Sivu 20/31

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ti Helmi 02, 2016 19:47
Kirjoittaja mikaels
Tuli erästä femmaa hieman tarkemmin syynättyä. Olisinkin kysynyt kuinka helppoa vuoden 2006 mallin matkamittaria manipuloida? Ei tarvitse kertoa miten se tehdään, vaan pikemmin mitä laitteita tai erikoisosaamista? Onnistuuko ihan Techillä vai ..? Kyseistä toimintaa kun näyttää esiintyvän.

Linkkinä erään epäilyttävän ajoneuvon historiaa. Auto on varmaan mennyt leasing yhtiöltä jobbarille, joka on vähentänyt reilusti yli 70tkm. Kaksi vuotta myöhemmin mittarissa ollut 102tkm, kun se oli leasing yhtiön hallussa 2009 alussa 169tkm.

Siinäpä syy, että auton omistaja käyttää liikettä välittäjän. Liike ilmoittaa että autosta on täydellinen huoltokirja. Pitää varmaan pyytää tuo väärennös nähtäväksi.

Eli olkaapa tarkkana.

Kuva


http://aijaa.com/JtKL3f

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ti Helmi 02, 2016 20:28
Kirjoittaja Risto
On myös mahdollista, että tuohon on lipsahtanut näppäilyvirhe katsastuskonttorilla. Pyydä huoltotiedot ja vertaa. Lisäksi tuon on omistanut yksityishenkilö 53500 km alkaen.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ti Helmi 02, 2016 20:36
Kirjoittaja Juha96
Jos ei ole näppäilyvirhettä, niin aika hurjasti ajanut tuo yksityishenkilö. Pitkälti yli sata tonnia reilussa vuodessa.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ti Helmi 02, 2016 21:04
Kirjoittaja mikaels
Juha96 kirjoitti:Jos ei ole näppäilyvirhettä, niin aika hurjasti ajanut tuo yksityishenkilö. Pitkälti yli sata tonnia reilussa vuodessa.
Voihan se tietysti olla näppäilyvirhe. Ykkönen olisi tullut ylimääräisenä, eli 69tkm olisi loogisempi. Ehkäpä tuota pitää viel penkoa. Kaipaisin vielä kommenttia mittarin peukaloinnin vaikeusasteeltaan.
Kyllähän takseilla ajetaan 130tkm, vaikka tuo ei carfaxin mukaan ole taksi ollut, mutta mikään ei ole aukotonta.

Ja miten arvioida onko hyvin meikatulla femmalla ajettu 170 vai 270tkm? En ole koskaan femmaa ajanut, joten sen osalta aistit eivät ole erehtymättömät vaikka todennäköisesti tuon kyllä ajossa huomaa. Toisaalta kun referenssinä oma 9 vuotta vanhempi tonnari niin voi olla 270tkm ajettu femmakin voi tuntua kohtuulliselta?

Kiveniskemät konepellistä, tuulilasi, etuvalot, penkit mitä muuta?

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ti Helmi 02, 2016 23:39
Kirjoittaja viggen
Valitse joku toinen yksilö, niitä kyllä riittää.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Su Maalis 20, 2016 09:53
Kirjoittaja Lupe-81
Tässä tuleva Saabisti joka on lähiaikoina lähdössä Saabia Ruotsista hakemaan. Kysymys koskien COC-todistusta, tarvitaanko sellainen edelleen katsastajalle vai riippuuko katsastajasta?

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Su Maalis 20, 2016 11:58
Kirjoittaja Rommitommi
Lupe-81 kirjoitti:Tässä tuleva Saabisti joka on lähiaikoina lähdössä Saabia Ruotsista hakemaan. Kysymys koskien COC-todistusta, tarvitaanko sellainen edelleen katsastajalle vai riippuuko katsastajasta?
Ei tarvita, lähtökohtaisesti ainakin uudemmissa autoissa tyyppihyväksynnän variantti ja versio löytyvät rekisteriotteesta, joka riittää tyyppihyväksynnän varmentamiseen.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Su Maalis 20, 2016 20:25
Kirjoittaja viggen
Aika ruunsaasti autoja, joista puuttuu tyyppihyväksyntä numero. Asia selviää Transportstyrensen sivulta, rekisteri numerolla hakien.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Su Maalis 20, 2016 22:04
Kirjoittaja Lupe-81
Siis jos auton tyyppihyväksyntänumero löytyy transportstyrensenin palvelusivulta, niin riittääkö se siis katsastajalle? Vai pitääkö olla myös variantti ja versio rekisteriotteessa?

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Su Maalis 20, 2016 23:08
Kirjoittaja viggen
Rekisteriote on Transportstyrelsiltä, joten tiedot samat.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 00:12
Kirjoittaja Lupe-81
Juu kyllä, mutta tarvitaanko variantti ja versio myös? Niitä ei näy ainakaan tuolla tranportstyrelsenillä.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 08:44
Kirjoittaja valtteri
Lupe-81 kirjoitti:Juu kyllä, mutta tarvitaanko variantti ja versio myös? Niitä ei näy ainakaan tuolla tranportstyrelsenillä.
Tranportstyrelsenin sivuilta ei näy löytyykö variant tiedot, mutta jos tyyppihyväksyntä löytyy niin luultavasti myös variant ja versio on merkittynä Ruots.rek.otteeseen.

Helpottaa / nopeuttaa rek.katsastusta Suomessa huomattavasti jos löytyy variant ja versio rek.otteesta. Pistä kysely myyjälle asiasta niin selviää.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 11:41
Kirjoittaja viggen
Tääkö on sitä EU yhteisöä, kun kaikki pitäis toimia samanlailla EU maissa. Eli jos rekattu jossain EU maassa silloin pitäis kelvata myös kaikissa EU maissa rekkariin. :?:

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 16:10
Kirjoittaja Rommitommi
Itse olen kysellyt Transportstyrelsenin chat-palvelusta, että löytyykö variantti ja versio, ja sieltä aina tiedon saanut.

Jotenkin epäilen, että Ruotsissa saa auton kilpiin vähän helpommin, ainakin siihen nähden miten vakavasti Suomessa suhtauduttiin puutteelliseen tyyppikilpeen, kun noita ilman tyyppihyväksyntänumeroa olevia näyttää Ruotsissakin olevan aika runsaasti kilvissä mm. NG9-5:sten osalta, tai sitten autoissa on tyyppihyväksyntä, mutta tieto ei ole löytänyt transportstyrelseniin perille.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ti Maalis 22, 2016 17:41
Kirjoittaja viggen
Tehtaalla tapana rekisteröidä etukäteen autoja ennen tyyppihyväksyntää, sen vuoksi tärkeä tarkistaa onko tyyppihyväksyntä tai Coc mukana.