Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kaasareita säätäessäni ihmettelin ensin, miksi etummaisen kaasarin säädöt eivät muutu, vaikka mitä ruuvia vääntäisi. Seosta testatessani sitten huomasin, että etummaisen kaasarin alipainemäntä ei hievahdakaan, kun sitä yritin nostaa meisselillä. Eihän siinä muu auttanut, kuin avata kaasari ja tarkistaa tilanne. jostain syystä tuo mäntä oli tosiaan päässyt kiilautumaan jumiin, mutta lähti kyllä liieekkeelle käsin kiertämällä. Männän vapauttamisen jälkeen alkoivat oikeat säädötkin löytyä. Olin jo vähän ihmetellyt moottorin voimattomuutta ja heikkoa vastaamista kaasuun. No, kyllähän nyt taas tuntuu herkältä! Pitää nyt seurailla tuota kaasaria, josko se mäntä taas jumittaa paikoilleen. Voihan se olla, että vanha kaasari on jo niin kulunut, että alkavat tuollaiset jumitukset yleistyä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jos kiinnostaa, niin mulla on yhdet huolletut römppäset kellarivarastossa tyhjänpanttina. Ajoin pari vuotta niillä ja vaihdoin takaisin pierburgin. Niissä on uudet suuttimet, neulat, tiivisteet ym. Akselitiivisteet voi olla jo aikansa nähneet, mutta eivät vuoda liiemmin. Lähtee nimellisellä korvauksella+lähetyskuluilla, jos kiinnostaa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kaasaripakettikin on nyt varattu, meneepähän käyttöön tuolta lojumasta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Ihan hyvä, että löytyy sillekin käyttöä. Mä nyt seurailen noiden vanhojen kaasareiden toimintaa ja etsiskelen sitten parempia tilalle, jos ongelmia vielä ilmenee.

On ihan mahdollista, että aiheutin itse tuon alipainemännän jumiutumisen: Mulla on aina autossa mukana lääkeruisku, jolla on hyvä tarkistaa kaasareiden vaimennusöljyn määrä. Kapea ruisku nojaa nimittäin hyvin siihen kaasarin sylinterin reunaan, jolloin 10mm pitkä ruiskun nokka riittää imemään juuri oikean määrän vaimennusöljyä pois kaasarista. Taannoin tuota öljynmäärää tarkastaessani imaisin vähän turhan huolettomasti öljyjä, jolloin kaasarin sylinteriin tuli alipainetta sen verran, että ruiskua poistessani alipainemäntä nousi hieman mukana ja klopsahti sitten alas. Kaasareiden männät eivät ole koskaan aikaisemmin, eivätkä myöskään tämän jälkeen jumiutuneet.

Keväämmällä olisi tarkoitus laittaa autoa taas vähän enemmin. Ainakin täydellinen jarruremppa pitäisi tehdä ja voisihan samalla laittaa paremman kytkimen työsylkän ja uuden paininlaakerinkin. Ja olisihan se moottorin tiivisteremppakin hyvä tehdä -ja tuolloin pitää varmaan tarkemmin nuo kaasaritkin syynätä taas läpi.
Mutta nyt pitää vähän hillitä ostoksia, kun olen hankkimassa uutta autoprojektia ja hurjaa läjää varaosia siihen. Ainakin talven yli yritän pärjätä pienemmillä osahankinoilla.
Ostoilmonkin tuonne laittelin noista kaasareiden klipseistä ja muista pikkuosista, mutta eipä ole ilmeisesti kenelläkään ylimääräisiä hyllyissä lojumassa...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Eipä ole tullut vähään aikaan tänne kirjoiteltua, kun on ollut niin kiirettä. Kaikkea pientä on silti Saabinkin suhteen tapahtunut.
Jo jokin aika sitten minun piti tehdä autolle jarruremppaa, sillä jarrupoljin oli alkanut reippaammassa kuormituksessa painua aika syvälle. Hankin paremmat etusatulat ja korjaussarjat joka nurkkaan, kuin myös jarrupääsylinterin korjaussarjan. Pääsylkässä oli jonkin verran hapettumaa ja se piti hoonata ja kiillottaa kunnolla. Vaikka näissä vanhemmissa 99:ssä onkin saman kokoinen pääsylinteri, kuin uudemmissa, on sylinterin rakenne kuitenkin monimutkaisempi: Näissä on nimittäin sylinterin kupeessa pieni lisäsylinteri, jossa oleva määntä liikkuu jarrupiireissä vallitsevan paineen mukaan. Kun paine on hyvä molemmissa piireissä, pysyy mäntä keskella sylinteriä. Jos paine laskee toisessa piirissä, alkaa mäntä liikkua, kytkien samalla jarrujen varoitusvalon toimintaan. Uudemmissa malleissa tämä monimutkainen rakenne on korvattu jarunesteen korkeutta tarkkailevalla anturilla. Vanhempaa pääsylinteriä ei taida enää mistään saada, joten olen ajatellut korvaata sen uudemmalla. Mahtaakohan mennä paikoilleen heittämällä, vai pitääkö esim tehostin vaihtaa -tai peräti koko poljinasetelma?
Tässä tyhjenee jarrunestesäilö:
Kuva
Tulipa muuten karseaa liejua systeemistä ulos, kun putsasin röörit.
Etusatulat tuli putsattua ja maalattua:
Kuva
Tässä hiljattain tuli haettua vähän kauempaa osia Volkkareihini. Saabi joutuikin kunnon rääkkiin, sillä ostin osia oikein kunnon läjän: Auton perässä oli kaksiakselinen kärri rompetta täynnä ja autossakin oli kamaa kattoon asti. Tuplis päättikin protestoida puhaltamalla pakoputken laipan irti. Onneksi tämä tapahtui vasta matkan loppupäässä, joten sinänsä mehevää pörinää ei tarvinnut kuunnella kuin viimeiset 1,5 tuntia...
Kuva
Olin ajatellut mennä autolla Classic Motor Showhun, mutta tämä meinasi jäädä suunnitelman tasolle, kun jäin hitsuttelemaan putkea kasaan tallille. No, ehdin sentään sunnuntaina reiluksi tunniksi edellä mainittuun tapahtumaan. Taitaa Tuplis kärsiä ramppikuumeesta, sillä autohan kiukutteli Hämeenlinnan kokousta ennen niin, etten meinannut paikalle ehtiä. Samoin meinasi jäädä väliin viikonlopun rompemarkkinat Jokimaan raviradalla, sillä pakoputkiremppa ei meinannut millään onnistua.
Ostin viikolla uuden pakoputken etuosan ja lähdin sitä tallille jo torstai-iltana asentamaan. Osien huonon sopivuuden takia mokoma puken vaihto muuttui aivan älyttömäksi vänkäämiseksi. Ja eipä tuo putki vieläkään oikein tahdo istua, vaan kolahtelee välillä vetokoukun palkkiin. Jospa tuon saisi ensiviikonloppuna asenneltua nätimmin.
Aina, kun putken kanssa tappelu alkoi käymään oikein tosissaan hermoon, kunnostin autooni jo syksyllä hankkimaani etuspoileria. Spoikka oli aika lohduttomassa kunnossa, sillä se oli halki monesta kohtaa ja oikean puolen sivuosa oli kokonaan irti. Kuidulla, kuitupakkelilla ja tavallisella pakkelilla spoilerista tuli kuitenkin ihan komia.
Kuva
Kuva
Siistin muutenkin auton olkonäköä ja olihan sillä taas kiva ajella ihmisten ilmoille. Kivasti tuo kyllä vetää huomiota puoleensa. Välillä oli Jokimaan rompepäivillä pakko ihailla autoa hieman kauempaa ja vakoilla, kuinka ihmiset kävivät sitä katselemassa.
Tässä vielä otos Ruotsin raudasta Jokimaalla:
Kuva
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

WST:stä sain hankittua autoon vihdoin sähköpeilit. Olin niitä jo kätettynä taannoin ostamassa, mutta myyjä sitten vain hävisi ja kauppa jäi tekemättä... Mutta nyt siis löysin ihan uudet ja käyttämättömät sopuhintaan.
Kuva

Peilien asennus oli todella helppoa. Alkuperäisten peilien asennusreiistä pystyin yhtä käyttämään näidenkin kiinnitykseen. Yksi reikä piti kairata suuremmaksi, jotta johdot sai pujotettua läpi ja yksi uusi reikä piti tehdä toista kiinnitysruuvia varten. Hieman pähkäilemällä johtojen vedoille löytyi looginen reitti.
Kuva

Kojelautaan piti avata yksi lisävarustepaikka kuskin peilin säätönappia varten.
Kuva

Oikean puolen peilillehän on jo valmiiksi peitelevyllä katettu aukko. Tuosta levystä sainkin tehtyä myös säätönupille fiksun näköisen kiinnityslevyn. Kuskin puolelle pitää vielä vastaava väsätä. Laittelen sitten kuvan valmiista nuppiasennelmista, kun olen saanut kuskin puolenkin paikoilleen. Olisikos kellään noita peitelevyjä jouten?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Aikaa onkin edellisestä päivityksestä kulunut jo reippaasti. Kaikenlaista on kuitenkin tullut näperreltyä.
Syyskuun lopulla auto piti katsastaa, joten kävin taas huolella pohjan läpi ja muutenkin tarkastin, että paikat on kunnossa. Yksi ruostepaikkaus täytyi taas tehdä, mutta eipä siinä kummempia. Sen sijaan oikean puolen ulompi vetari oli äännellyt jo pitkään ja nyt siitä oli jo suojakumikin revennyt. Niinpä minun piti metsästää uusi nivel. Täältä foorumiltakin etsin ja aloin jo hätääntyä, kun ei meinannut mistään löytyä sopivaa osaa. Meinasin jo vaihtaa etunavat uudempiin -niihin kun saa helpommin sekä niveliä että laakereita. Kävin kuitenkin vielä Lahdessa sijaitsevasta Kiveriön autosta kysymässä niveltä ja heiltä se löytyi suoraan hyllystä! Ihan aito Löbrokin vielä suojakumeineen, siteineen ja rasvoineen. Nivelen vaihdon teetin C.I. Partsilla. Tämä onkin toistaiseksi ainoa homma, jonka olen ulkopuolisella joutunut teettämään.
Tässä uusi Löbro:
Kuva
Myös kuskin puolelle vaihdoin uuden suojakumin, kun em. remppapaikassa huomsivat senkin olevan kaput:
Kuva
Kumin vaihto oli helppoa. Pallonivelet irti tukivarsista ja iskari ja raidetanko pois tieltä ja johan irtosi. Tripodi irtosi ongelmitta pelkällä lukkorenkaan poistolla ja niin olikin reitti selvä uudelle kumille. Nivelin putsasin mahdollisimman hyvin ja rasvasin uudelleen. Taisi olla ihan viime hetket käsillä, että sain nivelen pelastettua.
Myös jarrupäivityksiä on tullut tehtyä. Vanha pääsylinteri ei ole hoonauksenkaan jälkeen oikein tahtonut toimia kunnolla, vaan kovaa jarrutettaessa poljin alkoi taas hissukseen vajota pohjaan. Niinpä päätin vaihtaa tilalle uudemman pääsylkän, johon osia saisi vielä tulevaisuudessakin. Autoon päätyi 90:n sylkkä ja tehostin. Osat menivät paikoilleen heittämällä ja onneksi jarruputketkin sopivat paikoilleen, vaikka vanha sylinteri hieman leveämpi rakenteeltaan onkin.
Kuva
Tehostimen alipaineletku lähtee vähän eri paikasta, kuin alkuperäisessä, mutta eipä tuo ongelmia teettänyt.
Kuva
Myös oikean puolen takanapa oli alkanut jurnuttaa, joten aloin myös etsiä laakerisarjoja sen korjaamiseen. Eipä ollut tämäkään ihan helppo tehtävä. Kotkasta kuitenkin Risto Rämän liikkeestä löytyi kolme pakettia takapyörän laakereita stefoineen, joten olihan ne ostettava.
Kuva
Takanapa oli todella helppo purkaa, joten vaihtoon ei tainnut kaikkinensa tuntia enempää mennä.
Kuva
Sisemmässä laakerissa tuntuikin jo selvää välystä ja aika rouhea oli laakereiden liike. Vähän ennen laakereiden vaihtoa alkoi takaa kuuluva jyrinä ja ulina olla jo aika huolestuttavaa...
Kuva
Hiljattain vaihdoin autoon myös uudemman syylarin. Vanhaan syylariin on vaikea saada flektin antureita, joten päätin vaihtaa syylarin tämän ongelman poistamiseksi. Ruiskumalleissa oli ilmeisesti jo -76 käytetty saman tyyppistä syylaria, joten se sopi paikoilleen ilman ongelmia. Syylarin kiinnitysrungossakin oli reikä anturia varten valmiina.
Tässä vanha jäähdytin lähtövalmiina:
Kuva
Kun letkut kääntää ylös, voi jäähdyttimen helposti nostaa pois paikoiltaan ilman, että nesteitä täytyy lorotella pois.
Aika hapettuneeltahan tuo vanha jo näyttikin:
Kuva
Tässä näkyy uudemman tyypin flektin anturi ja sille valmiina ollut aukko kiinnityspellissä:
Kuva
Vain maajohto täytyi tuolle anturille vetää. Vanhassa anturissahan ei erillistä maajohtoa ole, vaan anturi maadottuu rungostaan.
Uusi bensapumppukin tuli hankittua ja vaihdettua ihan varmuuden vuoksi. Vanhan jätin toki talteen varaosiksi. Uusi on kiinalainen ja sen työntötanko on tehty kahdesta osasta niittaamalla. Erillistä, puhdistettavaa suodatintakaan tässä uudessa ei ole. Saa nähdä kestääkö tuo samat 340tkm kuten alkuperäinen...
Kuva
Pikkukorjauksena vaihdoin autoon myös paremmat tiivisteet kaikkiin oviin sekä lämppärin puhaltimelle laakerin. 80-luvun lopun satkun ovitiivisteet sopivat täydellisesti paikoilleen ilman mitään muokkauksia! Tehokasta suunnittelua Saabilta!
Nyt tämä auto pääseekin ensimmäsitä kertaa minun omistuksessa talvilevolle. En enää millään raaski tällä vanhuksella ajella tuolla loskassa. Huomasin järkytyksekseni ajaneeni autolla jo reilut 50tkm, vaikka alun perin ostin sen vain kevyeeseen arki- ja harrastekäyttöön. Täytyy sanoa, että on tuo hyvin palvellut!
Talven mittaan olisi tarkoitus vihdoin tehdä koneeseen tiivisteremppa ja kunnostuttaa siihen kansi. Ajattelin, että jos kanteen laittaisi nykyaikaisemmasta materiaalista istukat, ei tarvitsisi enää lyijynkorvikkeita bensaan lisäillä.
Saa nähdä, päätyykö auto kesän kynnyksellä myyntiin... Mulla on pari muuta projektia (joista en aio luopua missään tapauksessa) ja kolme harrasteautoa on vähän liikaa minulle. Voi siinä tippa tulla linssiin , jos päädyn auton myymään -on tämä niin mukava peli ollut :roll:
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Tämä auto jatkaa seikkailujaan uuden omistajan kanssa. Hieno peli tämä oli ja ikävä tulee vielä varmasti :( Kolme harrasteautoa oli kuitenkin vähän liikaa ja kun Volkkareista en aio luopua, niin Combin piti lähteä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Uusikin omistaja oli näemmä tuonut oikeanvärisen ysiysin silmäniloksi WST:hen :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Talladega98
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Su Helmi 19, 2012 22:49
Paikkakunta: porlammi

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Talladega98 »

Uusi omistaja voi sanoo että opalvihreä 99 CC meni läpi katsastus.
Mutta käsijarru oli vähän heikko, mutta kelpa. Seuravaa vuonna pitäs
sitten mennä käsijarrun kimppun.
Ainoa osia joka laitoin uusia oli takaapönttön ja takaa pakoputki, ennen katsastus.

Nyt 2-4 viikkon sisällä moottori mene ( kunnon moottorihuolto ) laita kaikki männänrenkaat, ventiillit, tiivisteet, kiertokankeen laakerit m.m........ uusiks.
Saab 9-3 SE 2.2Tid-99 PR, Saab 900NgTalladega-98 KA,,Saab 99 GLs CC -76 HA,Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 VA, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 900ng 3d 2.0i -98 KA, Saab 900i CC 5speed 5d -84 PR
#5599
Talladega98
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Su Helmi 19, 2012 22:49
Paikkakunta: porlammi

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Talladega98 »

Terve, meina jatkaa tämän opalinvihreä 99cc sivun, kun aika tuli pitäs vähän mieti järjestys mitä on tehty, ja lisää kuvia tule kohta, kyllä voin totea että hieno auto on paras fiilis aja 70kmh pikkutietä T: Porlammista
Saab 9-3 SE 2.2Tid-99 PR, Saab 900NgTalladega-98 KA,,Saab 99 GLs CC -76 HA,Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 VA, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 900ng 3d 2.0i -98 KA, Saab 900i CC 5speed 5d -84 PR
#5599
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Meinasinkin jo kysellä, mitäs tälle autolle kuuluu nykyään. Laita ihmeessä kuvia, niin pääsee fiilistelemään!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Talladega98
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Su Helmi 19, 2012 22:49
Paikkakunta: porlammi

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Talladega98 »

Nyt tule kuvia, jaa auton historia mitä on tehty toukokuu 2013 -2017. Mitä nyt auto näytä ? Tule kohta, yritän tehdä järjestys 2013-17
Opal vihreän 99 combi coupe -76. Vaihtoi omistaja 29.4.2013 Koskenkylä/ Forsby. Kuva Oli joo pitkän ajan, yritä löytä 99 combicoupe GLE. Tämä tuli vasta ensimäisenä.
Väri vähän epäilytti alkunssa. Mutta en ole katunut: tämä kerää katsseita, missä sitten liikunkin. Nyt on silmäterä.

Jaa nii oli WST Toukokussa 2013 Hyvinkällä.
Kuva
Saab 9-3 SE 2.2Tid-99 PR, Saab 900NgTalladega-98 KA,,Saab 99 GLs CC -76 HA,Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 VA, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 900ng 3d 2.0i -98 KA, Saab 900i CC 5speed 5d -84 PR
#5599
Talladega98
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Su Helmi 19, 2012 22:49
Paikkakunta: porlammi

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Talladega98 »

Syyskuu.2013 vaihto, takaapönttö, ja takaa pakkoputki. Helsinkissä.
Kuva
Mutta ei ole enemään kuvia. Nii tämä kuva on kuin on pressu tallissa, ja hitsa pohja, ja massa paikkoja.
Saab 9-3 SE 2.2Tid-99 PR, Saab 900NgTalladega-98 KA,,Saab 99 GLs CC -76 HA,Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 VA, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 900ng 3d 2.0i -98 KA, Saab 900i CC 5speed 5d -84 PR
#5599
Talladega98
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Su Helmi 19, 2012 22:49
Paikkakunta: porlammi

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Talladega98 »

11.2013 Meni moottori korjaukseen. Sylinterikansivika. Tuli vesi höyry pakko putkesta " Ihan kuin höyry juna 8) Onneks ei oli Triumph moottori.
Vanha scanauto korjaja, Öbbe Öhberg, nyt eläkellä, Isnäs.
800e työtä "sopimus". 400 e oli uutaa osia, sekä upo uusi sylinterikansi joka tuli auton kanssa. Joka ei saa mistään tänä päivänä.
"Hän tottea että oli 15vuotta sitten hän on vaihtanut B moottorin männänrenkaat. Mutta se meni vielä silmällä kiinni melkein"
noin 3tkm ajoin 2013 kesällä, ennen moottori korjausta.

Tässä kuva, kuin moottori on valmis nosta takasin auton. Muistakseni että kesti 2-3viikkoa.
Kyllä harmittele kuin ei samalla maalanut moottori punainen.
Kuva
Kuva

uusittu: 340tkm
- Runkolaakerit - imuventtiili - pakkoventtiili - männänrenkaat -kiilahihna - imutiiviste - öljypohjan tiiviste - sytytysjohdot
- bensasuodin - termostatti 88'c - kiertokankeen laakerit - pakosarjan tiiviste - laipantiiviste - katkojan kärjet - kondensaattori
- pyörijä bosch - NGK BP6ES sytytystulppat - virranjakajan o rengas - virranjakajan kansi - öljynpaineanturi - vedenlämpötilan anturi - sylinterikansi
- kaasutin kalvot - muut tiivisteet, voi olla jotain unhodin.

Vesipumppu ei ole koskettu. jaa ketju on sama kuin uusia ei löytänyt.
Sytytys oli päin metsän.
Saab 9-3 SE 2.2Tid-99 PR, Saab 900NgTalladega-98 KA,,Saab 99 GLs CC -76 HA,Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 VA, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 900ng 3d 2.0i -98 KA, Saab 900i CC 5speed 5d -84 PR
#5599
Vastaa Viestiin