Tuli pelastettua romutukselta tollanen 2002 vuoden Aero, ajettu vähän alta 300 tkm. On ollut vaimon suvussa melkein uudesta asti ja nyt syyläri rikki, lämpötila-anturi rikki ja jostain vuotaa öljyä ja ilmeisesti nokkaketju pitäis vaihtaa (tälläiset viat kerrottu,tutkitaan kun päivä valkenee)... Kuitenkin edellisellä omistajalla ei ollut haluja ja kykyjä sitä enää korjauttaa.
Mitäs tuolle kannattaisi tehdä jos tehoakin siitä haluais lisää, etanoliohjelma ainakin vai toimiko sillä ilman ohjelmointia ym. Ja jos jollain tohon osia, viri ym. löytyy ni saa alkaa tarjoamaan.
Meil oli aikasemmin jokunen vuosi sitten toi 9-3 2.0 turboautomaatti, siihen laitoin ne perussetit; 3 tuuman putkisto, Aeron ahdin, isommat suuttimet ja tais olla Suokon etanoliohjelma.
9-5 Aero A
Re: 9-5 Aero A
Mä aloittaisin tästä ennenkuin kuin tekisin mitään muuta
viewtopic.php?f=14&t=122145
viewtopic.php?f=14&t=122145
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 9-5 Aero A
Nyt kun tota konetta työn alle pitää ottaa, ni kannattaako sinne sisuskaluihin laittaa jotain uutta tai kestävämpää myös, jos ton nokkaketjun joutuu vaihtamaan ym. ni melkein sen vois sit koko padan sieltä irrotella ja tehdä/teettää hommat valmiiksi. Ja paljonko tuo automaattiloota kestää, eli kannattaako sitä isommalta alkaa virittelemään?
Re: 9-5 Aero A
300 tkm ajettu T7 kone ja muutenkin moottorihommia edessä, niin varmasti kannattaa kone ottaa irti, purkaa, tarkastaa ja remontoida ennen isompia virityksiä. Foorumilta löytyy kyllä aika hybin tietoa mitä muutoksia T7-koneeseen kannattaa tehdä kun moottori on atomeina, jotta kone kestää jatkossa alkuperäistä kokoonpanoa paremmin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-5 Aero A
Ja jos rupee konetta aukoo niin kannattaa sitä ennen kurkata muovihelmojen ja takasisälokasuojien alle, näissä on usein ihan reilusti mätää.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992