99 -74 kunnostusta

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

99 -74 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Nyt löytyi sitten semmonen väliaikainen talli ehkä mahdollisuus
vakituiseen paikkaan? no täytyisi siihen 99 laittaa oven alareunat
ja jarruja korjailla nyt kun on tehdaskorjatut satulat levyt hakea
ja palat niin eiköhän nuo etupääkin rupea näyttämään
hyväksyttäviä lukemia,taka-akselin ylempi tanko vaihtaa
ja vilkun viiksi niin sitten vois viedä vika lista syyniin niin sais
ne kilvet ja pääsis ajeleen vielä tänä kesänä.
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Osat rupeis olemaan kasassa ja jos niin viikonloppuna
pitäisi mennä vaihteleen uusia osia jarrulaikkoja paloja
oven sisäpuolen peltejä ja muuta pientä askartelua
että eiköhän sen siitä pitäisi valmistua ja ne kilvetkin sais
paikalleen.
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Eilen tuli sitten hitsattua kuskin ovi kuntoon,viimeistelyä vaille.
Vähän vielä maalia ja sitten ovi paikalleen luulis kelpaavan
inssille? pikku hiljaa hyvä tulee.
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Nyt tuli sitten toinenkin ovi korjattua,ja pyörän kotelon
reikä. Elikä pelli hommat olisi tehty ja seuraavaksi
jarrujen kimpuun.
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Hitsatut kohdat tuli nyt pohjamaalattua,
huomenna ovet paikalleen ja tallin vaihto
eli V:koskelta Viialaan kun on se oma vuokratalli
vihdoin ja viimein tai on siinä pari muutakin
klubilaista,ja huomenna uuden tallin modifikaatiota.
Ari 1622
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

hyvä ari, saat vielä loppukesäksi hienon pirssin liikenteeseen!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Joo se olisi tarkoitus tänään siirrettiin postiauto ajamalla
viialaan ja hyvin tuntui kulkevan tallista tuli purettua
väliseinä pois ja viikon loppuna pariin reikään tarvii
tehdä seinät, että kyllä se siitä alkaa homma pyörimään
ja pieniä remppoja voidaan tehdä myös muille
sopivaa korvausta vastaan.
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Repsikan puolen jarru tuli avattua kässäri kengät loppu
palatkin ehtoo puolella, no roplems uudet osat paikalleen
niin eiköhän tule kuntoon,elikä laikat ja satulat palat
ja kässäri kengät.
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

No tulihan sitten riipastua molemmat navat irti,vetarin kumi tuli vaihdettu.
Käsijarrukengät sitten seuraavaksi,jousista olisi puutetta
eli ne jouset jotka pitää niitä kenkiä yhdessä toinen katkesi
vahvempi jousi ja muutkin on aikas ruosteessa saisi vaihtaa
uusiin käytettyihin tai uusiin.
Ari 1622
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ari_viitanen kirjoitti:No tulihan sitten riipastua molemmat navat irti,vetarin kumi tuli vaihdettu.
Käsijarrukengät sitten seuraavaksi,jousista olisi puutetta
eli ne jouset jotka pitää niitä kenkiä yhdessä toinen katkesi
vahvempi jousi ja muutkin on aikas ruosteessa saisi vaihtaa
uusiin käytettyihin tai uusiin.
Kovin samaa hommaa olen itsekin tekemässä, kokeile käydä vanhan jousen kanssa tarvikeliikkeessä josko sieltä löytyisi vastaavannäköinen jousi joka on tarkoitettu johonki muuhun autoon, eivät nuo varmaankaan kovin tarkkoja ole kunhan pituus ja jousivoima on vähän sinnepäin.

Itse takkusin eilisen illan jarrusatulan männän kanssa, lähti vasta kun työnsin sille yhtäaikaisesti 8 bar ilmanpainetta, lämmitin sylinterin punahehkuiseksi ja koputin sylinteriä vasaralla, vihdoin ja viimein pomppasi ulos. Vaseliiniprässistä ei ollut mitään apua siihen hommaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

No se oli sitten kunnolla ryytynyt,itsellä on ja sain ostettua
parin etusatuloita tehdaskunnostetut pitäis toimia ja tulee kaikki
jarruhilut uutta. Kyllä se lämpö vain sitten loppupeleissä on se
kaikkein tehokkain avain.
Ari 1622
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ari_viitanen kirjoitti:No se oli sitten kunnolla ryytynyt,itsellä on ja sain ostettua
parin etusatuloita tehdaskunnostetut pitäis toimia ja tulee kaikki
jarruhilut uutta. Kyllä se lämpö vain sitten loppupeleissä on se
kaikkein tehokkain avain.
Joo oli tosiaan aika juntturissa, männät ja sylinterit kuitenkin ihan ok, eli ei vaatinut kuin puhdistuksen ja uudet tiivisteet, männissä ei ollut ruostettakaan kuin ihan uloimmassa osassa joka jää sylinterin ulkopuolelle.

Vähän OT mutta kesäpäivillä joku kauppasi 99:n uusia jarrusatuloita vm 1969-1973 jotka olivat kyllä jostain muusta autosta, olivat eri malliset, vain yhdet jarrusylinterit per satula.

Pääsin eilen koeajamaan Saabsickin uudenveroista 99L:ää -73, tuon kokemuksen kannustamana jaksaa väkertää omankin kuntoon, oli kuin uudella autolla olisi ajanut, kerrassaan mahtava peli!
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Elo 09, 2006 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Nuo satulat jotka ostin on kyllä kahdella työsylinterillä,
viikon lopun aikana olis tarkoitus kasata navat paikalleen
ja ilmata, jos vain löytyy jostain kässärin jouset originaalit
tai jotkut muut vastaavat,täytyy mennä mallin kanssa
varaosa kauppaan jos löytyis sopivat.
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Kässärin kenkien jouset löytyi lehtoselta ihka uudet
vklloppuna jos kerkeis niin pitäisi laittaa navat paikalleen
ja koota ne sitten uusilla jarruosilla,ja täytyis purkaa
speciaalista myös kone pois että saa vaihdelaatikon
lähetettyä Ouluun. Osia tyrkyllä kaikkea paitsi loota.
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Noin nyt olisi postiauto sitten nipussa vihdoinkin kyllä kestikin,
täytyy vain katsoa vain itse peiliin! kopeajollakin tuli käytyä
kyllä muuten tuntu hyvältä sopi käteen kun hansikas ensiviikolla olisi sitten tarkoitus mennä näytille saa nähdä miten saabin käy no eihän siihen voi yllä vikaa tulla kun seisoo ja uusia osia laitetaan,ja motonetin kässärikengät ovat epäsopivia ei kannata ostaa liian isoja eli liian iso
halkaisia ja kun laitat levyn paikoilleen pohjaan asti niin menee jumiin
vielä pientä hienosäätöä ja sitten leimalle ja jos vaikka pääsis
vaikka tulemaan syyskokoukseen postiautolla.
Ari 1622
Vastaa Viestiin