Pitäisi tuossa syksyllä viettää vajaa kuukausi saksassa opiskelun merkeissä ja auto olisi hyvä olla, niin heräsi ajatus jos vuokraamisen sijasta ostaisi auton ja myisi sen sitten pois kun lähdön hetki koittaa.
Monenlaisia riskejä ja hankaluuksiahan tuossa varmasti ilmenisi, mutta millainen prosessi lienee auton osto Saksasta? onnistuneeko edes sillä tavalla että sillä voisi laillisesti ajella kolmisen viikkoa?
Jostain muistelen lukeneeni olevan melko byrokraattista toimintaa jos auton rekisteröisi Saksassa omiin nimiin, samaan vaivaan kannattaisi varmaan katsella sieltä saabbi ja tuoda suomeen... mutta kun ei ole aikaa.
Varmastikin helpoin ratkaisu lienee vuokrata auto, mutta kertokaas omia mielipiteitänne.
Auton osto Saksassa vs. vuokraus
Auton osto Saksassa vs. vuokraus
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Auton osto Saksassa vs. vuokraus
Mikähän tuollaisen 30pv siirtoluvan nimi on saksaksi? sisältääkö tieliikennevakuutuksen tms.?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Auton osto Saksassa vs. vuokraus
Taitaa kallistua autovuokraamon puolelle, lento saapuu Saksaan illalla, siitä syystä pitäisi yöpyä jossakin ennen auton etsintää ja liikuskella julkisilla eestaas.
Siihen tuhraantuisi liikaa aikaa ja rahaa, kun taas vuokra-auton(katiskan ) saisi lentokentältä noin viidelläsadalla eurolla kolmeksi viikoksi ja sillä pääsisi matkaan melkein samantien.
Easyterra näyttäisi olevan halvin ja sivut löytyvät myös suomeksi, onko kellään käytännön kokemuksia kyseisestä firmasta? tai mitä kannattaa ottaa huomioon autoa vuokratessa?
Siihen tuhraantuisi liikaa aikaa ja rahaa, kun taas vuokra-auton(katiskan ) saisi lentokentältä noin viidelläsadalla eurolla kolmeksi viikoksi ja sillä pääsisi matkaan melkein samantien.
Easyterra näyttäisi olevan halvin ja sivut löytyvät myös suomeksi, onko kellään käytännön kokemuksia kyseisestä firmasta? tai mitä kannattaa ottaa huomioon autoa vuokratessa?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Auton osto Saksassa vs. vuokraus
Joo, tosiaan vakuutukset kannattaa varmistaa, kutenjo yllä oli.
1. Omavastuun (kolari ja varkaus) suuruus (normi on kai 800 eur), sitä voi pienentää, heh, tietty vakuutuksella...
2. Paikallinen vero
3. Rekisteröintimaksuja tai lentokenttämaksuja tulee jossain mut en oo koskaan kuullu niistä Saksassa (Europcar, AVIS)
3. Ja varmista vapaat kilsat
4. Nuoren kuljettajan lisämaksu tulee autovuokraamo XX:llä < 25 v.
1. Omavastuun (kolari ja varkaus) suuruus (normi on kai 800 eur), sitä voi pienentää, heh, tietty vakuutuksella...
2. Paikallinen vero
3. Rekisteröintimaksuja tai lentokenttämaksuja tulee jossain mut en oo koskaan kuullu niistä Saksassa (Europcar, AVIS)
3. Ja varmista vapaat kilsat
4. Nuoren kuljettajan lisämaksu tulee autovuokraamo XX:llä < 25 v.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Auton osto Saksassa vs. vuokraus
Tuolla easyterralla ei näyttäisi kuljettajan iällä olevan väliä, kunhan on 21 vuotias ja ajokilometrit ovat rajoittamattomat.
Vakuutukset sisältyvät hintaan, omavastuu tosiaan siinä 700€.
Aikaa on tarkoitus yrittää varata auton noutoon ja palautukseen riittävästi.
Väittävät ettei reissussa pidä olla ronkeli, niin kai sitä nuokin kilometrit ajelisi vaikka renault twingolla tai opel corsalla saabin puutteessa, wv golf wagon ei tosin olisi kuin vajaan satasen kalliimpi.
Vakuutukset sisältyvät hintaan, omavastuu tosiaan siinä 700€.
Aikaa on tarkoitus yrittää varata auton noutoon ja palautukseen riittävästi.
Väittävät ettei reissussa pidä olla ronkeli, niin kai sitä nuokin kilometrit ajelisi vaikka renault twingolla tai opel corsalla saabin puutteessa, wv golf wagon ei tosin olisi kuin vajaan satasen kalliimpi.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91