900S m1991 Käyttö kunnostusta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Nyt etupalkin maadoitukset kunnossa. Valot pelaa eri virkeästi ja vilkut. Ei välky erilaiset merkkivalot vikun tahdissa enää... Ainoastaan pakilla vasemman vilkun merkkivalo antaa pientä loimua. Vaihteiston maajohdon liitos ja takavalojen maapiste tulisi mieleen että voisiko niillä olla osuus asiaan tässä...?
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Tuota lähtisin debuggailemaan takavalojen maadoituksista + valoille menevien liittimien putsaamisesta.Sukellusvene kirjoitti:Nyt etupalkin maadoitukset kunnossa. Valot pelaa eri virkeästi ja vilkut. Ei välky erilaiset merkkivalot vikun tahdissa enää... Ainoastaan pakilla vasemman vilkun merkkivalo antaa pientä loimua. Vaihteiston maajohdon liitos ja takavalojen maapiste tulisi mieleen että voisiko niillä olla osuus asiaan tässä...?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Vilkaisin jo sitä takavalojen maapistettä, ei mitään hapettumaa näkynyt.
Liene sitten valopohjissa jotain . Niitä en kahtonut vielä.
Pesin tallipölyt ja asensin roiskeläpät, varapyörän ja varoituskolmion kanssa takakonttiin.
Jäähdytys järjestelmän ilmasin ja kokeilin autoa pyörittämällä että flekti toimii .
Kromimaski meni korjaukseen , kun kaksi kiinnikettä irtosi. Toivon että 2k epoksilla tarttui, kun yön yli jäi liimattuna kuivumaan. Tänään aikomuksena nostaa konepelti pois, jotta saisi äänieristeet paikoilleen ja pesurin letkut . Yksin en ala konepeltiurakkaan , onneksi tänään apua luvassa .
Liene sitten valopohjissa jotain . Niitä en kahtonut vielä.
Pesin tallipölyt ja asensin roiskeläpät, varapyörän ja varoituskolmion kanssa takakonttiin.
Jäähdytys järjestelmän ilmasin ja kokeilin autoa pyörittämällä että flekti toimii .
Kromimaski meni korjaukseen , kun kaksi kiinnikettä irtosi. Toivon että 2k epoksilla tarttui, kun yön yli jäi liimattuna kuivumaan. Tänään aikomuksena nostaa konepelti pois, jotta saisi äänieristeet paikoilleen ja pesurin letkut . Yksin en ala konepeltiurakkaan , onneksi tänään apua luvassa .
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Millainen tuo varapyörän kiinnike ja ruuvi olikaan?
Se pitäisi kaivella rojujen joukosta Jos jollakin on kansiossa kuvaa siitä , niin oisin kiitollinen. Kokeilin googlatakkin , tuloksetta.
Se pitäisi kaivella rojujen joukosta Jos jollakin on kansiossa kuvaa siitä , niin oisin kiitollinen. Kokeilin googlatakkin , tuloksetta.
900S(T5.5) M1991(KR)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Oisko tästä apuaSukellusvene kirjoitti:Millainen tuo varapyörän kiinnike ja ruuvi olikaan?
Se pitäisi kaivella rojujen joukosta Jos jollakin on kansiossa kuvaa siitä , niin oisin kiitollinen.
Kuva MY92-ohjekirjasta mutta ainakin 1989 kaasarissa on ihan samanlainen systeemi... Elikkä pitkä pultti joka kiinnittyy lattiaan + tuo teräslaatta jonka läpi pultti menee. Pultti on samalla kannalla kuin rengaspultit.
Huomasin muuten vasta nyt tuota kuvaa katsoessani että ittellä on ollut kaasarissa tuo laatta väärin päin niin kauan kuin olen sen omistanut...ihmekös että on ollut hankala kiristää pultti kun son ollut kapeassa poterossa laatan reunojen välissä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Paljon kiitoksia!
Pitääpä alkaa etsimään noita, luultavasti ovat tallessa vielä .
Vai tuolleen tunkin kampikin tulee . Mietin joskus miksi siinä on tuollaiset väkäset .
Eipä ratkennut vielä tuo vilkun syttyminen , pakkia käyttäessä.
Maadoitus pitäisi olla ok ja ei näy silmällä lampunpohjissa vikaa. Otinpa vielä pois vanhat ryöstäjät, jotka ollut vetokoukun virtapistokkeelle virransaantia varten.
Osa ryöstöliittimistä oli melkein katkonut johdot ja vihertävää hapettumaa löytyi. Katkoin ja juotin, suojasin sukalla kohdat. Silti ei apua vaivaan.
Voiko pakkivalon kytkin tehdä tuota?
Pitääpä alkaa etsimään noita, luultavasti ovat tallessa vielä .
Vai tuolleen tunkin kampikin tulee . Mietin joskus miksi siinä on tuollaiset väkäset .
Eipä ratkennut vielä tuo vilkun syttyminen , pakkia käyttäessä.
Maadoitus pitäisi olla ok ja ei näy silmällä lampunpohjissa vikaa. Otinpa vielä pois vanhat ryöstäjät, jotka ollut vetokoukun virtapistokkeelle virransaantia varten.
Osa ryöstöliittimistä oli melkein katkonut johdot ja vihertävää hapettumaa löytyi. Katkoin ja juotin, suojasin sukalla kohdat. Silti ei apua vaivaan.
Voiko pakkivalon kytkin tehdä tuota?
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Kirjoitit tutkineesi lampunpohjia, mutta irrotitko lampunpohjaan tulevan johtosarjan liittimen? Liittimen koskettimet voi olla vääntyneet, kuumentuneet, sulanutta muovia välissä ym.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Tuota, käytin liittimiä irti ja en ainakaan hoksannut vikaa.
Luulen että vielä tarkastan, jos jotain jäi huomaamatta. Jopa pakkikytkimen liittimet oli puhtaat .
Maapisteitä nyt tainnut sen 5 tai kuusi tarkistaa . Aika monesta on löytynyt vikaa.
Omituisesti temppuilleen sisävalon ja keskuslukon maapisteenkin tarkistin. ja sekin oli vihertävä. Korjasin leikkaamalla vanhat pois ja uusi liitin tinalla ja liimasukalla ja vaseliinilla kuorrutettuna . Nyt sitten sisävalot palaa. Vaikka kesällä jo tuonne virta tuli. Vaan ei enää. Lisänä vielä uudehkot ovikytkimet ei meinaa ponnistaa virtaa päälle, ilman että vetää sormilla. Liekö suojakumit haraa vastaan?
Lisäksi satsi Motonetin polttimoita oli viallisia.
Jopa niin että lanka ehjä , silti ei toimineet.
Luulen että vielä tarkastan, jos jotain jäi huomaamatta. Jopa pakkikytkimen liittimet oli puhtaat .
Maapisteitä nyt tainnut sen 5 tai kuusi tarkistaa . Aika monesta on löytynyt vikaa.
Omituisesti temppuilleen sisävalon ja keskuslukon maapisteenkin tarkistin. ja sekin oli vihertävä. Korjasin leikkaamalla vanhat pois ja uusi liitin tinalla ja liimasukalla ja vaseliinilla kuorrutettuna . Nyt sitten sisävalot palaa. Vaikka kesällä jo tuonne virta tuli. Vaan ei enää. Lisänä vielä uudehkot ovikytkimet ei meinaa ponnistaa virtaa päälle, ilman että vetää sormilla. Liekö suojakumit haraa vastaan?
Lisäksi satsi Motonetin polttimoita oli viallisia.
Jopa niin että lanka ehjä , silti ei toimineet.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Laittelin vaihteistosta 25 neliömillin lisämaajohdon etupalkkiin maapisteeseen.
Ahtaan paikan ja sopivan työkalun puutteessa en saanut tuota alkuperäistä vaihteistonmaamutteria auki . Ajanee tuokin saman asian .
Ainakaan toistaiseksi ei mitään muutosta siinä tullut enää , eli lie kunnossa ollut se maadoituspaikka . Etujalkatilan maa taitaa olla enää kai ainoa joka katsomatta.
Takavalojen liittimet katsottava tarkempaan vielä . Koska pakilla vasen vilkku loimottaa himmeänä( erityis havaintona pakilla ollessa ei saa vasenta vilkkua päälle, oikealle toimii kyllä). Polttimoita olen pyöritellyt ja katsellut , ei siellä mitään ihmeitä näkynyt.
Maapisteen korjasin takakontista.
Yhtenä outona tuo kontin valo , se ei toimi vieläkään... Olisikohan tuossa kontin katkaisimen raudassa pitänyt olla maajohto tuonne valojen maapisteelle? Jos maaluun jäljiltä ei saa maita muuten...
Muuten kaikki muut sähköt toimii hyvin.
Maskikin liimattu uusiksi, kun ei tuo epoksi pitänyt . Toisenlainen muoviliima kokeilussa nyt. Jos ei nyt kestä, pitää rakentaa tuonne jotkut vahvikkeet liimasauman lisäksi .
Ahtaan paikan ja sopivan työkalun puutteessa en saanut tuota alkuperäistä vaihteistonmaamutteria auki . Ajanee tuokin saman asian .
Ainakaan toistaiseksi ei mitään muutosta siinä tullut enää , eli lie kunnossa ollut se maadoituspaikka . Etujalkatilan maa taitaa olla enää kai ainoa joka katsomatta.
Takavalojen liittimet katsottava tarkempaan vielä . Koska pakilla vasen vilkku loimottaa himmeänä( erityis havaintona pakilla ollessa ei saa vasenta vilkkua päälle, oikealle toimii kyllä). Polttimoita olen pyöritellyt ja katsellut , ei siellä mitään ihmeitä näkynyt.
Maapisteen korjasin takakontista.
Yhtenä outona tuo kontin valo , se ei toimi vieläkään... Olisikohan tuossa kontin katkaisimen raudassa pitänyt olla maajohto tuonne valojen maapisteelle? Jos maaluun jäljiltä ei saa maita muuten...
Muuten kaikki muut sähköt toimii hyvin.
Maskikin liimattu uusiksi, kun ei tuo epoksi pitänyt . Toisenlainen muoviliima kokeilussa nyt. Jos ei nyt kestä, pitää rakentaa tuonne jotkut vahvikkeet liimasauman lisäksi .
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Pujotin pienipistokkeisen lohkolämmittimen johtosarjan paikoilleen.
Etuovien valokytkimistä oikea virkosi kun voitelin sen. Vasen ei ota kontaktia kunnolla, kuin sivuttain vääntämällä. Hommattava jälleen uusi tilalle, vaikka tuokin oli käyttämätön .
Hälyn ja sisävalon takia välttämätön saada toimivaksi.
Maalipinnan kiilloitus ja talvipyörät ois sitten ne seuraavat toimet.
Etuovien valokytkimistä oikea virkosi kun voitelin sen. Vasen ei ota kontaktia kunnolla, kuin sivuttain vääntämällä. Hommattava jälleen uusi tilalle, vaikka tuokin oli käyttämätön .
Hälyn ja sisävalon takia välttämätön saada toimivaksi.
Maalipinnan kiilloitus ja talvipyörät ois sitten ne seuraavat toimet.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Miten uskallan mitata herätevirran joka tulee soittimelta, etten polta mankkaa?
Tuossa on JVC soitin joka kytketty Motonetin adaptereilla satkun johtosarjaan.
Moottoriantennin /vahvistimelle tarkoitetun lähdön johdosta tuo virta ei tunnu saavan vahvistinta hereille.
Epäilyksenä on tuo johtosarja , joka toisinaan pätkii toista takakajaria ja jopa virran tuloa.
Liitokset tuntuu liian löysille , voisiko niitä tiukata?
Tuossa on JVC soitin joka kytketty Motonetin adaptereilla satkun johtosarjaan.
Moottoriantennin /vahvistimelle tarkoitetun lähdön johdosta tuo virta ei tunnu saavan vahvistinta hereille.
Epäilyksenä on tuo johtosarja , joka toisinaan pätkii toista takakajaria ja jopa virran tuloa.
Liitokset tuntuu liian löysille , voisiko niitä tiukata?
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Nyt on sitten käsin hioskeltu päälipintoja vesihiontana 1200, 2500 ja sitten epäkeskolla vielä vesihiontana noilla 2000 ja 4000 abralon laikoilla. Aika hyvin nappulat lähtee pinnasta noilla konstilla ja muut pilveilyt , appelsiinit. Sitten myllytys vielä ja vahat pintaan , kun tuo on valmista. Aikaa vievää puuhaa kun ei paljoa kokemusta ole vielä .
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Sitten ois satku vesihiottu roskista lähes vapaaksi , myllytetty ja vahattukin.
Parempi se on nyt kuin ennen sitä . Toki varmasti ammattilainen voisi saada parempaakin aikaan , mutta saa kelvata nyt .
Teippasin samalla ne kourunpään muoviosat paikoilleen.
Parempi se on nyt kuin ennen sitä . Toki varmasti ammattilainen voisi saada parempaakin aikaan , mutta saa kelvata nyt .
Teippasin samalla ne kourunpään muoviosat paikoilleen.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta
Tänään vaihdoin polttoainesuodattimen satkuun , ei niin mukava tuo sijainti tuolla auton alla . Nätisti sai bensaa päälle samalla... Mutta onpahan vaihdettu .
Ja tulipa testattua lohkolämppärin toimintakin , uudella johdolla ja toimii . Aiemmin ei ollut tuota ulkopuolista johtoa , jotenka nyt kun tarjouksessa oli niin piti ostaa.
Tuli huomattua että etuovien valokytkimet kohmettuu pakkasessa , tuo kuminen kurasuoja on mielestäni ainakin osasyyllinen siihen. Otin pois toisen ja toimii ok. Ehkä molemmat suojukset voi poistaa ilman mitään haittaa?
Ma tein pellistä uuden polttoainesuodattimen telineen , koska vanha oli laho ja sitä oli viritetty puuhanauhalla . Samalla uusin haperon pakoputkilemmarin , vanhan hajottua käsin vääntämällä.
Ja tulipa testattua lohkolämppärin toimintakin , uudella johdolla ja toimii . Aiemmin ei ollut tuota ulkopuolista johtoa , jotenka nyt kun tarjouksessa oli niin piti ostaa.
Tuli huomattua että etuovien valokytkimet kohmettuu pakkasessa , tuo kuminen kurasuoja on mielestäni ainakin osasyyllinen siihen. Otin pois toisen ja toimii ok. Ehkä molemmat suojukset voi poistaa ilman mitään haittaa?
Ma tein pellistä uuden polttoainesuodattimen telineen , koska vanha oli laho ja sitä oli viritetty puuhanauhalla . Samalla uusin haperon pakoputkilemmarin , vanhan hajottua käsin vääntämällä.
900S(T5.5) M1991(KR)