Kävin torstai-iltana tuolla pyörähtämässä ja totesin, että kerrankin on yleisötapahtumassa riittävästi vessoja.Aleksi kirjoitti:täysin samaa mieltä neunin kanssa, eikä messujen tarjonta muutenkaan kovin häävi ollut, kohokohdaksi voisin mainita poistumisen tapahtumasta...
9-3 muotoilua
Re: 9-3 muotoilua
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
- Paikkakunta: Lohja
Re: 9-3 muotoilua
Jooh tuota maalattiin samana iltana (ennenkuin vietiin sisälle) kili kali pullolla.
Kyllä se itseäni ainakin ihmetytti että mitä ihmettä. Hyvä ettei sentään ainoita oltu.
Kyllä se itseäni ainakin ihmetytti että mitä ihmettä. Hyvä ettei sentään ainoita oltu.
Re: 9-3 muotoilua
NightEagle kirjoitti:Jooh tuota maalattiin samana iltana (ennenkuin vietiin sisälle) kili kali pullolla.
Kyllä se itseäni ainakin ihmetytti että mitä ihmettä. Hyvä ettei sentään ainoita oltu.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: 9-3 muotoilua
Ai tekin korjailitte spraylla maalausta?NightEagle kirjoitti: Hyvä ettei sentään ainoita oltu.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: 9-3 muotoilua
Ei ole kyllä siellä kellään paljon mitään päässä liikkunutNightEagle kirjoitti:Oli muut alkanut tekemään pohjia silloin kun oman auton pinta oli vielä kuivumassa. Siihen nappasi aika komeasti kaikki mahdollinen pöly,lika yms kiinni ja pilalle se meni.
Jos lopputulos oli kaamea, madaltamaton ja vanteet sisässä niin kannattiko sitä sinne pelipaikalle edes viedä? Onhan se nykyään toki muotia että projektikuntoisia autojakin viedään näytille mutta... toivottavasti kommentit eivät tulleet yllätyksenä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 9-3 muotoilua
Otin messuille mukaani automaalari siskoni ja kehuskelin että nyt on yks saabikin mitä täytyy mennä sitten oikein ajan kanssa katsomaan.On uusittu maalipintaa ja sillee. No en ole koskaan kuullut niin pitkää kritiikkii maali pinnasta,kuinka missäkin vaiheessa oli maalaus mokailtu. Ja siinä sitten kävi niin ettei siinä kovin kauaa viittinyt aikaa kuluttaa ku tuli paha mieli. Ei pahalla.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
- Paikkakunta: Lohja
Re: 9-3 muotoilua
Ohoh,kaikenlaista sitä ihminen kirjoitteleekin väsyneenä. Korjataanpas hieman.
Niin siis ei maalattu mitään spraylla,tarkoitin enimmäkseen sitä että jokin muukin oli projektina paikalla. Sovin maalarin kanssa jo uuden maalauspäivän tälle viikolle. Sitten mitä spacereihin tulee,en ole varmasti sellaisia ikinä ostamassa saatika sitten pulttaamassa yhteenkään autooni. Saa ne laakerit helpomminkin hajoitettua. Kuitenkin kovaa ajoa varten auto tehty. Ostamalla sopivat vanteet niin ei tarvitse tuon Spacereiden kanssa kikkailla.
Niin siis ei maalattu mitään spraylla,tarkoitin enimmäkseen sitä että jokin muukin oli projektina paikalla. Sovin maalarin kanssa jo uuden maalauspäivän tälle viikolle. Sitten mitä spacereihin tulee,en ole varmasti sellaisia ikinä ostamassa saatika sitten pulttaamassa yhteenkään autooni. Saa ne laakerit helpomminkin hajoitettua. Kuitenkin kovaa ajoa varten auto tehty. Ostamalla sopivat vanteet niin ei tarvitse tuon Spacereiden kanssa kikkailla.
Re: 9-3 muotoilua
Mjoo ei itekään mitään paljon levittäviä speissereitä käyttäisi juuri em. syystä. Sama efekti on myös verraten pienellä ET:llä. Jos autoa näytille vie niin siksi aikaa voisi spacerit lyödä alle ettei näyttäisi niin ursaabilta.
Seuraavan kerran kun maalaatte niin kannattaa pitää ne hiomapapereilla varustetut apinat pois hallista pari päivää. Muutenkin hyvä keskittyä siihen maalaustilan pölyttömyyteen ja kandee sille pressuilla rajatulle tilalle kattokin tehdä jos ei ollut jo.
Seuraavan kerran kun maalaatte niin kannattaa pitää ne hiomapapereilla varustetut apinat pois hallista pari päivää. Muutenkin hyvä keskittyä siihen maalaustilan pölyttömyyteen ja kandee sille pressuilla rajatulle tilalle kattokin tehdä jos ei ollut jo.
Re: 9-3 muotoilua
Täälä
Blogissa:Olin itse myös todella pettynyt maaluksiin,sitä se kimppatalli teettää. Oli muut alkanut tekemään pohjia silloin kun oman auton pinta oli vielä kuivumassa. Siihen nappasi aika komeasti kaikki mahdollinen pöly,lika yms kiinni ja pilalle se meni. Voitte varmaan kuvitella erään ilmeen kun näki autonsa uudestaan. No,sitä yritettiin vielä hioa ja myllyttää mutta päin persettä meni sitten sekin.
Ja tää sisustus on ainakin tässä kuvassa aivan raiskattu... http://3.bp.blogspot.com/_Wps3uSGaffI/S ... 022010.jpgJa tämän kuvan jälkeen lähdettiin luukuttamaan kohti Helsinkiä. Siitä tuli juuri sellainen kuin halusinkin.
Re: 9-3 muotoilua
Kovaan ajoon tehty, varo ettei audin korisarja lähde kovassa ajossa irti.
Laakerit alkavat olla kovilla vasta yli 30mm spacerien kanssa, ja laakerin vaihto ei ole kova homma. Mutta jos tykkää ajella vanteet sisässä ni mikäs siinä.
Sopivat vanteet ostamalla tosiaan saa tämän ongelman korjattua, nyt ei ollu ainakaan vanteita mietitty missään mielessä.
Btw: jos ne nipponien omistajat olivat tehneet pohjia saabin kuivuessa, niin joku oli tehnyt kyllä pohjia niitäkin autoja maalatessa Hyvää pr:ää mainostettavalle maalikaupalle.
Laakerit alkavat olla kovilla vasta yli 30mm spacerien kanssa, ja laakerin vaihto ei ole kova homma. Mutta jos tykkää ajella vanteet sisässä ni mikäs siinä.
Sopivat vanteet ostamalla tosiaan saa tämän ongelman korjattua, nyt ei ollu ainakaan vanteita mietitty missään mielessä.
Btw: jos ne nipponien omistajat olivat tehneet pohjia saabin kuivuessa, niin joku oli tehnyt kyllä pohjia niitäkin autoja maalatessa Hyvää pr:ää mainostettavalle maalikaupalle.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: 9-3 muotoilua
Kaikki samat kohdat huomasin myösNeuni kirjoitti:Kovaan ajoon tehty, varo ettei audin korisarja lähde kovassa ajossa irti.
Laakerit alkavat olla kovilla vasta yli 30mm spacerien kanssa, ja laakerin vaihto ei ole kova homma. Mutta jos tykkää ajella vanteet sisässä ni mikäs siinä.
Sopivat vanteet ostamalla tosiaan saa tämän ongelman korjattua, nyt ei ollu ainakaan vanteita mietitty missään mielessä.
Btw: jos ne nipponien omistajat olivat tehneet pohjia saabin kuivuessa, niin joku oli tehnyt kyllä pohjia niitäkin autoja maalatessa Hyvää pr:ää mainostettavalle maalikaupalle.
automaalit.net kiittää
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
- Paikkakunta: Lohja
Re: 9-3 muotoilua
- Btw: jos ne nipponien omistajat olivat tehneet pohjia saabin kuivuessa, niin joku oli tehnyt kyllä pohjia niitäkin autoja maalatessa Hyvää pr:ää mainostettavalle maalikaupalle.
Ainoa joka ks. firmasta on nekin maalit ostaneet olen minä tähän mennessä. ks. "nipponeilla" ei ole siihen firmaan ollut kuulemma tarvetta ja siellä on ollut puutetta ihan maalarista. Saabissa taasen on juurikin tuosta kuivumisen aikana tapahtuneesta pölyilmiöstä,koska lakka sekoitettiin hitaaseen kovettajaan.
Itse en tuosta asiasta sen enempään tajua,eikä tarvitse en ole maalari mutta sikäli jos ihan oikein muistan niin kuivuu pitempään,mutta olisiko ollut että pinnasta tulee jollain tavalla erillainen?
Varmaankin lakkapinta korjataan tulevana v-loppuna.
Luit näköjään blogin MELKEIN alusta asti.Täälä
Lainaa:
Olin itse myös todella pettynyt maaluksiin,sitä se kimppatalli teettää. Oli muut alkanut tekemään pohjia silloin kun oman auton pinta oli vielä kuivumassa. Siihen nappasi aika komeasti kaikki mahdollinen pöly,lika yms kiinni ja pilalle se meni. Voitte varmaan kuvitella erään ilmeen kun näki autonsa uudestaan. No,sitä yritettiin vielä hioa ja myllyttää mutta päin persettä meni sitten sekin.
Blogissa:
Lainaa:
Ja tämän kuvan jälkeen lähdettiin luukuttamaan kohti Helsinkiä. Siitä tuli juuri sellainen kuin halusinkin.
Autosta tuli sellainenkuin halusin kokonaisuudessaan! En tarkoittanut kyseisellä lauseella auton maalipintaa vai ajatteletko että olen täysin sokea?
Tämä tuntui olevan parhaimmasta päästä.Kovaan ajoon tehty, varo ettei audin korisarja lähde kovassa ajossa irti.
Voin kyllä sanoa että ei lähde irti. On sen verran kovin kiinni että jos hyppäisin koko painollani etupuskurin päälle seisomaan,ei lähtisi. Painan sen noin 80-85kg.
Eli alkuperäinen etupuskuri on kiinni siinä alumiinipalkissa,joka on muoviklipseillä kiinnitetty palkkiin ja päissä yhdet ruuvit.
Nykyinen on samassa palkissa,samoilla pulteilla sekä pultattu reunoista kiinni.
Helmat on liimattu,pultattu kummastakin päästä ja 3kpl kulmarautoja vielä per puoli.
Takapuskuri kuidutettu lasikuidulla umpeen sekä pultattu 4pultilla suoraan perään kiinni. Ei lähde.
Eli kaikki joko hajoaa alta tai hajoaa kolarissa,mutta ei tipu ainakaan vauhdissa.
Re: 9-3 muotoilua
Joo-o, taas näitä.
Minusta on erinomaisen mahtavaa että joku rakentaa omin kätösin autoa johon ei juuri muuta korin osaa taida olla kuin speedpartsin.
Ite aikoinaan lopetin GTI-lehden tilaamisen kun alkoi vituttaa kun nykyään rahalla ostetaan kaikki valmiiksi, itse olen og900:n korisarjankin joskus muinoin itse vääntänyt ja takaspoilerin pahvilaatikkoa, uretaanivaahtoa, puukkoa ja sahaa apuna käyttäen.
Joten jospa tekisitte te jotka nyt niin hirveästi tämän topikin autosta marmatatte ihan itte auton vaikka...2012 messuille niin päästään mittaamaan minkälainen tuli...Jos edes tulee mitään.
Minusta on erinomaisen mahtavaa että joku rakentaa omin kätösin autoa johon ei juuri muuta korin osaa taida olla kuin speedpartsin.
Ite aikoinaan lopetin GTI-lehden tilaamisen kun alkoi vituttaa kun nykyään rahalla ostetaan kaikki valmiiksi, itse olen og900:n korisarjankin joskus muinoin itse vääntänyt ja takaspoilerin pahvilaatikkoa, uretaanivaahtoa, puukkoa ja sahaa apuna käyttäen.
Joten jospa tekisitte te jotka nyt niin hirveästi tämän topikin autosta marmatatte ihan itte auton vaikka...2012 messuille niin päästään mittaamaan minkälainen tuli...Jos edes tulee mitään.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: 9-3 muotoilua
vuorpe kirjoitti:Joo-o, taas näitä.
Minusta on erinomaisen mahtavaa että joku rakentaa omin kätösin autoa johon ei juuri muuta korin osaa taida olla kuin speedpartsin.
Ite aikoinaan lopetin GTI-lehden tilaamisen kun alkoi vituttaa kun nykyään rahalla ostetaan kaikki valmiiksi, itse olen og900:n korisarjankin joskus muinoin itse vääntänyt ja takaspoilerin pahvilaatikkoa, uretaanivaahtoa, puukkoa ja sahaa apuna käyttäen.
Joten jospa tekisitte te jotka nyt niin hirveästi tämän topikin autosta marmatatte ihan itte auton vaikka...2012 messuille niin päästään mittaamaan minkälainen tuli...Jos edes tulee mitään.
Eiköhän kyse ole kuitenkin siitä, ettei ihan kaikkia paskoja kannata näyttelyyn raahata?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.