Tonnari

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Tonnari

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kertokaas nyt mistä löytää mieluiten Ruotsista vuosimallia 1995-1998 olevan tonnarin jossa automaattivaihteet, automaatti-ilmastointi, nahkapenkit sekä muut herkut....

Tuntuu vaan kun esim. http://www.blocket.se sivujakin selailee olevan paljon enemmän noita uudempia manuaalivaihteisia tarjolla...ja yhtenä kriteerinä voisi vielä mainita että voisi olla väriltään metallihohto musta ja mieluiten Aero.

:arrow: Kuinka paha homma vaihtaa manuaalista -> automaatiksi? :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Taitaa se automaatista tykkääminen loppua siihen kun pitää saada tehoa koneeseen vähintään se 300 hv. :lol: 8)

Sillä eihän automaatti kestä tuollaisia vääntöjä mitä noin tehokkaasta koneesta tulee. Ja ei ne Ruotsalaiset osaa arvostaa ilmeisesti kunnon nahkapenkkejäkään.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tuha kirjoitti:Kertokaas nyt mistä löytää mieluiten Ruotsista vuosimallia 1995-1998 olevan tonnarin jossa automaattivaihteet, automaatti-ilmastointi, nahkapenkit sekä muut herkut....

Tuntuu vaan kun esim. http://www.blocket.se sivujakin selailee olevan paljon enemmän noita uudempia manuaalivaihteisia tarjolla...ja yhtenä kriteerinä voisi vielä mainita että voisi olla väriltään metallihohto musta ja mieluiten Aero.

:arrow: Kuinka paha homma vaihtaa manuaalista -> automaatiksi? :lol: :lol:
Kyllähän noita on aika paljonkin myynnissä noilla kriteereillä, ainoastaan tuo musta väri on harvinainen ruotsissa. Jos mustaa autoa etsii niin saksa on mustien autojen luvattu maa sillä se on "prestige" väri siellä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Tuha kirjoitti:Taitaa se automaatista tykkääminen loppua siihen kun pitää saada tehoa koneeseen vähintään se 300 hv. :lol: 8)

Sillä eihän automaatti kestä tuollaisia vääntöjä mitä noin tehokkaasta koneesta tulee. Ja ei ne Ruotsalaiset osaa arvostaa ilmeisesti kunnon nahkapenkkejäkään.
Eihän nyt jokaisessa ruotsalaisen tonnarissa oo 300 heppaa 8O
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ruotsi vaan olisi tossa naapurissa ja sukulaisia asuu siellä niin ne vois käydä vaikka koeajolla jos sopiva sattuisi löytymään.

Tuo 300 hepoa oli nyt vaan tollanen heitto, vai tietääkö joku tonnarin jossa automaattilaatikko ja 300 hevosvoimaa :?: :?: Ja tällä tarkotan sitä että kyllä se laatikko saattaa hyvinkin hyvin pienen minimaalisen ajan kestää, mutta sitten sanoo joku paikka todennäköisesti ellei jopa varmasti poks.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Miten mahtaa tonnarin autmaattiloota kestää väännön, jos ei kovin paljon virittele - esim. n. 200hp tai 250 hp. Vääntö ei (vissin?) mahda tällöin olla vielä kuolettavaa automaatille?
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja Rafu »

valtteri kirjoitti:
Tuha kirjoitti: Kyllähän noita on aika paljonkin myynnissä noilla kriteereillä, ainoastaan tuo musta väri on harvinainen ruotsissa. Jos mustaa autoa etsii niin saksa on mustien autojen luvattu maa sillä se on "prestige" väri siellä.
Ei noita nyt aivan mahdottomasti. Muunkaan värisiä.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tonnari

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Rafu kirjoitti:
valtteri kirjoitti:
Tuha kirjoitti: Kyllähän noita on aika paljonkin myynnissä noilla kriteereillä, ainoastaan tuo musta väri on harvinainen ruotsissa. Jos mustaa autoa etsii niin saksa on mustien autojen luvattu maa sillä se on "prestige" väri siellä.
Ei noita nyt aivan mahdottomasti. Muunkaan värisiä.
Nopeasti katsoin että esim. blocketissa 37kpl. 9000 aeroa myynnissä , kaikki eivät ole tietysti automaatteja mutta ainakin 10 taisi olla.

Mutta mikä on paljon :?: suomessa taitaa olla 3-5 aeroa myynissä ja saksassa 15 kpl.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Noita automaatteja nimenomaan on vähemmän. Itsellä kun pitäisi olla vielä -95 tai -96. Uudemmat on liika kalliita :cry:
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

9-5T kirjoitti:
Tonppa kirjoitti:Miten mahtaa tonnarin autmaattiloota kestää väännön, jos ei kovin paljon virittele - esim. n. 200hp tai 250 hp. Vääntö ei (vissin?) mahda tällöin olla vielä kuolettavaa automaatille?
210 löytyy vakiona automaatti tonnarista.
Itseasiassa Aero tehdasvakiona on 200hv keppi-aero 225hv
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Tonppa kirjoitti:Miten mahtaa tonnarin autmaattiloota kestää väännön, jos ei kovin paljon virittele - esim. n. 200hp tai 250 hp. Vääntö ei (vissin?) mahda tällöin olla vielä kuolettavaa automaatille?

tomaatin laatikko kestäää 400nm vääntöä ja jotain 290-300hv luokkaa
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

9000cst kirjoitti:
Tonppa kirjoitti:Miten mahtaa tonnarin autmaattiloota kestää väännön, jos ei kovin paljon virittele - esim. n. 200hp tai 250 hp. Vääntö ei (vissin?) mahda tällöin olla vielä kuolettavaa automaatille?

tomaatin laatikko kestäää 400nm vääntöä ja jotain 290-300hv luokkaa
Heeps, no sitten ei ainakaan mulla ole hätäpäivää tuon suhteen. Nimittäin automaatilla mielelläni huristelisin, ja kun pörsi antaa myöten niin ehkä jonnilaisen matalan virityksen (himpun yli 200 pollea) sinne vois laittaakin.

Miten muuten mahtaa olla turbotonnarin automaatilla varustettuna suoritusarvot. Keppivehkeen taitaa olla 0-100 jottain 8.4 sekunnin paikkeilla, mutta automaatille en vastaavaa arova löytänyt mistään. Ja sitten tietysti se olennainen, eli 80-120 kmh eli ohituskiihtyvyysarvot vakioautomaatille?

Ja sitten jos joku vielä hieman valistaisi, että (viritys tyyliin steg1?) minkälaisiksi jokin matalaviritys (boksin) mahtaisi suortitusarvot muuttaa (eli se jottain 220hp tms)?

Toivottavasti ens viikolla olis saumaa ajella yhtä tonniaria ruotsinmaalta katsomaan. Öljypohjaan jostain ilmeisesti vähän valuu öljyä, oikea etuikkuna vähän kettuilee ja kuskin puolen persiislämmöt ei pelaa - mutta toisaalta eipä sitä -88 tonnarilta kaikkea voi vaatia? :P

edit: juuri kun postasin tämän niin myyjä ilmoitti auton olevan jo myyty... :(
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

http://www.autotalli.com ja sieltä ajoneuvojen haku-tsydeemistä löytyy suht kattavasti tehdasmallien tiedot. Tai siis Suomessa myynnissä olleiden mallien tiedot. Tosin esim. 9000 CD atuomaattien kohdalta tiedot on aika nihkeät.. :?
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Tuli ajettua viikonloppuna Länsi-auton -98 Saab 9000 2.0t automaatilla pikku lenkki. Kyllä tuo ajokki vakuutti niin, että ruotsista varmaan on alettava sopivaa -95 tai -96 9000 aeroa etsimään.. :)
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Tuossa vilkasin http://www.auto24.ee

Löytyy ainakin -93 Griffini kaikilla vimpaimilla ja edullisen oloinen tuntuu olevan. Vaikkakin taitavat eestin poijjaatkin harrastaa tuota autojen roudamista keskisestä Euroopasta.. No tässäpä suoraa linkkiä, jos joku tahtoo vilkasta:

http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Vastaa Viestiin