99 old school projekt 2007-xxxx

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

saabastelija kirjoitti: ostan heti uudemman 99:n ja muutan rautapuskuriksi :)
Tässä on ideaa!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23990
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

etuvilkut pienentää ja takapäähän hommaa pikkutakavalot pohjineen ja peltineen niin siinähän se!
no juu tuo etupuskuri homma pitää ottaa huomioon... jos ei muuten niin sulatetaan se orggis sinne sisään... tuskin tuottaa ongelmia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mulla on 99:sissä jo perä nostettu, pitäisi vielä saada keula tiputettua alas.
Omassa on puluportaat, etuspoikka, ralliratti, aluvanteet (vielä kun löytäisi jostain valkoiset Mangelsit :D), keskikonsoli ja edessä H4-lisävalot.
Takarenkaat/vanteet pitäisi tietty olla eturenkaita leveämmät ja tulla kaarista ulos, ja pari pitkää piiska-antennia kruunaamaan vielä koko komistus. Konepellin skuuppi on harkinnassa myöskin ja tuplaulostuloilla oleva pakarinpää :lol:
Mukava lukea että muillakin on silmää ajattomalle tyylikkyydelle 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
900i 2D
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 20:03
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja 900i 2D »

saako (kumi) puskurin poistaa, toivottavasti saa,
ostan heti uudemman 99:n ja muutan rautapuskuriksi
Turvapuskurit voi poistaa jos haluaa. Leimasin viikko sitten 900:n josta takapuskuri poistettu ja tilalle hitsattu hiekkapelti, inssi sanoi että ei niitä mikä kiellä poistamasta kunhan ei jää teräviä ulokkeita
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

242 -80 en saanut lupaa puskurin poistoon.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

nalleolut kirjoitti:onko kukaan koskaan kuullut juttua perän nostamisesta.... esson baarissa 80 luvun puolivälissä juttelivat jääkiekoista eli kiekko jousen ja alatukivarren väliin... vai muistanko kuulleeni väärin.....
Tuo jääkiekko takajousen alle on 140 ja 240 sarjan Volvojen vakiokikka. Kuulemma ihan Volvon huollon harrastama.

Mikäs siinä: Haettiin urheiluliikkeestä pari kiekkoa à 2 markkaa / kpl ja huoltolaskussa luki "Volvo 240 takajousien korotussarja nr. xxx-yyy-zz" 200 mk. :wink:

Noissa Volvoissa takajousi kapenee alapäästään ja se on kiinnitetty akselissa olevaan lautaseen alapäästään isolla n 50 mm prikalla ja 10 mm läpipultilla. Kiekkoon porattiin vain läpireikä ja vaihdettiin pidempi pultti.




PS. vm-97 ja vanhemmista autoista saa poistaa puskurit, kunhan ei jää teräviä ulokkeita. Eli myös kannakkeet pois. Ei tarvitse edes lupia.

1998 alkaen EU alueella myytävien autojen pitää täyttää direktiivin mukaiset törmäystestit. Jos voi todistaa, että vaatimukset täyttyvät ilman puskureitakin, niin silloinkin saa puskurit rapsia pois. Saattaa se todistaminen vaan tulla hintoihinsa...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Svc kirjoitti:


PS. vm-97 ja vanhemmista autoista saa poistaa puskurit, kunhan ei jää teräviä ulokkeita. Eli myös kannakkeet pois. Ei tarvitse edes lupia.

1998 alkaen EU alueella myytävien autojen pitää täyttää direktiivin mukaiset törmäystestit. Jos voi todistaa, että vaatimukset täyttyvät ilman puskureitakin, niin silloinkin saa puskurit rapsia pois. Saattaa se todistaminen vaan tulla hintoihinsa...
voi kun tuosta olisi jotain "mustaa valkoisella"... :?
Viimeksi muokannut saabastelija, Su Tammi 21, 2007 12:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Svc kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:onko kukaan koskaan kuullut juttua perän nostamisesta.... esson baarissa 80 luvun puolivälissä juttelivat jääkiekoista eli kiekko jousen ja alatukivarren väliin... vai muistanko kuulleeni väärin.....
Tuo jääkiekko takajousen alle on 140 ja 240 sarjan Volvojen vakiokikka. Kuulemma ihan Volvon huollon harrastama.

Mikäs siinä: Haettiin urheiluliikkeestä pari kiekkoa à 2 markkaa / kpl ja huoltolaskussa luki "Volvo 240 takajousien korotussarja nr. xxx-yyy-zz" 200 mk. :wink:
Kaverin volvo sai kanssa tuon käsittelyn, kun kuulin huhun. Kaveri ensin suhtautui epäilevästi, mutta kehuthan sieltä irtosi jälkeenpäin. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M.p. »

Mähän näin viimeyönä tästä projektista unta :lol:
ängin harmaaseen ysiysiin ysivitosen puskuria ja se siihen sitte upposki, ja se puskin oli viä samaa väriä kun tässä :D
Saab 99 -83
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mertmi kirjoitti:
Svc kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:onko kukaan koskaan kuullut juttua perän nostamisesta.... esson baarissa 80 luvun puolivälissä juttelivat jääkiekoista eli kiekko jousen ja alatukivarren väliin... vai muistanko kuulleeni väärin.....
Tuo jääkiekko takajousen alle on 140 ja 240 sarjan Volvojen vakiokikka. Kuulemma ihan Volvon huollon harrastama.

Mikäs siinä: Haettiin urheiluliikkeestä pari kiekkoa à 2 markkaa / kpl ja huoltolaskussa luki "Volvo 240 takajousien korotussarja nr. xxx-yyy-zz" 200 mk. :wink:
Kaverin volvo sai kanssa tuon käsittelyn, kun kuulin huhun. Kaveri ensin suhtautui epäilevästi, mutta kehuthan sieltä irtosi jälkeenpäin. :wink:
Varmaan tuli hyvät ajo-ominaisuudet? :roll:
Mutta asiaan.Eikös nalleolut 8v kone sopisi paremmin tollaseen projektiin?Ja se puskin..vaikee mun on ainakaan mitään old-school meininkiä kuvitella 16v koneella ja 9-5 puskimella..
Vastaa Viestiin