaan ihan jees.
Siis mä melkein ostin sen litrasen Ecoboostin, mutta kun se myyjä lupasi laittaa tekstarin kun avaimet löytyvät eikä tekstaria kuulunut, niin jatkoin seuraavaan kohteeseen. Mä nyt yritin hirveästi tunteilematta ostaa auton ja kun ruksi vaatimuksiksi mk3 automaatti-ilmastoinnilla, niin se hintakäyrä oli aika jyrkässä nousussa kun vielä ekstrana jätti yli 30 minuutin ajomatkan päässä olevat pois. Eli tämä on nyt ihan vain 1.6 mikälie-riisseli, 105 hp.

Fordien maineesta en tiedä, mutta kun tosiaan ottaa verrokiksi nuo vaggilaiset edelliseltä vuosikymmeneltä (ei, en laske 2000-luvun alun faceliftejä, vaan siis uudempia koreja), niin ei Focukselle oikein ole kilpailijaa :roll: Kakkoskoppasta en suostu ottamaan, on niin ankea ja vanha muutenki. Tosin Focuksien kanssa kyllä yllätti se, että näitä on ihan sikana just manuaali-ilmastoinnilla, xenoneista ei voi edes haaveilla ja joku auxiki on vain kaukainen haave eli seki pitää ite ranettaa.
AZP kirjoitti:
Pe Syys 29, 2023 19:10
Tervetuloa hoppamiesten joukkoon! Niin sitä ihan vahingossa päädytään fordistiksi ja pian on talli täynnä Taunuksia, sairaus se lienee tämäkin :mrgreen:
Kiitos. Ei täs kyllä mitään taunushommia oo mieles. Ihan vain ostin samalla logiikalla kuin vaggilaisen sillon puolitoista vuotta sitten.
J.N kirjoitti:
Pe Syys 29, 2023 19:38
Eikö tuo ole muutamissa saksalaisissa ja melkein saksalaisissa juuri se ainoa ällötysväri, jonka saa maksutta. Kelpaa poliisille ja puolustusvoimille, useimmilla muilla ei kestä kantti moista tilata muuten, kuin jos on yhtälössä mukana joku rajoittava hankintaraja tai politiikka.
Taitaa tää olla joo just sellanen. Tosin veronmaksajana olen kyllä tyytyväinen siihen, että jos joku poliisien ja/tai puolustusvoimien keskitetty hankinta ei mieti auton väriä, niin onhan se vain järkevää. Mutta jos yksityinen säästää sillä satasen, että ottaa tämmösen, niin sitä en vain ymmärrä :D Tosin tätä vielä korostaa haalistunut ja naarmuinen yleisilme, et kai tästäki tulis siedettävämpi jos viittis vetästä hologrammit rälläkkäkiillottimella joku päivä. Mutta kaikki se kuitenki suolakuran alle jää pian, aivan se ja sama...
aero kirjoitti:
Pe Syys 29, 2023 19:46
Onhan tuo nyt monta kertaluokkaa komeempi kuin juuri mikään harmaan sävy.

Litranen egobooscht muuten kiidätti 2016-mallisen Focuksen jopa 212km/h vauhtiin GPS:n mukaan, yllättävän äkänen se on. Siitä huolimatta, että minä luulin sitä kolinan ja tärinän perusteella dieseliksi vielä yli 300km ajettuani :D, ihastelin vaan että harvoin vetää nokipolttonen näin innolla ylös asti :lol:
Makuja on monia. Mutta kyllä se litranen Opeliki oli mielikuvissani tätä pirteämpi. Tosin tää voi olla jo niin karstan tukkima imusarjaltaan yms. että voi seki vaikuttaa menohaluihin :D Sekä toki aika multaa muistot. Toinen on sitte seki, että tässä ei vauhti tunnu yhtään, niin ehkä se nuhasuuski sitte korostuu. Ja Astra tietty kepitteli robotillaan alaspäin kuten automaatin kuuluuki, jotta pysyttiin tehoalueella, mutta tällä piti ihan ite Sarkolan mäessä sekottaa nelosta silmään :mrgreen: Ja nopeudesta ja tehontunnusta, niin Golfillaki motarilla tiesi kyllä mutulla koska ollaan sakkorajalla, mutta tän kans pitää kattoa nopeusmittariaki :roll:
torque kirjoitti:
Pe Syys 29, 2023 20:01
Toinen oli ne ajovalojen polttimoiden vaihdot, ihme kirgurgi piti olla että sai tehtyä.
Täs ilmeisesti on sen verran Volvosta apinoitua sukuvikaa, että koko umpio nousee syliin kahden pultin irrotuksella. Toista se oli Golfis, jossa piti irrottaa puskuri :)

En mä nyt jaksa tätä tänne sen kummemmin esitellä, mutta tää kyllä hihityttää. Siis miksi, oi miksi, ei ole voitu käyttää tuota perinteisen lukon paikkaa?

Kuva

Takapihaki alkaa näyttämään jo rengasliikkeeltä. Sais tulla se ensilumi pian, jotta sais noi (mulle) kelvottomat venäläiset talvirenkaat pois nurkista.

Kuva

Muuten mennään normisetillä. Hain Motonetista moottoriöljyä, suodattimen ja jakopääsetin. Jälkimmäisen olis saanu Aeromotorssilta 35 € halvemmalla, mutta kun ei ole mitään tietoa koska se on tehty, niin teen sen nyt sitten sunnuntaina. Saapahan mielenrauhan...

Touhutarrat on haettu Viiruun eli se lähtee sitten aamulla mahdollisesti viimeiselle matkalleen. Ellen sitten saa pomppivaa konetta kuntoon jakopään ajoituksella.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja torque »

Täs ilmeisesti on sen verran Volvosta apinoitua sukuvikaa, että koko umpio nousee syliin kahden pultin irrotuksella.
ok, eli saivat sen asian kuntoon. Minulla ei kokemusta näistä uudemista fokkereista. Tosin vollessa mk3 ei edes mitään pultteja tarvii ruuvailla, siinä voisko kutsua "pikalukokisi".
Viimeksi muokannut torque, Pe Syys 29, 2023 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
Pe Syys 29, 2023 20:29
aero kirjoitti:
Pe Syys 29, 2023 19:46
Onhan tuo nyt monta kertaluokkaa komeempi kuin juuri mikään harmaan sävy.

Litranen egobooscht muuten kiidätti 2016-mallisen Focuksen jopa 212km/h vauhtiin GPS:n mukaan, yllättävän äkänen se on. Siitä huolimatta, että minä luulin sitä kolinan ja tärinän perusteella dieseliksi vielä yli 300km ajettuani :D, ihastelin vaan että harvoin vetää nokipolttonen näin innolla ylös asti :lol:
Makuja on monia. Mutta kyllä se litranen Opeliki oli mielikuvissani tätä pirteämpi. Tosin tää voi olla jo niin karstan tukkima imusarjaltaan yms. että voi seki vaikuttaa menohaluihin :D
Mutta jos oikein tulkkasin, niin täähän ei ilmeisesti ole litranen egobooscht, joten kokeman ei pidäkään olla synkassa tuohon meikäläisen kokemukseen.

Kaivelinpa toiselta foorumilta, minähän näköjään kirjoittelin Egobooscht -Focuksesta koeajoraportin toukokuussa 2016:
Aero @ Alfabbs 6.5.2016 kirjoitti: Koppasin duunireissulla sunnuntai-iltana Sixtin tiskiltä Ford Focuksen avaimen. Köpöttelin parkkihalliin, etsin sinisen ovaalin ja tuikkasin tulille.

Pikkudieselin tuttu, hieman koliseva käyntiääni sekä yhtä tuttu tärinä löysi tiensä maailmaan ja viihdehässäkän heräiltyä talviuniltaan aloin parkkiruudussa tökkiä kohdeosoitetta laitteen uumeniin. Viihdehässäkän viihteellisyys karisi nopeammin kuin talviunenpöpperönsä, kun tökkimisnäytöllinen, epäresponsiivinen ja käyttöliittymältään epälooginen laite on aivan kauhee. Ja tätäkö pitäis kyetä käyttämään sokkona ajaessa? Huhhuh. Mutta en antanut sen häiritä liikaa vaan sivuutin täysin navigaattorin nerokkaan vinkin kääntyä heti ekana väärään suuntaan (onneksi reitti on pääosin tuttu) ja painelin rampista moottoritielle.

Positiivisena yllätyksenä moottori vetää rajoittimelle asti melko tasaisesti, vaikkakin rauhallisesti - no, eipä tämä mikään ST-malli olekaan. Mittarin neula nousee 180km/h tienooseen kohtuu helposti, joskin GPS näyttää tuossa kohtaa n. 170km/h. Siitä eteenpäin kiihtyvyys on verkkaisempaa, mutta neula nousee kyllä yli kahdensadan ja myös GPS näyttää 195-198km/h lukemia. Parin huntin vauhdissa perusmallin alusta alkaa tuntua hieman pehmeältä, mutta vielä ihan ajettavalta. Tiukka jarrutus 180km/h vauhdista lukitsee hetkeksi oikean etupyörän ja auto tärähtää sen mukaisesti, mutta helpottaa nopeasti ja meno pysyy hallussa. Sinsheimin jälkeen rajoituksen taas helpotettua löytyy matkaan alamäki ja ilmeisesti myötätuuli ja lukema GPS:n ruudulla kipuaa aina 212km/h asti. Alustan pehmeys pysyy samoilla tasoilla kuin aiemminkin, mutta välttämättä ihan kauheasti enempää tähän kotiloon ei vauhtia enää haluaisi kelata. Mainittakoon, että tässä vauhdissa Focus kuitenkin on vielä vakaamman tuntuinen kuin ensimmäisen korimallin facefistin A-mersu oli 160km/h vauhdissa. Focus on myös sisämeluisin auto, jolla olen noita baanoja ajanut.

Mutta vaikka lappu lattiassa moottoritiellä ajaminen on yksi hauskimmista asioita mitä Saksassa voi tehdä, kaikki hyvä loppuu aikanaan. Päästyäni tarpeeksi lähelle matkakohdetta pudottelin moottoritieltä alas ja sompailin kaupunkiin. Keskustassa Focus on aika normaali auto, sellainen perusketterä pyöriteltävä. Navigaattori on edelleen aivan kauhea eikä sen ääntä saa säädettyä helposti. Karttaa piti vilkuilla jatkuvasti, kun en jaksanut valikoista äänensäätöä etsiä. Start-stopissa on pieni viive käynnistymisessä, mutta ei kovin paha.

Keskiviikkoiltapäivänä olinkin sitten lähdössä takaisin. Kaivelin rekisteriotteen esille vilkaistakseni moottorin tehon. Yllätyksekseni paperissa komeili 92kW lukema, mikä kuulosti aika vähäiseltä pyhäpäivän motarilaukan suhteen. Seuraavaksi tajusinkin huipputehon tulevan vasta 6krpm kohdalla ja että polttoaineeksi on määritelty bensiini! Ja toden totta, pellin alle kurkatessa siellä komeili kolme COP-puolaa pienen metallimöykyn päällä ja moottori paljastui litraiseksi Ecoboostiksi. Käytöksen osalta ei lainkaan huono suoritus pienelle turbokoneelle, tästä Fordille isot pisteet. Toisaalta samaan hengenvetoon voisin jakaa vastaavat miinukset pikkudiesel -henkisestä äänestä ja värinästä - jos tuon koneen saisi käymään tasaisesti ja pehmeästi, olisi siinä potentiaalia melkoiseksi tekijäksi.

Ai niin, kulutus ajotieturissa tipahti 9,2->8,7l/100km meikäläisen ajossa. En tiedä millaisella poljennalla tuo 9,2 oli saatu aikaan, kun itse työnsin pedaalia lattiasta läpi motarilla aina kun tilanne salli, mutta en pidä lopputulemaa pahana etenkään bensakoneelle. Hetkellistä kulutusta nintendo näytti 200km/h vauhdissa n. 15l/100km.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo ei ole litranen vaan riisseli. Tohon tarinasi navigaattoriin viitaten, niin oletkos kokeillut noita muutaman vuoden ikäsiä RAV4:sia? On sitten melko kryptinen vekotin :D Lienee samaa kuraa muissakin Tojotissa tolla aikakaudella.

Yksi syy tuohon litrasen skippaamiseen on myös se, että nettitiedon mukaan ne ei edes ole hirveän pieniruokasia. Pieni diesel on takuuvarma säästöpossu, litraset bensat ei :D Mut ehkä mä kyllästyn tähän poliisin siniseen karvalakkiin nopeasti ja voin sitte paremmalla ajalla ettiä hyvin varustellun litrasen :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja aero »

En ole RAV4:sta kokeillut minkäänlaista, mutta olen kyllä kohdannut monta muutakin autoa, joiden navigaattori häviää käytettävyydessään 70-luvulla rispaantuneelle puhelinluettelolle. Monesti on tullut BMW:n iDriveä ikävä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja torque »

mutta kun tosiaan ottaa verrokiksi nuo vaggilaiset edelliseltä vuosikymmeneltä
jos tänne voi hieman sepustella, ei itsellä vaggia ollut vaan lainaautona(hoppa korjaamolla) jokunen aika silloin. Oli Jetta 1.8L pitkäisku bentsiini, hienosti riitti vääntöä kun tehtiin hieman pidempää reissua.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Toi pikkudieseli on hyvä kone Fordin koneeksi. Työkaverilla on ollut iät ja ajat tommonen ja tuntuu vaan kestävän ja kestävän. Loistavaa, ettei tullut Ecoboostia, ne on oikeesti paskoja koneita enemmän ajettuina. Heti sadan tonnin jälkeen porsivat ihan koska ja missä vaan. Sieltä se Fiikus sitten vaan tuli. Vaan miten käy Viirulle ? Rapsaa odotellessa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin