CAB-kunnostusprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Saabistin pornokuva!!! Uutta ja puhdasta... hrr...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

No niin. Projekti on hyvällä mallilla kun kesäkin alkaa olla lopuillaan. On cabilla toki ajettu jo reilun kuukauden verran.

Tässäpä joitakin kuvia tuloksesta.
Kuva
Kuten kuvasta näkyy, konepelti vielä irvistää vasemmasta reunasta vaikka keulaa on jo puolikymmentä kertaa säädetty.

Kuva
Puskurit ja helmat on maalattu. Umpiot ja vilkut ovat uusia.

Kuva
Katon suojamuovit on maalattu jo kahteen kertaan, mutta silti sävy aivan pielessä.

Vielä jokunen kuva viime talven ajanvietteestä konepellin alta:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olen sanaton 8O Todella upeaa jälkeä olet tehnyt, tuohan on kuin tehtaalta haettu 8O :!:
Toivotaan aurinkoista loppusyksyä ja ensikesää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Täällä myös loppuvat kehut kesken, todella hienoa!!! Tämmösiä tarinoita on mukava lukea muutenkin, on jaksettu nähdä vaivaa myös kirjalliseen ulosantiin, mutta kyllähän kuva kertoo paremmin, kuin miljuuna sanaa, vai miten se nyt oli :D.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Ai että....on kyllä hieno!!!

On kunnia seurata tällaista työtä.
900C -86
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

WAU!! 8O 8O 8O piru vie, että katse lepää

Niinku joku jo mainitsi niin toi on parempi ku tehtaalta tullu :lol:
curry
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

on kyllä kaikin puolin siisti peli! 8O
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

gls kirjoitti:on kyllä kaikin puolin siisti peli! 8O
Samaa mieltä!. Se on kuin uusi.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Vetää sanattomaksi, tuollaiseen jälkeen kuin joskus vielä itse yltäisi.
Nautinnollisia tulevia ajohetkiä.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Kyllä puhdas tekniikka on vain kaunista katseltavaa.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Upea on ja vanteet piste iin päälle! Onneksi olkoon! :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Milläs olet pessyt jarruneste- ja paisuntasäiliön, näyttävät lähes uusilta (vai ovatko uudet)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

ng900aero kirjoitti:Milläs olet pessyt jarruneste- ja paisuntasäiliön, näyttävät lähes uusilta (vai ovatko uudet)?
Jarrunestesäiliö on vanha ja pesty vain päältä. Hiukan ehkä puhdistui kun tyhjensin sen ja laskin runsaasti uutta nestettä läpi.
Paisuntasäiliö on uusi kun tilalle oli laitettu vääränmallinen keularemontin yhteydessä. Vanhanmallinen ei sovi tuon ABSillisen jarrunestesäiliön kanssa. Siksi tuo konehuoneen reunapelti oli taivuteltu paisuntasäiliön kohdalta mutkille. Sekin piti pajottaa suoraan.

Kiitokset kommentoijille kehuista. Kyllä siinä kuitenkin vielä sanomista löytyy. Projekti jatkuu talven mittaan konepellin sisäpuolen maalauksella ja ehkä sisustuksen uusinnalla... Uusi ratti tuli jo (thx 9-5T)
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Vaikka projekti on aikaa sitten saatu ajokuntoon, niin vasta nyt löytyy työvaihekuviakin netistä:

http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=41
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Juha_A.
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 21:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

Todella hienoa työn jälkeä ja upea auto.
Vastaa Viestiin