Vastaavuustodistus tms.

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tri-Lo kirjoitti:Onko autossa EU-tyyppihyväksyntäkoodit tyyppikilvessä?
Ei
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

MacTurbo kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Onko autossa EU-tyyppihyväksyntäkoodit tyyppikilvessä?
Ei
Ok. Mistä löysit kaikki nuo R-koodit?
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tri-Lo kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Onko autossa EU-tyyppihyväksyntäkoodit tyyppikilvessä?
Ei
Ok. Mistä löysit kaikki nuo R-koodit?
Konepeltiin on liimattu E4-tarra, missä on noita R-koodeja.

Tuommoinen lappu, tietysti vaan mallisarjalle -96.

Kuva

Lisäksi jäin ihmettelemään sitä että katsastusinssi otti Virolaisen rekisteriotteen itselleen. Millä oikeudella se sen teki?
Eikös alkuperäinen rekisteriote pidä tieliikennelain mukaan olla aina autossa.
Perskele, jahka pääsen pois töistä...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Ja-ha.
Lepo sitten vaan, papereissa on nyt leima :D

Kävin äsken uudestaan konttorilla, mukana tuo "avgaskontroll" tarra ja netistä tulostettu regulation 13 tyyppihyväksyntäselonteko, 288 sivua :lol:

Siinä sitten rupateltiin inssin kanssa ja hän totesi että oli illalla käynyt katsomassa Saabclubin sivuilta hyväksyntäjuttuja tms. :D
Eli kaikki kunnia asian järjestymiselle kuuluu taas näille mainioille klubisivuillemme :P

Puhumattakaan siitä että meidän itara elämäntapaSkotti säästi sen ansiosta 150€
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Mimmi kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:Lisäksi jäin ihmettelemään sitä että katsastusinssi otti Virolaisen rekisteriotteen itselleen. Millä oikeudella se sen teki?
Eikös alkuperäinen rekisteriote pidä tieliikennelain mukaan olla aina autossa.
Perskele, jahka pääsen pois töistä...

AKE:n ohjeen mukaan 1.2-2007 alkaen katsastusasemat ottavat ulkomaisen rekisteriotteen pois, kun ajoneuvoa ruvetaan rekisteröintikatsastamaan Suomeen. Syynä on kuulemma se, ettei ajoneuvossa voi olla useita rekisteriotteita (ihan kun ne tulisivat keräämään vanhat suomalaisetkin otteet pois).
Joo, muttakun viimeyönä ei autossa ollut minkäänlaista rekisteriotetta. Siis, ennenkuin aamulla sain todistuksen rekisteröintikatsastuksesta.
Ihmeellisiä on AKE:n ohjeet, Viron kilvet, mutta Suomen rekisteriote.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

MacTurbo kirjoitti:Ja-ha.
Lepo sitten vaan, papereissa on nyt leima :D

Kävin äsken uudestaan konttorilla, mukana tuo "avgaskontroll" tarra ja netistä tulostettu regulation 13 tyyppihyväksyntäselonteko, 288 sivua :lol:

Siinä sitten rupateltiin inssin kanssa ja hän totesi että oli illalla käynyt katsomassa Saabclubin sivuilta hyväksyntäjuttuja tms. :D
Eli kaikki kunnia asian järjestymiselle kuuluu taas näille mainioille klubisivuillemme :P

Puhumattakaan siitä että meidän itara elämäntapaSkotti säästi sen ansiosta 150€
Pitäisikö niille kaikkile pistää nämä sivut ohjeeksi :wink:
tuttu kuva :roll:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tulipa tässäkin nyt mieleen, kun jouduin (ekan kerran..) hankkimaan tuon todistuksen tuohon -94 Aeroon kun melustahan siinä ei ollut mitään. -95-> löytyy jo tuo EU-koodi tyyppikilvessä(ainakin ruotsi-autoissa) muttei tässä -94:ssa.

Niin siis hankin tuon jo ja tältähän se näyttää:
Kuva

Ja sitä tässä rupesin miettimään että olisiko ollut sellaista tarraa konehuoneeseen tilattavana jossa olisi lukenut tuo EEC-70/157*89/491..? :?
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tri-Lo kirjoitti:Tulipa tässäkin nyt mieleen, kun jouduin (ekan kerran..) hankkimaan tuon todistuksen tuohon -94 Aeroon kun melustahan siinä ei ollut mitään. -95-> löytyy jo tuo EU-koodi tyyppikilvessä(ainakin ruotsi-autoissa) muttei tässä -94:ssa.

Niin siis hankin tuon jo ja tältähän se näyttää:
Kuva

Ja sitä tässä rupesin miettimään että olisiko ollut sellaista tarraa konehuoneeseen tilattavana jossa olisi lukenut tuo EEC-70/157*89/491..? :?

K1 :?: :?:

1994 ja vanhemille ei ole näköjään tyypihyväksyntää saabilla kun tohon sun lappuun ei sitä ole merkitty.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

valtteri kirjoitti: K1 :?: :?:

1994 ja vanhemille ei ole näköjään tyypihyväksyntää saabilla kun tohon sun lappuun ei sitä ole merkitty.
Niinno, älä nyt mollaa( :wink: ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

valtteri kirjoitti:
Pitäisikö niille kaikkile pistää nämä sivut ohjeeksi :wink:
ei olisi varmaankaan pahitteksi :)
valtteri kirjoitti: tuttu kuva :roll:
Sori luvaton lainaaminen, mutku oli sopivasti saatavilla :roll:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tri-Lo kirjoitti:
valtteri kirjoitti: K1 :?: :?:

1994 ja vanhemille ei ole näköjään tyypihyväksyntää saabilla kun tohon sun lappuun ei sitä ole merkitty.
Niinno, älä nyt mollaa( :wink: ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?
Kummalista kun siellä "toisella" asemalla on aina onnistunut ilman tota paperia kun ovat sanoneet että kaikki saabit / volvot on OK jos autot on myyty uutena saksassa / ruotsissa sillä niiden vaatimukset on linjassa suomen kanssa. Pakokaasupäästöistä kun on lappu konehuoneesta löytynyt niin on riittänyt.
MacTurbo kirjoitti:Sori luvaton lainaaminen, mutku oli sopivasti saatavilla
Ei mitään hätiä.... aivan sitä varten se on julkaistu että siitä olisi muille hyötyä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

valtteri kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
valtteri kirjoitti: K1 :?: :?:

1994 ja vanhemille ei ole näköjään tyypihyväksyntää saabilla kun tohon sun lappuun ei sitä ole merkitty.
Niinno, älä nyt mollaa( :wink: ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?
Kummalista kun siellä "toisella" asemalla on aina onnistunut ilman tota paperia kun ovat sanoneet että kaikki saabit / volvot on OK jos autot on myyty uutena saksassa / ruotsissa sillä niiden vaatimukset on linjassa suomen kanssa. Pakokaasupäästöistä kun on lappu konehuoneesta löytynyt niin on riittänyt.

Niin on tuollakin aikaisemmin, ja kelpasihan se tarra nytkin päästöjen suhteen. Mutta milloin olet viimeksi käynyt A:lla -94:lla? Epäilen että samaa joutuisivat siellä nykyään vaatimaan. AKE:han noita päättää ja vaatii. :?
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tri-Lo kirjoitti:
valtteri kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Niinno, älä nyt mollaa( :wink: ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?
Kummalista kun siellä "toisella" asemalla on aina onnistunut ilman tota paperia kun ovat sanoneet että kaikki saabit / volvot on OK jos autot on myyty uutena saksassa / ruotsissa sillä niiden vaatimukset on linjassa suomen kanssa. Pakokaasupäästöistä kun on lappu konehuoneesta löytynyt niin on riittänyt.

Niin on tuollakin aikaisemmin, ja kelpasihan se tarra nytkin päästöjen suhteen. Mutta milloin olet viimeksi käynyt A:lla -94:lla? Epäilen että samaa joutuisivat siellä nykyään vaatimaan. AKE:han noita päättää ja vaatii. :?
Ei tuo vuosimalli ole se "autuus" vaan se onko autossa E -tyyppihyväksyntä koodia(kuten sun -95 aerossa oli,esim. -95 cabissa ei sitä ole)

Itse viime kesänä ja "tuttu" huhtikuussa.

Ake vaatii että auto täyttää suomen normit.... se miten se todistetaan on eri juttu.

Pitää kysellä kun seuraavan kerran käyn A-lla onko joku asiaan liittyvä juttu muuttunut.

Jo viime kesänä K1:sellä vaadittiin tuota paprua kun 2 kpl -95 cabbea katsastettiin.......... siispä sitä ei tehty siellä.

Lepo :lol:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

valtteri kirjoitti:Ei tuo vuosimalli ole se "autuus" vaan se onko autossa E -tyyppihyväksyntä koodia(kuten sun -95 aerossa oli,esim. -95 cabissa ei sitä ole)
Tiedän juu että se on e-tyyppihyväksynnästä kiinni. Ja sehän löytyy juuri kaikissa -95-> Ruotsiin myydyissä.
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Samaa paperia kysyttiin minun -96 NG900:een. Tämän topikin innoittamana kävin konttorilla näyttämässä konepeltiin liimattua tarraa ja kerroin, että tästä pitäisi selvitä kaikki tarpeelliset hyväksynnät. Inssin vastaus oli tiukka: "En mä edes tiedä mikä lappu toi on, kyl sä tarviit sen 130€ paperin."

Onkohan vielä mahdollista selvitä ilman tuota 130€:n maksamista? Saabin maahantuojalta kyselin, ja maksaa sen saman 130€ sieltäkin hommattuna.

EDIT: eli vastaava tarraa löytyy konepellistä http://koti.mbnet.fi/holmez/9000-cd/tyyppikilpi.jpg
Vastaa Viestiin