og aeron tuonti
og aeron tuonti
onkos kellään kokemuksia verotetaanko sitä aerojen vai normaalien turbojen mukkaan? on meinaan aikamoinen ero hinnoissa
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
niin
Semmoisen käsityksen olen saanut (juuri Griffinin tuoneena), että vain se, mitä papereissa lukee, merkitsee. Auton perässä saa vapaasti lukea mitä tahansa. Ei kiinnosta tullia. Ja olisikin aika mahdoton valvoa väärinkäytöksiä sillä saralla... niin minunkin tonnariani tullipersoona kierteli ja ihmetteli, mutta vain paperit merkitsivät. Joiden mukaan kyseessä oli 2.3T, mikä onkin ihan oikein. Ne varusteethan joutuu luetteloimaan kaavakkeella, muuten ainakin minulla tullimies tarkisti listan paikkansapitävyyden eli kävi etsimässä, ettei ole Webastoa tai muuta ylimääräistä.
Sitäpaitsi autoa ei tarvitse edes viedä tulliin. Riittää, että käyttää konttorilla ja saa väliaikaisen katsastustodistuksen. Todistuksen kanssa sitten tulliin täyttämään veroilmoitusta. Eri asia on tietysti jos aikoo saada vähennyksiä huonosta kunnosta, mutta eihän me sellasia tuoda maahan?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kaikesta kannattaa kitistä/natista tullille, mäkis sain 40 euron alennuksen tonnarin rikkinäisen di-kasetin vuoksi Vaikka tosiasiassa liikkeestä ostettaessa tuollainen mystinen ja tutkimaton pätkimisongelma alentaa arvoa vähintään tonnilla.peinu kirjoitti:Sitäpaitsi autoa ei tarvitse edes viedä tulliin. Riittää, että käyttää konttorilla ja saa väliaikaisen katsastustodistuksen. Todistuksen kanssa sitten tulliin täyttämään veroilmoitusta. Eri asia on tietysti jos aikoo saada vähennyksiä huonosta kunnosta, mutta eihän me sellasia tuoda maahan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Näkisit Jyväskylän tullin virkailijan. Se on semmonen lutunen mummeli jolla on kämmenen kokoset rillit ja juttelee mukavia. Ei sen kanssa voi mistään tapella eikä sille viitti valehdella (kovin paljoo) varusteista. Eikä ne siinä paikanpäällä muutenkaan uskalla mitään kummempia vähennyspäätöksiä tehdä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: og aeron tuonti
Merkit irti autosta jos näyttämään joudut , ja kauppakirjaan merkintä "900 turbo" , eivät ole kauhean tarkkoja noin vanhoissa autoissa kun og aerot ovat. Tullissa pätee yleensä myös se " mitä suurempi oma suu sitä enemmän veroja" joten ei "mölötetä" vaan vastaillaan jos kysyvät(ihan niinkuin armeijassa)xjford kirjoitti:onkos kellään kokemuksia verotetaanko sitä aerojen vai normaalien turbojen mukkaan? on meinaan aikamoinen ero hinnoissa
ja tehdään paperit täydelliseksi jo kotona(printataan tullin sivuilta) ja otetaan kopiot heille valmiiksi kauppakirjasta ja suomen rek.otteesta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: og aeron tuonti
Juuri näin!valtteri kirjoitti:Merkit irti autosta jos näyttämään joudut , ja kauppakirjaan merkintä "900 turbo" , eivät ole kauhean tarkkoja noin vanhoissa autoissa kun og aerot ovat. Tullissa pätee yleensä myös se " mitä suurempi oma suu sitä enemmän veroja" joten ei "mölötetä" vaan vastaillaan jos kysyvät(ihan niinkuin armeijassa)xjford kirjoitti:onkos kellään kokemuksia verotetaanko sitä aerojen vai normaalien turbojen mukkaan? on meinaan aikamoinen ero hinnoissa
ja tehdään paperit täydelliseksi jo kotona(printataan tullin sivuilta) ja otetaan kopiot heille valmiiksi kauppakirjasta ja suomen rek.otteesta.
Juurikin näin
Ei kannata näyttää sitä tullipisteessä, ainakaan hesassa jossa inssi ymmärtää turhan hyvin saabien päälle
Normaalina 900 T16:sena vaan verotettavaksi, eihän tuossa ole muutenkaan erona kuin ne kylkimuovit ja pikkasen matalampi alusta, sehän on voinut tippua jo ajankin myötä
Ei kannata näyttää sitä tullipisteessä, ainakaan hesassa jossa inssi ymmärtää turhan hyvin saabien päälle
Normaalina 900 T16:sena vaan verotettavaksi, eihän tuossa ole muutenkaan erona kuin ne kylkimuovit ja pikkasen matalampi alusta, sehän on voinut tippua jo ajankin myötä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Odottelemme suurella mielenkiinnolla kuulumisia, hienoa olisi pieni lisäys nykyiseen aerokantaanxjford kirjoitti:näin mä vähän ittekkin meinasin. täytyis vanhasta päästä eroon vielä ennen. mut kiitoksia kaikille vastanneille. ilmoitan kyllä varmasti täällä jos aero joskus kotipihaan ilmaantuu
About 90-vuosimallista jolla ajettu alle 150tkm olisivat verot luokkaa tonni tai hitusen yli
Äläkä osta mätävikaista, niitä on jo kylliksi täälläkin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No tuo hakukonsepti tuntuu enemmän kuin toimivalta, kato että aerossa on edes nahat, cruise ja ilmastointi, jalopuut saavat olla myös kojalaudassa, kuskin airbagistä plussaa (vaikkakin on iso mutta sen tilalle voi sitten helposti ruuvata tonnarin pienemmän nahka-airbägiratin) samoin kuin ABS:stä.xjford kirjoitti:joo täytyy valita huolella. sais olla mielellään vähän varusteltukin sisko onneks asuu tukholmassa ni on majapaikka, kuski ja tulkki valmiina
Sähköantenni siinä nyt on varmaan de facto kuten myös kattoluukkukin (käsittääkseni kaikissa aeroissa)?
Jos ruottista ostat niin kato ne pahuksen ovenpohjat ja käy naputtelemassa koko pohja läpi kunnon raudalla, mätänevät siellä yhtä lailla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo ei siitä varmaankaan haittaa ole vaikka jättää aeron mainitsematta Tosin omassa tapauksessa sen ihan kirjotin, mutta verotuspäätöksessa lukee 900 T16.
Äitin -89 aero kun tuotiin äskettäin niin siihen tuli 420€ veroja jotenka luulisi vähän tuoreemmankin pelin selviävän alle 1000 euron. Tullimiehelle kyllä kitisin kaiken maailman vioista, eikä tuo mikään priimakuntoinen olekaan.
Saattaa olla että aeron helmat suojaa jonkin verran kiveniskuilta. Omassa pelissä on kuitenkin tullut huomattua sellainen ominaisuus että likaa kerääntyy aika tavalla oven etualareunan "hyllyn" päälle.
Äitin -89 aero kun tuotiin äskettäin niin siihen tuli 420€ veroja jotenka luulisi vähän tuoreemmankin pelin selviävän alle 1000 euron. Tullimiehelle kyllä kitisin kaiken maailman vioista, eikä tuo mikään priimakuntoinen olekaan.
Saattaa olla että aeron helmat suojaa jonkin verran kiveniskuilta. Omassa pelissä on kuitenkin tullut huomattua sellainen ominaisuus että likaa kerääntyy aika tavalla oven etualareunan "hyllyn" päälle.
#961