95, sika säkissä x2

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Hollannin tapahtuman innoittamana päätin hankkia myös 95:n. Foorumilta löytyi ~2kk vanha myynti-ilmoitus parista 95:sta, jotka olivat edelleen myynnissä. Puhelimessa tehtiin kaupat, siis näkemättä laitteita. Tänään käytiin noutamassa pelit kotiin. "Pientä" hommaa riittää mutta eiköhän noista vielä yksi ajokelpoinen laite saada.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Onnittelut hankinnoista. Komiaa et saadaan lisää viippoja työnalle.
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

joo nää on niitä tärkeitä kulttuuritekoja joilla tämä yhteiskunta pelastetaan.
mahtava juttu, onnea kaksosista!!!
onko tulossa samanlaista kustomointia ku kutvoselleki?
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

"Alkusysäys" hankinnalle.

Pari kuvaa. Parempi aihio ja varaosa auto.

Ajatuksissa on pyörinyt jonkin asteinen "kidutus",eli 96:n linjoilla varmaan jatketaan. Tarkemmin ei ole laitteita vielä tutkittu ja päätöksiä tehty. AKE suhtautuu nykyään nihkeästi V6 asennuksiin. 2.8 tonne pitäis kuitenkin keulille saada tai mieluummin se Duckworthin ja Costinin tekele... Talvella jos pääsis ekat paikat hitsaan.

65-68 Vuosimallien naampelti hiluineen olis hakusessa. Tarjoa.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Innolla odotetaan mitä tuleman pitää. Jos sais lisää inspiraatiota tohon omaankin projektiin, on nimittäin ollut viimeaikoina vähän hakusessa. Vaan saihan tuota tänäänkin taas vähän potkittua eteempäin.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

No perkeles, hallinto-oikeudessa tuli pataan moottorinvaihtoasiassa. En siis saanu lupia 2.8i:lle tohon 96:n ja pistin valituksen kehiin. Nyt täytyy veivata kupongit korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Entistä huonommalta näyttää V6:n asennus 95:n. Ei hjuva ei hjuva. Muuten on ollutkin hiljaista noiden 95:ten suhteen. Täytyy varmaan tehdä joku "omavalmiste" V6 leimamoottori tms. niinkuin maan tapana nykyisin on.

Ford merkkisiä ikuisuus projekteja myin pois jotta saadaan tirsua 95:n osiin.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Suoritin inventaarion eli purkua varaosa-autolle. Ja hämmästelin 95:n kerrassaan nerokasta (aikakausi huomioiden) penkkijärjestelyä. Olishan toi varaosa 95:kin vielä pelastettavissa, mulla on vaan paperit yhteen autoon.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Miten olis turboahdettu v4 ruiskulla ja pienehköllä ahtimella?Vääntöä saa varmasti enemmän,varsinkin jos tekis pitkäiskukampuralla ja orkkis/miedolla nokalla.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Itseasiassa tosta mun 96:sta piti aikoinaan (n.-93) tulla ahdettu peli. Konsultaatiota tuli silloin katukiihdystä BMW:llä tahkonnelta kaverilta. Hyrrä yms. oli hankittuna mutta silloin ei ollut olemassa (mun pörssille sopivaa) mitään näppärää moottorin ohjausta. Olis pitänyt käyttää paineistettuja kaasareita, kugelfisher ruiskua tms. joilla toimintavarmuus ei olisi ollut edes samalla planeetalla kuin V6:lla. Edelleenkään en ole täysin vakuuttunut että ahdetulla V4:lla vois heittää euroopan reissun. Toisaalta V6:n toimivuuttakin on joskus epäilty. Taas toisaalta V6 on jo tehtynä mutta hyrrä moottorien kanssa on tullut askarreltua vähemmän. Vaikeeta, vaikeeta... Täytyy keskittyä ensin koriin, eikähän sinne joku moottori keksitä...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mä väitän että v4 ahdettuna ja oikein säädettynä,2.8i:n vakiotehoilla on ikuinen :wink:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Minkälaista ruiskua tuohon Veenelkkuun voisi harkita? Ilmeisesti jokin TBI-tyyppinen "kaikki yhes koos" ratkaisu lienee vähiten vaikein. Tuossakin ratkaisussa ilmeisesti pitää saada sähköinen pumppu tankkiin?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

2.8:ssa on 150hv ja ~180Nm. Paljonko täytyy 1.7 V4:ssa olla ahtoja että toi irtoaa?

Eiköhän mega tms. ohjelmoitava systeemi ole suunta johon kannattaa edetä. Bensa pumpulle voi tehdä kerääjäsäiliön, ei pumpua tarvi tankkiin laittaa.

V4:n kanssa audin automaatti mahtuisi helpommin...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Suppari »

1,5ltr v4 , 7:1 puristukset, 7.6nokka, itte kaivetut kannet, mega, ykskurkkuisen vähän portattu imusarja, gt20 ahdin 109.8kW/5820rpm 204.5nm/4930rpm 0.9bar.Ilman säätöjä,eli sytkä yli kymmenen astetta myöhäisellä ja seos 10 AFR. Säädettynä vartin lopuista laskien +180hp.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Sen verran on ketuttanut AKEn suhtautuminen V6:n asennukseen, ettei ole 95:n edennyt. Saattaa toki hiukan vaikuttaa sekin, että oli pakko hilata tontille ihan oikea kustomien kuningas, eli -51 Mörkö.

Niin, ja yhden tallipaikan täyttävä Valmet trukkikin pitäs jo lopulta saattaa käynti- ja ajokuntoon.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 95, sika säkissä x2

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

möröstä täytyy saada kuvia heti!
#544
Vastaa Viestiin