Sivu 21/31

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ke Maalis 30, 2016 12:06
Kirjoittaja Lupe-81
Tähänkin asiaan tuli näköjään kuin tilauksesta ratkaisu. Transportstyrelsen on uusinut palvelunsa ja tuo variantti ja versio näkyvät nyt myös siellä.
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ke Maalis 30, 2016 12:45
Kirjoittaja valtteri
Lupe-81 kirjoitti:Tähänkin asiaan tuli näköjään kuin tilauksesta ratkaisu. Transportstyrelsen on uusinut palvelunsa ja tuo variantti ja versio näkyvät nyt myös siellä.
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/

Hieno palvelu ja ilmainen !! trafi voisi ottaa mallia.
Nyt voi myös pyytää omistajatiedot sähköpostilla jota ei ennen voinut vaan joutui käyttämään sukulaisten Fax numeroa.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ti Elo 16, 2016 14:48
Kirjoittaja Mikasd
Moikka,

Seuraavanlainen tilanne käsillä, toin auton Ruotsista ja olen sitä nyt vihdoin rekisteröimässä Suomeen. Kävin tänään katsastuskonttorilla, jossa katsastaminen ehdittiinkin aloittaa mutta kesken tyyppihyväksyntäkilven tarkistuksen alkoi katsastusmies yskimään ja pyörittämään päätään. Auton tyyppihyväksyntänumerosta puuttui ilmeisesti kaksi viimeistä numeroa, eikä kyseistä numeroa löydy transportstyrelsen sivuilta Ruotsin rekisteritunnuksella haettaessa. Kyseisiä tietoja ei myöskään löydy rekisteriotteesta. Katsastusmieshän tarjosi ratkaisun, jossa he tilaavat "todistuksen" josta löytyy tarvittavat tiedot. Voitte kuvitella kyseisen lapun hinnan lisättynä valmiiksi jo niin edulliseen rekistöröintiin.

Kysymys kuuluukin löytyykö tyyppihyväksyntänumeroa ja variant/versio yhdistelmää, jostain näin kotikonstein etsimällä vai joudunko vain tyytymään katsastusmiehen tarjoamaan ratkaisuun? Laitoin asiasta jo sähköpostia transportstyrelseniin ja auton myyneeseen liikkeeseen, mahdollisten vastauksien toivossa.

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ti Elo 16, 2016 15:22
Kirjoittaja tturku
Oriolta voit saada sen saman tyyppihyväksyntänumeron joko Huoltoliikeen kautta jollain summalla rahaa tai sitten suoraan Oriolta kyselemällä, jos ei myyjäliike pysty auttamaan.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ti Elo 16, 2016 21:27
Kirjoittaja Mikasd
Kiitoksia neuvosta, Oriolle laitettu viestiä asian tiimoilta, toivotaan pikaista vastausta.

Tässä asiaa tarkemmin miettiessäni heräsi seuraavanlainen kysymys. Miten on mahdollista että tyyppihyväksyntänumerosta puuttuu kaksi viimeistä numeroa? Siis tarrahan on selvästi alkuperäisellä paikallaan ja se on alkuperäinen mutta siitä tosiaan puuttuu kaksi viimeistä numeroa.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ti Elo 16, 2016 22:48
Kirjoittaja viggen
Ihmeellistä että numeroita puuttuu, käsittääkseni Transportsstyrelsen saa numerot COC todistuksesta :?:
Esimerkejä: Tyyppihyväksyntä numeroista.
E4*2001/116*0096*00
E4*2001/116*0096*04
http://mymemory.translated.net/en/Danis ... andenummer

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ke Elo 17, 2016 08:56
Kirjoittaja Mikasd
Kyllävain, muuten juuri tuollainen yhdistelmä mutta viimeisen tähden jälkeiset kaksi numeroa puuttuvat.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ke Elo 17, 2016 12:08
Kirjoittaja Rommitommi
Mikasd kirjoitti:Kiitoksia neuvosta, Oriolle laitettu viestiä asian tiimoilta, toivotaan pikaista vastausta.

Tässä asiaa tarkemmin miettiessäni heräsi seuraavanlainen kysymys. Miten on mahdollista että tyyppihyväksyntänumerosta puuttuu kaksi viimeistä numeroa? Siis tarrahan on selvästi alkuperäisellä paikallaan ja se on alkuperäinen mutta siitä tosiaan puuttuu kaksi viimeistä numeroa.
Onkohan sun auto noita viimeisimpien vuosimallien Saabeja? Ainakin noissa 2010 ja 2011 autoissa on tullut suht paljon vastaan noita puutteellisia kilpiä, mutta transportstyrelsenissä ovat tiedot kyllä aina olleet oikein..

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: Ke Elo 17, 2016 22:00
Kirjoittaja Mikasd
Autohan on vuoden 2007 (käyttöönotto 2008) 9-3. Aktiivisen foorumilaisen avustuksella saatiin tyyppihyväksyntänumero ja variant/versio yhdistelmä selville, enään tarvitsi nämä tiedot välittää katsastusmiehelle, siten että hän ne hyväksyy.. Autohan on ilmeisemmin jonkinlaista esisarjaa, jonka takia kyseiset tiedot puuttuvat.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: To Elo 18, 2016 07:27
Kirjoittaja valtteri
Mikasd kirjoitti:Autohan on vuoden 2007 (käyttöönotto 2008) 9-3..
Siis toisinpäin, esisarjan vm.2008 joka käyttöönotettu 8/07. Auto valmistettu heti lomien jälkeen 2007 kun uutta vuosimallia alettu tekemään.

Eli tämä case on vähän samaa mihin on paljon törmätty että ihan vuosimallin alkupään autoista on puuttunut ko. numeroita.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: To Elo 18, 2016 08:29
Kirjoittaja AZP
Kävinpä tsekkaamassa oman autoni tyyppihyväksyntänumeron:
Kuva
Yksilö on ihan ensimmäisiä MY2008-autoja, käyttöönottopäivämäärä 14.9.2007. Tuotu uutena Suomeen ihan virallisen maahantuojan toimesta ja ostettu merkkiliikkeestä.

Tuostahan näyttää myös puuttuvan viimeiset merkit. Rekisteröintitodistuksesta ne kyllä löytyvät (e4*01/116*0065*16). Oliko tässä tapauksessa siis samanlainen koodinpätkä tarrassa?

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: To Elo 18, 2016 09:36
Kirjoittaja tturku
Oma NG9-5 on myös esisarjan autoja, -2010 ja 288 muistaakseni valmistusnumero. Siinä ei ole tarrassa kuin tuo e4* mutta ruotsin rekkarista löytyi ja vägvärketin tiedoista löytyi kuitenkin koko hyväksyntä koodi ja tämä kelpasi konttorille, kun rekisteröin auton suomessa (hain auton ruotsista). Tässä tapauksessa ongelma taitaa olla että ei ole tarrassa koko koodia, eikä myöskään löydy koko koodia ruotsalaisesta rekkarista eikä vägverketin tiedoista.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: To Elo 18, 2016 21:14
Kirjoittaja Mikasd
Johan tässä on itsekkin jo ihan sekaisin käyttöönoton kanssa..

Asiahan on aikalailla juuri niin kuin ylempänä on kuvatta eli autossa on vastaavanlainen tarra jossa on samanlainen vajaa tyyppihyväksyntänumero. Ongelmanhan tuottaa juuri se, että täydellistä tyyppihyväksyntänumeroa ja variant/versio yhdistelmää ei löydy tarrasta, ruotsalaisesta rekisteriotteesta eikä vägverketistä.

Tyyppihyväksyntänumero ja variant/versio yhdistelmä on kyllä tiedossa kiitos nimimerkin "valtteri", mutta ne pitäisi välittää vielä katsastusmiehelle hänen hyväksymällään tavalla.

Olen asia tiimoilta laittanut viestiä Oriolle ja suoraan Sauli Naskille, nyt odotellaan enään vastausta.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: To Elo 18, 2016 21:30
Kirjoittaja viggen
COC todistus on edullisempi hankkia Suomesta. Ruotsissa maksaa n. 1500kr, tilaus kestää n. kolme viikkoa.

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Lähetetty: To Elo 18, 2016 22:27
Kirjoittaja Rommitommi
Täältä esim CoC jos ei Orion kautta saa
http://cocdocs.com/fi/
Tuli alle viikossa.

Uuden tyyppikilven voi sitten tilata vaikka Länsiautosta, hintaa asennettuna noin 100€. Tuli sekin alle viikossa ng femmaan.

Itse katsastin ennen kuin tyyppikilpi oli tullut, mutta tilausvahvistus riitti kilpiin saamiseksi.