2 x Saab 900turbo Airflow

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Suppari kirjoitti:Onko jostain pärrästä lähtösin?Taitaa tulla kivat imuäänet noilla 8)
03' mallisesta Honda CBR 900 Firebladesta. 42mm läppien halkaisija.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Cooleri tuli haettua matkahuollosta tänään. Kenno on MB Viton täysalumiininen ja sisärivoitettu. Mitat on 800x200x60mm, eli pitäs sopia mukavasti keulalle, vaikka saattaa olla että jää vielä suunnitelmien myllerryksessä pieneksi. Muutoin hiljaiselo projektin suhteen jatkui kesän yli, mutta jos sitä saisi peltihommat kunnolla aluilleen syksyn/talven aikana. Sen aika näyttää.
Kuvia vielä kennosta:
<1>, <2>
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Koska aika ei tunnu riittävän ruostehommiin, ajattelin että on parempi pistää Projekti/t kiertoon. Tilan täyttämiseksi on jo hierottu kauppoja "hieman" terveemmästä korista, mutta tästä lisää tuonnempana.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Ostin syyskokouksesta toisenkin sarjan AF-palikoita. Nyt olisi sekä 2- ja 4-ovisen sarjat valmiina odottamassa.

Kuvia:
2d sarja + muut palikat
4d sarja

Ensi viikolla pitäis saada uusi projekti koppa tallille purkuun.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

hewidero kirjoitti:Koska aika ei tunnu riittävän ruostehommiin, ajattelin että on parempi pistää Projekti/t kiertoon. Tilan täyttämiseksi on jo hierottu kauppoja "hieman" terveemmästä korista, mutta tästä lisää tuonnempana.
Onko tuon terveempi korisen rekisteri mahdollisesti IA*-*** ?
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Kipe_9000 kirjoitti:Onko tuon terveempi korisen rekisteri mahdollisesti IA*-*** ?
Sama auto. Edellinen omistaja ostanut aikoinaan juurikin Forssasta.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Kiva kuulla että kyseinen yksilö pysyy harrastajan käsissä :P
Auto siirtyi aikoinaan minulle isältäni ja ajelin sillä ajokortin saannin jälkeen nämä "teini ajat". Kori oli ihan timmisssä kunnossa....tulee varmaan taas ikävä kun rupee noita tonnarin ovia parsiin :?

ps. sen verran siitä autosta jäi fiilistä että oli pakko opiskeluiden loputtua hommata tuo 99
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

No niin maanantaina lähti hopeinen kori Vakarin hyvään huomaan. Valkoista ei ole vielä kiireistä johtuen saatu tallille mutta tarkoitus olisi ennen lumia kuitenkin.
<KUVIA>

Joku aika sitten innostuin kokeilemaan kuinka kokilli kiilloittuu ja kiilloittuuhan se. Kuvissa asteittain pesemätön, kerran pesty ja 2 x pesty laatikko. Ero on huomattava.
<KUVIA>

Tänään posti toi tullessaan kauan haetun kompressorisiiven KKK:hon. Eli jos sitä vaikka saisi K26 43mm:sen tilalle vaihdettua tuon hankitun TD05-16G:n 48mm:sen siiven. Tämän muutoksen jälkeen ahdin riittää aina 350hv:an asti.
<KUVA>
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Tuleeko miten isot suuttimet ison ahtimen kanssa?
Entä ruiskun ohjaus?
Varmaankin Satku liikkuu yli 300 hevosella kivasti :) .
Tuleeko APC ahtopaineen säätöön?
900S(T5.5) M1991(KR)
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Sukellusvene kirjoitti:Tuleeko miten isot suuttimet ison ahtimen kanssa?
520cc/min suuttimet olisi jo hommattuna.
Sukellusvene kirjoitti: Entä ruiskun ohjaus?
MS tai jokin muu ohjelmoitava.
Sukellusvene kirjoitti: Varmaankin Satku liikkuu yli 300 hevosella kivasti :) .
Toivottavasti. :wink:
Sukellusvene kirjoitti: Tuleeko APC ahtopaineen säätöön?
7.2 männät olisi hyllyssä, toki APC:nkin käyttö on käynyt mielessä mikäli männät vielä vaihtuu.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

hewidero kirjoitti:Tänään posti toi tullessaan kauan haetun kompressorisiiven KKK:hon. Eli jos sitä vaikka saisi K26 43mm:sen tilalle vaihdettua tuon hankitun TD05-16G:n 48mm:sen siiven. Tämän muutoksen jälkeen ahdin riittää aina 350hv:an asti.
<KUVA>
Onko tietoa miten toi siipi vertaa TD04-16T/G:hen? Onko 05:sen kanssa ihan eri meininki vai onko keskenään loogisesti vertailukelpoiset?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

tema kirjoitti:Onko tietoa miten toi siipi vertaa TD04-16T/G:hen? Onko 05:sen kanssa ihan eri meininki vai onko keskenään loogisesti vertailukelpoiset?
http://cherrypicker.tripod.com/id4.html
Tuon mukaan TD05-16G:n ja TD04-16G:n kompurasiivet olisi samanlaiset. T:n ja G:n välinen ero on siipien geometriassa.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Vastaa Viestiin