Myrkyn sekalaiset projektit..

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmin kanssa päätettiin potkia renkaita lauantaina elikkäs huomenna ylämyllyn shellillä klo 17.00 alkaen, joten tervetuloa mukaan.

Tulihan tämä hieman äkkiä ja jos kaikki ei nyt pääse tulemaan, niin seuraaviin potkijaisiin sitten mukaan. Niin ja Ylyn shell siksi, kun oon lauantaina itte tuon nopan kimpussa pajalla ja pajalta ei oo ku pari kilsaa shellille.. eikä senpuoleen ennen maanantaita ois bensaakaan lähteä kauemmas.

Edit: Talkoohenkiset haalarit mukaan.. nopassa riittää kyllä tekemistä kaikille innokkaille.. :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Myrkky kirjoitti:Mertmin kanssa päätettiin potkia renkaita lauantaina elikkäs huomenna ylämyllyn shellillä klo 17.00 alkaen, joten tervetuloa mukaan.
EIIH!! :cry:
En pääse huomenna(jo sovittu meno). Toivottavasti osanottajamäärä ei nyt tippunu kolmanneksella :?
Yritetään piakkoin uudestaan, jookosta vaikka.

Ei kai se kitin kastuminen niin kovin vaarallista ole, hioohan ne veden kanssa muutenkin(tai ainakin ennen hioivat) ja vielä vetävät vesivärit pintaan :wink:
Kuitukitti ei päästänyt muutenkaan kosteutta peltiin asti. Nyt kun kelit parani ja aurinko paistaa niin malta hetki sen maalin kanssa, häviää äkkiä kosteus pintakitistäkin.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

CDTA kirjoitti:
EIIH!! :cry:
En pääse huomenna(jo sovittu meno). Toivottavasti osanottajamäärä ei nyt tippunu kolmanneksella :?
Yritetään piakkoin uudestaan, jookosta vaikka.
No voi harmi, mut ei se mitään.. pidetään vaikka kahdestaan(jollei muita paikalle saavu) toiset moiset, kun täällä lähiseudulla minä päivät pitkät kuitenkin oleskelen.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Pientä edistystä noppaprojektissa, katto alkaisi olla ihan viimeistelyä vaille.

Takapakkiakin tuli.. http://img.forum48.net/06/07/15/17140276341.jpg, http://img.forum48.net/06/07/15/17150901810.jpg.. mut ei se mitään, hiekkapuhalletaan sit.

Tankinluukustahan tupsahti puhaltaessa hiekat läpitte, joten valkoinen varaosakulkine sai kunnian luovuttaa ensimmäisen osansa noppaan.. mut ruosteinenhan sekin oli ja puhaltaahan se piti.


Arvatkaas vaan oliko parrassa hiekkaa.. kuten suunnilleen kaikissa ruumiinaukoissakin.. :?


Edit: Tunnistakaas joku sivistynyt tämä vanne.. mertmin kanssa ei keksitty varmuudella vuosimallia.
Kuva
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

-71 tai vanhempi rautapuskurin 99 vanne.
Ari 1622
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jotakin tämmöstä mekin Myrkyn kanssa funtsittiin. Oliskohan kellään tarvista moiselle? Ehdottelin Myrkylle, että laittaa myyntiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:Jotakin tämmöstä mekin Myrkyn kanssa funtsittiin. Oliskohan kellään tarvista moiselle? Ehdottelin Myrkylle, että laittaa myyntiin.
En taida virallisesti myyntiin laittaa, mut se joka tuota tarvitsee, niin senkun tulee ruuvaamaan alta poijes ja tuo vanteen renkaalla tilalle.. kunhan ilma pysyy, se riittää kriteeriksi renkaalle.. eikä maksa mitään ja kahvitkin tarjoan jos menee oikeasti tarpeeseen.

Edit: Tuossa ed.mainitun vanteen sisältävässä valkoisessa -85 4D 900i:ssä ois muuten kattoverhoilua myöten siisti viininpunainen sisusta, jos joku tarttee verhoilun osia.. ja halvalla itse irroittaen.

Edit2: Tosin heebot, jotka ovat kauppaa ennekin tehneet minun kanssa, niin suunnitellaan..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kyllä tarkemmin noppaa tutkien ei auta kuin todeta polkeneensa p*skaan.. ei sitten ainakaan yhtään alle 20 hitsattavan kohdan tarvitse suunnitellakkaan että tuo olisi siinä kuosissa että saisi pari vuotta huoletta ajella. Meinaan taka-akselikin varmaan melkein irtoais korista kun hieman kaivelis ruosteita. :|

Viimeisintä ostokkia, eli sitä -85 iivaria aloitettu leikellä korjauspaloiksi noppaan ja nopasta hiekkapuhalleltu sieltä-täältä, etenkin irti leikattavien ruostekohtien ympäristöt että pääsee hitsaamaan puhtaaseen rautaan.

Ehjän hitsikaluston puutteen vuoksi kävin sit ostamassa halvalla 2 viallista Esab:in voimavirta-mig:iä(10eur/2kpl), eiköhän niistä ja tasurisiltavikaisesta migatronic:ista ainakin 1 toimiva syntyne, joskin 2kpl olis tavoite.. ja jos vielä saisi korjailtua siitä valovirta-paskasta(telwin) sen langansyötön kortin niin alkas olla taasen pajan hitsikalusto kondiksessa.


Edit: Keräilty rosteria hitsaavan metallifirman roskiksesta puoliksi kulutettuja lamellilaikkoja/hiomalaikkoja/teräsharjasuteja yms.. siellä kun heitetään sellaista kamaa pois millä harrastelija tekee vielä pitkään.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Myrkky kirjoitti:Kyllä tarkemmin noppaa tutkien ei auta kuin todeta polkeneensa p*skaan..
Usko pois!! Tiedän tuon tunteen :(
Myrkky kirjoitti:Viimeisintä ostokkia, eli sitä -85 iivaria aloitettu leikellä korjauspaloiksi noppaan
Elä nyt hyvä mies sitä pilko, saahan tuota peltiä muualtakin 8O
Myrkky kirjoitti:Ehjän hitsikaluston puutteen vuoksi kävin sit ostamassa halvalla 2 viallista Esab:in voimavirta-mig:iä(10eur/2kpl), eiköhän niistä ja tasurisiltavikaisesta migatronic:ista ainakin 1 toimiva syntyne, joskin 2kpl olis tavoite.. ja jos vielä saisi korjailtua siitä valovirta-paskasta(telwin) sen langansyötön kortin niin alkas olla taasen pajan hitsikalusto kondiksessa.
Jess!!! Valoa näkyy jo tunnelin päässä :)
Myrkky kirjoitti:Edit: Keräilty rosteria hitsaavan metallifirman roskiksesta puoliksi kulutettuja lamellilaikkoja/hiomalaikkoja/teräsharjasuteja yms.. siellä kun heitetään sellaista kamaa pois millä harrastelija tekee vielä pitkään.

Ettet vaan käyny K.H:n virman roskiksillla ;)

Tsemppivää :D
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

CDTA kirjoitti: Usko pois!! Tiedän tuon tunteen :(
Tiesin että aihio ei ole paras mahdollinen, eli tietoinen riski ja siksi ei niin suuri järkytys.. :)
Elä nyt hyvä mies sitä pilko, saahan tuota peltiä muualtakin 8O
Ei siitä enää pelastettavaksi ole järkevällä työmäärällä, joten tehköön parhaansa ja auttakoon lajikumppaniaan minkä pystyy.. :)
Jess!!! Valoa näkyy jo tunnelin päässä :)
Tiedä nyt siitä valosta.. mut kaveria kävi sääliksi meikäläinen kun tuon projektin näki.. joten tarjosi itsestääntummuvaa maskia lainaksi sekä puhallukseen raitisilmakypärää.. :)

Ettet vaan käyny K.H:n virman roskiksillla ;)

Tsemppivää :D
En käynyt.. ihan kaverin firman, Matsomix:in roskiksella vierailin.. ja kiitos tsemppauksesta, sitä tarvitaan tuon rojukasan kanssa.. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tulevia projekteja varten hankittu reilusti yli metrin kanttiinsa oleva coolerikenno, josta saa leikellä sopivia paloja ja hitsata päädyt. On muuten yllättävän painava möykky, lähes 30 kiloa! 8O
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:Jos valoa näkyy (vetari)tunnelin päässä, niin se on todennäköisesti laho. :wink:
En oo vetaritunneleita uskaltanu vielä edes katsoa.. sen yllärin jätän viimeiseksi.

Liian kuuma on ollut tehdä oikein mitään tuolle rojulle, pajalla viileässä(19astetta sisällä) tosin olen kaikkea pientä touhuillut, kuten huoltanut paineilmakompressorin(öljyn ja painekytkimen vaihto, veden poisto säiliöstä ja ylipaineventtiilin testaus) sekä purkanut nopan tulevasta moottorista yläkerran irti.

Kannen tasopintakin on lohkosta suurinpiirtein putsailtu, joten pääsee piirtelemään 2.1L kansipahvin kanssa kohdat joista sylinterin yläpäitä viistetään venttiilien virtauksen parantamiseksi.. nyt kun on se toimiva kompurakin millä paineilmavinkua käyttää.

Edittiä: Keskiviikkona olis tarkoitus olla koko ilta pajalla hitsikoneita kunnostamassa, joten jos joku viimeisimmistä potkijaisista myöhästyneistä haluaa tulla morjestamaan, niin teretulemast!
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mihis hintaan hitsaat mulle kuulerin päätyineen tosta kennosta? :roll:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Suppari kirjoitti:Mihis hintaan hitsaat mulle kuulerin päätyineen tosta kennosta? :roll:
Ei pysty lupaamaan mitään, meinaan mulle tig-hitsaus on vielä ihan vieras asia, saati sitten alumiinin tig-hitsaus. Tarkoitus olis opetella yritys/erehdys periaatteella ammattihitsarin opastaessa ja paikkaillessa turimiseni.. jos opin homman nopeaan ja kunnolla, niin sanottakoon näin että asevelihintaan.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Myrkky kirjoitti: Keskiviikkona olis tarkoitus olla koko ilta pajalla hitsikoneita kunnostamassa, joten jos joku viimeisimmistä potkijaisista myöhästyneistä haluaa tulla morjestamaan, niin teretulemast!
No tullaantullaan, pistä yv:llä paikka/aika/numeros niin keskiviikkona nähdään...aikaa ON :wink:
Vastaa Viestiin