Lääke vuosia kestäneeseen kuumeeseen: Og900 Aeron uitto
Lääke vuosia kestäneeseen kuumeeseen: Og900 Aeron uitto
Morjes,
Sen verran polttelee nyt vatsan pohjalla, ettät on pakko avautua jonnekin ja mikäs sen parempi paikka kun tämä . Vihdoin olen päässyt ulkomaalaisen myyjän kanssa sopimukseen hinnasta ja nyt pitäisi mennä paikanpäälle tarkastamaan että auto on kuvauksen mukaisessa kunnossa. Suhteilla onneksi matkat on "ilmaset", satamaan on vaan ikävä matka paikan päältä... Ruottissa oon kerran käyny yhtä kattoo (Jönköping) ja sillon sain pettyä pahemman kerran auton kuntoon. Jäi ostamatta ja paha mieli muutenkin koko touhusta. Nyt sitten viimeistä kertaa on tarkoitus lähtä reissuun, kuhan vaan sovitaan myyjän kanssa vielä muutama käytännön juttu.
Aiai kun herkuttelis päättää tää thredi muutamiin täyskokosiin kuviin suomen kilvissä komeilevasta aerosta. Tässä herkuttelun makua muillekin Toivottavasti ei menis tänään vaan mun yöunet...
http://users.tkk.fi/~smuurine/Aero/
Jiihaaa!!!!
Edit: Unohtu kaikessa onnessa et jos jollain on jotain vinkkejä tohon tuontiin liittyen niin ilomielin otan kaikkia vinkkejä vastaan, vaikka hyvinhän täältä tietoa löytyy...
Sen verran polttelee nyt vatsan pohjalla, ettät on pakko avautua jonnekin ja mikäs sen parempi paikka kun tämä . Vihdoin olen päässyt ulkomaalaisen myyjän kanssa sopimukseen hinnasta ja nyt pitäisi mennä paikanpäälle tarkastamaan että auto on kuvauksen mukaisessa kunnossa. Suhteilla onneksi matkat on "ilmaset", satamaan on vaan ikävä matka paikan päältä... Ruottissa oon kerran käyny yhtä kattoo (Jönköping) ja sillon sain pettyä pahemman kerran auton kuntoon. Jäi ostamatta ja paha mieli muutenkin koko touhusta. Nyt sitten viimeistä kertaa on tarkoitus lähtä reissuun, kuhan vaan sovitaan myyjän kanssa vielä muutama käytännön juttu.
Aiai kun herkuttelis päättää tää thredi muutamiin täyskokosiin kuviin suomen kilvissä komeilevasta aerosta. Tässä herkuttelun makua muillekin Toivottavasti ei menis tänään vaan mun yöunet...
http://users.tkk.fi/~smuurine/Aero/
Jiihaaa!!!!
Edit: Unohtu kaikessa onnessa et jos jollain on jotain vinkkejä tohon tuontiin liittyen niin ilomielin otan kaikkia vinkkejä vastaan, vaikka hyvinhän täältä tietoa löytyy...
900 T16 Aero -84
#2673
#2673
3 vuotta oon aeroa metsätäny Helmi on ollu kriteerinä. Tää vaikuttais lupaavalta, mutta sen näkee sit kun näkee auton....Ransu kirjoitti:Voi HELKUTA kun on siisti...
-92 T16 teki musta saabistin. Penteleen S40 kun ryntäs parkkipaikalla takakulmaan HUOLELLA niin meni kori kieroksi ja lunastuskuntoon. olin just vielä saanu sisään ajon suoritettua (410tkm). Kyllä nää saabit (alle 93 vuotiset) on mahtavia autoja: nopeita, tilavia, kestäviä ja käytännöllisiä. Kerrassaan helmiä
Tälle autolle pitäis löytää vaan lämmin talli. Suolaa se ei tulis mun omistusaikana näkemään... Pesisin ja vahaisin, sitä hellisin
900 T16 Aero -84
#2673
#2673
Hiano
Kyllä hyvin säilynyt pinta on kaunista katseltavaa, oma (sama väri) on niin kulunut, että sitä ei saa kiiltämään kuin myllytyksellä tai uudella maalauksella.. Tuossa on näemmä uudempi taittomekanismi penkeillä; hyvä niin sillä se vanha vie hulluuden äärirajoille joskus
Jesh. Kerätään Suomeen Euroopan komein Aero-keskittymä, ja sitten kun muu maailma alkaa heräilemään että "minne kaikki ovat kadonneet", me vain kaasuttelemme omillamme..herh herh. Nyt kaikki hankkimaan hyviä yksilöitä Euroopasta! Hus!!
Edit: Muista tarkistaa kaikki kohdat, muistilista on hyvä tehdä sillä ei sitä IKINÄ muista aivan kaikkea.
-Aero-korisarja: Ei väpätä, mikään osa ei ole rikki, korisarjan kiinnikkeet tallella (esim. takaata voi tarkistaa helposti alhaalta). Tiiviste korin ja korisarjan välissä ehjä. Jos on halkeamia, niin tarkistaa onko korjaus tehty asiallisesti (=kunnon liimaus).
-Nahkapenkit: Kuluneisuus (ikä tekee tehtävänsä aina, valitettavasti); erityisesti tikkaukset penkeissä. Hiekka menee ompeleisiin ja voi kuluttaa niitä aikojen kuluessa. Ota takapenkki auki ja tarkista takaosa; yleensä kulumaton mutta hyvä paikka piiloviilloille jne.
-Sisustus. Puuviilutus on saattanut sääolosuhteiden muuttuessa (pohjoisen pakkaset ja kesän helteet) elää, tarkista säröt jne? Vaihdekepin nahkapussi on saattanut kärsiä joskus, se on nopea tarkistaa silmämääräisesti. Ratin nahkaverhoilu on saattanut kulua, katso siis tikkaukset takaakin.
Lopuksi: Auto näytti hyvinpidetyltä, mikä on vanhojen sporttisten kulkuvälineitten kohdalla vähemmän yleistä. Jos auto tyydyttää, niin ota vaikka lainaa että saat auton kotimaahan, kyllä se kannattaa. Aivan näyttelykappaleeksi sitä ei kannata laittaa, sillä säännöllinen & tarkka käyttö on aina paras tapa pitää autosta huolta. Jos (ja kun) auto tulee Suomeen, niin tuo potkiaisiin niin minä tuon sitten viereen version hiukan käytetymmästä Aerosta
Jesh. Kerätään Suomeen Euroopan komein Aero-keskittymä, ja sitten kun muu maailma alkaa heräilemään että "minne kaikki ovat kadonneet", me vain kaasuttelemme omillamme..herh herh. Nyt kaikki hankkimaan hyviä yksilöitä Euroopasta! Hus!!
Edit: Muista tarkistaa kaikki kohdat, muistilista on hyvä tehdä sillä ei sitä IKINÄ muista aivan kaikkea.
-Aero-korisarja: Ei väpätä, mikään osa ei ole rikki, korisarjan kiinnikkeet tallella (esim. takaata voi tarkistaa helposti alhaalta). Tiiviste korin ja korisarjan välissä ehjä. Jos on halkeamia, niin tarkistaa onko korjaus tehty asiallisesti (=kunnon liimaus).
-Nahkapenkit: Kuluneisuus (ikä tekee tehtävänsä aina, valitettavasti); erityisesti tikkaukset penkeissä. Hiekka menee ompeleisiin ja voi kuluttaa niitä aikojen kuluessa. Ota takapenkki auki ja tarkista takaosa; yleensä kulumaton mutta hyvä paikka piiloviilloille jne.
-Sisustus. Puuviilutus on saattanut sääolosuhteiden muuttuessa (pohjoisen pakkaset ja kesän helteet) elää, tarkista säröt jne? Vaihdekepin nahkapussi on saattanut kärsiä joskus, se on nopea tarkistaa silmämääräisesti. Ratin nahkaverhoilu on saattanut kulua, katso siis tikkaukset takaakin.
Lopuksi: Auto näytti hyvinpidetyltä, mikä on vanhojen sporttisten kulkuvälineitten kohdalla vähemmän yleistä. Jos auto tyydyttää, niin ota vaikka lainaa että saat auton kotimaahan, kyllä se kannattaa. Aivan näyttelykappaleeksi sitä ei kannata laittaa, sillä säännöllinen & tarkka käyttö on aina paras tapa pitää autosta huolta. Jos (ja kun) auto tulee Suomeen, niin tuo potkiaisiin niin minä tuon sitten viereen version hiukan käytetymmästä Aerosta
Viimeksi muokannut petteri75, Ti Kesä 28, 2005 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En viitsi hinnasta puhua vielä mitään kun on kauppa kuitenkin vielä auki... Veroja en viitsi ees ajatella. Punakarhu laittaa, mitä laittaa. Itketään sitä sitten900S kirjoitti:Mitä noin hienosta satkusta pyydetään tuolla naapurissa ja joko olet laskeskellut mahdollisten verojen määrää?
On meinaa TODELLA siistin näköinen!!
900 T16 Aero -84
#2673
#2673
Jaahas, tais jäädäkin sit lääke saamatta Myyjä ei viitti vastata puhelimeen, tekstiviesteihin saati vastaaja viesteihin... Myyjä oli jo ajamassa autoa Tukholmaan (pitkän matkan päästä). Mä halusin että tehään nyt selväksi se tosiasia että kun vanhasta saabista pyynti on sikäläisittäinkin erittäin kova niin mikäli auto ei oo siinä kunnossa mitä myyjä väittää niin mulla on oikeus olla ostamatta autoa/keskustella hinnasta uudestaan. En tiiä menikö tän jutun takia hommat pieleen. Luuli vissiin että ihan sama mitä tarjoo jos kaveri kerran tulee lätäkön takaa asti vanhaa saapasta hakemaan. Ja pas%at! Enmä sitä aeroa ois halunnutkaan... Vai oisinko
900 T16 Aero -84
#2673
#2673
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Jotenki kuulostaa tutulta.
Monesti kun on jotain käytettyä saabin osaa yrittäny ostaa ruotsista ja kaupat on sovittu niin yhtäkkiä voi myyjä lopettaa vastaamasta puheluihin/viesteihin.
Onkohan nämä nyt näitä kulttuurieroja vai mitä?
Terveisiä ruottalaisille: meilläpäin ruukataan pitää lupaukset.
Monesti kun on jotain käytettyä saabin osaa yrittäny ostaa ruotsista ja kaupat on sovittu niin yhtäkkiä voi myyjä lopettaa vastaamasta puheluihin/viesteihin.
Onkohan nämä nyt näitä kulttuurieroja vai mitä?
Terveisiä ruottalaisille: meilläpäin ruukataan pitää lupaukset.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
On vaan pakko lisätä tähän että samanlaisia kokemuksia itselläni, mutta PÄINVASTOIN. Eli täällä kotosuomessa lupauksia ei pidetä, vaan aikaa "tuhlataan" valitettavan usein en tiedä sitten huvinko vuoksi vai..?
Kun taas ruotsissa asioidessani on yleensä ollut aivan toisenlainen asiallisuus pelissä mukana..
Kun taas ruotsissa asioidessani on yleensä ollut aivan toisenlainen asiallisuus pelissä mukana..
Hyvin on toiminut aina kun olen jotain ruotsista kysellyt tai ostanut.Tri-Lo kirjoitti:On vaan pakko lisätä tähän että samanlaisia kokemuksia itselläni, mutta PÄINVASTOIN. Eli täällä kotosuomessa lupauksia ei pidetä, vaan aikaa "tuhlataan" valitettavan usein en tiedä sitten huvinko vuoksi vai..?
Kun taas ruotsissa asioidessani on yleensä ollut aivan toisenlainen asiallisuus pelissä mukana..
Juuri tuli IMM juniorin 9000:seen ja kaikki toimi kuin unelma(joskin posti oli aika hidas 6pv.)
Jos sieltä on autoa ostamassa niin kai sinne pitää viikon varoitusajalla päästä lähtemään sillä onhan heillä muitakin ostajia kuin me suomalaiset.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"