Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Elikkäs täältä Joensuusta tuli ostettua tommonen 99 Combi Coupe GL Super vuosimallia -78. Auto on katsastettu viime joulukuussa. Neljä sarjaa renkaita, enemmälti ajettuja kaikki. n.292tkm mittarissa ja öljynvaihtotarroja katseltuani totesin autolla ajetun ainakin viimevuosina tosi vähän. 5.12.2001 on ollut mittarilukema 282150km. 14.1.2003 mittarissa on ollut 285300km. Pitänee varmaan tilata ne katsastuksissa kirjatut mittarilukemat, kun autolla ei ole huoltokirjaa tms. Auto on ollut samalla henkilöllä käytössä n.14vuotta.
Eilen sain ton auton nimiini ja käyttöön. Hetihän se piti pestä. Vahaamaan en vielä ehtinyt. Tekniikka tuntuu pelaavan, vaihteet toimii hienosti, kytkin ja jarrut pelaa, eikä edes jarrusatulat pauku peruutettaessa. Moottori tosin raplattaa, eli jakoketju siellä kait juttelee? Pientä laittoakin toki löytyy. Takalokarin kaaret täytyy vaihtaa. Ratin kehässä kumiosa kiertyy ja suorastaan lonksuu sisällä olevan rautaisen kehän päällä (onneksi sain ehjän ratin mukaan). Turvavyötä mie jo kaipailinkin ja sellaisia on saatavilla useammastakin paikasta. Kuskin vyö on rispaantunut ikävän näköisesti. Kaasuttimille menevät kumiletkut piti vaihtaa heti kättelyssä, kun auton ympärillä leijaili bensan katku ajon jälkeen.
Tässä yksi kuva koslasta. Lisäkuvia pitää ottaa päivänvalolla. Nuo härskin isot niskatyynyt on kuulemma saatu jostain lahjoituksena. Orggis lisävaruste tähän malliin...
Eilen sain ton auton nimiini ja käyttöön. Hetihän se piti pestä. Vahaamaan en vielä ehtinyt. Tekniikka tuntuu pelaavan, vaihteet toimii hienosti, kytkin ja jarrut pelaa, eikä edes jarrusatulat pauku peruutettaessa. Moottori tosin raplattaa, eli jakoketju siellä kait juttelee? Pientä laittoakin toki löytyy. Takalokarin kaaret täytyy vaihtaa. Ratin kehässä kumiosa kiertyy ja suorastaan lonksuu sisällä olevan rautaisen kehän päällä (onneksi sain ehjän ratin mukaan). Turvavyötä mie jo kaipailinkin ja sellaisia on saatavilla useammastakin paikasta. Kuskin vyö on rispaantunut ikävän näköisesti. Kaasuttimille menevät kumiletkut piti vaihtaa heti kättelyssä, kun auton ympärillä leijaili bensan katku ajon jälkeen.
Tässä yksi kuva koslasta. Lisäkuvia pitää ottaa päivänvalolla. Nuo härskin isot niskatyynyt on kuulemma saatu jostain lahjoituksena. Orggis lisävaruste tähän malliin...
Viimeksi muokannut Mertmi, Ma Huhti 03, 2006 21:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Komea Coupe
Kyllä nuo vanhat Combi Coupet on hyvän näköisiä, ei mahda mitään! Aikanaan koulun reksillä oli tosi hieno oranssi -77 Coupe. Yksi niitä harvoja autoja jotka jäi kunnolla mieleen.
mieletöntä, hienoa! onnittelut!!!! tulee melkein tippa silmään kun muistelen kahden vuoden takaista samanlaista ostostani
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/AKM842.html
tosi hienoa että tuollainen keräilykappale pääsee hyvään kotiin!
EDIT: heh, toi mun ostokseni oli samanverran ajettu, ja oli myös ollut vuositolkulla edellisessä suvussa
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/AKM842.html
tosi hienoa että tuollainen keräilykappale pääsee hyvään kotiin!
EDIT: heh, toi mun ostokseni oli samanverran ajettu, ja oli myös ollut vuositolkulla edellisessä suvussa
Viimeksi muokannut lucaf, Ke Kesä 29, 2005 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-79 taisi tulla 900 malli korvaamaan tuon 99 kombin. Siksi 99 mallissa tuon kombin tekoa ei jatkettu. Eroa oli ainoastaan keulassa, joka oli selkeästi pidempi, muuten autohan oli käytännössä sama.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Joo. Sehän tässä kiehtoikin, että auto on täysin ajettava ja samalla harvinainen. Kunhan saan näpsittyä kuvia lisää, niin valkenee teillekin auton kunto. Kyllä tuolla tullaan ajelemaan ihan normaalisti, vaikka harvinaisuus onkin. Ja aivan takuulla enemmän lukemaa mittariin, kuin mitä viimevuosina on kertynyt. Hyvä, että on edes vaseliinit lämmenneet laakereissa, kun on noin vähän ajettu yleensäkin...lucaf kirjoitti:mieletöntä, hienoa! onnittelut!!!! tulee melkein tippa silmään kun muistelen kahden vuoden takaista samanlaista ostostani
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/AKM842.html
tosi hienoa että tuollainen keräilykappale pääsee hyvään kotiin!
EDIT: heh, toi mun ostokseni oli samanverran ajettu, ja oli myös ollut vuositolkulla edellisessä suvussa
Tämähän auto on ollut uudesta asti aina sinne 90-luvun alkuun asti ensimmäisellä omistajalla, tämän jälkeen tuo toinen omistaja hommasi tuon setänsä auton omiin nimiinsä ja siirsi myöhemmin sen poikansa nimiin (joku velkajuttu taustalla), vaikka itse säilyikin haltijana (pojalla ei ole ajokorttia tälläkäänhetkellä). Käytännössä auto on ollut siis kahdella henkilöllä.
Tätä taustaa vasten tuntuu jopa epätodennäköiseltä, että esim. tuo mulla nyt 4vuotta ollut 900i -88 olisi mulla vielä 10vuotta lisää. Vaikka kuinka saabisti olen, niin kyllä yli 10vuoden omistusaika tuntuu piiitkältä. Toisaalta tuo 99 on samaa vuosimallia, kuin allekirjoittanutkin, joten saattaahan se olla hyvinkin mahdollista, ettei tuolle 99:lle tule viidettä omistajaa, mikäli se minusta yhtään riippuu.
(Toisaalta kaikkihan on myytävänä, jos tarpeeksi tarjotaan.)
Ehkä saatan vähän "tuunata" tuota, jos vaihtais 6:n enskan tonne askiin? Tuntuu tuo tiheä perä (3,89) ja 4:n enska aika tiheeltä 100km/h vauhdissa. G 344 taisi alkaa se vaihteiston koodi. Pitää vielä tarkastaa...
Konepellistä puuttuu äänieriste (revitty näköjään pois). Onko kellään kuvaa, minkä näköistä se superlooni pitäisi siellä pellissä olla? Lähden nyt siitä, että alkuperäisyyteen lähden pyrkimään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
minkä värinen sisusta tuossa muuten on?
noi patongit, eli takaniskatyynyt on roheet, vaikkakin heikentää näkyvyyttä taaksepäin aika reippaasti. usein ne on auringonkärvistämiä jos ei ole käytetty takalasinritilää, itse olen kääntänyt kankaat ylösalaisin niistä.
tai sitten ei, jos leikkii sillä ajatuksella, että 90:n elinkaari olisi voinut alkaa jo 1974, eli 99 combi coupe olisi ristitty 90 malliksi.
lisäys: aloin juuri kelaamaan, että kaikki combi coupet (3kpl) mitä mulla on ollut, niillä on ollut tosi pitkäaikaisia omistajia. olihan 99 combi coupe aikanaan kallis malli, ehkä sen osti sellaiset ihmiset jotka "tiesivät mitä halusivat"?
lisäys: ja takaluukun kahvan kanssa sit varovasti mikko tyyppivika, murtuu juuresta helposti, eikä sen jälkeen kestä nostamista.
lisäys: tahtoo nähdä lisäkuvia edesta, sivusta, sisältä...
noi patongit, eli takaniskatyynyt on roheet, vaikkakin heikentää näkyvyyttä taaksepäin aika reippaasti. usein ne on auringonkärvistämiä jos ei ole käytetty takalasinritilää, itse olen kääntänyt kankaat ylösalaisin niistä.
sehän olis sitten 99 combi coupe. voisi jopa sanoa että 900 combi on satkun keula + 99 combin perä.MarkoL kirjoitti:Kaskunei 99 keula ja kombisatkun perä ...
t. Marko
tai sitten ei, jos leikkii sillä ajatuksella, että 90:n elinkaari olisi voinut alkaa jo 1974, eli 99 combi coupe olisi ristitty 90 malliksi.
lisäys: aloin juuri kelaamaan, että kaikki combi coupet (3kpl) mitä mulla on ollut, niillä on ollut tosi pitkäaikaisia omistajia. olihan 99 combi coupe aikanaan kallis malli, ehkä sen osti sellaiset ihmiset jotka "tiesivät mitä halusivat"?
lisäys: ja takaluukun kahvan kanssa sit varovasti mikko tyyppivika, murtuu juuresta helposti, eikä sen jälkeen kestä nostamista.
lisäys: tahtoo nähdä lisäkuvia edesta, sivusta, sisältä...
Viimeksi muokannut lucaf, Ke Kesä 29, 2005 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Punaiset penkit, ruskeat ovi "pahvit", keskikonsoli, violetti kattoverhous ja takakontin levy (ARGH! mitähän noiden tekijän päässä on oikein liikkunut?). Lattiamatto on joskus ollut punainen. Orggisväriä pilkottaa hiukan esim. kynnyslistan alta. Nyt näyttää lähinnä vaaleanruskealta. Penkkien päällä on ilmeisesti ollut pitkän aikaa päälliset, koska väri on niin kirkas punainen.lucaf kirjoitti:minkä värinen sisusta tuossa muuten on?
lisäys: aloin juuri kelaamaan, että kaikki combi coupet (3kpl) mitä mulla on ollut, niillä on ollut tosi pitkäaikaisia omistajia. olihan 99 combi coupe aikanaan kallis malli, ehkä sen osti sellaiset ihmiset jotka "tiesivät mitä halusivat"?
Monikäyttömalli, niinkuin voi kuvaavasti kertoa. Jospa korimallin monikäyttöisyys on vaikuttanut pitkiin omistussuhteisiin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Noh noh. Eipäs nyt innostuta liikaa, jahka näet lähikuvia, niin ei se ehkä niin hivelevä ole. Yleisilme kuitenkin on ihan hyvä. Suorapuheinen isänikin sanoi, että täähän on ihan "tehtävissä oleva tapaus". Se tarkoittaa suomeksi, että siitä tulee vielä hieno.gls kirjoitti:vau! tuohan on suorastaan silmiähivelevän kaunis! onnittelut!Lisäkuvia pitää ottaa päivänvalolla
nopeesti lisäkuvia tulemaan!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ai sullakin on suorapuheinen isä
mun isä totesi 5-ovisesta ostoksestani: "kyllä hän on rumia autoja nähnyt, mutta tämä...". no, isäni ei ole koskaan pitänyt 5-ovisen ysiysin ulkomuodoista...
mun isä totesi 5-ovisesta ostoksestani: "kyllä hän on rumia autoja nähnyt, mutta tämä...". no, isäni ei ole koskaan pitänyt 5-ovisen ysiysin ulkomuodoista...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Joo, isäukko ei ole arvostellut saabien ulkonäköä, siinä kun on itessäänkin saabismia. Sillähän on kolmas saabi itselläänkin (äitee tosin ajaa sillä).lucaf kirjoitti:ai sullakin on suorapuheinen isä
mun isä totesi 5-ovisesta ostoksestani: "kyllä hän on rumia autoja nähnyt, mutta tämä...". no, isäni ei ole koskaan pitänyt 5-ovisen ysiysin ulkomuodoista...
Enitenhän tässä mietityttää, että saanko mie enää satkulla ajaakkaan? Kun nyt on toi 99 mulla ja emäntä ajelee satkulla. No, siihenhän tietysti auttaa 99:n ehostaminen hienoon kuntoon, jolloin emäntä osaa/suostuu/uskaltaa ajaa sillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01