veropäätös tuli, 9000 vm 97 2.3 turbo autom

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

veropäätös tuli, 9000 vm 97 2.3 turbo autom

Viesti Kirjoittaja turbotero »

No niin, tänään tipahti postista tuontitonnarin veropäätös.
Maksettavaa tuli 3380 eur. Kun laskee auton hankintahinnan, muut matkakulut ja verot niin jää ihan kohtuu hintaan verrattuna auton kuntoon. Kyllä tuolla ajelee muutaman vuoden.

T:Tero
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja turbotero »

kilsat 240 000 km, kaikki muut varusteet paitsi sähkösäätöpenkit. Malli täyspaine 2.3 litranen tomaattiturbo,CSE malli- sellanen Jubilee malli lentsikkalogo penkeillä.
Viimeksi muokannut turbotero, Ke Helmi 02, 2005 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Ihmetyttää tuo tullin verokäytäntö. Tässä kun selvitellyt vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi niin näyttää siltä että 9000 tuonnista selviää jopa alemmilla veroilla kuin 900. :)

Mietin että '97 900 2,0t olisi hieman taloudellisempi valinta käyttöautoksi kun olisi tarkoitus hommata automaati seuraavaksi.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

9000 CS 2,3 Turbo automaatti

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Hinta Pirkanmaalla tänään myynnissä olevalle autolle on 13.900 euroa, vm -95.
Tuossa jollekin tuli veropäätös ulkomailta hakemastaan autosta. Kysymys kuuluukin kannattaako hakea jos em. hinnalla saa Suomesta otsikossa mainitun Saabin ??? Jääkö haku palkkaa tonneissa vai satasissa ?
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

hakuba2 kirjoitti:Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..
:?
Niinhän saakin, mutta jos siihen laitetaan toi autovero 3880 euroo tykö joka sun kans pitää maxaa niin eiks se tee 10.000 + 3880 = 13.880 euroo ?
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mikä sua nyppii noissa tuonti autoissa?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Itsekin ajattelin syksyllä hakea tonnarin 95-97 saksassa 3-6tonnia hintaa.
Onneksi tai onko tuo niin onneksi löytyi suomesta 97 jubilee ja oikean värinen eikä hinta ollut kun rapiat 8 tonnia (kovan tinkimisen jälkeen käteisellä) eläkeläiselle ei muu kelvannut.
Auton arvo on kai jotain 10donaa aikakin verottajan näkökulmasta joten säästöä olisi jäänyt ehkä sähkötuolit luukku ja kokemus.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Sabo kirjoitti:Mikä sua nyppii noissa tuonti autoissa?
:o
Ei mua nypi mikään niissä. Itsekin voisin hakea sellaisen, kyse vain on tosta hintatasosta mitä tälläkin foorumilla mainitaan, eli kannattaako hakea 6-10.000 euron autoa mistään, kun vastaavan saa Suomestakin ??
Eriasia on jos auto on sellainen, ettei suomessa ole sellaisia. Tai hakea nyt ylipäätään -95 tai sitä vanhempia Saappeja ulkomailta, siinä tulee lompsalle kyytiä.
Esim. Uudessa tekniikan maailmassa oli puhe tuontiautoista. Ne haki sellaisen bemarin 740 srj. ettei suomessa ole niitä malleja kuin 5 kpl. Vuosimalli oli -94. Eli vanha hyvä käytetty auto, hinta saksassa yksityiseltä suoraan ostettuna 8000 euroa, siihen lämmättiin 7994 euroa veroja tykö, koska verottaja arvioi sen hinnan suomessa 22.500euroon, huom arvio, koska paljon ei ollut verrattavaakaan suomessa. Eli sen bemarin hinnaks tuli vajaa 16.000 euroa. Tossa on jotain omaperäistä mukana, mutta Saab 9000 mikä malli vaan niin vastaavan löytää Suomestakin. Siinä se ero, eli ei mua sinänsä muu nypi, kuin ihmisten ajattelemattomuus.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

ek6149 kirjoitti:
Sabo kirjoitti:Mikä sua nyppii noissa tuonti autoissa?
:o
Ei mua nypi mikään niissä. Itsekin voisin hakea sellaisen, kyse vain on tosta hintatasosta mitä tälläkin foorumilla mainitaan, eli kannattaako hakea 6-10.000 euron autoa mistään, kun vastaavan saa Suomestakin ??
Eriasia on jos auto on sellainen, ettei suomessa ole sellaisia. Tai hakea nyt ylipäätään -95 tai sitä vanhempia Saappeja ulkomailta, siinä tulee lompsalle kyytiä.
Esim. Uudessa tekniikan maailmassa oli puhe tuontiautoista. Ne haki sellaisen bemarin 740 srj. ettei suomessa ole niitä malleja kuin 5 kpl. Vuosimalli oli -94. Eli vanha hyvä käytetty auto, hinta saksassa yksityiseltä suoraan ostettuna 8000 euroa, siihen lämmättiin 7994 euroa veroja tykö, koska verottaja arvioi sen hinnan suomessa 22.500euroon, huom arvio, koska paljon ei ollut verrattavaakaan suomessa. Eli sen bemarin hinnaks tuli vajaa 16.000 euroa. Tossa on jotain omaperäistä mukana, mutta Saab 9000 mikä malli vaan niin vastaavan löytää Suomestakin. Siinä se ero, eli ei mua sinänsä muu nypi, kuin ihmisten ajattelemattomuus.
:wink: Kyllä varmasti "ihan vähän" nyppii 8) muistelellaampa mitä joskus kirjoiteltiin samasta asiasta :lol: :lol:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

ek6149 kirjoitti:
hakuba2 kirjoitti:Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..
:?
Niinhän saakin, mutta jos siihen laitetaan toi autovero 3880 euroo tykö joka sun kans pitää maxaa niin eiks se tee 10.000 + 3880 = 13.880 euroo ?
Mä meinasin kyl, et auto 5000€, verot 4000€ ja tuonti + pien huolto 1000€.. Eli yhteensä 10000€ euroo.
Mut saahan tollasen vuoden 95 tonnarin suomestakin kymppitonniin. Niissä harvoin on vaan mielyttävää varustelua. Ja jos valittavana on kymppitonnilla tuonti aero, tai kotimainen karvalakki malli, niin kummankohan sitä ottais.. :?:
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tota minäkin mietin tuossa viime syksynä. ja jos olisin ollut vapaa ja saksankielitaitoinen niin nyt ajelisin jollain vm.95-97 aerolla. Mut piti tyytyä 97 jubileeseen suomesta, vaan saksan peli ei olisi saanut ikinä suolaa.
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Saksa ja suolattomuus on muuten aika mielenkiintoinen juttu..

Siellä sitä kaadetaan vallan hervottomat kasat maahan, jos uhkaa tie jäätyä.

Onhan ne autot tosin loistokunnossa korroosiomielessä keskimäärin, ei siellä kovin usein niitä suolakelejä tule, etenkään Etelä-Saksassa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Suolan ja nastojen vaikutukset syövät peltiä Suomessa aivan eri tavalla.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

hakuba2 kirjoitti:
ek6149 kirjoitti:
hakuba2 kirjoitti:Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..
:?
Niinhän saakin, mutta jos siihen laitetaan toi autovero 3880 euroo tykö joka sun kans pitää maxaa niin eiks se tee 10.000 + 3880 = 13.880 euroo ?
Mä meinasin kyl, et auto 5000€, verot 4000€ ja tuonti + pien huolto 1000€.. Eli yhteensä 10000€ euroo.
Mut saahan tollasen vuoden 95 tonnarin suomestakin kymppitonniin. Niissä harvoin on vaan mielyttävää varustelua. Ja jos valittavana on kymppitonnilla tuonti aero, tai kotimainen karvalakki malli, niin kummankohan sitä ottais.. :?:
:D

No tietysti AERO.
Vastaa Viestiin