Annin kannenvaihto-projekti (kuvia...)
Annin kannenvaihto-projekti (kuvia...)
Annin kannenvaihto-projekti on aika lailla siinä vaiheessa, että kaikki osat on hankittu. Öljyt, jäähdytinnesteet ja öljynsuodatin on hommaamatta.
Moottori on kaikin puolin nipussa vielä (nokka-akseli on otettu irti) ja tarkoitus olisi aloittaa purku ensivuoden puolella. Kuitenkin ennen seuraava vuosikatsastusta. Hommaan tarvis kuitenkin pariin kysymykseen vastaksen:
- termostaattikotelon ja kannen välinen sekä imusarjan tiiviste; tarviiko paperitiivisteeseen laittaa tiivisteliimaa vai voiko tehdä pelkästä tiivisteliimasta?
- kuinka kauan moottoria kestää pitää auki eli ilman nesteitä ja öljyjä, kun saman päivän aikana en varmasti kaikkea kerkeä tekemään? päivä, viikko, kuukausi?
Moottori on kaikin puolin nipussa vielä (nokka-akseli on otettu irti) ja tarkoitus olisi aloittaa purku ensivuoden puolella. Kuitenkin ennen seuraava vuosikatsastusta. Hommaan tarvis kuitenkin pariin kysymykseen vastaksen:
- termostaattikotelon ja kannen välinen sekä imusarjan tiiviste; tarviiko paperitiivisteeseen laittaa tiivisteliimaa vai voiko tehdä pelkästä tiivisteliimasta?
- kuinka kauan moottoria kestää pitää auki eli ilman nesteitä ja öljyjä, kun saman päivän aikana en varmasti kaikkea kerkeä tekemään? päivä, viikko, kuukausi?
Viimeksi muokannut dimebak, Ma Tammi 30, 2006 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Minkäslaista öljyä oot laittanu sylinteriin, crc:tä? Joo, joku kangasrätti sitten suojaksi lohkon päälle ettei mene kuraa koneeseen.gls kirjoitti:imusarjaan kannattaa ainakin olla paperitiiviste, termarikotelossa on joskus nähty pelkkää tiivistemassaa.
kyllä konetta voi pitää auki ihan huoletta, kunhan muistaa öljytä ja suojata sylinterit, ym. muut reijät ettei mene roskia tms.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Pistä moottoriöljyä mäntien päälle, niin ettei pääse roskia sylinterien ja mäntien väliin, CRC on turhan ohutta.dimebak kirjoitti:Minkäslaista öljyä oot laittanu sylinteriin, crc:tä? Joo, joku kangasrätti sitten suojaksi lohkon päälle ettei mene kuraa koneeseen.gls kirjoitti:imusarjaan kannattaa ainakin olla paperitiiviste, termarikotelossa on joskus nähty pelkkää tiivistemassaa.
kyllä konetta voi pitää auki ihan huoletta, kunhan muistaa öljytä ja suojata sylinterit, ym. muut reijät ettei mene roskia tms.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Itsellä ei mennyt 99:n kansiremppaan tahnoja tippaakaan, kansipahvi tuli motonetistä ja ohuen näköiset muut tiivisteet lojuvat hyllyssä, itsellä kun oli tuota tiivistepaperia pari metriä, niin siitä askartelin omaan makuun "pätevämmät"
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Re: Annin kannenvaihto-projekti
Kannattaakos niitä öljyjä päästää ennen pois kuin kone on taas kasassa, jos sattuu vaikka projekti venähtään...dimebak kirjoitti:- kuinka kauan moottoria kestää pitää auki eli ilman nesteitä ja öljyjä, kun saman päivän aikana en varmasti kaikkea kerkeä tekemään? päivä, viikko, kuukausi?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Annin kannenvaihto-projekti
Hyvä pointti! Kyllä ne öljyt on kanavista valunut öljypohjaan ettei sen puoleen ole mitään murhetta. Laskee ne öljyt pihalle sitten, kun on kansi uusi päällä ja kiristettynä.tetammi kirjoitti:Kannattaakos niitä öljyjä päästää ennen pois kuin kone on taas kasassa, jos sattuu vaikka projekti venähtään...dimebak kirjoitti:- kuinka kauan moottoria kestää pitää auki eli ilman nesteitä ja öljyjä, kun saman päivän aikana en varmasti kaikkea kerkeä tekemään? päivä, viikko, kuukausi?
Kansiremppaan vielä tarvitaan l. dimebakin kauppalista :
- Nesteen 10W40 mineraaliöljyt
- Nesteen jäähdytinnesteet
- öljynsuodatin
- valopetroolia (onko siinä muuten mitään taikaa, että kannenpultit kastelee valopetrooliin?)
- tiivistearkki
- pakosarjan peltitiiviste, Drive-inniltä Saabin oma
- tiivisteen "naputtamiseen" kuulapäävasara a'la Bahco (kerään tota sarjaa niin ku vaimo "Pentikinmäen-savea")
- tippakannu (saakohan Bahcolta?)
P.S. Kuvia tulee kunhan kerkeää...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Mie en ainaskaan laskisi öljyjä turhaan pois koneesta. Aina tuskaisempi saada öljypumppu nostamaan öljyä, jos on päässy paikat valumaan tyhjäksi... Omassa T8-koneessa ei tietenkään ole öljyjä sisällä. Jänskättää kovin, että miten se lähtee nostamaan paineita...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Annin kannenvaihto-projekti
Venähtämään? Ei suinkaan, vieläkään en ole tehnyt yhtään mitään...tetammi kirjoitti:Kannattaakos niitä öljyjä päästää ennen pois kuin kone on taas kasassa, jos sattuu vaikka projekti venähtään...dimebak kirjoitti:- kuinka kauan moottoria kestää pitää auki eli ilman nesteitä ja öljyjä, kun saman päivän aikana en varmasti kaikkea kerkeä tekemään? päivä, viikko, kuukausi?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Annin kannenvaihto-projekti
Sä oot kuin mä.Mitä sitä tänään kun huomennakin kerkee..,dimebak kirjoitti:Venähtämään? Ei suinkaan, vieläkään en ole tehnyt yhtään mitään...tetammi kirjoitti:Kannattaakos niitä öljyjä päästää ennen pois kuin kone on taas kasassa, jos sattuu vaikka projekti venähtään...dimebak kirjoitti:- kuinka kauan moottoria kestää pitää auki eli ilman nesteitä ja öljyjä, kun saman päivän aikana en varmasti kaikkea kerkeä tekemään? päivä, viikko, kuukausi?
Sitä imuputken tiivistevammaista tonnaria lukuunottamatta on kaikissa remppaamissani saabin koneissa lähtenyt nostamaan paineet ihan muutamaan sekuntiin.Mertmi kirjoitti:Jänskättää kovin, että miten se lähtee nostamaan paineita...
Jos varmuuden maksimointi on lähellä sydäntä, niin kanavat täyteen öljyä tippakannulla ylimmästä mieleen juolahtavasta paikasta öljykanavaa minne vaan käsiksi pääsee(vanhassa tonnarissa se nokkien öljysuihkuputken juuri ja öljykellon reiästä täyttökin on parempi kuin ei mitään).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)