Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Ali
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 21:24
Paikkakunta: Kotka

Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja Ali »

Tervehdys kaikille,
Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä hakemassa 9-3 Norrköpigistä.
Homma on muuten sujunut kuin rasvattu,mutta liikkeestä eivät halua myydä suoraan minulle, vaan ensin ruotsissa asuvalle sedälleni. Mutta tässä asiassa merkkiliikkeen myyjä kyllä hyvitti vaivan.

Kysymys kuuluukin seuraavasti:
Kun setäni ostaa auton keskiviikkona, ja minä häneltä samantien,niin ehtiikö luovari osa tulla mukaan vain tuleeko se postitse sedälleni, joka lähettää Del 2 lapun perään?
Vai voiko asian hoitaa Suomen tyyliin katsastuskonttorilla tai vastaavalla?

Saanko aloitettu katsastuksen, jos minulla on kauppakirja vaikka paperit laahaisi jäljessä?
Ei muuten mutta saksantuonnin jälkeen opin, että katsastuskonttoriin pitää sopia aika etukäteen, jonka olen tällä kertaa jo sopinut.

Jospa tällä nyt alotettaisiin kysymykset, ja odotus uudesta autosta.
-Antti-
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja viggen »

No, mikä on syynä, että ei myydä sinulle suoraan? (Pitääkö heidät ilmoittaa syrjintä asiamiehelle?) Asiathan ovat päivän selvät miten liike toimii, jos vain on halua. Muussa tapauksessa ei omistajan vaihto paperit ehdi sinulle matkaan, kestää muutaman päivän ennenkuin setäsi saa Transportsstrylelstä uuden rekisteriotteen.
Exportiin myytävän auton poistorekisteristä toimii parhaiten kohdasta Variant 2.
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... av-fordon/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Ali
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 21:24
Paikkakunta: Kotka

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja Ali »

No tämä kilpi/ rekisteristä poisto juttu.
Nyt vain jännään että mitä katsastus setä sanoo, kun minulla on mukana kummatkin sekä del 1 ja del 2, mutta ainostaan kauppakirjasta näkee, että olen auton ostanut.
Setä tulee käymään suomessa samalla reissulla, joten onpahan elävä todiste, keneltä olen auton ostanut.

Eihän asialla ole muuten kiirettä, mutta kun on vain pari viikkoa lomaa jäljellä ja sitten lähden taas 4 viikoksi ulapalle, ja olisi mukava hoitaa asiat itse sille mallille ettei tarvitse kuin maksaa verot ja hakea kilvet.
Ali
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 21:24
Paikkakunta: Kotka

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja Ali »

Mites on, voiko paperit käydä hakemassa Örebrosta, tai vägverketin toimipisteestä?
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ota yhteyttä Örebron toimipisteeseen. Päävaihde puh. 0771-503 503
Trafikregistret, Örebro
Transportstyrelsen
701 88 Örebro
Besöksadress: Tunnlandsgatan 3, Örebro
Öppettider: Vardagar 08.00-16.30
Godsadress: Tunnlandsgatan 3, 703 46 Örebro
Telefax: 019-26 26 12
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Ali kirjoitti:No tämä kilpi/ rekisteristä poisto juttu.
Nyt vain jännään että mitä katsastus setä sanoo, kun minulla on mukana kummatkin sekä del 1 ja del 2, mutta ainostaan kauppakirjasta näkee, että olen auton ostanut.
Setä tulee käymään suomessa samalla reissulla, joten onpahan elävä todiste, keneltä olen auton ostanut.

Eihän asialla ole muuten kiirettä, mutta kun on vain pari viikkoa lomaa jäljellä ja sitten lähden taas 4 viikoksi ulapalle, ja olisi mukava hoitaa asiat itse sille mallille ettei tarvitse kuin maksaa verot ja hakea kilvet.
Katsastus setää ei kiinnosta kauppakirja( ei ole ainakaan tähän mennessä kiinnostanut).

Myyjä liike siirtää del 2:sen kääntöpuolella olevan ilmoitusosan täyttämisellä omistuksen sedällesi ja hän normaalilla kauppakirjalla / luovarilla sinulle niin homma selvä.

Kun lähetät kilvet ja oikeaksi todistetun kopion del.2:sesta sekä kopion suomalaisesta rek.otteesta örebrohon niin laita mukaan kopio sinun ja setäsi välisestä autokaupasta.

Tullausilmoitukseen haluavat kopion kauppakirjasta.

Ihme liike kun ei myy suoraan 8O
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Ali
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 21:24
Paikkakunta: Kotka

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja Ali »

Niin siis taisi sivuliikkeen ja pääkonttorin välillä ollut epäselvyyttä asioissa, mutta eivät myy kun minulla ei ole osoitetta ruotsissa. Myyjä olisi kyllä myynyt, mutta todellaki hänelle oli tullut ohjee ylempää, tietämättömältä. Johan se kertoo jotain, että sitten olisin saanut ostettua suoraan jos minulla olisi ollut suomen tullista hankittu maahantuontilupa.
Mutta todellakin myyjä on tässä joutunut noloon välikäteen, kun alunperin ei suoraan minulle myynti ollut ongelma.
Mutta ongelmmilla on tapana järjestyä, sen ole todennut, ja täällä kyselemällä yritän vain kartuttaa omaa tietoutta ja etsiä keinoa löytää helpompia ratkaisuja, jo valmiisiin ongelmiin! :lol:
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

Se, että joudut tuolleen setäsi kautta auton ostamaan, niin on aika tympeä homma jos autosi kanssa tulee ongelmia. Tuollainen järjestelyhän vapauttanee myyjäliikkeen vastuusta ? Ostat autosi sedältäsi, joten mahdollisissa vikatapauksissa teitä koskee yksityishenkilöiden välinen juridiikka. Aina ois parempi jos suoraan liikkeeltä ostat, silloin pätee normi kuluttjansuoja, Ruotsissakin. Tuskin setäsi haluaa alkaa sulle korvaamaan jos esim moottori rikkoontuu ensimmäisten päivien aikana ? Korjatkaa jos olen väärässä.
XC70 D5 -11
Ali
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 21:24
Paikkakunta: Kotka

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja Ali »

Viggenisti kirjoitti:Se, että joudut tuolleen setäsi kautta auton ostamaan, niin on aika tympeä homma jos autosi kanssa tulee ongelmia. Tuollainen järjestelyhän vapauttanee myyjäliikkeen vastuusta ? Ostat autosi sedältäsi, joten mahdollisissa vikatapauksissa teitä koskee yksityishenkilöiden välinen juridiikka. Aina ois parempi jos suoraan liikkeeltä ostat, silloin pätee normi kuluttjansuoja, Ruotsissakin. Tuskin setäsi haluaa alkaa sulle korvaamaan jos esim moottori rikkoontuu ensimmäisten päivien aikana ? Korjatkaa jos olen väärässä.
Mahdollisia vikoja varten myyjäliike antaa minulle 3kk takuun joka toimii vaikka välissä on yksi omistaja, tämä on sovittu ja tästä on mustaa valkoisella.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja viggen »

:?: Minun mielestä tuollainen autoliike saa pitää autonsa jos ei tajua myydä asiakkaille niinkuin muutkin sillä alalla olevat. Onhan niitä autoja muuallakin myytävänä :!:
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

viggen kirjoitti::?: Minun mielestä tuollainen autoliike saa pitää autonsa jos ei tajua myydä asiakkaille niinkuin muutkin sillä alalla olevat. Onhan niitä autoja muuallakin myytävänä :!:
Aamen :lol:
XC70 D5 -11
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja makeh »

mutta liikkeestä eivät halua myydä suoraan minulle, vaan ensin ruotsissa asuvalle sedälleni. Mutta tässä asiassa merkkiliikkeen myyjä kyllä hyvitti vaivan

korjaan tähänkin vähän muistakaa palautta ne kilvet takaisin jos haette saabin ruotsin puolelta jos ette palauta seuraava saabin hakia on vaikeuksissa jos ei täsmälleen tiedä miten toimia
olen ostanut autoja/MP:ä saksasta ,ruotsista ,virosta ja belgiasta,hollannista ja jenkeistä ,eikä koskaan ole tullut moista asiaa vastaan..!!!???
Kauppakirja sinun ja setäsi välinen on se tärkeä paperi ja tietysti alkuperäinen rekisteriote millä pärjää hyvin tässäkin maassa
Viimeksi muokannut makeh, Ti Loka 19, 2010 21:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Meillä oli hyvin pitkälti vastaava tilanne Tukholman Svenskabilissä päivälleen vuosi sitten. Kyseinen pulju myös SAAB-merkkiliike.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jos myynti kerran evätään sinulle itsellesi, tekisi mieleni kysyä johtuisiko tämä ehkä iästäsi? Meinaan se voisi olla yksi syy tähän autoliikkeen käyttäytymiseen, joka, kuten "viggen" sanoo saisi mennä suolle tallukoitaan kuivaamaan eikä esiintyä automyyjänä, varsinkaan jos kaikki on ok sinun puoleltasi, ikä ja muut.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

Re: Autonhaku ruotsista, ja kiireellinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja arska »

Olen hieronut kauppaa merkkiliikkeen kanssa etelä-ruotsista ja he ehdottivat että voin ajaa heidän kilvillä suomeen 5000 sek takuumaksulla joka palautetaan kun lähetän heille kilvet takaisin. Ja svenskabil tukholmassa vaatii kopion suomalaisesta vakuutuksesta ja sen saatuaan tilaa tilapäiset kilvet vägverketistä joka kestää auton maksamisen jälkeen 2-3 viikkoa.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Vastaa Viestiin