Cabrio Hollannista

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Cabrio Hollannista

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

Kyselin paria juttua tästä http://home.mobile.de/VENZAEXCLUSIVECARS#des_162512378, jenkeistä Hollantiin tuodusta, autosta myyjältä. Ihmettelin kun hinnaksi mobile.de:ssä alvin kanssa on ilmoitettu 15500€ ja firman omilla sivuilla 24999€. Ero johtuu kuulemma paikallisten maksamista rekisteröinti- ja CO2 -maksuista ja mobile.de hinta on export hinta.

Auto ei siis ole koskaan ollut Hollannin rekisterissä mutta on tullit ja muut maksut ovat maksaneet siitä Hollantiin tuodessaan. Pitää selvittää tarvitseeko autoon tehdä jotain muutoksia Suomea varten (esim. ajovalot?). Onko kellään kokemusta vastaavasta tapauksesta?

Sinällään olen tuonut useamman auton itselleni ja kavereille Saksasta sekä Belgiasta mutta en tuollaista EU maahan rekisteröimätöntä tapausta.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3096
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Cabrio Hollannista

Viesti Kirjoittaja viggen »

Onko COC todistusta? Täyttääkö EU pakokaasumääräykset ja luokan? Verot?
Tarkista auton historia Carfaxin kautta, ettei auto ole Salvage listattu=korjattu romu ja ettei käy niinkuin monelle USA:sta tuotun auton ostajalle.
Artikkeliin linkki:
http://www.vibilagare.se/reportage/ar-d ... thog-40046
Henkilökohtaisesti en ostaisi.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Cabrio Hollannista

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Autoon ei liene olemassa Coc-todistusta, koska se on tehty US-speksien mukaan. Rekisteröinti onnistuu kunhan saat hankittua vastaavuus todistuksen, joistakin auton osista. Ulkoa en litaniaa muista, mutta mm. päästöt, jarrut, alleajosuojat, polttoainetankki, yms. US-valot käsittääkseni on kelvannut viime syksystä lähtien ja saabin tapauksessa ikkunoista ja valoista löytyy E-merkinnät ainakin muutamaa vuotta vanhemmissa.

Tuota vastaavuustodistusta voi kysellä esim. Tüv:lta, Dekran saksan konttorilta tai muutama firma löytyy Suomestakin, jotka välittää lähinnä Tüv:n kuponkeja. Hinnat alkean luokkaa 600e. Kupongin saa autoihin, jotka nuo firmat ovat oikeasti testanneet. Lisäksi netistä penkomalla löytyy firmoja, jotka lupaavat kungin autoon kuin autoon.

Sinällään Hollantiin rekisteröinti ei auttaisi asiaa yhtään mikäli auton mukana ei tule tarvittavia kuponkeja tai ulkomaalaisesta rekisteriotteesta ei selviä E-tyyppihyväksyntä numeroa (jota ei siis ole oikeasti olemassa). Jos taas ko. auton rekisteröi muuttoautona ei konttorilla kysellä mitään hyväksyntiä tai todistuksia.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3096
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Cabrio Hollannista

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ihmettelen vain tuota TUV todistusta, sehän on vain Saksassa koskeva todistus, eikä ole mitään merkistystä asiaan Saksan ulkopuolella. Tietenkin TUV testaa ja takaa omat laatu vaatimukset, mutta ei ole pätevä todistus muissa maissa. Esim. jos minulla on TUV todistus auton lisätarvikkeista, sillä ei ole mitään merkitystä Ruotsissa, koska pitää olla Ruotsin Trafikverkenin hyväksyntä ja jos tulee myyntitarkoitukseen tämä todistus on yrityskohtainen.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Cabrio Hollannista

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Nyt on siis kyseessä Tüv:in kirjoittama vastaavuustodistus.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Re: Cabrio Hollannista

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

Jäi kesällä sitten hakematta Venzalta tai Saksasta Cabrio.
http://www.venza.nl/. Olen Saksasta, Belgiasta ja Virosta hakenut Saabini, mutta sehän nyt on ihan triviaalia, kuin maitoa ostaisi K-kaupasta.

Nyt kiinnostaisi tuoda jenkeistä tuollainen MY08 Saab 9-3 Convertible 2,0 T http://tinyurl.com/pkjtjyr. Mitähän jenkkimalliin on tehty erilaista Suomi-autoon verrattuna (siis rekisteröinnin estävää)? Miten selvittäisi saako tuon kilpiin? 15000€ peltoautoa kun ei viitsi hankkia.

edit: olihan siitä tietoa http://www.tuv-nord.com/fi/en/mobility/ ... us-597.htm
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
Vastaa Viestiin