Välittäjää Virosta?

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Välittäjää Virosta?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Tietääkö kukaan kuka välittäisi autoja Virosta Suomeen?
Hakusessa 9-3 Tid joita löytyy tälläkin hetkellä muutamia ja vieläpä aika helmiä ainakin tietojen perusteella.
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html Tämä tosin jo vähän iäkäs mutta kuitenkin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mihin sitä välittäjää tarvitset? Hyppäät laivaan ja käyt ostamasa auton pois jos on asiallisessa kunnossa. Autorekisterikeskuksessa käyt näyttämässä katsastusmiehille, ja haet maastavientikilvet siirtovakuutuksineen. Tallinnan autoreksiterikeskus on hieno ja moderni, hommat hoituvat kädenkäänteessä siellä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Noi virolaiset on myös aika innokkaita tuomaan autoja suomeen. Ainakin kun itse kyselin paria aeroo tossa alkukesästä tuolta viron suunnalta, niin molemmat myyjät olivat valmiita tuomaan auton suomeen koeajettavaks.. Sanoivat että ne hakee autoja ympäri eurooppaa, niin helsinkin ei oo mikään ongelma..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

hakuba2 kirjoitti:Noi virolaiset on myös aika innokkaita tuomaan autoja suomeen. Ainakin kun itse kyselin paria aeroo tossa alkukesästä tuolta viron suunnalta, niin molemmat myyjät olivat valmiita tuomaan auton suomeen koeajettavaks.. Sanoivat että ne hakee autoja ympäri eurooppaa, niin helsinkin ei oo mikään ongelma..
Mistä liikkeistä kyselit?? Minä olen laittanut s-postia molempiin paikkoihin joihin tuossa yllä on linkit. Ja tulos on ettei kukaan ole vastannut mistään mitään!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kannattaa soittaa liikkeeseen, samalla huomaa onko virolainen vai venäläinen myyjä/liike :wink:
Eipä Suomessakaan autokauppiaat paljon sähköpostiaan lue. Menisin ainakin itse paikanpäälle katselemaan (auto) tarjontaa, jos valkattu auto on pommi niin äkkiä pois, eikä tartte silloin kuunnella myyjän kitinää siitä että hän on turhaan lähtenyt Suomeen autoa näyttämään.

Ja onhan siellä hyviä terasseja joissa voi istua muiden porojen seurassa kolmen promillen pikkusievässä ja unohtaa koko autonoston :lol:

En ole itse ostanut sieltä autoa vaan olin kaverin mukana kun hän osti vuosi sitten virolaisesta autoliikkeestä auton. Myyjä oli venäläinen joka ei paljoa kieliä puhunut, meinasi mennä sähläykseksi kaupanteko.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

Aito Virolainen Saab kiinnostaa. Eikä mikään euroopasta haettu. Eli onko ne missä kunnossa? Ainakin tiestö on aika rajussa kunnossa Tallinnan ulkopuolella. Ja Virolaisten ajotapa on ihanan etelä-eurooppalainen. Nämä havainnot perustuvat vain ja ainoastaan omiin empirisiin kokemuksiin.

Yhtään Saabbia en ole siellä käynyt katsomassa, en uutta en vanhaa. Mut muuten uudetkin autot saa siellä monoa aika sutjakasti.

Mut premiummotors.ee vastasi Hummer aiheiseen sähköpostiin välittömästi, joten väittäisin että Tallinnassa ja lähistöllä ollaa siinä tietokoneen käytössä jo KehäIII edellä,,,,
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

ng900aero kirjoitti:
Ja onhan siellä hyviä terasseja joissa voi istua muiden porojen seurassa kolmen promillen pikkusievässä ja unohtaa koko autonoston :lol:
:D :D :D
Eikä tarvitse olla ajokunnossa vielä pois tullessakaan :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Startin13 kirjoitti:Aito Virolainen Saab kiinnostaa. Eikä mikään euroopasta haettu. Eli onko ne missä kunnossa? Ainakin tiestö on aika rajussa kunnossa Tallinnan ulkopuolella. Ja Virolaisten ajotapa on ihanan etelä-eurooppalainen. Nämä havainnot perustuvat vain ja ainoastaan omiin empirisiin kokemuksiin.

Yhtään Saabbia en ole siellä käynyt katsomassa, en uutta en vanhaa. Mut muuten uudetkin autot saa siellä monoa aika sutjakasti.

Mut premiummotors.ee vastasi Hummer aiheiseen sähköpostiin välittömästi, joten väittäisin että Tallinnassa ja lähistöllä ollaa siinä tietokoneen käytössä jo KehäIII edellä,,,,
Epäilen että aito virolainen Saab on ensinnäkin todellinen harvinaisuus ja melko varmasti aika huonossa kunnossa, tiestö kun on mitä on eikä välttämättä huoltoinnokkuus ole maailman parasta.
Ennemmin suosittelisin ostamaan käytettynä Viroon maahantuodun auton.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Virossa jonkinverran autoilleena voin kertoa etten koskaan ostaisi autoa sieltä. Ainakin alustat ovat todennäköisesti huonossa kunnossa, koska tiet ovat erittäin pomppuisia.
Ajelin juuri eilen Otepäästä Tallinnaan täydellä kuormalla ja tuntuu, että paikat ovat irronneet hampaista :lol:
Myös sikäläinen ajotyyli hirvittää; autoille näytetään antavan monoa oikein huolella, varsinkin kamikaze-tyylisissä ohitustilanteissa.
Niin, ja miteköhän ne huollot :(
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

No terveisia Virosta ja vieläpä virolaiselta :)

En rupeaa tässä vetämään hernettä nenään, mutta semmoisten '' niin ja ne huollot''-miesten kannatta kyllä olla yleistämättä ja sanon vielä jyrkemmin-kannattaa olla hiljaa!!.
En minäkään rupeaa yleistämään, että suomalaiset ovat kaikki juoppoja-vaikka Tallinnan katuilla näkee hyviä esimerkkejä. Tunnen hyvin monia suomalaisia saabisteja ja ERITTÄIN KIVAA PORUKKAA ovat :D

Siis haluaako joku väittää, että Saksassa Shveitsissä jnp huolletaan erityisen tarkkaan ja hyvin autoja. Ja paskanmarjat sanon minä. Ostin tänä kesänä kaksi satkua (Shveitsistä tuotua) ja omassa Aerossa oli esim. ohjaustehostimen pumppu kiinni vaan yhdellä pultilla-kaksi oli kadonnu aikoja sitten, istuimista(nahkaa) oli pidetty huonosti huolta, polttoainesuodatimeen ei ilmeisesti ollut koskettu sen jälkeen, kuin se auto lähti Uusikaupunkista jnp, jnp.

Kyllä se miten autosta pidetään huolta-riippuu vain ja ainoastaan omistajasta. Omistajan kansallisuudella ei ole suurta merkitystä. Olen itse myynyt autoja viisi vuotta Virossa ja nähnyt niin venäläisiä kuin virolaisia omistajia, jotka huoltaa autoja tarkkaan sen ohjekirjan mukaan tai jopa öljyt vaihdetaan ennen vaihtoväliä. Oli herra jolla oli vanha Volvo 740 ja se kävi koko ajan merkkiliikkessä-auton kunto myös sen mukainen. Yks tuttu venäläistyttö kävi maalauttamassa vuodenvanhan Honda Jazzin konepeltiä. Mä kysyin huolestuneena, että mitä sun autolle tapahtui? No kiveniskuja siinä oli-tuli vastaukseksi.

Ja uudet autot huolletaan samalla lailla kuin Suomessa-muutenhan takuu katkeaa..

Toinen juttu on sitten Viron olematon liikennekulttuuri, mutta miten se normaalin Saabinomistajan auton kuntoon vaikuttaa, sitä mä en ymmärrä. Saksassa painetaan kaasu pohjassa pitkään-luulisi sen vaikuttavan paljon enemmän...Täällä ajaessa on hyvää noudata mun hyvän suomalaisystävän neuvoa-ajaa vaan rauhallisesti omaa ajoa ja älä välitä niistä sekopäistä :wink:

Niin tiet-se on totta , mutta miten niin ''Tallinnan ulkopuolella on huonoja''
Mä asun Tallinnassa ja ajan joka päivä täällä ja kyllä ne Tallinnassa vasta huonoja ovat.

Suurin ongelma on talvella ihan mielettömästi käytetty suola, tai eihän se edes ole suola, se on joku hirveä kemikaali..

Että semmoista.. ja sitten Suomessa se tullivirasto kysyy omia kuitenkin, vaikka auto olis Viron rekisterissä-olihan se näin?

Anteeks tuo purkaus, mutta ei todellakaan kannatta yleistä!
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5636
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hyvä MART96! Näin ne ennakkoluulot karistellaan pois! :wink:
Asiallista kommenttia! Kyllä se auton kunto on omistajan käsissä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
OA
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: La Huhti 10, 2004 16:20
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja OA »

Itse olen asunut n. puoli vuotta Tallinnassa ja voin todeta, että tiet verrattuna suomeen ovat huonossa kunnossa. Ajokulttuuri on melko samanlainen kuin Suomessa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. En kuitenkaan epäröisi ostaa autoa täältä jos oikea sattuisi tulemaan vastaan.

Mart96 kun asut Eestissä, niin voisit kertoa, että minkälaisia kuluja auton tuomisesta juotuu maksamaan? Ajatuksena olisi ostaa Ruotsista tai Saksasta auto ja tuoda se tänne Tallinnaan.
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

Terveiset Mart96 erittäin hauskaa luettavaa. Nael gummi.
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
Maukka9
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ma Marras 10, 2003 13:19

Linkki

Viesti Kirjoittaja Maukka9 »

MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Linkki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Maukka9 kirjoitti:Ainakin valikoimaa on
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... d7315981l6
Juu, oishan siellä heti yksi Viggenikin. Mua ainakin alko heti kutittelemaan, mutta ehkä sen kuitenkin joku toinen käy hakemassa. Jos ylipäänsä maan ainoaa Viggeniä saa viedä maasta pois. :wink:
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Vastaa Viestiin