Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
talonpoika
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Marras 20, 2010 19:26

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja talonpoika »

Hei,
heräsi mielenkiinto hakea 9-5 Aero Ruotsista. Autoverotushan muuttuu pian, joten vaikuttaako miten, jos auto on vm. 00-03?
Mika

2 X Saab 9000 Aero -96
Saab 9-5 Aero -02
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Mittari lukemasta, Otetaanko Ruattis viimmeinen numero aina ilmoituksissa
pois vai onko ne vain vähän ajettuja ?
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja hz81 »

jarkar kirjoitti:Mittari lukemasta, Otetaanko Ruattis viimmeinen numero aina ilmoituksissa
pois vai onko ne vain vähän ajettuja ?
Otetaan!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jarkar kirjoitti:Mittari lukemasta, Otetaanko Ruattis viimmeinen numero aina ilmoituksissa
pois vai onko ne vain vähän ajettuja ?
1 Mil = 1 peninkulma = n. 10km.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Poy »

Ehkä tyhmä kysymys, mutta kysytään vielä varmuuden vuoksi.
Kun lähettää kilvet Ruotsiin, niin saako ne taittaa ja laittaa esim. teipillä kiinni? Menisi vähän pienempään tilaan ja säästäisi ainakin postikuluissa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tietääkseni ei saa taittaa eikä leikata poikki, ohut kirjehän siitä tulee mahtuu melkein postiljoonin fikkaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2032
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja vfr »

Miulla on noi ruottin kilvet tuolla varaston seinällä jemmassa, sovittiin myyjän kanssa et lähetän ne sille. Rekisteröin saabin suomessa omiin nimiin niin se poistui samalla ruotsin tietokannasta. Kaveri soitti auton myymälle henkilölle ja kävi selville et asia on hänen puolesta ok, eli hän ei tarvinnut kilpiä saadakseen autoa kontoltaan pois.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3106
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Siinäpä se, kun viranomaiset vaativat määrätyt asiat ja yksityishenkilöt selittävät muuta? :?:
Näin Ruotsin Trafikverketin sivulla lukee: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... av-fordon/
För att fordonet ska kunna avregistreras på grund av export, ska säljaren sända in följande till Transportstyrelsen:
Anmälan om avregistrering på grund av export
en handling som klart visar att fordonet har förts ut ur Sverige
fordonets registreringsskyltar.
Du ska även skicka in fordonets samtliga registreringsskyltar. När alla 3 sakerna har kommit in till Transportstyrelsen avregistreras fordonet. Om någon av dem saknas, kommer fordonet inte att avregistreras utan stå kvar i det svenska vägtrafikregistret med säljaren som fortsatt registrerad ägare tills kraven är uppfyllda.

Säljaren är den som ansvarar för att ovanstående 3 delarna blir insända till Transportstyrelsen. Observera att man både måste betala fordonsskatt och ha en trafikförsäkring för fordonet, om det inte är avställt.

http://www.transportstyrelsen.se/en/roa ... -vehicles/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2032
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja vfr »

Mitähän tossa lukee niinkuin pähkinänkuoressa.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3106
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Vapaamuotoisesti:
Kolme ehtoa jotka on täytettävä ja lähetettävä Transportstyrelselle.

1. Ilmoitus rekisteristä poistosta, vientiä varten.
2. Asiakirja joka osoittaa selvästi, että ajoneuvo on viety Ruotsista.
3. Ajoneuvon rekisterikilvet.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kappas, on nyt syksyllä saattanut muuttua käytännöt Transportstyrelsenissä.

Mulla on kanssa ruotsin kilvet täällä tallissa "seinällä" tuosta ruotsista reilu vuosi sitten syksyllä uitetusta Aerosta. Syy siihen6 on että Trafi ja Transportstyrelsenin systeemien välillä oli ainakin silloin joku automaatiinen tiedonanto että kun maahantuotu auto rekisteröidään suomeen trafissa, lähettää trafi tiedon auton rekisteröinnistä suomessa Transportstyrelsenille, joka näkee auton viedyksi pois maasta.

Noh, helppoahan ne kilvet on lähettää myyjälle takaisin sitten jos se niitä oikeasti tarvitsee rekisteristä poistoon.

Muistaakseni transportstyrelsenin sivuilta löytyi aikaisemminkin jotain ristiriitaisia tietoja joten voi olla että yhä suomesta ei tarvitse lähettää kilpiä. Soittamalla sinne saa sen tietää.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3106
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ei ole mitään muutoksia nämä säännöt on ollut ainakin kaksivuotta, minulla on omaa kokemusta tästä, en saanut autoa pois rekisteristä ennkuin kilvet oli Transportstyrelsillä.
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... av-fordon/
Samoin jos uusit kilvet entiset on tuhottava, etteivät joudu vääriin käsiin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja core2 »

viggen kirjoitti:Ei ole mitään muutoksia nämä säännöt on ollut ainakin kaksivuotta, minulla on omaa kokemusta tästä, en saanut autoa pois rekisteristä ennkuin kilvet oli Transportstyrelsillä.
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... av-fordon/
Samoin jos uusit kilvet entiset on tuhottava, etteivät joudu vääriin käsiin.
Moro viggen ja muut.

Liitän tähän nämä 2010 transportstyrelsenin helpotetut autojen ulosvientiehdot.
Eka linkki jossa tästä on maininta ja missä myös voi klikata tästä tekstistä joka siellä on sinisellä: speciellt framtagen blankett itsensä suoraan plankettiin jolla vienti hoituu helposti.

Linkki: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyh ... onsexport/

Tämä toka linkki on itse plankettiin johon voi täyttää tiedot jo koneella ja monistaa sen ulos.

Linkki: http://www.transportstyrelsen.se/Global ... EU_EES.pdf
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3106
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Juuri ja siinä v.m. planketissakin todetaan että kyltit aina mukaan.
¨Fordonets registreringsskyltar ska alltid bifogas.¨
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jotain ovat kuitenkin päivittäneet ko. linkittämällesi sivulle syksyllä sivun alalaidan päivitysilmoituksen mukaan, tiedä sitten mitä?

Myitkö viggen autosi suomeen? En enään itse muista mistä tieto aikanaan tuli että ei tarvitse lähetellä kilpiä takaisin, muistaakseni jossain vaiheessa tarkistin vägverketin tietokannasta että vaimon pirssi on poistettu siellä rekisteristä. Ei ole tähän hätään käsillä auton VINiä, jotta voisi uudestaan tarkastaa. Toisin eipä tuo autoliikekään kysellyt perään joten kyllä ne sen on pois rekisteristä saaneet. Tuo on totta että jos ne vaativat rekkarit palautettavaksi, ei niitä niin helposti voida väärinkäyttää. Itse ajelin ruotsalaisilla kilvillä täällä suomessa kunnes sain auton suomen kilpiin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin