veropäätös tuli, 9000 vm 97 2.3 turbo autom
veropäätös tuli, 9000 vm 97 2.3 turbo autom
No niin, tänään tipahti postista tuontitonnarin veropäätös.
Maksettavaa tuli 3380 eur. Kun laskee auton hankintahinnan, muut matkakulut ja verot niin jää ihan kohtuu hintaan verrattuna auton kuntoon. Kyllä tuolla ajelee muutaman vuoden.
T:Tero
Maksettavaa tuli 3380 eur. Kun laskee auton hankintahinnan, muut matkakulut ja verot niin jää ihan kohtuu hintaan verrattuna auton kuntoon. Kyllä tuolla ajelee muutaman vuoden.
T:Tero
kilsat 240 000 km, kaikki muut varusteet paitsi sähkösäätöpenkit. Malli täyspaine 2.3 litranen tomaattiturbo,CSE malli- sellanen Jubilee malli lentsikkalogo penkeillä.
Viimeksi muokannut turbotero, Ke Helmi 02, 2005 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CS 2,3 Turbo automaatti
Hinta Pirkanmaalla tänään myynnissä olevalle autolle on 13.900 euroa, vm -95.
Tuossa jollekin tuli veropäätös ulkomailta hakemastaan autosta. Kysymys kuuluukin kannattaako hakea jos em. hinnalla saa Suomesta otsikossa mainitun Saabin ??? Jääkö haku palkkaa tonneissa vai satasissa ?
Tuossa jollekin tuli veropäätös ulkomailta hakemastaan autosta. Kysymys kuuluukin kannattaako hakea jos em. hinnalla saa Suomesta otsikossa mainitun Saabin ??? Jääkö haku palkkaa tonneissa vai satasissa ?
hakuba2 kirjoitti:Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..
Niinhän saakin, mutta jos siihen laitetaan toi autovero 3880 euroo tykö joka sun kans pitää maxaa niin eiks se tee 10.000 + 3880 = 13.880 euroo ?
Itsekin ajattelin syksyllä hakea tonnarin 95-97 saksassa 3-6tonnia hintaa.
Onneksi tai onko tuo niin onneksi löytyi suomesta 97 jubilee ja oikean värinen eikä hinta ollut kun rapiat 8 tonnia (kovan tinkimisen jälkeen käteisellä) eläkeläiselle ei muu kelvannut.
Auton arvo on kai jotain 10donaa aikakin verottajan näkökulmasta joten säästöä olisi jäänyt ehkä sähkötuolit luukku ja kokemus.
Onneksi tai onko tuo niin onneksi löytyi suomesta 97 jubilee ja oikean värinen eikä hinta ollut kun rapiat 8 tonnia (kovan tinkimisen jälkeen käteisellä) eläkeläiselle ei muu kelvannut.
Auton arvo on kai jotain 10donaa aikakin verottajan näkökulmasta joten säästöä olisi jäänyt ehkä sähkötuolit luukku ja kokemus.
Sabo kirjoitti:Mikä sua nyppii noissa tuonti autoissa?
Ei mua nypi mikään niissä. Itsekin voisin hakea sellaisen, kyse vain on tosta hintatasosta mitä tälläkin foorumilla mainitaan, eli kannattaako hakea 6-10.000 euron autoa mistään, kun vastaavan saa Suomestakin ??
Eriasia on jos auto on sellainen, ettei suomessa ole sellaisia. Tai hakea nyt ylipäätään -95 tai sitä vanhempia Saappeja ulkomailta, siinä tulee lompsalle kyytiä.
Esim. Uudessa tekniikan maailmassa oli puhe tuontiautoista. Ne haki sellaisen bemarin 740 srj. ettei suomessa ole niitä malleja kuin 5 kpl. Vuosimalli oli -94. Eli vanha hyvä käytetty auto, hinta saksassa yksityiseltä suoraan ostettuna 8000 euroa, siihen lämmättiin 7994 euroa veroja tykö, koska verottaja arvioi sen hinnan suomessa 22.500euroon, huom arvio, koska paljon ei ollut verrattavaakaan suomessa. Eli sen bemarin hinnaks tuli vajaa 16.000 euroa. Tossa on jotain omaperäistä mukana, mutta Saab 9000 mikä malli vaan niin vastaavan löytää Suomestakin. Siinä se ero, eli ei mua sinänsä muu nypi, kuin ihmisten ajattelemattomuus.
Kyllä varmasti "ihan vähän" nyppii muistelellaampa mitä joskus kirjoiteltiin samasta asiastaek6149 kirjoitti:Sabo kirjoitti:Mikä sua nyppii noissa tuonti autoissa?
Ei mua nypi mikään niissä. Itsekin voisin hakea sellaisen, kyse vain on tosta hintatasosta mitä tälläkin foorumilla mainitaan, eli kannattaako hakea 6-10.000 euron autoa mistään, kun vastaavan saa Suomestakin ??
Eriasia on jos auto on sellainen, ettei suomessa ole sellaisia. Tai hakea nyt ylipäätään -95 tai sitä vanhempia Saappeja ulkomailta, siinä tulee lompsalle kyytiä.
Esim. Uudessa tekniikan maailmassa oli puhe tuontiautoista. Ne haki sellaisen bemarin 740 srj. ettei suomessa ole niitä malleja kuin 5 kpl. Vuosimalli oli -94. Eli vanha hyvä käytetty auto, hinta saksassa yksityiseltä suoraan ostettuna 8000 euroa, siihen lämmättiin 7994 euroa veroja tykö, koska verottaja arvioi sen hinnan suomessa 22.500euroon, huom arvio, koska paljon ei ollut verrattavaakaan suomessa. Eli sen bemarin hinnaks tuli vajaa 16.000 euroa. Tossa on jotain omaperäistä mukana, mutta Saab 9000 mikä malli vaan niin vastaavan löytää Suomestakin. Siinä se ero, eli ei mua sinänsä muu nypi, kuin ihmisten ajattelemattomuus.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Mä meinasin kyl, et auto 5000€, verot 4000€ ja tuonti + pien huolto 1000€.. Eli yhteensä 10000€ euroo.ek6149 kirjoitti:hakuba2 kirjoitti:Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..
Niinhän saakin, mutta jos siihen laitetaan toi autovero 3880 euroo tykö joka sun kans pitää maxaa niin eiks se tee 10.000 + 3880 = 13.880 euroo ?
Mut saahan tollasen vuoden 95 tonnarin suomestakin kymppitonniin. Niissä harvoin on vaan mielyttävää varustelua. Ja jos valittavana on kymppitonnilla tuonti aero, tai kotimainen karvalakki malli, niin kummankohan sitä ottais..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Saksa ja suolattomuus on muuten aika mielenkiintoinen juttu..
Siellä sitä kaadetaan vallan hervottomat kasat maahan, jos uhkaa tie jäätyä.
Onhan ne autot tosin loistokunnossa korroosiomielessä keskimäärin, ei siellä kovin usein niitä suolakelejä tule, etenkään Etelä-Saksassa.
Siellä sitä kaadetaan vallan hervottomat kasat maahan, jos uhkaa tie jäätyä.
Onhan ne autot tosin loistokunnossa korroosiomielessä keskimäärin, ei siellä kovin usein niitä suolakelejä tule, etenkään Etelä-Saksassa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
hakuba2 kirjoitti:Mä meinasin kyl, et auto 5000€, verot 4000€ ja tuonti + pien huolto 1000€.. Eli yhteensä 10000€ euroo.ek6149 kirjoitti:hakuba2 kirjoitti:Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..
Niinhän saakin, mutta jos siihen laitetaan toi autovero 3880 euroo tykö joka sun kans pitää maxaa niin eiks se tee 10.000 + 3880 = 13.880 euroo ?
Mut saahan tollasen vuoden 95 tonnarin suomestakin kymppitonniin. Niissä harvoin on vaan mielyttävää varustelua. Ja jos valittavana on kymppitonnilla tuonti aero, tai kotimainen karvalakki malli, niin kummankohan sitä ottais..
No tietysti AERO.