Sivu 2/2

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Pe Elo 09, 2013 19:59
Kirjoittaja Risto
Turbo Sensonic kirjoitti:Vanha topic, mutta meikäläiselle on iskenyt aika paha :saab: 9-2x Aero -kuume, ja siksi olenkin alkanut selvittämään saisiko sitä Suomen rekisteriin.

Olen tähän mennessä kysynyt asiaa:

-Sauli Naskilta, joka neuvoi minua kysymään asiaa TRAFIlta,
-TRAFIlta, joka neuvoi minua kysymään asiaa katsastustoimistolta
-serkkutytön mies on töissä katsastuskonttorilla, joten hän kehotti minua kysymään asiaa TÜV Nordilta,
-TÜV Nordilta, josta minulle vastattiin että tiedustelevat asiaa Saksan TÜVilta ja heidän pitäisi vastata ensi viikon alkupuolella, joten sitten selviää, onko missään Euroopan maassa tuotu maahan 9-2x Aeroa, josta olisi tehty TÜVin vaatimuksenmukaisuustodistus, jota voisi sitten käyttää hyväksi auton maahantuonnissa.

Mikäli em. vaatimuksenmukaisuustodistusta ei ole olemassa, niin eipä tuollaista liki 10 vuotta vanhaa autoa kannata tuoda maahan, jos sille pitää tehdä ajoneuvokohtainen tyyppihyväksyntäkatsastus paikan päällä, koska se tulee maksamaan mansikoita.
Tänään konttorilla käydessäni katsastusmies, tietäen minut ylivertaiseksi Saab-tietäjäksi, kysyi neuvoa, kun hänen vaimonsa serkku oli tiedustellut asiaa. :)

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ke Elo 28, 2013 14:51
Kirjoittaja tsaarela
Risto kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Vanha topic, mutta meikäläiselle on iskenyt aika paha :saab: 9-2x Aero -kuume, ja siksi olenkin alkanut selvittämään saisiko sitä Suomen rekisteriin.

Olen tähän mennessä kysynyt asiaa:

-Sauli Naskilta, joka neuvoi minua kysymään asiaa TRAFIlta,
-TRAFIlta, joka neuvoi minua kysymään asiaa katsastustoimistolta
-serkkutytön mies on töissä katsastuskonttorilla, joten hän kehotti minua kysymään asiaa TÜV Nordilta,
-TÜV Nordilta, josta minulle vastattiin että tiedustelevat asiaa Saksan TÜVilta ja heidän pitäisi vastata ensi viikon alkupuolella, joten sitten selviää, onko missään Euroopan maassa tuotu maahan 9-2x Aeroa, josta olisi tehty TÜVin vaatimuksenmukaisuustodistus, jota voisi sitten käyttää hyväksi auton maahantuonnissa.

Mikäli em. vaatimuksenmukaisuustodistusta ei ole olemassa, niin eipä tuollaista liki 10 vuotta vanhaa autoa kannata tuoda maahan, jos sille pitää tehdä ajoneuvokohtainen tyyppihyväksyntäkatsastus paikan päällä, koska se tulee maksamaan mansikoita.
Tänään konttorilla käydessäni katsastusmies, tietäen minut ylivertaiseksi Saab-tietäjäksi, kysyi neuvoa, kun hänen vaimonsa serkku oli tiedustellut asiaa. :)
No sinähän tietysti sanoit, että kyllähän se pitää ehdottomasti kilpiin saada. :lol:

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ke Elo 28, 2013 15:09
Kirjoittaja Juha96
Jos itselle ei ole hirveästi väliä sillä, mitä rekisteriotteessa lukee, kannattaisi varmaan hommata ns. kanta-autoksi Subaru ja sitten vaihtaa siihen ysikakkosesta kaikki Saab-spesifit osat.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ti Loka 06, 2015 19:26
Kirjoittaja molokki
http://www.autoscout24.com/results?atyp ... ipl=button


Näyttäs olevan Euroopassa kilvissä.Vähä räjähtäneen näkönen,mutta äkkiäkös tosta fiksaa.Jos jotakuta kiinnostaa.Ite haluisin tiptopin.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Su Joulu 13, 2015 14:17
Kirjoittaja valtteri
Uusimman ohjeen mukaan nyt pitäisi onnistua rekisteröinnit entistä helpommin.

http://www.trafi.fi/filebank/a/14428131 ... rointi.pdf

Saab 9-2x:än pitäisi nyt saada kilpiin vaikka COC ei ole jos vain on ollut esim. Ruotsissa rekisteröitynä.
Tämähän perustuu EU:n päätökseen jolla mm. Ruotsissa onnistuttiin saamaan rekisteriin NG 9-5 farkku joka oli Saksassa ensirekisteröity.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ma Elo 28, 2017 20:02
Kirjoittaja Risto
Trafista lienee taas joku jarrumies jäänyt eläkkeelle: https://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aj ... saadoksiin