9000 Saksasta *kuvat lisätty* ** VEROPÄÄTÖS TULI**

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9382
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tontur kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Hieno Aero, onko tuolla ajettu paljonkin?
Aeroa itsekin koetin etsiä mutta maksoivat tuplasti saman kuin tavalliset CS(E):t enkä malttanut ostaa.
Mittarilukema 181 tkm. Kaiken syynäämisen ja tutkimisen jälkeen vaikuttaisi pitävän paikkaansa. Huoltokirjakin on asianmukaisesti täytetty.
Olen autolle 2. omistaja.
Itsekin etsin Suomesta Aeroa ja varteenotettavia vaihtoehtoja oli myös täällä, mutta kallistuin kuitenkin lopulta Saksan maalle. Saipahan tehtyä samalla kesälomareissun sekä tuotua sitä "Saksan simaa" riitävästi :D

Kaikenkaikkiaan todella mukava kokemus ainakin tämän auton osalta.
Takajouset vaan menevät lysyyn kun on simaa tarpeeksi kyydissä, tulin muutama vuosi sitten CS:llä Italiasta alppien yli kotiinpäin "kohtuutäydessä" simalastissa ja meinasi tonnari vaappua (kuski ei ollut "syönyt" kuormasta yhtään) jos ajoi yli 150km/h. Ei ole vakiojousilla mikään kuormakameli.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

[[/quote] tosta takuusta vielä: mulla on omassa autossa "garantie pass" minkä ostin lisävakuuteena auton mukana, sen on myöntänyt
MPR Garantie - B . Riedl
Postfasch 1570
D-89244 Senden

Vakuutuksen voi valita kattamaan mitä erilaisempia auton komponentteja ihan omien varojen/pelkojen mukaan, ja hinta tietty määräytyy laajuuden mukaan. Mun vakuutuksen kesto on 12kk ja otin sen varmuuden vuoksi kun ei ollut maagisen kallis. Ja myyjä siitä mainitsi.Tota vakuutusta ainakin kannattaa kysästä jos epäilyttää yhtään.

Miten se vakuutus käytännössä toimii? -aka ma tieda. Kun ei oo mitää vielä menny rikki. Mutta jos menee,,,,,, 8O ni sitten katsotaan mikä B. Riedelin putiikin innokkuus on suomipojan saappikorjausta kohtaan. :wink:
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

Laitetaan vielä tänne, kun taisi mennä väärään paikkaan tuo ensimmäinen muokkaus.
Eli veroja tuli vähän vajaa 3800 €
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Minusta kuulostaa aika asialliselta tuo päätös -98 mallin autosta, mitä olen katsellut kesäkuun tilastoja, jo perusmallisista tulee helposti enemmänkin (esim. 190tkm ajettu 1997 cse --> 4168e). Olen miettinyt, josko hankkisi "harrasteautoksi" 94-95 mallisen 9000 Aeron. Paljon lie mahtaisi veroa mätkähtää tuollaisesta?
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

Trooper_75 kirjoitti:Minusta kuulostaa aika asialliselta tuo päätös -98 mallin autosta, mitä olen katsellut kesäkuun tilastoja, jo perusmallisista tulee helposti enemmänkin (esim. 190tkm ajettu 1997 cse --> 4168e). Olen miettinyt, josko hankkisi "harrasteautoksi" 94-95 mallisen 9000 Aeron. Paljon lie mahtaisi veroa mätkähtää tuollaisesta?
Hankala sanoa, mutta luulisin tullin sivuilta löytyvän suuntaa antavia päätöksiä.
Kannattaa soittaa sinne firmaan, joka määrittää tullille markkina-arvoja.
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

tontur kirjoitti:Laitetaan vielä tänne, kun taisi mennä väärään paikkaan tuo ensimmäinen muokkaus.
Eli veroja tuli vähän vajaa 3800 €
Mukavan edullista! :)

On muuten linjassa omani kanssa, joka oli 3500e. Autohan oli tismalleen samanlainen.

Itse hieman yllätyin odotettua pienemmästä verosta..
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

hma kirjoitti:
tontur kirjoitti:Laitetaan vielä tänne, kun taisi mennä väärään paikkaan tuo ensimmäinen muokkaus.
Eli veroja tuli vähän vajaa 3800 €
Mukavan edullista! :)

On muuten linjassa omani kanssa, joka oli 3500e. Autohan oli tismalleen samanlainen.

Itse hieman yllätyin odotettua pienemmästä verosta..
Itsekin odotin hieman korkeampaa veroa, mutta sinulla on ollut tosi edullinen.
Paljonko sinun autolla on ajettu? Oliko sinulla paljon vähennyksiä markkina-arvosta ja paljonko sinun autolle oli laskettu markkina-arvoa?
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Onkohan tulli/Greyhen muuttanut jotenkin viime kuukausina 9000 arvonmäärittelyä? Nimitttäin kun katselin heinäkuun veropäätöksiä, ne näyttävät korkeilta verrattuina näihin kahteen edellä mainittuun -98 malliseen, joissa on liikuttu 3500-3800 eurossa. Esim.

9000 aero -95 138tkm --> 4343e
9000 2.0t cse -95 122tkm --> 3290e
9000 cse -98 165tkm --> 4950e
9000 cse 2.3t 180tkm -97 --> 4199e

Minusta nämä päätökset eivät mitenkään ole linjassa tonturin ja hma:n päätöksien kanssa (eikös näissä ollut alle 200tkm lasissa), jotka ilmeisesti tulivat syyskuussa?
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

tontur kirjoitti: Itsekin odotin hieman korkeampaa veroa, mutta sinulla on ollut tosi edullinen.
Paljonko sinun autolla on ajettu? Oliko sinulla paljon vähennyksiä markkina-arvosta ja paljonko sinun autolle oli laskettu markkina-arvoa?
n. 220tkm oli veroilmoitushetkellä. Eli sikäli ihan linjassa sun 3800e:n kanssa. Ei ollut minkäänlaisia vähennyksiä.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Trooper_75 kirjoitti:Onkohan tulli/Greyhen muuttanut jotenkin viime kuukausina 9000 arvonmäärittelyä? Nimitttäin kun katselin heinäkuun veropäätöksiä, ne näyttävät korkeilta verrattuina näihin kahteen edellä mainittuun -98 malliseen, joissa on liikuttu 3500-3800 eurossa. Esim.

9000 aero -95 138tkm --> 4343e
9000 2.0t cse -95 122tkm --> 3290e
9000 cse -98 165tkm --> 4950e
9000 cse 2.3t 180tkm -97 --> 4199e

Minusta nämä päätökset eivät mitenkään ole linjassa tonturin ja hma:n päätöksien kanssa (eikös näissä ollut alle 200tkm lasissa), jotka ilmeisesti tulivat syyskuussa?
Niin, samaan mietin itsekin. Toinen syy voi olla se, että meillä molemmilla on suomen markkinoilla harvinainen B234R-koneinen -98 Jubilee, joille ei käsittääkseni suoraan markkina-arvoa tietokannoista löytynyt -> pitkä 3kk odottelu ja tieteellisellä Stetson-Sleeve -menetelmällä määrätty hinta.

Omani markkina-arvoksi oli rykäisty tasan 10.000,00e, josta verot :) Jotain etua kaiketi siitä, että on "Aero", joka onkin kuitenkin "vain CSE" ;)
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Miksi tontur kyseinen auto jo myytävänä nettiautossa? 8O Vai onko uutta jo kiikarissa? :)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Vastaa Viestiin