Missä on Keimola?

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Firges9000 kirjoitti:Mä en suostu ajamaan mitään kehätieympyrää.
Bensa on siksi arvokasta, että meen aina suorinta tietä perille.
Niin mäkin, mutta Kehä I on nopeampi reitti meikäläisen kotiin kuin esim. ajo Hämeenlinnan väylältä Kannelmäen kautta.

Ja snobbailusta vielä sen verran, että työpaikan sijainti yleensä valitettavasti määrää jollain tavoin myös sen, missä asustelee. Meikäläisellä oli ennen Oulunkylässä asustellessa 3 km:n työmatka, nykyään matka on 7,5 km :evil: Onneksi pystyy sen matkan sentään ajelemaan Kehä I:stä "ruuhkaliikennettä vastaan".

Jos joutuisi asumaan jossain Helsingin Vuosaaressa tai Aurinkolahdessa ja kävisi töissä esim. Espoon Keilaniemenrannassa, niin joko vaihtaisin työpaikkaa tai asuntoa mahd. pian. Ei paljoa kiinnostaisi jonottaa aamu- ja iltaruuhkissa Kehä I:llä 1-2 tuntia / päivä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Turbo Sensonic kirjoitti: Ja snobbailusta vielä sen verran, että työpaikan sijainti yleensä valitettavasti määrää jollain tavoin myös sen, missä asustelee. Meikäläisellä oli ennen Oulunkylässä asustellessa 3 km:n työmatka, nykyään matka on 7,5 km :evil: Onneksi pystyy sen matkan sentään ajelemaan Kehä I:stä "ruuhkaliikennettä vastaan".

Jos joutuisi asumaan jossain Helsingin Vuosaaressa tai Aurinkolahdessa ja kävisi töissä esim. Espoon Keilaniemenrannassa, niin joko vaihtaisin työpaikkaa tai asuntoa mahd. pian. Ei paljoa kiinnostaisi jonottaa aamu- ja iltaruuhkissa Kehä I:llä 1-2 tuntia / päivä.
Itse ajelen myös "ruuhkia vastaa" joka aamu kehä 1:llä ja ihmetellä täytyy niiden Espooseen menevien hermoja. Joskus seisoo liikenne länteenpäin koko matkan kun nousen ylös vihditieltä ja poistun malmin kohdalta. Ja usein heti 7 jälkeen on jo tuommoista. Ei onnistuis mun hermoilla 8O
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Psychocowboy kirjoitti: Itse ajelen myös "ruuhkia vastaa" joka aamu kehä 1:llä ja ihmetellä täytyy niiden Espooseen menevien hermoja. Joskus seisoo liikenne länteenpäin koko matkan kun nousen ylös vihditieltä ja poistun malmin kohdalta. Ja usein heti 7 jälkeen on jo tuommoista. Ei onnistuis mun hermoilla 8O
Itse kävin toissakesän töissä Pitäjänmäessä. Huomasin myös kuinka kätevää on kun itse pystyy puljaamaan kuinka työnsä aloittaa aamulla niin, että ennen seitsemää pääsi kehä I:seltä pois ja toiseen suuntaan vastaavasti ennen kolmea oli jo tuusulantiellä. Loppupeleissä se itäänpäin menevä ruuhka hellittää heti, kun pääsee hämeenlinnantien ohi, tosin silloin tulee oikeaan reunaan yksi kaista lisää, joka päättyy tuusulantiehen ja homma vetää taas.
Mutta eihän suomessa ole tietoakaan todellisista liikenneruuhkista. Muistan kun kävimme joitain vuosia sitten tätini luona Cambridgessä englannissa. Moottoritie M11 Lontoosta poispäin alkoi keräämään varsin tiivistä jonoa jossain vaiheessa. Mietin että "varmaan tuon seuraavan mutkan takaa näkee missä syy...eli onko jossain tietyö tai kolari".....ei ollu ei...jono vaan jatkui ja jatkui ja jatkui...niin ja sitten vielä jatkui :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Vastaa Viestiin