9-3 2.2 TID:n tuonti

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

9-3 2.2 TID:n tuonti

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Olen katsellut rajanaapurin puolelta noita 9-3 TIDejä koska tuntuvat nämä kotimaan autot olevan pääsääntöisesti liian paljon ajettuja. Hakusessa olisi alle 200 tkm ajettu peli, mieluiten 150-170 tkm. Sillä luulisi jo pärjäilevän taas vähän aikaa. Arveluttaa vaan tuo tullin arpakone, että minkälaista veroa tuollaiselle sitten arpoo. Vuosimalliltaan auto olisi 1999-2001 haarukassa. Ruotsiin pitää maksaa tällä hetkellä Blocketissa tarjolla olevista (noilla kilometreillä) noin 6-7000 euroa. Mitähän tuollaiseen on odotettavissa veroa? Onko kukaan tuonut vastaavaa Suomeen? Kannattaako tuonti noilla hinnoilla ylipäätään?
Auto olisi tarkoitus saada alle 10 k €, mutta saako noilla Ruotsin hinnoilla menemään alle?
Ja lopuksi: Paljonko lisäkuluja on verojen lisäksi odotettavissa ennenkuin auto on saatu suomen kilpiin?
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 9-3 2.2 TID:n tuonti

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Kommentoinpa tähän vanhan jatkoksi, kun itsellä on samanlainen harkinnassa. Kotimaiset tuon ikäiset dieselit (muut merkit myös) ovat pääsääntöisesti vieläkin joko peijakkaasti ajettuja (kuten on aina ollut) tai sitten kohtuuttomasti hinnoiteltuja, tai molempia. Käytetyissä halvimmat ovat niitä uutenakin halvimpia "ambientevarusteltuja" vanhemman tekniikan alitehoisia (<-mulle) dieseleitä, joita on tänne autoilun banaanivaltioon myyty kiitos autoverotuksen. Ei onneksi koske Saabia, kun ei ole ollut kuin yksi dieselkonevaihtoehto.

Kannattavuus tuntuu selkeästi rakentuvan samoille elementeille, kun mikä tahansa tuontikuvio, eli vähemmän kilsoja (Ruotsi&Saksa) ja paremmat varusteet (Saksa) vähintään samaan hintaan. Ruotsissa dieselit ei ole missään suosiossa, sen huomaa ainakin tarjonnan määrässä ja varusteissa. Saksassa tuntuisi olevan noita vm. 2001 "Anniversary"-malleja hyvin tarjolla alle 200tkm kilsoilla.

Auton elinkaartakin joutuu tässä miettimään. Jos ajan mittariin 120tkm lisää seuraavan 3 vuoden aikana, on siinä mun mielestä joku ero onko mulla sen jälkeen omistuksessa ~500tkm ajettu suomiauto vai ~300tkm ajettu tuontiauto. Jossain välissä joudutaan kuitenkin keskusteluun siitä mikä on loppuunajettu/koneremontin tarpeessa, kun tuollaista on myymässä eteenpäin.
Vastaa Viestiin