PKS 08.12.2005

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2213
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Elä perskules, ei kestä näpit vääntää niitä enempää. Kysyntää on ihan sopivasti, kiitos :)

Ja voi tulla turhia narinoita hinnasta, kun myyn vaan jäsenille sillä 9 eurolla.
Viimeksi muokannut jt, Pe Joulu 09, 2005 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

jt kirjoitti:Elä perskules, ei kestä näpit vääntää niitä enempää. Kysyntää on ihan sopivasti, kiitos :)

Ja voi tulla turhia narinoita hinnasta, kun myyn vaan jäsenille sillä 9 eurolla.
Sorvaa hinta kohdilleen, elämä on kallista ja sormet arvokkaammat.

Pääasia on että piparimuotteja saa vielä ennen joulua.

Muuten; Onpas todella laadukasta käsityön jälkeä. Kaikki ihmettelivät.
Ei ollut mitään pelkkää peltisoiroa.

Iskee yhteen Saabin laadun kanssa.

Ne jotka eivät ole vielä tilanneet, hopi-hopi. näettehän niissä ainakin Suomalaista Jarin käsityötaidon mestarillista toteutusta.

Uskomattomia venkuroita, ei niillä oikein raaskis pipareita painella, mutta kyllä raaskii. Ne kestävät isältä pojalle.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joo, Jarille kiitokset piparimuotista! :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2213
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Jaska rauhottuu nyt :oops:
Ylisanoja tulee jo sen verran että alkaa haiskahtaa maksetulta mainokselta ;)

No Saabithan on tehty käyttöä varten ja kestämään. Eihän sillä maineella voi ratsastaa ilman että pitää mielessä tiukat laatuvaatimukset.

Pistehitsisaumalle voi huoletta antaa "lifetime guarantee" elikkä elinikäisen takuun. Sevverta piukassa on jo yhdellä pisteellä, testattu on.
ÄLÄ TEE SITÄ KOTONA! Eli ei kannata väännellä muottia eikä pitää taskussa. Muotti vääntyy suht helposti kieroksi, koska aihio on yli 30 cm pitkä.

Teräkulma on sen verran tylppä, että pitäis kestää vaikka uunipeltiä vasten painella.

Pinta ei ole viimeistelty, koska se lisäisi työtä melkoisesti ja siten nostaisi hintaa (turhan takia).


terv. jt
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2213
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, Jarille kiitokset piparimuotista! :D
Kiitos itsellesi! Toivottavasti läpäisi (erittäin tiukat?) laatuvaatimukset ;)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jt kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, Jarille kiitokset piparimuotista! :D
Kiitos itsellesi! Toivottavasti läpäisi (erittäin tiukat?) laatuvaatimukset ;)
Joo, käyttäjä oli mielissään. Oli kuulemma paljon parempaa materiaaliakin kuin muut piparimuotit 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Teetkö uudempia malleja (viistokeula CC)? :lol:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kyl taas hävetti tuoda umpilikainen auto kiiltävien ja pestyjen viereen. kannattais keimolan nesteen hommata se pesuautomaatti, ainakin pohjoisen kaistalle :)

pipareista, tuli lauantaina sisäänajettua saab-muotti, ja täytyy sanoa että muut piparimuotit muistuttivat nippon-peltiä tämän rinnalla. pysyy siis kovakouraisemmankin piparinpaistajan hanskassa :)

piparinpaistovinkki: uunista vedettäessä pipari on vielä pehmeätä, nopea ehtii tekemään viime hetken tuningit (esim piirtää ovien/ikkunoiden viivat tms) ennenkuin paistettu taikina kovettuu.

ja jos muunmallisia haluaa, niin rohkeasti kokeilemaan itse vapaalla kädellä, ei yhden kappaleen piirtämiseen muottia tarvita :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Pitänee oikein yrittää ja tehdä piparkakkutalon sijaan kokonainen tuplis. :P
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2213
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

tamtami kirjoitti:Teetkö uudempia malleja (viistokeula CC)? :lol:
Lainaan itseäni aikaisemmista jorinoista, tuolta jäsenosiolta:
----------------------
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=26991

Hmm... kuuppamuotin vääntöjigin tekemiseen meni hienosäätöineen kolmisenkymmentä tuntia. 9ysiäkin on kyselty, mutta taida kate/aikaresurssit kestää uutta tuotekehitysprojektia. Luulenpa että tyydytään toistaiseksi "assliftiin", eli tänä vuonna piparimuottia löytyy myös STW-versiona.
-----------------------

99 CC on kyllä pyörinyt mielessä, voisi soveltua muotiksi... ehkä ensi vuonna ;)

Toi Lucan ajatus on kokeilemisen arvoinen. Voihan siitä kuupanmuotoisesta jo taikinavaiheessa madaltaa keulapeltiä ja viistota takapäätä vähän kulmikkaammaksi.

terv. nimim. "tuunataanhan autojakin"
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lefa42 kirjoitti:Pitänee oikein yrittää ja tehdä piparkakkutalon sijaan kokonainen tuplis. :P
piparituplis, nam. eihän sitä raaskisi syödä? tosta hyvästä lähetin sulle tuplis-kuvaviestin kännyysi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

jt kirjoitti:[ Voihan siitä kuupanmuotoisesta jo taikinavaiheessa madaltaa keulapeltiä ja viistota takapäätä vähän kulmikkaammaksi.

terv. nimim. "tuunataanhan autojakin"

Meneekös pipareista tuuningin jälkeen prosentteja, voiskos yrjömäki vastata?
96 M75 i12 5-speed ;)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

lucaf kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Pitänee oikein yrittää ja tehdä piparkakkutalon sijaan kokonainen tuplis. :P
piparituplis, nam. eihän sitä raaskisi syödä? tosta hyvästä lähetin sulle tuplis-kuvaviestin kännyysi.
Tottakai sen raaskii, tuplikset ovat autoista herkuimpia :D
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Ansis kirjoitti:
Meneekös pipareista tuuningin jälkeen prosentteja, voiskos yrjömäki vastata?
Lueppas ohjeet :roll:

http://kampanja.elisa.fi/joulu05/katsel ... c9115ec12a
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin