9-3 muotoilua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5174
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Risto »

Aleksi kirjoitti:täysin samaa mieltä neunin kanssa, eikä messujen tarjonta muutenkaan kovin häävi ollut, kohokohdaksi voisin mainita poistumisen tapahtumasta...
Kävin torstai-iltana tuolla pyörähtämässä ja totesin, että kerrankin on yleisötapahtumassa riittävästi vessoja. :mrgreen:
NightEagle
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja NightEagle »

Jooh tuota maalattiin samana iltana (ennenkuin vietiin sisälle) kili kali pullolla. :lol:
Kyllä se itseäni ainakin ihmetytti että mitä ihmettä. Hyvä ettei sentään ainoita oltu.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Suppari »

NightEagle kirjoitti:Jooh tuota maalattiin samana iltana (ennenkuin vietiin sisälle) kili kali pullolla. :lol:
Kyllä se itseäni ainakin ihmetytti että mitä ihmettä. Hyvä ettei sentään ainoita oltu.
Kuva
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Neuni
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 10:11
Paikkakunta: Kerava

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Neuni »

NightEagle kirjoitti: Hyvä ettei sentään ainoita oltu.
Ai tekin korjailitte spraylla maalausta?
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja f-19 »

NightEagle kirjoitti:Oli muut alkanut tekemään pohjia silloin kun oman auton pinta oli vielä kuivumassa. Siihen nappasi aika komeasti kaikki mahdollinen pöly,lika yms kiinni ja pilalle se meni.
Ei ole kyllä siellä kellään paljon mitään päässä liikkunut :)

Jos lopputulos oli kaamea, madaltamaton ja vanteet sisässä niin kannattiko sitä sinne pelipaikalle edes viedä? Onhan se nykyään toki muotia että projektikuntoisia autojakin viedään näytille mutta... toivottavasti kommentit eivät tulleet yllätyksenä.
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Otin messuille mukaani automaalari siskoni ja kehuskelin että nyt on yks saabikin mitä täytyy mennä sitten oikein ajan kanssa katsomaan.On uusittu maalipintaa ja sillee. No en ole koskaan kuullut niin pitkää kritiikkii maali pinnasta,kuinka missäkin vaiheessa oli maalaus mokailtu. Ja siinä sitten kävi niin ettei siinä kovin kauaa viittinyt aikaa kuluttaa ku tuli paha mieli. Ei pahalla.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Kuva
Kuva
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
NightEagle
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja NightEagle »

Ohoh,kaikenlaista sitä ihminen kirjoitteleekin väsyneenä. Korjataanpas hieman.
Niin siis ei maalattu mitään spraylla,tarkoitin enimmäkseen sitä että jokin muukin oli projektina paikalla. Sovin maalarin kanssa jo uuden maalauspäivän tälle viikolle. Sitten mitä spacereihin tulee,en ole varmasti sellaisia ikinä ostamassa saatika sitten pulttaamassa yhteenkään autooni. Saa ne laakerit helpomminkin hajoitettua. Kuitenkin kovaa ajoa varten auto tehty. Ostamalla sopivat vanteet niin ei tarvitse tuon Spacereiden kanssa kikkailla.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Mjoo ei itekään mitään paljon levittäviä speissereitä käyttäisi juuri em. syystä. Sama efekti on myös verraten pienellä ET:llä. Jos autoa näytille vie niin siksi aikaa voisi spacerit lyödä alle ettei näyttäisi niin ursaabilta.

Seuraavan kerran kun maalaatte niin kannattaa pitää ne hiomapapereilla varustetut apinat pois hallista pari päivää. Muutenkin hyvä keskittyä siihen maalaustilan pölyttömyyteen ja kandee sille pressuilla rajatulle tilalle kattokin tehdä jos ei ollut jo.
Pertttu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 20:29
Paikkakunta: Laihia

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Pertttu »

Täälä
Olin itse myös todella pettynyt maaluksiin,sitä se kimppatalli teettää. Oli muut alkanut tekemään pohjia silloin kun oman auton pinta oli vielä kuivumassa. Siihen nappasi aika komeasti kaikki mahdollinen pöly,lika yms kiinni ja pilalle se meni. Voitte varmaan kuvitella erään ilmeen kun näki autonsa uudestaan. No,sitä yritettiin vielä hioa ja myllyttää mutta päin persettä meni sitten sekin.
Blogissa:
Ja tämän kuvan jälkeen lähdettiin luukuttamaan kohti Helsinkiä. Siitä tuli juuri sellainen kuin halusinkin.
Ja tää sisustus on ainakin tässä kuvassa aivan raiskattu... http://3.bp.blogspot.com/_Wps3uSGaffI/S ... 022010.jpg
Neuni
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 10:11
Paikkakunta: Kerava

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Neuni »

Kovaan ajoon tehty, varo ettei audin korisarja lähde kovassa ajossa irti.

Laakerit alkavat olla kovilla vasta yli 30mm spacerien kanssa, ja laakerin vaihto ei ole kova homma. Mutta jos tykkää ajella vanteet sisässä ni mikäs siinä.
Sopivat vanteet ostamalla tosiaan saa tämän ongelman korjattua, nyt ei ollu ainakaan vanteita mietitty missään mielessä.

Btw: jos ne nipponien omistajat olivat tehneet pohjia saabin kuivuessa, niin joku oli tehnyt kyllä pohjia niitäkin autoja maalatessa :mrgreen: Hyvää pr:ää mainostettavalle maalikaupalle.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Neuni kirjoitti:Kovaan ajoon tehty, varo ettei audin korisarja lähde kovassa ajossa irti.

Laakerit alkavat olla kovilla vasta yli 30mm spacerien kanssa, ja laakerin vaihto ei ole kova homma. Mutta jos tykkää ajella vanteet sisässä ni mikäs siinä.
Sopivat vanteet ostamalla tosiaan saa tämän ongelman korjattua, nyt ei ollu ainakaan vanteita mietitty missään mielessä.

Btw: jos ne nipponien omistajat olivat tehneet pohjia saabin kuivuessa, niin joku oli tehnyt kyllä pohjia niitäkin autoja maalatessa :mrgreen: Hyvää pr:ää mainostettavalle maalikaupalle.
Kaikki samat kohdat huomasin myös :D

automaalit.net kiittää :)
NightEagle
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja NightEagle »

  • Btw: jos ne nipponien omistajat olivat tehneet pohjia saabin kuivuessa, niin joku oli tehnyt kyllä pohjia niitäkin autoja maalatessa :mrgreen: Hyvää pr:ää mainostettavalle maalikaupalle.
Hmm,hyvä kun satut näköjään tietämään noinkin tarkasti. Tiedät sitten myöskin aika varmasti että ei se pöly tule ihan hujauksessa alas. Sitähän lähtee leijailemaan lattiasta hyvinkin helposti (esim kävelemällä). Ihan itsekkö asian huomasit,hyvä. :lol:
Ainoa joka ks. firmasta on nekin maalit ostaneet olen minä tähän mennessä. ks. "nipponeilla" ei ole siihen firmaan ollut kuulemma tarvetta ja siellä on ollut puutetta ihan maalarista. Saabissa taasen on juurikin tuosta kuivumisen aikana tapahtuneesta pölyilmiöstä,koska lakka sekoitettiin hitaaseen kovettajaan.
Itse en tuosta asiasta sen enempään tajua,eikä tarvitse en ole maalari mutta sikäli jos ihan oikein muistan niin kuivuu pitempään,mutta olisiko ollut että pinnasta tulee jollain tavalla erillainen?
Varmaankin lakkapinta korjataan tulevana v-loppuna. :|
Täälä
Lainaa:
Olin itse myös todella pettynyt maaluksiin,sitä se kimppatalli teettää. Oli muut alkanut tekemään pohjia silloin kun oman auton pinta oli vielä kuivumassa. Siihen nappasi aika komeasti kaikki mahdollinen pöly,lika yms kiinni ja pilalle se meni. Voitte varmaan kuvitella erään ilmeen kun näki autonsa uudestaan. No,sitä yritettiin vielä hioa ja myllyttää mutta päin persettä meni sitten sekin.

Blogissa:
Lainaa:
Ja tämän kuvan jälkeen lähdettiin luukuttamaan kohti Helsinkiä. Siitä tuli juuri sellainen kuin halusinkin.
Luit näköjään blogin MELKEIN alusta asti. :roll:
Autosta tuli sellainenkuin halusin kokonaisuudessaan! En tarkoittanut kyseisellä lauseella auton maalipintaa vai ajatteletko että olen täysin sokea?
Kovaan ajoon tehty, varo ettei audin korisarja lähde kovassa ajossa irti.
Tämä tuntui olevan parhaimmasta päästä. :mrgreen:
Voin kyllä sanoa että ei lähde irti. On sen verran kovin kiinni että jos hyppäisin koko painollani etupuskurin päälle seisomaan,ei lähtisi. Painan sen noin 80-85kg.
Eli alkuperäinen etupuskuri on kiinni siinä alumiinipalkissa,joka on muoviklipseillä kiinnitetty palkkiin ja päissä yhdet ruuvit.
Nykyinen on samassa palkissa,samoilla pulteilla sekä pultattu reunoista kiinni.
Helmat on liimattu,pultattu kummastakin päästä ja 3kpl kulmarautoja vielä per puoli.
Takapuskuri kuidutettu lasikuidulla umpeen sekä pultattu 4pultilla suoraan perään kiinni. Ei lähde. :lol:

Eli kaikki joko hajoaa alta tai hajoaa kolarissa,mutta ei tipu ainakaan vauhdissa. :wink:
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Joo-o, taas näitä.

Minusta on erinomaisen mahtavaa että joku rakentaa omin kätösin autoa johon ei juuri muuta korin osaa taida olla kuin speedpartsin.

Ite aikoinaan lopetin GTI-lehden tilaamisen kun alkoi vituttaa kun nykyään rahalla ostetaan kaikki valmiiksi, itse olen og900:n korisarjankin joskus muinoin itse vääntänyt ja takaspoilerin pahvilaatikkoa, uretaanivaahtoa, puukkoa ja sahaa apuna käyttäen.

Joten jospa tekisitte te jotka nyt niin hirveästi tämän topikin autosta marmatatte ihan itte auton vaikka...2012 messuille niin päästään mittaamaan minkälainen tuli...Jos edes tulee mitään.
Saabiton saabisti
#1470
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Suppari »

vuorpe kirjoitti:Joo-o, taas näitä.

Minusta on erinomaisen mahtavaa että joku rakentaa omin kätösin autoa johon ei juuri muuta korin osaa taida olla kuin speedpartsin.

Ite aikoinaan lopetin GTI-lehden tilaamisen kun alkoi vituttaa kun nykyään rahalla ostetaan kaikki valmiiksi, itse olen og900:n korisarjankin joskus muinoin itse vääntänyt ja takaspoilerin pahvilaatikkoa, uretaanivaahtoa, puukkoa ja sahaa apuna käyttäen.

Joten jospa tekisitte te jotka nyt niin hirveästi tämän topikin autosta marmatatte ihan itte auton vaikka...2012 messuille niin päästään mittaamaan minkälainen tuli...Jos edes tulee mitään.
Kuva
Eiköhän kyse ole kuitenkin siitä, ettei ihan kaikkia paskoja kannata näyttelyyn raahata?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin