Project: Finlandia
Re: Project: Finlandia
Noniin, lohkoja on purettu. Finkussa nyt oleva T16 oli 410tkm kohdalla jo aika horona. 1mm urat ohjureissa ja kauheat läiskät pytyissä ja männänhelmoissa.
Kyllä se lonkottikin tyhjäkäynnillä. Laakerit oli ihan jees kunnossa edelleen, eli öljyjäähysekoilut eivät sentään olleet mitään sen suurempaa vauriota aiheuttaneet.
Hain McFeastilta 0,5mm T8 ylikokomännät, vien lohkon koneistettavaksi.
Purin MoneyForNothingilta saadun i16-lohkon ja siinähän oli vielä ihan timmi kampura. Se saa jatkaa elämäänsä Finkun koneen uumenissa.
Edit: 11.2.
Noniin, T16-lohko meni porattavaksi ja vein kaksi "hyvä"-tuomion saanutta kampuraa myös koneistamoon mitattavaksi.
Kyllä se lonkottikin tyhjäkäynnillä. Laakerit oli ihan jees kunnossa edelleen, eli öljyjäähysekoilut eivät sentään olleet mitään sen suurempaa vauriota aiheuttaneet.
Hain McFeastilta 0,5mm T8 ylikokomännät, vien lohkon koneistettavaksi.
Purin MoneyForNothingilta saadun i16-lohkon ja siinähän oli vielä ihan timmi kampura. Se saa jatkaa elämäänsä Finkun koneen uumenissa.
Edit: 11.2.
Noniin, T16-lohko meni porattavaksi ja vein kaksi "hyvä"-tuomion saanutta kampuraa myös koneistamoon mitattavaksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Kyllä meni moottoripukki hyvään lainaan, saanut olla lohkonpitimenä ihan solkenaan noissa moottoripeijaisissa . Johan se pölyttyikin muutamat vuodet..
Minne muuten Jope veit osat koneistettavaksi ?
Minne muuten Jope veit osat koneistettavaksi ?
Re: Project: Finlandia
Ojalaan, joka vei sen sitten GT motoriin. Sovittiin että noudan sen täältä Helsingin päästä, saan sen varmaan nopeammin siten.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
OHO! Osat singahti lohkoon.
Vähän jäi vielä vaiheeseen, ei saa vielä hattua päälle. :-)
Vähän jäi vielä vaiheeseen, ei saa vielä hattua päälle. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Sattuisko löytymään lisää kuvia tosta kuupasta, RBT-xxx talviheikki osiossa oli jokunen, mutta olisko lisää. On meinaa tosi hieno
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Project: Finlandia
Kysy omistajalta..är.jii kirjoitti:Sattuisko löytymään lisää kuvia tosta kuupasta, RBT-xxx talviheikki osiossa oli jokunen, mutta olisko lisää. On meinaa tosi hieno :D
http://foorumi.saabclub.fi/memberlist.p ... file&u=169
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Jaahas, taas tallilla edistämässä Finlandiaa.
Tänään töistä tallille ajellessani päässäni muhi kaikenmoisia elämään ja elämänlaatuun liittyviä seikkoja. Korvia hiveli drum'n'bass ja mieliala oli suhteellisen korkealla, motarillakaan ei ollut juuri liikennettä. Oikea hetki jatkaa elämässä eteenpäin.
Koska tämä on oikeastaan ainoa threadi koko foorumilla, jolla on minulle jotain henkilökohtaista merkitystä, päätin paatostaa tänne.
En todennäköisesti tule päivittämään tätä threadia jatkossa enää kovinkaan säännöllisesti, jos lainkaan.. Minulla on ns. mitta täynnä tätä foorumia ja se valitettavasti näkyy ulosannissani. Aion siis suorittaa vapaaehtoista pidättäytymistä ja se meinaa sitten sitä, että onnistuessani minusta ei näillä sivuilla enää juurikaan kuulu.
En halua maalata teitä kaikkia samalla harjalla, enkä minä saabisteja tai tämän foorumin jäsenistöä mitenkään yleisesti vihaa, mutta tämän foorumin sisällä käyttämäni aika on valitettavasti jättänyt minuun jälkensä ja nykyään osallistumiseni useimmiten vituttaa enemmän kuin palkitsee.
Monissa iloissa ja suruissa olen saanut olla mukana, läheltä piti etten erään kerran joutunut poliisiasemalle todistajan roolissa, kun jäsenistön välinen kärhämöinti äityi oikein pahaksi.
Joskus palkitsi ihan mukavasti, jos olen jaksanut selvittää pidemmän kautta jotain tiettyä proseduuria ja selostuksen vastaanottaja on ilahtunut kun se auttoi. Toisinaan on tullut niin paljon paskaa niskaan, että jos olisin voinut jonkun etäydinpommin laukaista lähettäjän koneen sisällä, en olisi epäröinyt sitä laukaisunappia painaa.
Jään varmaan kaipaamaan tätä enemmän kuin te minua, sen verran on kuitenkin aikaa tullut vietettyä ja juttuja naputeltua.
Saab-harrastukseni on jo jonkun aikaa ollut siinä pisteessä, että tämä foorumi ei ole sinänsä tarjonnut minulle enää mitään lisäarvoa. Olen sitä sorttia, jolle jää nippelitieto päähän, joten olen jo monta vuotta lähinnä vastaillut muiden kysymyksiin täällä huvikseni. Silloin kun on itselläni ollut kysyttävää, en ole enää itse juurikaan saanut apua tätä kautta, vaan on pitänyt selvittää vastaus muita kautta ja joskus myös empiirisesti.
Kiitos kaikille, jotka auttoivat minut alkuun. Mitään en autoista tiennyt vuonna 2004, mutta nyt ei ole OG:ssa montaa ruuvia, joita en olisi käyttänyt auki ja kiinni vähintään kerran. Tarttukaa vaan kaikki rohkeasti työkaluihin, foorumivirittäminen ja joojoilu on ihan hopeaa käsiensä jäljen näkemisen kultaan verrattuna. Ja voi sitä fiilistä, kun itsekasattu kone hörähtää käyntiin..vaikkei jäisikään käymään. :-)
Tokihan se imartelee, että jengi tulee kyselemään tonnarista ja OG:sta ja useimmiten osaan antaa oikean vastauksenkin, mutta niin osaavat monet muutkin, en koe olevani mikään uniikki jalokivi tässä maailmassa. Toivottavasti näillä muilla riittää mielenkiintoa vastailla jatkossakin niille, jotka harrastustaan vasta aloittelevat, eivätkä vielä tiedä mistä sitä tietoa voikaan hakea.
Lisäksi jotain internetissä harvoin nähtyä: vilpitön anteeksipyyntö kaikille teille, joita olemiseni on loukannut tai joiden mielen olen pahoittanut. En halua vihamiehiä, saan niistä unettomia öitä. Liian usein olen itsekin unohtanut, että siellä vastapäässä on ihan oikea ihminen, jonka kanssa vaihdan kärkkäitä ajatuksia. Monikaan meistä ei päin naamaa sanoisi sitä samaa, mitä tänne kirjoitellaan johtojen yli taistelun ollessa kuumimmillaan. Kannattaa miettiä sitäkin.
Finkun teen valmiiksi, sitten onkin lisää saab-projekteja odottamassa, mm. tuo 9000 CC pitäisi myös raiskata CSE:n tekniikalla ja muuan kaksiovinen OG tarttis myös saada kulkemaan omin voimin.
Nähdään tapahtumissa, toivon mukaan ystävällisissä merkeissä. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin sitten ei varmaan kannata tulla kummankaan päivää pilaamaan. Kesätapahtumassa toivottavasti pääsette tätäkin muutoksin pilattua helmeä ihmettelemään, ellei tietysti jotain odottamatonta tapahdu. Vankka aikomus kuitenkin kesän ajot ajaa Finlandialla!
Jos tulee jotain asiaa, niin en ole mitenkään peitellyt jälkiäni internetissä, pystytte kyllä minut tavoittamaan..
En halua threadia tai tunnuksiani lukkoon, tiedä vaikka esimerkiksi vuoden päästä foorumille kirjoittaminen olisikin taas mielekästä ja antoisaa. Never say never. :-)
Over and out. 3510 takana, TJ0.
Tänään töistä tallille ajellessani päässäni muhi kaikenmoisia elämään ja elämänlaatuun liittyviä seikkoja. Korvia hiveli drum'n'bass ja mieliala oli suhteellisen korkealla, motarillakaan ei ollut juuri liikennettä. Oikea hetki jatkaa elämässä eteenpäin.
Koska tämä on oikeastaan ainoa threadi koko foorumilla, jolla on minulle jotain henkilökohtaista merkitystä, päätin paatostaa tänne.
En todennäköisesti tule päivittämään tätä threadia jatkossa enää kovinkaan säännöllisesti, jos lainkaan.. Minulla on ns. mitta täynnä tätä foorumia ja se valitettavasti näkyy ulosannissani. Aion siis suorittaa vapaaehtoista pidättäytymistä ja se meinaa sitten sitä, että onnistuessani minusta ei näillä sivuilla enää juurikaan kuulu.
En halua maalata teitä kaikkia samalla harjalla, enkä minä saabisteja tai tämän foorumin jäsenistöä mitenkään yleisesti vihaa, mutta tämän foorumin sisällä käyttämäni aika on valitettavasti jättänyt minuun jälkensä ja nykyään osallistumiseni useimmiten vituttaa enemmän kuin palkitsee.
Monissa iloissa ja suruissa olen saanut olla mukana, läheltä piti etten erään kerran joutunut poliisiasemalle todistajan roolissa, kun jäsenistön välinen kärhämöinti äityi oikein pahaksi.
Joskus palkitsi ihan mukavasti, jos olen jaksanut selvittää pidemmän kautta jotain tiettyä proseduuria ja selostuksen vastaanottaja on ilahtunut kun se auttoi. Toisinaan on tullut niin paljon paskaa niskaan, että jos olisin voinut jonkun etäydinpommin laukaista lähettäjän koneen sisällä, en olisi epäröinyt sitä laukaisunappia painaa.
Jään varmaan kaipaamaan tätä enemmän kuin te minua, sen verran on kuitenkin aikaa tullut vietettyä ja juttuja naputeltua.
Saab-harrastukseni on jo jonkun aikaa ollut siinä pisteessä, että tämä foorumi ei ole sinänsä tarjonnut minulle enää mitään lisäarvoa. Olen sitä sorttia, jolle jää nippelitieto päähän, joten olen jo monta vuotta lähinnä vastaillut muiden kysymyksiin täällä huvikseni. Silloin kun on itselläni ollut kysyttävää, en ole enää itse juurikaan saanut apua tätä kautta, vaan on pitänyt selvittää vastaus muita kautta ja joskus myös empiirisesti.
Kiitos kaikille, jotka auttoivat minut alkuun. Mitään en autoista tiennyt vuonna 2004, mutta nyt ei ole OG:ssa montaa ruuvia, joita en olisi käyttänyt auki ja kiinni vähintään kerran. Tarttukaa vaan kaikki rohkeasti työkaluihin, foorumivirittäminen ja joojoilu on ihan hopeaa käsiensä jäljen näkemisen kultaan verrattuna. Ja voi sitä fiilistä, kun itsekasattu kone hörähtää käyntiin..vaikkei jäisikään käymään. :-)
Tokihan se imartelee, että jengi tulee kyselemään tonnarista ja OG:sta ja useimmiten osaan antaa oikean vastauksenkin, mutta niin osaavat monet muutkin, en koe olevani mikään uniikki jalokivi tässä maailmassa. Toivottavasti näillä muilla riittää mielenkiintoa vastailla jatkossakin niille, jotka harrastustaan vasta aloittelevat, eivätkä vielä tiedä mistä sitä tietoa voikaan hakea.
Lisäksi jotain internetissä harvoin nähtyä: vilpitön anteeksipyyntö kaikille teille, joita olemiseni on loukannut tai joiden mielen olen pahoittanut. En halua vihamiehiä, saan niistä unettomia öitä. Liian usein olen itsekin unohtanut, että siellä vastapäässä on ihan oikea ihminen, jonka kanssa vaihdan kärkkäitä ajatuksia. Monikaan meistä ei päin naamaa sanoisi sitä samaa, mitä tänne kirjoitellaan johtojen yli taistelun ollessa kuumimmillaan. Kannattaa miettiä sitäkin.
Finkun teen valmiiksi, sitten onkin lisää saab-projekteja odottamassa, mm. tuo 9000 CC pitäisi myös raiskata CSE:n tekniikalla ja muuan kaksiovinen OG tarttis myös saada kulkemaan omin voimin.
Nähdään tapahtumissa, toivon mukaan ystävällisissä merkeissä. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin sitten ei varmaan kannata tulla kummankaan päivää pilaamaan. Kesätapahtumassa toivottavasti pääsette tätäkin muutoksin pilattua helmeä ihmettelemään, ellei tietysti jotain odottamatonta tapahdu. Vankka aikomus kuitenkin kesän ajot ajaa Finlandialla!
Jos tulee jotain asiaa, niin en ole mitenkään peitellyt jälkiäni internetissä, pystytte kyllä minut tavoittamaan..
En halua threadia tai tunnuksiani lukkoon, tiedä vaikka esimerkiksi vuoden päästä foorumille kirjoittaminen olisikin taas mielekästä ja antoisaa. Never say never. :-)
Over and out. 3510 takana, TJ0.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Jaksamista!
Tulen joku kerta käsi kädessä Atten kanssa ''isojen pikkupoikien tallille'' katsomaan miten projekti ja mies jakselee.
Mielestäni titteli ei saa määrätä sellaista asiaa,etteikö moderaattori saisi esittää omia mielipiteitään,ja olla tarvittaessa vittumainenkin,jos sille tuntuu.Kaikkea paskaa ei tarvitse kestää.
Tulen joku kerta käsi kädessä Atten kanssa ''isojen pikkupoikien tallille'' katsomaan miten projekti ja mies jakselee.
Mielestäni titteli ei saa määrätä sellaista asiaa,etteikö moderaattori saisi esittää omia mielipiteitään,ja olla tarvittaessa vittumainenkin,jos sille tuntuu.Kaikkea paskaa ei tarvitse kestää.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Project: Finlandia
Harmi, että tuolta tuntuu ja meinaat jättää foorumin. Ymmärrän kuitenkin jossain määrin ratkaisun. Ei se moderointi takuulla mitenkään kiitollinen tehtävä ole enkä ihmettele, että mitta jossain vaiheessa tulee täyteen. Toivottavasti kuitenkin mitta jossain vaiheessa vailenee, niin paljon että jaksaa foorumi taas kiinnostaa. Ja toivotaan, että foorumilta säästynyt aika siirtyy projektien tekemiseen
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Project: Finlandia
Tervemenoa Jope eikä tarvii tulla takas!
...ennen kuin meno foorumilla on muuttunut oikeasti parempaan suuntaan ja mielipiteet, natsimoderointi ja käyttäjien ohjaus sallitaan.
...ennen kuin meno foorumilla on muuttunut oikeasti parempaan suuntaan ja mielipiteet, natsimoderointi ja käyttäjien ohjaus sallitaan.
Re: Project: Finlandia
Touhuun olisi kyllä suotavaa saada jotain älyä todella pikaisesti. Tämänhetkinen tilanne on melkoisen onneton, foorumilla ei mielestäni tapahdu mitään näkyvää moderointia ja sen kyllä huomaa.f-19 kirjoitti:...ennen kuin meno foorumilla on muuttunut oikeasti parempaan suuntaan ja mielipiteet, natsimoderointi ja käyttäjien ohjaus sallitaan.
Itse haluaisin jäsenmaksulleni vastineeksi edes kunnollisen foorumin, joka ei ole joka päivä kyykyssä ja jota ylläpidettäisiin ja moderoitaisiin kunnolla, kun liian harvoin on ehtinyt tapahtumissakaan käydä. Tätä kuitenkin seuraisi toistaiseksi mielellään ihan päivittäin.
[Edit.] Täysin ohi alkuperäisen aiheen, pahoittelen.
#3418
Re: Project: Finlandia
Täällä foorumilla toimii liiaksi ns. naamavippi. Jotkut mouhot saa jänkätä jostain aivan turhasta ja kirjoitella täysissä plekseissä aivan päättömiä threadeja. Harmi sillä tällä karkotetaan ne kirjoittajat ja harrastajat kenellä sitä tietoa saabeista on ja tämä ei voi olla hyväksi foorumille.
Ei minuakaan ole pahemmin enää pitkään aikaan huvittanut tänne kirjoitella, sen verran vituttaa nykyinen moderointilinja ja ylläpidon kavereiden naamavipit.
pitäkää fooruminne,
-tuomas-
Ei minuakaan ole pahemmin enää pitkään aikaan huvittanut tänne kirjoitella, sen verran vituttaa nykyinen moderointilinja ja ylläpidon kavereiden naamavipit.
pitäkää fooruminne,
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Project: Finlandia
Kaikkea sitä tapahtuu, kun on vähän aikaa poissa....
Toivottavasti joskus kertoilet vielä finkun kuulumisista.
On varmasti suurin osa foorumin käyttäjistä sellaisia, jotka toivottavat sinut milloin tahansa tervetulleeksi takaisin.
Toivottavasti joskus kertoilet vielä finkun kuulumisista.
On varmasti suurin osa foorumin käyttäjistä sellaisia, jotka toivottavat sinut milloin tahansa tervetulleeksi takaisin.
900C -86
Re: Project: Finlandia
Kiitos kannustavista sanoista!
Aika ei ole vielä kypsä, että voisi jäädä tänne pysyvästi, mutta ajattelin postata pienen tilannekatsauksen projektista.
Eli .. hädin tuskin jäähtynyt toneri kiiltelee vastatulostetussa rekisteröintitodistuksessa!
On tullut ropattua, on tullut kiroiltua, mutta nytpä on leima 900.
- Vaihdoin autoon ovien lukot, sarjoitin itse. Virtalukko vielä vaihtamatta, palataan siihen jahka on vähän motivaatiota haettu ensin.
- Ikkunoiden tippalistat irvistelivät ja olivat repaleiset, joten otin pihan 2/3-ovisista listoja ja lyhensin + askartelin ne paikalleen..
- Uusi loota tuntuu toimivan ainakin toistaiseksi ihan ok.
- Auraus oli ihan päin persettä, terkkuja Tattarisuon turkkilaisille, mittanauhaa saa käyttää kun vaihdetaan raidetangon sisäpäitä..
- Toinen Motosta viime vuonna ostetuista tehdaskunnostetuista etusatuloista ei käsijarruttanut lainkaan, joten asensin aiemmin ostetun toisen tehdaskunnostetun paikalleen eilen. Nyt piti käppäri ja jopa suhteellisen tasaiseen.
- Sisätilan tuuletus ei toiminut viime kesän hätiköityjen asennusten jälkeen.. Yksi alipaineletku oli jäänyt puristuksiin polvisuojan alle, nyt puhaltaa taas ilmaa räppänöistä..
- Inssi motkotti pelkääjän takaturvavyössä olevista rei'istä.. Nyt on M91 turvavyö siinä kulmassa, pahoin pelkään, että museohaaveille täytyy nyt heittää hyvästit.. Tein tänäaamuna turvavyönvaihdon nopeusennätyksen, pikkaisen jomottaa oikeaa hauista ja käsivartta. :-)
Tulevaisuutta:
- Ilmastoinnin kompuraan tuleva kaksihaarainen letku pitäisi vaihtaa, jahka uusi osa tulee ämöriikasta. Sitten R134a-muunnossarjan asennus ja ihmettelemään, että pitääkö tuo järjestelmä kaasuja sisällään. Tämä olisi ihan lyhyen tähtäimen suunnitelma.
- Pitää alkaa tutkimaan BW37:n vahvistamista, josko uskaltaisi laittaa vähän ahtopainetta lisää.. BW51:n jarrupannat ja kytkinlevyt kuulemma käyvät ja ovat tukevampaa tekoa. Sitten pitäisi kehittää jonkinlainen shift kitti luistamista vähentämään.. (moi, Suppari ;-)
- Trionic 5.2-asennus pitää suorittaa loppuun. Kampiakselin asentoanturi on jo paikallaan, mutta johtosarja pitää vielä valmistaa ja sitten viilata karttaa niin pirusti. ;-)
- Takakässärikonversio siintää myös mielessä, kun vähän selvittelin kässärinvaijeriongelmaan ratkaisuja.
Siinäpä se. CSM:ssä toivottavasti pääsette haukkumaan hätiköiden tehtyjä ranetuksiani, jos tuo kiulu vaan pysyy kasassa sinne asti..
Lurk mode on. :-)
Aika ei ole vielä kypsä, että voisi jäädä tänne pysyvästi, mutta ajattelin postata pienen tilannekatsauksen projektista.
Eli .. hädin tuskin jäähtynyt toneri kiiltelee vastatulostetussa rekisteröintitodistuksessa!
On tullut ropattua, on tullut kiroiltua, mutta nytpä on leima 900.
- Vaihdoin autoon ovien lukot, sarjoitin itse. Virtalukko vielä vaihtamatta, palataan siihen jahka on vähän motivaatiota haettu ensin.
- Ikkunoiden tippalistat irvistelivät ja olivat repaleiset, joten otin pihan 2/3-ovisista listoja ja lyhensin + askartelin ne paikalleen..
- Uusi loota tuntuu toimivan ainakin toistaiseksi ihan ok.
- Auraus oli ihan päin persettä, terkkuja Tattarisuon turkkilaisille, mittanauhaa saa käyttää kun vaihdetaan raidetangon sisäpäitä..
- Toinen Motosta viime vuonna ostetuista tehdaskunnostetuista etusatuloista ei käsijarruttanut lainkaan, joten asensin aiemmin ostetun toisen tehdaskunnostetun paikalleen eilen. Nyt piti käppäri ja jopa suhteellisen tasaiseen.
- Sisätilan tuuletus ei toiminut viime kesän hätiköityjen asennusten jälkeen.. Yksi alipaineletku oli jäänyt puristuksiin polvisuojan alle, nyt puhaltaa taas ilmaa räppänöistä..
- Inssi motkotti pelkääjän takaturvavyössä olevista rei'istä.. Nyt on M91 turvavyö siinä kulmassa, pahoin pelkään, että museohaaveille täytyy nyt heittää hyvästit.. Tein tänäaamuna turvavyönvaihdon nopeusennätyksen, pikkaisen jomottaa oikeaa hauista ja käsivartta. :-)
Tulevaisuutta:
- Ilmastoinnin kompuraan tuleva kaksihaarainen letku pitäisi vaihtaa, jahka uusi osa tulee ämöriikasta. Sitten R134a-muunnossarjan asennus ja ihmettelemään, että pitääkö tuo järjestelmä kaasuja sisällään. Tämä olisi ihan lyhyen tähtäimen suunnitelma.
- Pitää alkaa tutkimaan BW37:n vahvistamista, josko uskaltaisi laittaa vähän ahtopainetta lisää.. BW51:n jarrupannat ja kytkinlevyt kuulemma käyvät ja ovat tukevampaa tekoa. Sitten pitäisi kehittää jonkinlainen shift kitti luistamista vähentämään.. (moi, Suppari ;-)
- Trionic 5.2-asennus pitää suorittaa loppuun. Kampiakselin asentoanturi on jo paikallaan, mutta johtosarja pitää vielä valmistaa ja sitten viilata karttaa niin pirusti. ;-)
- Takakässärikonversio siintää myös mielessä, kun vähän selvittelin kässärinvaijeriongelmaan ratkaisuja.
Siinäpä se. CSM:ssä toivottavasti pääsette haukkumaan hätiköiden tehtyjä ranetuksiani, jos tuo kiulu vaan pysyy kasassa sinne asti..
Lurk mode on. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Harmillista jos homma on mennyt tuollaiseksi niin kuin kuvailtiin... JOPEnkin kirjoituksia mielenkiinnolla kun seurailee.
Kyllähän täällä toistuvasti näkee muutamien ihmisten varsin kärkkäitä mielipiteitä johonkin Threadiin jotka eivät edistä itse asiaa eikä kirjoittavan halua tehdä seuraavaa kirjoitusta.
Mutta parempaa kevättä/kesää kaikille tasapuolisesti
Kyllähän täällä toistuvasti näkee muutamien ihmisten varsin kärkkäitä mielipiteitä johonkin Threadiin jotka eivät edistä itse asiaa eikä kirjoittavan halua tehdä seuraavaa kirjoitusta.
Mutta parempaa kevättä/kesää kaikille tasapuolisesti