Lähetetty: Ke Heinä 11, 2007 22:33
EiTri-Lo kirjoitti:Onko autossa EU-tyyppihyväksyntäkoodit tyyppikilvessä?
EiTri-Lo kirjoitti:Onko autossa EU-tyyppihyväksyntäkoodit tyyppikilvessä?
Ok. Mistä löysit kaikki nuo R-koodit?MacTurbo kirjoitti:EiTri-Lo kirjoitti:Onko autossa EU-tyyppihyväksyntäkoodit tyyppikilvessä?
Konepeltiin on liimattu E4-tarra, missä on noita R-koodeja.Tri-Lo kirjoitti:Ok. Mistä löysit kaikki nuo R-koodit?MacTurbo kirjoitti:EiTri-Lo kirjoitti:Onko autossa EU-tyyppihyväksyntäkoodit tyyppikilvessä?
Joo, muttakun viimeyönä ei autossa ollut minkäänlaista rekisteriotetta. Siis, ennenkuin aamulla sain todistuksen rekisteröintikatsastuksesta.Mimmi kirjoitti:MacTurbo kirjoitti:Lisäksi jäin ihmettelemään sitä että katsastusinssi otti Virolaisen rekisteriotteen itselleen. Millä oikeudella se sen teki?
Eikös alkuperäinen rekisteriote pidä tieliikennelain mukaan olla aina autossa.
Perskele, jahka pääsen pois töistä...
AKE:n ohjeen mukaan 1.2-2007 alkaen katsastusasemat ottavat ulkomaisen rekisteriotteen pois, kun ajoneuvoa ruvetaan rekisteröintikatsastamaan Suomeen. Syynä on kuulemma se, ettei ajoneuvossa voi olla useita rekisteriotteita (ihan kun ne tulisivat keräämään vanhat suomalaisetkin otteet pois).
Pitäisikö niille kaikkile pistää nämä sivut ohjeeksiMacTurbo kirjoitti:Ja-ha.
Lepo sitten vaan, papereissa on nyt leima
Kävin äsken uudestaan konttorilla, mukana tuo "avgaskontroll" tarra ja netistä tulostettu regulation 13 tyyppihyväksyntäselonteko, 288 sivua
Siinä sitten rupateltiin inssin kanssa ja hän totesi että oli illalla käynyt katsomassa Saabclubin sivuilta hyväksyntäjuttuja tms.
Eli kaikki kunnia asian järjestymiselle kuuluu taas näille mainioille klubisivuillemme
Puhumattakaan siitä että meidän itara elämäntapaSkotti säästi sen ansiosta 150€
Tri-Lo kirjoitti:Tulipa tässäkin nyt mieleen, kun jouduin (ekan kerran..) hankkimaan tuon todistuksen tuohon -94 Aeroon kun melustahan siinä ei ollut mitään. -95-> löytyy jo tuo EU-koodi tyyppikilvessä(ainakin ruotsi-autoissa) muttei tässä -94:ssa.
Niin siis hankin tuon jo ja tältähän se näyttää:
Ja sitä tässä rupesin miettimään että olisiko ollut sellaista tarraa konehuoneeseen tilattavana jossa olisi lukenut tuo EEC-70/157*89/491..?
Niinno, älä nyt mollaa( ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?valtteri kirjoitti: K1
1994 ja vanhemille ei ole näköjään tyypihyväksyntää saabilla kun tohon sun lappuun ei sitä ole merkitty.
ei olisi varmaankaan pahitteksivaltteri kirjoitti:
Pitäisikö niille kaikkile pistää nämä sivut ohjeeksi
Sori luvaton lainaaminen, mutku oli sopivasti saatavillavaltteri kirjoitti: tuttu kuva
Kummalista kun siellä "toisella" asemalla on aina onnistunut ilman tota paperia kun ovat sanoneet että kaikki saabit / volvot on OK jos autot on myyty uutena saksassa / ruotsissa sillä niiden vaatimukset on linjassa suomen kanssa. Pakokaasupäästöistä kun on lappu konehuoneesta löytynyt niin on riittänyt.Tri-Lo kirjoitti:Niinno, älä nyt mollaa( ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?valtteri kirjoitti: K1
1994 ja vanhemille ei ole näköjään tyypihyväksyntää saabilla kun tohon sun lappuun ei sitä ole merkitty.
Ei mitään hätiä.... aivan sitä varten se on julkaistu että siitä olisi muille hyötyä.MacTurbo kirjoitti:Sori luvaton lainaaminen, mutku oli sopivasti saatavilla
Niin on tuollakin aikaisemmin, ja kelpasihan se tarra nytkin päästöjen suhteen. Mutta milloin olet viimeksi käynyt A:lla -94:lla? Epäilen että samaa joutuisivat siellä nykyään vaatimaan. AKE:han noita päättää ja vaatii.valtteri kirjoitti:Kummalista kun siellä "toisella" asemalla on aina onnistunut ilman tota paperia kun ovat sanoneet että kaikki saabit / volvot on OK jos autot on myyty uutena saksassa / ruotsissa sillä niiden vaatimukset on linjassa suomen kanssa. Pakokaasupäästöistä kun on lappu konehuoneesta löytynyt niin on riittänyt.Tri-Lo kirjoitti:Niinno, älä nyt mollaa( ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?valtteri kirjoitti: K1
1994 ja vanhemille ei ole näköjään tyypihyväksyntää saabilla kun tohon sun lappuun ei sitä ole merkitty.
Ei tuo vuosimalli ole se "autuus" vaan se onko autossa E -tyyppihyväksyntä koodia(kuten sun -95 aerossa oli,esim. -95 cabissa ei sitä ole)Tri-Lo kirjoitti:Niin on tuollakin aikaisemmin, ja kelpasihan se tarra nytkin päästöjen suhteen. Mutta milloin olet viimeksi käynyt A:lla -94:lla? Epäilen että samaa joutuisivat siellä nykyään vaatimaan. AKE:han noita päättää ja vaatii.valtteri kirjoitti:Kummalista kun siellä "toisella" asemalla on aina onnistunut ilman tota paperia kun ovat sanoneet että kaikki saabit / volvot on OK jos autot on myyty uutena saksassa / ruotsissa sillä niiden vaatimukset on linjassa suomen kanssa. Pakokaasupäästöistä kun on lappu konehuoneesta löytynyt niin on riittänyt.Tri-Lo kirjoitti: Niinno, älä nyt mollaa( ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?
Tiedän juu että se on e-tyyppihyväksynnästä kiinni. Ja sehän löytyy juuri kaikissa -95-> Ruotsiin myydyissä.valtteri kirjoitti:Ei tuo vuosimalli ole se "autuus" vaan se onko autossa E -tyyppihyväksyntä koodia(kuten sun -95 aerossa oli,esim. -95 cabissa ei sitä ole)