og aeron tuonti

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

og aeron tuonti

Viesti Kirjoittaja xjford »

onkos kellään kokemuksia verotetaanko sitä aerojen vai normaalien turbojen mukkaan? on meinaan aikamoinen ero hinnoissa :?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9388
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kannattaa viedä pelkät paperit tulliin, niissä ei ole mainintaa aerosta :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

niin

Viesti Kirjoittaja gis »

Semmoisen käsityksen olen saanut (juuri Griffinin tuoneena), että vain se, mitä papereissa lukee, merkitsee. Auton perässä saa vapaasti lukea mitä tahansa. Ei kiinnosta tullia. Ja olisikin aika mahdoton valvoa väärinkäytöksiä sillä saralla... niin minunkin tonnariani tullipersoona kierteli ja ihmetteli, mutta vain paperit merkitsivät. Joiden mukaan kyseessä oli 2.3T, mikä onkin ihan oikein. Ne varusteethan joutuu luetteloimaan kaavakkeella, muuten ainakin minulla tullimies tarkisti listan paikkansapitävyyden eli kävi etsimässä, ettei ole Webastoa tai muuta ylimääräistä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sitäpaitsi autoa ei tarvitse edes viedä tulliin. Riittää, että käyttää konttorilla ja saa väliaikaisen katsastustodistuksen. Todistuksen kanssa sitten tulliin täyttämään veroilmoitusta. Eri asia on tietysti jos aikoo saada vähennyksiä huonosta kunnosta, mutta eihän me sellasia tuoda maahan?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9388
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:Sitäpaitsi autoa ei tarvitse edes viedä tulliin. Riittää, että käyttää konttorilla ja saa väliaikaisen katsastustodistuksen. Todistuksen kanssa sitten tulliin täyttämään veroilmoitusta. Eri asia on tietysti jos aikoo saada vähennyksiä huonosta kunnosta, mutta eihän me sellasia tuoda maahan?
Kaikesta kannattaa kitistä/natista tullille, mäkis sain 40 euron alennuksen tonnarin rikkinäisen di-kasetin vuoksi :D Vaikka tosiasiassa liikkeestä ostettaessa tuollainen mystinen ja tutkimaton pätkimisongelma alentaa arvoa vähintään tonnilla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Näkisit Jyväskylän tullin virkailijan. Se on semmonen lutunen mummeli jolla on kämmenen kokoset rillit ja juttelee mukavia. Ei sen kanssa voi mistään tapella eikä sille viitti valehdella (kovin paljoo) varusteista. Eikä ne siinä paikanpäällä muutenkaan uskalla mitään kummempia vähennyspäätöksiä tehdä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: og aeron tuonti

Viesti Kirjoittaja valtteri »

xjford kirjoitti:onkos kellään kokemuksia verotetaanko sitä aerojen vai normaalien turbojen mukkaan? on meinaan aikamoinen ero hinnoissa :?
Merkit irti autosta jos näyttämään joudut , ja kauppakirjaan merkintä "900 turbo" , eivät ole kauhean tarkkoja noin vanhoissa autoissa kun og aerot ovat. Tullissa pätee yleensä myös se " mitä suurempi oma suu sitä enemmän veroja" joten ei "mölötetä" vaan vastaillaan jos kysyvät(ihan niinkuin armeijassa)
ja tehdään paperit täydelliseksi jo kotona(printataan tullin sivuilta) ja otetaan kopiot heille valmiiksi kauppakirjasta ja suomen rek.otteesta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: og aeron tuonti

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

valtteri kirjoitti:
xjford kirjoitti:onkos kellään kokemuksia verotetaanko sitä aerojen vai normaalien turbojen mukkaan? on meinaan aikamoinen ero hinnoissa :?
Merkit irti autosta jos näyttämään joudut , ja kauppakirjaan merkintä "900 turbo" , eivät ole kauhean tarkkoja noin vanhoissa autoissa kun og aerot ovat. Tullissa pätee yleensä myös se " mitä suurempi oma suu sitä enemmän veroja" joten ei "mölötetä" vaan vastaillaan jos kysyvät(ihan niinkuin armeijassa)
ja tehdään paperit täydelliseksi jo kotona(printataan tullin sivuilta) ja otetaan kopiot heille valmiiksi kauppakirjasta ja suomen rek.otteesta.
Juuri näin! :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9388
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juurikin näin :wink:
Ei kannata näyttää sitä tullipisteessä, ainakaan hesassa jossa inssi ymmärtää turhan hyvin saabien päälle :D
Normaalina 900 T16:sena vaan verotettavaksi, eihän tuossa ole muutenkaan erona kuin ne kylkimuovit ja pikkasen matalampi alusta, sehän on voinut tippua jo ajankin myötä :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

näin mä vähän ittekkin meinasin. täytyis vanhasta päästä eroon vielä ennen. mut kiitoksia kaikille vastanneille. ilmoitan kyllä varmasti täällä jos aero joskus kotipihaan ilmaantuu :D
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9388
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

xjford kirjoitti:näin mä vähän ittekkin meinasin. täytyis vanhasta päästä eroon vielä ennen. mut kiitoksia kaikille vastanneille. ilmoitan kyllä varmasti täällä jos aero joskus kotipihaan ilmaantuu :D
Odottelemme suurella mielenkiinnolla kuulumisia, hienoa olisi pieni lisäys nykyiseen aerokantaan :D
About 90-vuosimallista jolla ajettu alle 150tkm olisivat verot luokkaa tonni tai hitusen yli :wink:
Äläkä osta mätävikaista, niitä on jo kylliksi täälläkin :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

joo täytyy valita huolella. sais olla mielellään vähän varusteltukin :) sisko onneks asuu tukholmassa ni on majapaikka, kuski ja tulkki valmiina :D
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9388
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

xjford kirjoitti:joo täytyy valita huolella. sais olla mielellään vähän varusteltukin :) sisko onneks asuu tukholmassa ni on majapaikka, kuski ja tulkki valmiina :D
No tuo hakukonsepti tuntuu enemmän kuin toimivalta, kato että aerossa on edes nahat, cruise ja ilmastointi, jalopuut saavat olla myös kojalaudassa, kuskin airbagistä plussaa (vaikkakin on iso mutta sen tilalle voi sitten helposti ruuvata tonnarin pienemmän nahka-airbägiratin) samoin kuin ABS:stä.
Sähköantenni siinä nyt on varmaan de facto kuten myös kattoluukkukin (käsittääkseni kaikissa aeroissa)?
Jos ruottista ostat niin kato ne pahuksen ovenpohjat ja käy naputtelemassa koko pohja läpi kunnon raudalla, mätänevät siellä yhtä lailla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mmm...mutta Aeron helmamuoveissa näyttävyyden lisäksi se hyvä, että estävät kyllä tehokkaasti ton ruostumisen alkamista alhaaltapäin. Suojaa etupyöristä sinkoavilta kiviltä. Mutta onhan niitä toki ovi-ruosteisiakin..! Kuitenkin omassa -84:ssa on kyllä uskomattoman ruosteettomat ovenpohjat. :)
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Joo ei siitä varmaankaan haittaa ole vaikka jättää aeron mainitsematta :) Tosin omassa tapauksessa sen ihan kirjotin, mutta verotuspäätöksessa lukee 900 T16.
Äitin -89 aero kun tuotiin äskettäin niin siihen tuli 420€ veroja jotenka luulisi vähän tuoreemmankin pelin selviävän alle 1000 euron. Tullimiehelle kyllä kitisin kaiken maailman vioista, eikä tuo mikään priimakuntoinen olekaan.

Saattaa olla että aeron helmat suojaa jonkin verran kiveniskuilta. Omassa pelissä on kuitenkin tullut huomattua sellainen ominaisuus että likaa kerääntyy aika tavalla oven etualareunan "hyllyn" päälle.
#961
Vastaa Viestiin