Saab 90 turbo, projekti päättynyt.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Tuo kaksi pahvia päällekkäin menetelmä ei välttämättä ole hyvä.Tai siis hyvä puristusten laskuun,mutta on aika rakennelma.
Mittatilaus Wisecoa niin ei tarvitse ainakaan kestävempiin vaihdella.
Onhan turbomoottoreita tehty korkeillakin puristuksilla,mutta näissä on vaatimuksena säädettävä moottorinohjaus sekä asiantuntemuksella tehdyt säädöt.Jossain oli se puristussuhdelaskurikin netissä,entä jos laitat t16 kannen ja alakerta vakio?
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Joo unohdin jo tuon kansipahvi rakentelun ja siirsin projektin valmistumisen kauas tulevaisuuteen. Rakennan 90:n kaasarilohkon uusiksi matalapuristeisilla männillä + muilla uusilla sisuskaluilla. Aikaahan tähän saa mennä nyt vaikka koko pimeä talvi kunhan tulee hyvä.

Saa tarjota hyvää harmaata h-koneen kaasari lohkoa mikäli sattuu tallessa olemaan. Myös 8.2/7.2 männät kiinnostavat.
#1890
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

J-ani kirjoitti:Joo unohdin jo tuon kansipahvi rakentelun ja siirsin projektin valmistumisen kauas tulevaisuuteen. Rakennan 90:n kaasarilohkon uusiksi matalapuristeisilla männillä + muilla uusilla sisuskaluilla. Aikaahan tähän saa mennä nyt vaikka koko pimeä talvi kunhan tulee hyvä.

Saa tarjota hyvää harmaata h-koneen kaasari lohkoa mikäli sattuu tallessa olemaan. Myös 8.2/7.2 männät kiinnostavat.
Näin sen pitikin mennä :wink: .
SAAB 99 -83 GL
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

J-ani kirjoitti:Joo unohdin jo tuon kansipahvi rakentelun ja siirsin projektin valmistumisen kauas tulevaisuuteen. Rakennan 90:n kaasarilohkon uusiksi matalapuristeisilla männillä + muilla uusilla sisuskaluilla. Aikaahan tähän saa mennä nyt vaikka koko pimeä talvi kunhan tulee hyvä.

Saa tarjota hyvää harmaata h-koneen kaasari lohkoa mikäli sattuu tallessa olemaan. Myös 8.2/7.2 männät kiinnostavat.
Höh kun tuli vasta nyt ilmoille tuo,parikin hyväkoneista kaasaria mennyt paaliin.Ei ruiskulohko kelpaa?
Nyt kun aloit kerran kunnolla tekemään,niin eihän autoon tule k-jettiä :?:
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Katsotaan nyt mihin tämä menee. K-jet tuntuu tutuimmalta tässä vaiheessa.
#1890
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Projektin noppa myynnissä alkuperäisen turbon tieltä pois. Ei aika riitä molempiin.
#1890
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

Muistanet ehdotukseni, että hommaa ehjäkeulaisen 99:n ja ehjä perseisen 90:n tai 900 2D sedanin, leikkaa autot poikki b-pilarin kohdalta ja hitsaa yhteen. Sitten vaan konttorille katsastamaan peräosan vaihtona. Papereissa kaara on 99 ja näyttää ulkoisesti 90:ltä. Sit vaan sitä turbomosaa keulaan... Se siun noppaan tehty luukullisen katonvaihto on jo melkeinpä suurempitöinen homma ollut, kuin kahden korin katkaisu ja kemppiliimaus yhteen. Usko pois. :D
Mitäpä jos ottas vaan 99:stä numerot 90:iin ja väittäsi kivenkovaan konttorilla, että on 99:stä ja 900:sta yhistetty :wink:
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

:) pääsis varmaan tuolla tempauksella katsastusmiesten kahvitauko keskusteluihin pitkäksi aikaa.

ot. loppukuusta pitäisi lähtä käymään kierros eteläsuomessa katsomassa muutamaa autoa. Saa nähdä mikä tarttuu mukaan.
#1890
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

kromipuskuri kirjoitti:
Muistanet ehdotukseni, että hommaa ehjäkeulaisen 99:n ja ehjä perseisen 90:n tai 900 2D sedanin, leikkaa autot poikki b-pilarin kohdalta ja hitsaa yhteen. Sitten vaan konttorille katsastamaan peräosan vaihtona. Papereissa kaara on 99 ja näyttää ulkoisesti 90:ltä. Sit vaan sitä turbomosaa keulaan... Se siun noppaan tehty luukullisen katonvaihto on jo melkeinpä suurempitöinen homma ollut, kuin kahden korin katkaisu ja kemppiliimaus yhteen. Usko pois. :D
Mitäpä jos ottas vaan 99:stä numerot 90:iin ja väittäsi kivenkovaan konttorilla, että on 99:stä ja 900:sta yhistetty :wink:
Ja onko järkee vai ei..
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

älä myy hyvää projektia!
osta minulta turbon lohko.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Pykälien mukaan kun mennään niin turbolohkoa turbolla varustettuna nimenomaan ei saa nopan pellin alta löytyä. Vapaasti hengittävä alunperin max 118hv versio H-koneesta saa pellin alla olla turbolla höystettynä olla.
#1890
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

J-ani kirjoitti:Pykälien mukaan kun mennään niin turbolohkoa turbolla varustettuna nimenomaan ei saa nopan pellin alta löytyä. Vapaasti hengittävä alunperin max 118hv versio H-koneesta saa pellin alla olla turbolla höystettynä olla.
Saakos tehot laskea alkuperäisestä vai pitävätkö tietoa epäuskottavana vaikka olisikin dynokäppyrät?
Jos saisivat laskea nin sittenhän noppaan voisi laittaa vaikka T16-koneen IC:llä?
MItenkä suhtaudutaan pelkkään kannen vaihtoon, eli jos päivittää vaparin 8-venttiilisestä 16-venttiliseksi, ruiskutuslaitteiston pysyessä samana (K-jet)?
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Kysyin 900:n 145hv t8 koneen laitosta oululaiselta heinäpään katsastusasemalta. Näin vastasivat tuosta tehon laskemisesta kuristamalla, että sama vaikka sulla ois siellä ruohonleikkurin moottori kunhan kiinnikkeet on toimivat ja 120hv ei ylity. Kuulemma näin vanhoissa autoissa on vähän liberaalimpi linja. Jos olisi uudempi niin sitten ois eria asia. Sanoivat juurikin, että mitä järkeä rakentaa samanlainen kone ja kuristaa itse kun valmiskin ois tarjolla. Mutta tuon kun olisi saanut paperille. Minusta kuristamalla tehon lasku on kielletty. Pitäisi soittaa jollakin vaikka ake:lle asiasta.
#1890
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Hmmhmm, eikös sitä käsitellä osakokonaisuutena kun on kone, ahdin jne. Esim. juuri ahtimen vaihtamalla "konetyyppi muuttuu", tai siis tuo teholukema ei päde. Kuristat sen HX40:llä! :lol:
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Projektin auto myyty. Turvallisia kilometrejä uudelle omistajalle.
#1890
Lukittu