Tupliksen n+x kilometriä ajettu moottori alkoi tänä kesänä polttamaan öljyä oikein urakalla. Varovainen arvio kilometreistä on jotain 400-500 tkm. Moottorijarrutuksessa alipaine imaisi venttiilinohjaimien kautta öljyä imukanaviin ja pakoputkesta pöllähti "räikköset".
Vaihtomoottori on peräisin -85 nopasta, ajettu vain n. 250 tkm.
Tähän kiinni k-jet ja #6 enskalla varustettu laatikko entisen 7 enskaisen tilalle. Jospa tuo vähän piristyisi.
Tämän päivän aikana paketti vaihtui keulalle. Huomenna vielä imusarja ruiskuineen paikalleen ja menoksi. Eiköhän näillä eväillä uskalla jo Alastarollekin lähteä.
Täytyypä tutkia, jos tuolle vanhalle kannelle keksisi jotain talven aikana.
Mistähän löytäisi vielä peltisarjan...
Pikaprojekti: moottorin ja vaihteiston vaihto 99:iin
Pikaprojekti: moottorin ja vaihteiston vaihto 99:iin
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Valmista tuli. Vielä pientä johtojen uudelleenreititystä niin homma on lopullisesti valmis. Nopassa on harmaa H-lohko, eli startti on lohkon päällä. Akkukaapelin ja solenoidin johtojen reitti muuttuu vihreään H-lohkoon verrattuna.
Ei tässä nyt ihan urakoille vielä päässyt. 16 h meni moottoripaketin vaihtoon.
Scan-autolla taisivat aikanaan nykäistä koneen keulalta reilusti alle tunnissa, eikä takaisinlaittoonkaan tainnut juuri tuntia kauemmin mennä.
Ei tässä nyt ihan urakoille vielä päässyt. 16 h meni moottoripaketin vaihtoon.
Scan-autolla taisivat aikanaan nykäistä koneen keulalta reilusti alle tunnissa, eikä takaisinlaittoonkaan tainnut juuri tuntia kauemmin mennä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11