Alle 100 000kr hintaluokassa näytti olevan n. 30kpl 2007 tai uudempaa bensa-automaattia. Onhan siinä jo jotain valinnanvaraapatse kirjoitti:Vähiin käy tarjonta Satunnaisesti katsellut ng93 bensa, autom., & vm.07-> ruottin puolelta, mutta tarjonta on todella vähäistä. Minkähänlaisia myyntimääriä ng93 on ollut vm.07-10 Parhaat yksilöt vissiin menee tiskin alta parempiin suihin.
Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Onko tietoa, että palautuvatko Ruotsissa jo maksetut verot takaisin myyjälle, kun auto poistuu Ruotsin rekisteristä? Tämä voisi auttaa hieman tinkausvaiheessa.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Kiitos linkistä!pjv kirjoitti:Palautuvat:
https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... -av-skatt/
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
-
- "Kaasari"
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 22:31
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Onko kenelläkään kokemuksia tuleeko ongelmia suomeen katsastaessa jos tuontiautoon on tehty muutoksia pakoputkistoon? Meinaan hakea Saabin ruotsista ja nyt olisi kiikarissa 9-5 2.3t johon on muutettu pakoputkisto 3" rosteriputkistoksi ja ainakin turbolta imusarjaan menevä putki on myös rosteria.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Jos on Ruotsissa hiljattain katsastettu, niin eipä tarvitse tehdä kuntotarkastusta(=määräaikaiskatsastus). Itsellä rekisteröintikatsastus kesti n. 3min, katsastaja istui kuskinpukille ja ajoi katsastusaseman ympäri jonka jälkeen hetken jotain tarkasteli, siinä se sitten oli...sen jälkeen meni täyttämään papereita koneelle ja lopulsi tuli ojentamaan paperit sanoen "Nyt ois valmis kilpiin". En sitten tiedä miten noi kaikki tyyppihyväksynnät jne tuon ikäisissä, itseltä ne löytyi Ruotsin rekisteriotteesta, joten ei tarvinnut CoC:tä tms.SAABScania kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia tuleeko ongelmia suomeen katsastaessa jos tuontiautoon on tehty muutoksia pakoputkistoon? Meinaan hakea Saabin ruotsista ja nyt olisi kiikarissa 9-5 2.3t johon on muutettu pakoputkisto 3" rosteriputkistoksi ja ainakin turbolta imusarjaan menevä putki on myös rosteria.
Se on tietysti sitten eri juttu miten menee seuraavasta määräaikaiskatsastuksesta läpi.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Toiset ne ostaa Ruotsista ja minä vaan varmistelen että saan tulevaisuudessa laillisesti käyttää Suomessa rekisteröityä autoa Ruotsissa vakituisesti asuvana. No onnistuuhan se niinpäin jopa vuoden kerrallaan.
https://lagen.nu/2001:558
Enligt 15 § "Bestämmelserna i 12 § gäller inte motordrivna fordon som är
registrerade i Danmark, Finland eller Norge och till dem kopplade släpfordon, om fordonen
brukas i Sverige under högst ett år."
https://lagen.nu/2001:558
Enligt 15 § "Bestämmelserna i 12 § gäller inte motordrivna fordon som är
registrerade i Danmark, Finland eller Norge och till dem kopplade släpfordon, om fordonen
brukas i Sverige under högst ett år."
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Sivumennen sanoen vielä löytyy näköjään Ruotsista isohkojakin automyymälöitä jotka kieltäytyvät myymästä ulkomaille herran vuonna 2015, koska vaikeudet, vaiva ja vaimo ei aamulla hymyillyt. Ihme herrakansaa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
mistä ne halvat saabit löytyy? Katsoin Blocketista tukholman alueelta halvimman 9-5 1.9tdi farkun -06 33000kruunua. Veroineen tekee jotain 5400e mikäli oikein sen mahtijärjestelmästä katsoin. Tähän päälle vielä rekisteröinti ja matkakustannukset, vaikka osittain menisi työmatkana.
Aika samaan hintaan saa jo vastaavaa suomesta nettiautosta tinkimällä.
Aika samaan hintaan saa jo vastaavaa suomesta nettiautosta tinkimällä.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Riippuu ihan siitä mitä on tuomassa. Paremmin varusteltuja ja pienemmillä kilometreillä löytyy mutta jonkun perusauton haku on vähän niin ja näin, kannattaako. Dieseleitä on ruotsissa todella vähän ainakin vanhempia malleja. Siellä ajetaan paljon etanolilla joka lienee syy niiden vähyyteen. Aeroja ja paremmin varusteltuja sieltä löytyy paljon ennemmän tarjonnan kannalta. Blocketista juuri tulee noita seurattua...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Jos vertaa myös muuta kuin hintaa niin varmasti kannattaa..........öljysormi kirjoitti:mistä ne halvat saabit löytyy? Katsoin Blocketista tukholman alueelta halvimman 9-5 1.9tdi farkun -06 33000kruunua. Veroineen tekee jotain 5400e mikäli oikein sen mahtijärjestelmästä katsoin. Tähän päälle vielä rekisteröinti ja matkakustannukset, vaikka osittain menisi työmatkana.
Aika samaan hintaan saa jo vastaavaa suomesta nettiautosta tinkimällä.
tarkoitit varmaan tätä autoa
http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ ... m?ca=2&w=3
ja jos tota vertaa "suomi-autoon" joka myynnissä nettiautossa
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7332233
Ruotsin auto satkun vähemmän ajettu ja varusteita Ruotsin autossa aivan eri määrä kuin verrokissa.
Jos varusteille ei laske mitään arvoa niin sitten tuskin kannattaa Ruotsiin /Saksaan lähteä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Joskus 2008 oli systeemi ainakin sellainen ettei Ruotsin rekisteristä poistaminen onnistunut ennenkuin Vägverket sai todistuksen auton rekisteröinnistä muualle. Jos tämä vaaditaan vieläkin on ihan selvästi riski myyjälle, saattaahan yhteydet ostajaan katketa syystä tai toisesta, tai auto voidaankin vaikka päättää jättää rekisteröimättä Suomeen.kimmop kirjoitti:Sivumennen sanoen vielä löytyy näköjään Ruotsista isohkojakin automyymälöitä jotka kieltäytyvät myymästä ulkomaille herran vuonna 2015, koska vaikeudet, vaiva ja vaimo ei aamulla hymyillyt. Ihme herrakansaa.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Totta tuokin, mutta en tarkoittanut linkkaamaasi nettiauton autoa vaan esim tätä http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7660690 5500evaltteri kirjoitti:Jos vertaa myös muuta kuin hintaa niin varmasti kannattaa..........öljysormi kirjoitti:mistä ne halvat saabit löytyy? Katsoin Blocketista tukholman alueelta halvimman 9-5 1.9tdi farkun -06 33000kruunua. Veroineen tekee jotain 5400e mikäli oikein sen mahtijärjestelmästä katsoin. Tähän päälle vielä rekisteröinti ja matkakustannukset, vaikka osittain menisi työmatkana.
Aika samaan hintaan saa jo vastaavaa suomesta nettiautosta tinkimällä.
tarkoitit varmaan tätä autoa
http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ ... m?ca=2&w=3
ja jos tota vertaa "suomi-autoon" joka myynnissä nettiautossa
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7332233
Ruotsin auto satkun vähemmän ajettu ja varusteita Ruotsin autossa aivan eri määrä kuin verrokissa.
Jos varusteille ei laske mitään arvoa niin sitten tuskin kannattaa Ruotsiin /Saksaan lähteä.
Kilometreillä ei niin väliä, niitä tulee jokatapauksessa paljon. 100tkm sinne tai tänne. Jostain syystä yli 300tkm ajetut dieselit ovat kestäneet hyvin ja vieläpä arvonaleneminen pientä.
Varusteiksi riittää koukku vakkari ja ilmastointi, ne löytyy nykypäivänä miltei kaikista suomi autoistakin ja koukun asentaakin tarvittaesa itse. Muut varusteet ihan kivoja vaan ei välttämättömiä.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
No tähän kun vaihtaa / vaihdattaa kaksoismassakytkimen, on ainakin riittävän halpaöljysormi kirjoitti: Kilometreillä ei niin väliä, niitä tulee jokatapauksessa paljon. 100tkm sinne tai tänne. Jostain syystä yli 300tkm ajetut dieselit ovat kestäneet hyvin ja vieläpä arvonaleneminen pientä.
Varusteiksi riittää koukku vakkari ja ilmastointi, ne löytyy nykypäivänä miltei kaikista suomi autoistakin ja koukun asentaakin tarvittaesa itse. Muut varusteet ihan kivoja vaan ei välttämättömiä.
http://www.blocket.se/vastmanland/Saab_ ... ?ca=11&w=3
Tälle ei tarvitse tehdä mitään ja hinta todella kohdalla, nouto vähän etäällä Tukholmasta mutta junalla noin 70 €
http://www.blocket.se/varmland/Saab_9_5 ... ?ca=11&w=3
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Kiitos. vähän tosiaan etäällä on.valtteri kirjoitti: Tälle ei tarvitse tehdä mitään ja hinta todella kohdalla, nouto vähän etäällä Tukholmasta mutta junalla noin 70 €
http://www.blocket.se/varmland/Saab_9_5 ... ?ca=11&w=3
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg