95, sika säkissä x2
95, sika säkissä x2
Hollannin tapahtuman innoittamana päätin hankkia myös 95:n. Foorumilta löytyi ~2kk vanha myynti-ilmoitus parista 95:sta, jotka olivat edelleen myynnissä. Puhelimessa tehtiin kaupat, siis näkemättä laitteita. Tänään käytiin noutamassa pelit kotiin. "Pientä" hommaa riittää mutta eiköhän noista vielä yksi ajokelpoinen laite saada.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
Onnittelut hankinnoista. Komiaa et saadaan lisää viippoja työnalle.
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Re: 95, sika säkissä x2
joo nää on niitä tärkeitä kulttuuritekoja joilla tämä yhteiskunta pelastetaan.
mahtava juttu, onnea kaksosista!!!
onko tulossa samanlaista kustomointia ku kutvoselleki?
mahtava juttu, onnea kaksosista!!!
onko tulossa samanlaista kustomointia ku kutvoselleki?
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Re: 95, sika säkissä x2
"Alkusysäys" hankinnalle.
Pari kuvaa. Parempi aihio ja varaosa auto.
Ajatuksissa on pyörinyt jonkin asteinen "kidutus",eli 96:n linjoilla varmaan jatketaan. Tarkemmin ei ole laitteita vielä tutkittu ja päätöksiä tehty. AKE suhtautuu nykyään nihkeästi V6 asennuksiin. 2.8 tonne pitäis kuitenkin keulille saada tai mieluummin se Duckworthin ja Costinin tekele... Talvella jos pääsis ekat paikat hitsaan.
65-68 Vuosimallien naampelti hiluineen olis hakusessa. Tarjoa.
Pari kuvaa. Parempi aihio ja varaosa auto.
Ajatuksissa on pyörinyt jonkin asteinen "kidutus",eli 96:n linjoilla varmaan jatketaan. Tarkemmin ei ole laitteita vielä tutkittu ja päätöksiä tehty. AKE suhtautuu nykyään nihkeästi V6 asennuksiin. 2.8 tonne pitäis kuitenkin keulille saada tai mieluummin se Duckworthin ja Costinin tekele... Talvella jos pääsis ekat paikat hitsaan.
65-68 Vuosimallien naampelti hiluineen olis hakusessa. Tarjoa.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
Innolla odotetaan mitä tuleman pitää. Jos sais lisää inspiraatiota tohon omaankin projektiin, on nimittäin ollut viimeaikoina vähän hakusessa. Vaan saihan tuota tänäänkin taas vähän potkittua eteempäin.
Re: 95, sika säkissä x2
No perkeles, hallinto-oikeudessa tuli pataan moottorinvaihtoasiassa. En siis saanu lupia 2.8i:lle tohon 96:n ja pistin valituksen kehiin. Nyt täytyy veivata kupongit korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Entistä huonommalta näyttää V6:n asennus 95:n. Ei hjuva ei hjuva. Muuten on ollutkin hiljaista noiden 95:ten suhteen. Täytyy varmaan tehdä joku "omavalmiste" V6 leimamoottori tms. niinkuin maan tapana nykyisin on.
Ford merkkisiä ikuisuus projekteja myin pois jotta saadaan tirsua 95:n osiin.
Ford merkkisiä ikuisuus projekteja myin pois jotta saadaan tirsua 95:n osiin.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
Suoritin inventaarion eli purkua varaosa-autolle. Ja hämmästelin 95:n kerrassaan nerokasta (aikakausi huomioiden) penkkijärjestelyä. Olishan toi varaosa 95:kin vielä pelastettavissa, mulla on vaan paperit yhteen autoon.
Re: 95, sika säkissä x2
Miten olis turboahdettu v4 ruiskulla ja pienehköllä ahtimella?Vääntöä saa varmasti enemmän,varsinkin jos tekis pitkäiskukampuralla ja orkkis/miedolla nokalla.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: 95, sika säkissä x2
Itseasiassa tosta mun 96:sta piti aikoinaan (n.-93) tulla ahdettu peli. Konsultaatiota tuli silloin katukiihdystä BMW:llä tahkonnelta kaverilta. Hyrrä yms. oli hankittuna mutta silloin ei ollut olemassa (mun pörssille sopivaa) mitään näppärää moottorin ohjausta. Olis pitänyt käyttää paineistettuja kaasareita, kugelfisher ruiskua tms. joilla toimintavarmuus ei olisi ollut edes samalla planeetalla kuin V6:lla. Edelleenkään en ole täysin vakuuttunut että ahdetulla V4:lla vois heittää euroopan reissun. Toisaalta V6:n toimivuuttakin on joskus epäilty. Taas toisaalta V6 on jo tehtynä mutta hyrrä moottorien kanssa on tullut askarreltua vähemmän. Vaikeeta, vaikeeta... Täytyy keskittyä ensin koriin, eikähän sinne joku moottori keksitä...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
Mä väitän että v4 ahdettuna ja oikein säädettynä,2.8i:n vakiotehoilla on ikuinen
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: 95, sika säkissä x2
Minkälaista ruiskua tuohon Veenelkkuun voisi harkita? Ilmeisesti jokin TBI-tyyppinen "kaikki yhes koos" ratkaisu lienee vähiten vaikein. Tuossakin ratkaisussa ilmeisesti pitää saada sähköinen pumppu tankkiin?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 95, sika säkissä x2
2.8:ssa on 150hv ja ~180Nm. Paljonko täytyy 1.7 V4:ssa olla ahtoja että toi irtoaa?
Eiköhän mega tms. ohjelmoitava systeemi ole suunta johon kannattaa edetä. Bensa pumpulle voi tehdä kerääjäsäiliön, ei pumpua tarvi tankkiin laittaa.
V4:n kanssa audin automaatti mahtuisi helpommin...
Eiköhän mega tms. ohjelmoitava systeemi ole suunta johon kannattaa edetä. Bensa pumpulle voi tehdä kerääjäsäiliön, ei pumpua tarvi tankkiin laittaa.
V4:n kanssa audin automaatti mahtuisi helpommin...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
1,5ltr v4 , 7:1 puristukset, 7.6nokka, itte kaivetut kannet, mega, ykskurkkuisen vähän portattu imusarja, gt20 ahdin 109.8kW/5820rpm 204.5nm/4930rpm 0.9bar.Ilman säätöjä,eli sytkä yli kymmenen astetta myöhäisellä ja seos 10 AFR. Säädettynä vartin lopuista laskien +180hp.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: 95, sika säkissä x2
Sen verran on ketuttanut AKEn suhtautuminen V6:n asennukseen, ettei ole 95:n edennyt. Saattaa toki hiukan vaikuttaa sekin, että oli pakko hilata tontille ihan oikea kustomien kuningas, eli -51 Mörkö.
Niin, ja yhden tallipaikan täyttävä Valmet trukkikin pitäs jo lopulta saattaa käynti- ja ajokuntoon.
Niin, ja yhden tallipaikan täyttävä Valmet trukkikin pitäs jo lopulta saattaa käynti- ja ajokuntoon.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
-
- "Viggen"
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi