veropäätös tuli, 9000 vm 97 2.3 turbo autom

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Mimmi kirjoitti:Sama vika rahikaisella. Rekisteröintikatsastuksessa katsastusmies vinkkasi auton alle ja näytti noin 10cm pituista naarmua muovipinnoitteessa, kertoen sen olevan ainoan "vian", jonka hän löysi alustasta. Suomen olosuhteita varten taasen teetätin ruosteenestokäsittelyn ja suojaaja kehui pohjan puhtautta ja moittetonta kuntoa. Oma auto on myöskin eteläsaksasta.
Jälleen vastaava kokemus rekisteröintikatsastuksesta, eli katsastusmies vilkuili epäuskoisena nelisen vuotta Etelä-Saksassa käytössäolleen Saabin pohjaa. Tehtaan maalit siellä kiilteli. "Kyllä näkee ettei ole Suomen suolateillä ajeltu" kuului kommentti. Massautin pohjan ja kotelot kyllä sitten pikaisesti h-hetkellä juuri ennen ensimmäisiä suolakelejä.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Täällä kanssa samanlainen kokemus rekisteröintikatsastuksesta, katsastusmies ihmetteli pohjan puhtautta, 02 95 aero. Kilometrejä 47 t ja pohja kuin uudesta autosta.
Auto lähtöisin Etelä-Saksasta Mynchenin läheltä, siskoni asuu siellä ja toden totta vaikka maaseutua on suurin osa pinta-alasta, niin pikkutietkin ovat päällystettyjä, sorateitä on todella vähän. Että ei kannata ihmetellä autojen hienoa kuntoa. Tuosta suolasta, sitä käytetään kun lunta tulee paljon, mutta talvella usein föönituulia välimereltä eli lämmin tuuli sulattaa ja kuivaa päivässä tiet. Sellaista kosteaa lössöä kuin Suomessa kokoajan on siellä vähemmän.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

"Lopullinen" veropäätös tuli

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Maksoin 1992 mallisesta 9000 Griffin, siis 2.3 TA:sta veroa 4770. Sain vuosi sitten siitä palautusta muistaakseni 200. Eilen tuli "lopullinen" veropäätös, joka kertoo että ei ole aihetta enää muuttaa, tosin vielä saa valittaa. Muistan yhden 93 mallisen vastaavanlaisen, jossa vero alkoi 3:lla. Oisko kellään haluja kertoa minua edullisemmasta kohtelusta jolla voisin vielä koettaa. Millähän saisi vielä verottajan uskomaan.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Autoverot

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mimmi kirjoitti:
Peter Finn kirjoitti:´92 mallisesta 9000 Griffinistä, missä siis ON kaikki mahdolliset senaikaiset herkut. No olen ollut tosi tyytyväinen. Näitä ei jonkin lähteen mukaan tehty sinä vuonna kuin 400 kpl.
OT: "Kaikki senajan herkut" on HYVIN "vaarallinen" sanonta.
Piru sisälläni pistää kysymään:
1. Onko autossasi RAC?
2. Onko autossasi puinen keskikonsoli JA takatuhkakuppi sytyttimineen?
3. Onko autossasi sähköinen takaikkunan rullakaihdin?
4. Onko autossasi villakankaiset penkit vai "vain tavalliset" nahkaiset?
5. Onko autossasi puiset ovien verhoilun yläreunat?
6. Onko etupenkit sähkösäätöiset?
7. Onko autossasi 2 tyynyä?
8. Onko autossasi puinen kojelauta JA oikeanpuoleinen tuuletussuutin?
9. Onko autossasi peruutustutka?
10. Onko autossasi Saab-audio?

ja jatketaa tuota puuosiota vielä että onko sisäavauskahvojen taustat puuta ;) mun autossa on semmoisetkin harvinaisuudet, ja ovat alkuperäiset saabin varusteet kaikenlisäksi :P
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Swesaab
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2005 13:15
Paikkakunta: Hml

miksi saksasta?

Viesti Kirjoittaja Swesaab »

Itse hain Saab 9000 CSE:n-96 Suomeen. Yleensä Ruotsissa pidetään autoja hyvin ja edelliset katsastuspaperit ym.ym. ovat omistajilla tallessa. Jos ei ole, niin minä en ostais autoa. Olen itse ruotsissa syntynyt ja asunut siellä koko elämän ajan, että tietty mulla oli helppo asioida siellä. Mutta ruotsalaiset ovat englannin kielen taitoisia, että se järjestyy jos ei osaa ruotsin-kieltä. Ruotsissa on paljon Saabeja markkinoilla ja useasti vain muutama omistaja ja vanhempia ihmisiä. Nuoret tykkää että Saab on "gubb-bil" siis ukkojen auto, ei siis niin nuorten suosiossa mikä on tavallaan hyvä asia.

Nyt tuli veropäätös, 2773 euroa. Autolla aj. 173 tkm. Olen tosi tyytyväinen! Autolle tuli hintaa n. 7000 €, matkoineen :D
Vastaa Viestiin