Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Tuli erästä femmaa hieman tarkemmin syynättyä. Olisinkin kysynyt kuinka helppoa vuoden 2006 mallin matkamittaria manipuloida? Ei tarvitse kertoa miten se tehdään, vaan pikemmin mitä laitteita tai erikoisosaamista? Onnistuuko ihan Techillä vai ..? Kyseistä toimintaa kun näyttää esiintyvän.

Linkkinä erään epäilyttävän ajoneuvon historiaa. Auto on varmaan mennyt leasing yhtiöltä jobbarille, joka on vähentänyt reilusti yli 70tkm. Kaksi vuotta myöhemmin mittarissa ollut 102tkm, kun se oli leasing yhtiön hallussa 2009 alussa 169tkm.

Siinäpä syy, että auton omistaja käyttää liikettä välittäjän. Liike ilmoittaa että autosta on täydellinen huoltokirja. Pitää varmaan pyytää tuo väärennös nähtäväksi.

Eli olkaapa tarkkana.

Kuva


http://aijaa.com/JtKL3f
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Risto »

On myös mahdollista, että tuohon on lipsahtanut näppäilyvirhe katsastuskonttorilla. Pyydä huoltotiedot ja vertaa. Lisäksi tuon on omistanut yksityishenkilö 53500 km alkaen.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Jos ei ole näppäilyvirhettä, niin aika hurjasti ajanut tuo yksityishenkilö. Pitkälti yli sata tonnia reilussa vuodessa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Juha96 kirjoitti:Jos ei ole näppäilyvirhettä, niin aika hurjasti ajanut tuo yksityishenkilö. Pitkälti yli sata tonnia reilussa vuodessa.
Voihan se tietysti olla näppäilyvirhe. Ykkönen olisi tullut ylimääräisenä, eli 69tkm olisi loogisempi. Ehkäpä tuota pitää viel penkoa. Kaipaisin vielä kommenttia mittarin peukaloinnin vaikeusasteeltaan.
Kyllähän takseilla ajetaan 130tkm, vaikka tuo ei carfaxin mukaan ole taksi ollut, mutta mikään ei ole aukotonta.

Ja miten arvioida onko hyvin meikatulla femmalla ajettu 170 vai 270tkm? En ole koskaan femmaa ajanut, joten sen osalta aistit eivät ole erehtymättömät vaikka todennäköisesti tuon kyllä ajossa huomaa. Toisaalta kun referenssinä oma 9 vuotta vanhempi tonnari niin voi olla 270tkm ajettu femmakin voi tuntua kohtuulliselta?

Kiveniskemät konepellistä, tuulilasi, etuvalot, penkit mitä muuta?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Valitse joku toinen yksilö, niitä kyllä riittää.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Lupe-81
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Tammi 31, 2016 12:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Lupe-81 »

Tässä tuleva Saabisti joka on lähiaikoina lähdössä Saabia Ruotsista hakemaan. Kysymys koskien COC-todistusta, tarvitaanko sellainen edelleen katsastajalle vai riippuuko katsastajasta?
9-5 Aero sedan man -05
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Lupe-81 kirjoitti:Tässä tuleva Saabisti joka on lähiaikoina lähdössä Saabia Ruotsista hakemaan. Kysymys koskien COC-todistusta, tarvitaanko sellainen edelleen katsastajalle vai riippuuko katsastajasta?
Ei tarvita, lähtökohtaisesti ainakin uudemmissa autoissa tyyppihyväksynnän variantti ja versio löytyvät rekisteriotteesta, joka riittää tyyppihyväksynnän varmentamiseen.
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Aika ruunsaasti autoja, joista puuttuu tyyppihyväksyntä numero. Asia selviää Transportstyrensen sivulta, rekisteri numerolla hakien.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Lupe-81
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Tammi 31, 2016 12:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Lupe-81 »

Siis jos auton tyyppihyväksyntänumero löytyy transportstyrensenin palvelusivulta, niin riittääkö se siis katsastajalle? Vai pitääkö olla myös variantti ja versio rekisteriotteessa?
9-5 Aero sedan man -05
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Rekisteriote on Transportstyrelsiltä, joten tiedot samat.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Lupe-81
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Tammi 31, 2016 12:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Lupe-81 »

Juu kyllä, mutta tarvitaanko variantti ja versio myös? Niitä ei näy ainakaan tuolla tranportstyrelsenillä.
9-5 Aero sedan man -05
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Lupe-81 kirjoitti:Juu kyllä, mutta tarvitaanko variantti ja versio myös? Niitä ei näy ainakaan tuolla tranportstyrelsenillä.
Tranportstyrelsenin sivuilta ei näy löytyykö variant tiedot, mutta jos tyyppihyväksyntä löytyy niin luultavasti myös variant ja versio on merkittynä Ruots.rek.otteeseen.

Helpottaa / nopeuttaa rek.katsastusta Suomessa huomattavasti jos löytyy variant ja versio rek.otteesta. Pistä kysely myyjälle asiasta niin selviää.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tääkö on sitä EU yhteisöä, kun kaikki pitäis toimia samanlailla EU maissa. Eli jos rekattu jossain EU maassa silloin pitäis kelvata myös kaikissa EU maissa rekkariin. :?:
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itse olen kysellyt Transportstyrelsenin chat-palvelusta, että löytyykö variantti ja versio, ja sieltä aina tiedon saanut.

Jotenkin epäilen, että Ruotsissa saa auton kilpiin vähän helpommin, ainakin siihen nähden miten vakavasti Suomessa suhtauduttiin puutteelliseen tyyppikilpeen, kun noita ilman tyyppihyväksyntänumeroa olevia näyttää Ruotsissakin olevan aika runsaasti kilvissä mm. NG9-5:sten osalta, tai sitten autoissa on tyyppihyväksyntä, mutta tieto ei ole löytänyt transportstyrelseniin perille.
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tehtaalla tapana rekisteröidä etukäteen autoja ennen tyyppihyväksyntää, sen vuoksi tärkeä tarkistaa onko tyyppihyväksyntä tai Coc mukana.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Vastaa Viestiin