Sivu 1/1

ruotsin hinnoista yms

Lähetetty: Su Loka 15, 2006 19:51
Kirjoittaja norther7
oon vähän noita alustavasti noita airoja katellu ruottin maalta..
mutta miten on tuleeko kauheasti halvemmaksi sieltä päin tuonti?
ainakin valikoima on "vähän" laajempi kun suomessa :D
mites nuo hinnat esim blocket.se eli voiko karkeasti pyöristää että esim 60000 kruunua NOIN. 6000e?

sitten mitäs tuo "miltal" meinaa... esim 24000? onko yksi nolla poissa pelistä vai maileja vai mitä hittoa? 8O

muutenkin voisi joku vähän infota millasia kuluja tosta hausta tulee muuta kun verot ja lennot/laiva takaisin.. kiitos.. :D

Lähetetty: Su Loka 15, 2006 20:45
Kirjoittaja Tasapaino akseli
http://www.silja.com/fi/routesAndTrips/ ... lyBird.htm jotain vinkkejä hinnoista laivalla ja lennot esim tampereelta tukholmaan alkaen 89euroa. Ja tuossa on muunnin jolla saat tarkan eurohinnan.. http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.fi.html

Re: ruotsin hinnoista yms

Lähetetty: Ma Marras 06, 2006 20:36
Kirjoittaja V6Saab
norther7 kirjoitti:
sitten mitäs tuo "miltal" meinaa... esim 24000? onko yksi nolla poissa pelistä vai maileja vai mitä hittoa? 8O
Joo,se on niin että nolla jää pois noilta ruotsalaisilta,eli 24000mil on 240000km

Lähetetty: Ti Marras 07, 2006 10:50
Kirjoittaja Ruosteruisku
Mil on noin suomalainen peninkulma eli yksi nolla lisää kilometreiksi. Kruunut euroiksi = pois yksi nolla ja 10% päälle. Eli 10000 kr = 1100 €. Eurojakin ottavat vastaan ainakin täällä pohjoisessa, noin 100 km etäisyydellä rajalta.

Lähetetty: La Marras 25, 2006 12:48
Kirjoittaja Tonppa
Kaapataas tämäkin threadi.

Sen verran hiljaista töissä, että on voinut kehitellä pienessä päässä kaikenlaista pöljää -->

Koska asun suht lähellä Ruotsin rajaa, niin mitkä kaikki estää ostamasta autoa Ruotsista, ja pitämästä sitä Ruotsin rekisterissä?

Jonkin verran tuttuja suomalaisia on Ruotsissa töissä, jotka kuitenkin asuvat Suomessa ja joiden autot on kuitenkin Ruotsin kilvissä. Ilmeisesti rajoitettu määrä ajopäiviä, jolloin autolla saa Suomessa ajaa. Ja eikös sitä autoa pidä käytellä Ruotsissa aina vähän päästä..

Mutta että noin periaatteessa..onnistuisko? :lol: Nii, ja lieneekö mahdollista pitää Ruotsin kilvissä, vaikka kotiosoite olisikin Suomessa. Kaikkea se verojen kiertäminen pistääkin ajattelemaan. :lol:

Lähetetty: Ke Marras 29, 2006 12:25
Kirjoittaja tsaarela
Tonppa kirjoitti:Kaapataas tämäkin threadi.

Sen verran hiljaista töissä, että on voinut kehitellä pienessä päässä kaikenlaista pöljää -->

Koska asun suht lähellä Ruotsin rajaa, niin mitkä kaikki estää ostamasta autoa Ruotsista, ja pitämästä sitä Ruotsin rekisterissä?

Jonkin verran tuttuja suomalaisia on Ruotsissa töissä, jotka kuitenkin asuvat Suomessa ja joiden autot on kuitenkin Ruotsin kilvissä. Ilmeisesti rajoitettu määrä ajopäiviä, jolloin autolla saa Suomessa ajaa. Ja eikös sitä autoa pidä käytellä Ruotsissa aina vähän päästä..

Mutta että noin periaatteessa..onnistuisko? :lol: Nii, ja lieneekö mahdollista pitää Ruotsin kilvissä, vaikka kotiosoite olisikin Suomessa. Kaikkea se verojen kiertäminen pistääkin ajattelemaan. :lol:
Lyhyesti ja ytimekkäästi: ei onnistu. Tai onnistuu niin kauan, kunnes jäät kiinni, minkä täällä kateellisten naapurien maassa ei luulisi kauaa kestävän. Kotiosoitteen pitää olla ulkomailla, jotta edes sen rajallisen määrän päiviä vuodessa ulkomaisilla kilvillä olevalla autolla saa Suomessa ajaa.

Työsuhdeautoiluun ulkoimaisessa kilvissä olevalla autolla on nyt tulossa jotain fiilausta pykäliin, mikä mahdollistaa ko. auton käytön työtehtävissä myös Suomen puolella.

Lähetetty: Ke Marras 29, 2006 12:37
Kirjoittaja Tonppa
Joo näin vähän arvelinkin, kiitos tiedosta. :P

Eli pitäisi 'muuttaa' Ruotsiin, ja silloinkin vain saisi rajallisesti ajopäiviä. Jos tullin sivuja oikein tulkitsin, pitäisi tuosta kotipaikan (oikeasti) olemisesta ulkomailla olla jonkinmoista todistusaineistoa myös olemassa, jotta voisi Suomessa huoletta jonkin verran ulkomaankilvissä olevalla autolla ajella. Ja taisipa tuo ajopäivien määräkin olla joku suht pieni, puoli vuotta tms..

Lähetetty: To Marras 30, 2006 12:45
Kirjoittaja Pekka Valtanen
tsaarela kirjoitti:
Tonppa kirjoitti:Koska asun suht lähellä Ruotsin rajaa, niin mitkä kaikki estää ostamasta autoa Ruotsista, ja pitämästä sitä Ruotsin rekisterissä?

Jonkin verran tuttuja suomalaisia on Ruotsissa töissä, jotka kuitenkin asuvat Suomessa ja joiden autot on kuitenkin Ruotsin kilvissä. Ilmeisesti rajoitettu määrä ajopäiviä, jolloin autolla saa Suomessa ajaa. Ja eikös sitä autoa pidä käytellä Ruotsissa aina vähän päästä..
Työsuhdeautoiluun ulkoimaisessa kilvissä olevalla autolla on nyt tulossa jotain fiilausta pykäliin, mikä mahdollistaa ko. auton käytön työtehtävissä myös Suomen puolella.
Hallitus esittää lisäksi, että verottoman auton käyttömahdollisuuksia maan rajan ylittävässä työskentelyssä laajennettaisiin. Suomessa vakinaisesti asuva henkilö, jonka työnantajalla on kiinteä toimipaikka muussa valtiossa kuin Suomessa, saisi käyttää siellä rekisteröityä työnantajan tarjoamaa työsuhdeautoa Suomessa väliaikaisesti veroa suorittamatta. Käyttö katsottaisiin väliaikaiseksi, jos käyttöä on kunkin 12 kuukauden aikana vähemmän Suomessa kuin ulkomailla. Aika laskettaisiin päivinä. Sama mahdollisuus kuin työsuhteessa olevalla rajatyöntekijällä olisi myös Suomessa vakituisesti asuvalla ammatinharjoittajalla, joka on sijoittautunut ulkomaille tai tarjoaa siellä palvelujaan.

Lisää täältä

Lähetetty: To Marras 30, 2006 17:54
Kirjoittaja Ruosteruisku
Kirjat kahdeksi viikoksi Ruotsiin, tilaat siellä ollessa ruotsalainen ID-kortin. Suomalainen ajokortti ja ruotsalainen ID-kortti riittää siihen, että saat ajaa ruotsinkilpisellä autolla. Auton ei tarvitse olla omissa nimissä.
Kuulemma näin. 8O

Lähetetty: To Marras 30, 2006 23:39
Kirjoittaja Pekka Valtanen
Yllä kuvatulla tavalla pääsee kyllä ratsiasta läpi. Mutta ei se ajo-oikeutta anna. Jos todellinen asuinpaikka paljastuu esim. onnettomuuden tutkinnassa, niin verot pamahtavat maksuun korotusten kera.

Nimimerkillä: "Ruotsalainen ajokortti kymmenen vuotta taskussa"

Lähetetty: Pe Joulu 01, 2006 00:26
Kirjoittaja jakaraik
laitetaampa lisää kysymyksiä... on alkanut tekeen mieli og900 viistokeulasta aeroa ja tuntuu ettei niitä suomen maalta oikeen löydy myynnistä onko jollain kokemuksia ruotsista auton hankinnasta? eli lähinnä onko suomessa mitään firmoja jotka hommais auton länsi naapurista samaan malliin kuin saksasta? tai yleensäki onko mitään tietoa aerojen hinnoista ruotsin puolella? tai jotain suomen/englannin (toinen kotimainen ei oikeen taivu) kielistä sivustoo mistä pystyis etsiin vaihtoehtoja?

Lähetetty: La Joulu 02, 2006 11:50
Kirjoittaja Stressfläkt
jakaraik kirjoitti:laitetaampa lisää kysymyksiä... on alkanut tekeen mieli og900 viistokeulasta aeroa ja tuntuu ettei niitä suomen maalta oikeen löydy myynnistä onko jollain kokemuksia ruotsista auton hankinnasta? eli lähinnä onko suomessa mitään firmoja jotka hommais auton länsi naapurista samaan malliin kuin saksasta? tai yleensäki onko mitään tietoa aerojen hinnoista ruotsin puolella? tai jotain suomen/englannin (toinen kotimainen ei oikeen taivu) kielistä sivustoo mistä pystyis etsiin vaihtoehtoja?
Tässä on valmis hakulinkki http://www.blocket.se/li?q=900+aero&ca= ... e=&gb=&fu=

Sitten toinen paikka josta olen nuo kaksi aeroani bongannu http://forum.saabturboclub.com/viewforum.php?f=21

Yksi firma joka näyttää ruotsista tuovan http://www.rfcimports.com/

Itse olen hakenu nuo, toisaalta tuo ruotsinpuhuminen sujuu monasti paremmin kuin suomeksi.
Yleinen pyyntihinta viistokeula aerosta tuntuu olevan 20tkr perusyksilöstä.
Paremmin varustellut ja hitsausvapaat sanoisin 30tkr.
Joskus jostain priimayksilöistä nähnyt 40tkr pyyntejä.
Toinen ääripää on sitten luokassamme 10tkr jolloin ei tarvi odottaa että auto on katsastettu edes.
Toisaalta jos hitsaaminen sujuu ja tekniikkapuolen vianetstintä onnistuu niin voi olla hyvä ostos.
Jos löytyy epäilyttävän halpa 89vm. odoardoharmaa aero niin yleensä kyseessä on T8 special
Halutuin malli voisi sanoa että 88vuoden alkupään mallit koska niissä uudemmat jarrut ja kuitenkin ei vähäpäästöisiä.
Mutta kunnon puolesta tietenkin niin uusi kuin mahdollista mutta harvemmin näkee myytävänä jotain 90 tai 91vm aeroja.
Verojen määrästä voin sanoa että 88vm 260t ajetusta 300e.

Saatanpa tuosta omasta keväällä luopua :wink:

Lähetetty: Ti Joulu 05, 2006 11:56
Kirjoittaja jakaraik
kiitoksia linkeistä! eipä ne sitten kovis hinnois pyöri, verokin kuulostaa oikeen hyvältä 8) hankkiminen menee ittellä ens kesän lopuille, kunhan alkaa kesäloma ja pääsee taas välis töihin :roll: mutta olis ihan hyvä alkaa vähän perehtyyn niitten hintoihin, onko aero sitte jo vm.89 eteenpäin vähäpäästöseks merkitty oikeen otteeseen? mieluusti sais kyllä olla ihan aito t16 aero, vaikka jos oikeen hyväkuntonen t8 special löytyy niin ei sekään hullumpi vaihtoehto olis :wink: eikä oikeen jaksa enää niitä hitsaushommia kauheesti, on ihan tarpeeksi saanu kaikkia lahoja hitsailla :?

Lähetetty: To Helmi 01, 2007 23:08
Kirjoittaja Ruutinuuska
Alkoi tuo aeron hankkiminen ruotsista houkutella ihan tosissaan. Jos autoveroa paukahtaa noin kohtuullisesti, aeron hankkiminen menee Bmw 325 cabrioletin edelle, jollaisen tuomista saksasta olen funtsaillut. Aero tulee pari tonnia halvemmaksi ja pellin alla on hönkää saman verran. Ja onhan Saabissa aitoa karvalakkikapinan henkeä.

Pitääs ruveta haistelemaan ilmaa, joka tapauksessa kesäksi on karvalakkimallin 900 turbo olemassa.