Sivu 1/2

Mikä on säästö?

Lähetetty: To Joulu 17, 2009 21:39
Kirjoittaja zacris
Kertokaas viisaat auton Ruotsista tuoneet, minkä verran siinä oikeasti säästää euroja, jos hakee Ruotsista vaikka tuollaisen vähänajetun vm 2008 Saab 9-3 TIDS diesel-auton! Verrattuna tietysti siihen, että ostaa samanlaisen suomalaisesta autokaupasta. Asian helpottamiseksi oletetaan tietysti, että kyse on suorasta kaupasta. Molemmissa maissa on varmaan hyvin tinkausvaraa tällaisessa kaupassa.

Haluaisin tietää, puhutaanko verojen jälkeen jostain 1 - 2 tonnin vai kenties 4 - 5 tonnin säästöstä? Jälkimmäinen olisi jo niin suuri etu, että homma kannattaisi, vaikkei kaikki menisikään ihan nappiin.

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Pe Joulu 18, 2009 00:50
Kirjoittaja Firon
Eduksi kannattaa eurojen lisäksi/sijaan huomioida myös mahdollisesti suurempi valikoima sekä tarjolla oleva parempi varustetaso.

Firon

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Pe Joulu 18, 2009 08:06
Kirjoittaja V.J.S
...ja se säästö on ihan tapauskohtainen, eli tuskin mitään nyrkkisääntöä on.

Ainut tapa arvioida on vertailla autojen pyyntihintoja ihan vaikka netissä, katsoa Tullin sivuilta vastaaville autoille toteutuneet verotusarvot, ynnäillä haku & rekisteröintikulut niin siinäpä se on vertailu.
Yleisesti ottaen toki "ulkomailla" paremmat varustelutasot autoissa, kannattaa sitten huomioida myös mahdollisten lisälämmittimien asennuttamiset, jos ne tuontiautosta puuttuu ja semmoista tarvitsee/haluaa.

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Pe Joulu 18, 2009 09:28
Kirjoittaja V.J.S
Mimmi kirjoitti: Kyllä lisälämmittimet pääsäntöisesti puuttuvat myös suol...eikun suomiautoistakin.
Juu, mutta kun käytettyä hakee, niin hyvällä todennäkösyydellä auton uutena ostanut ja siitä pilkuntarkasti huolta pitänyt ylivertainen Suomi-saabisti on siihen jo eeberit sun muut vitkuttimet asennuttanut. Huolto-ohjeistakin välinpitämättömät ja autojansa väärinkäyttävät Ulkomaalaiset autonruntelijat eivät tietenkään tällaisiin varusteisiin sorru. Kaikkihan ovat varmasti myös tietoisia autotehtaiden erillisistä huipputuotantolinjoista, joilla Suomi-Autot valmistetaan?
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Su Tammi 03, 2010 02:14
Kirjoittaja Naxu
Muutenkin kaikenlainen autojen tuonti ulkomailta, on vähintäänkin omituista.
Olkoon sitten uusi tai käytetty auto.

Se. Varma. Kotimainen.

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Su Tammi 03, 2010 08:53
Kirjoittaja V.J.S
Naxu kirjoitti:Muutenkin kaikenlainen autojen tuonti ulkomailta, on vähintäänkin omituista.
Olkoon sitten uusi tai käytetty auto.

Se. Varma. Kotimainen.
Villi veikkaus: ammattina autokauppias? :wink:

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Su Tammi 03, 2010 14:42
Kirjoittaja Naxu
Kunhan yritin kehua uudenkaupungin tuotteita. Kaikki muuthan on tuontiautoja.
Oikeasti edellinenkin käyttöautoni oli tuotu käytettynä saksasta. Hiivatti on tuotu italiasta -73, mutta eikö saab ole uki tuote. En nyt muista milloin saabin valmistus loppui. Muuten fiat on niin pieni, ettei sitä tarvitse paalata.

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Su Tammi 03, 2010 15:29
Kirjoittaja Naxu
Niin se maailma muuttuu. Täytyy siis vain pysyä vanhoissa saabeissa, tai ajaa tuontiautolla...

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Ti Tammi 19, 2010 22:17
Kirjoittaja TommyW
Olipa ilmestynyt Tuulilasi-lehden verkkosivuille aihetta sivuava artikkeli: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kayt ... i-suomesta

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: To Tammi 21, 2010 10:03
Kirjoittaja joukolainen
Auton oston kannattavuudessa ulkomailta korostuu edelleenkin varusteet ja malli. Mitä parempi varustelu ja kalliimpi malli sitä enemmän säästää. Tämä usein unohdetaan mainita jutuissa, esim saabissa 9-3 perus linear pienimmällä koneella ovat aika saman hintaisia ostiko Suomesta vai Ruotsista. Taas jos kyseessä esim aero ttid hyvillä varusteilla esim tehtaan navilla, niin silloin kannattaa ehdottomasti hakea ulkomailta esim Ruotsista. Ruotsalaisissa autoissa on myös se hyvä puoli että vetokoukku, lohkari sisäpistokkeella ja talvirenkaat ovat autossa valmiiksi.

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: To Tammi 21, 2010 10:30
Kirjoittaja Nappe
Mimmi kirjoitti:
joukolainen kirjoitti:Ruotsalaisissa autoissa on myös se hyvä puoli että vetokoukku, lohkari sisäpistokkeella ja talvirenkaat ovat autossa valmiiksi.
Ostinkohan väärästä paikasta ja vääränmaalaisen auton, kun omassa ANA Trollhättanilta ostetussa femmassa ei ollut mitään noista varusteista.
Minua on siis kusetettu.
Kummastakaan ruotsintuonnistani ei ole löytynyt yhtään näistä varusteista :(

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: To Tammi 21, 2010 16:22
Kirjoittaja peinu
TommyW kirjoitti:Olipa ilmestynyt Tuulilasi-lehden verkkosivuille aihetta sivuava artikkeli: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kayt ... i-suomesta
Olisi nyt edes kerran luetuttanut tuon sillisalaatin läpi jollain terveellä järjellä varustetulla lukutaitoisella ennen julkaisua.

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Su Helmi 07, 2010 20:12
Kirjoittaja jector
Suuri osa sanotusta pitänee paikkansa, mutta kun kukaan ei vielä vastannu suoranaiseen kysymykseen, niin uskaltaisin veikata, että menee tuohon "välimaastoon", eli 2-4 tonnin väliin. Varmuudella. Hyvällä tuurilla tuplastikin enemmän. Ja vaikea on hävitä. Vaatii jo melkoista "pommia" tai huonoa tuuria. JOka voi käydä yhtä hyvin suomessakin.

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Su Helmi 07, 2010 21:14
Kirjoittaja viggen
9-3 ss ja sc 2008 mallin dieselit joilla on ajettu 30tkm-100tkm sopii pyyntihinnoiltaan hintahaitariin 170-200 tuhatta kr. Silloin löytyy jopa hyvin varustetuja vector malleja ja joitakin 180hk TTID koneella. Liikkeestä ostaissa näissä autoissa on useinmiten takuu ja jos ei ole sen voi vaatia.
Halvemmallakin löytyy, mutta silloin km on yli 100tkm.

Re: Mikä on säästö?

Lähetetty: Ma Helmi 08, 2010 11:08
Kirjoittaja joukolainen
Mimmi kirjoitti:Mistä voidaan hakea korvauksia, kun joukolainen kertoi em. varusteiden olevan vakiovarusteita Ruotsissa? :lol:
Mimmi se jaksaa saivarrella, eikö tuo nyt riitä, aikuinen mies kirjoittelee kuin joku teini, eikä ollut ensimmäinen kerta. Lukiko jossain että kysessä uusi auto ja vakiovaruste. Eiköhän ajatus tullut selväksi lukijoille, nuo ovat yleisiä varusteita käytetyssä autossa Ruotsissa mutta melkein aina puutuvat esim Saksasta tuodusta, ainakin niistä mitä olen itse ollut ostamassa tai hakemassa.
Säästön syntyminen riippuu niin monesta asiasta, tuntuu kuitenkin että Ruotsissa on hintataso noussut ainakin saabeissa, kysyntää on ollut käytetyillä pari vuotta vanhoilla, eikä alennuksia anneta niin avokätisesti kuin esim viime kesänä ainakaan merkkiliikeissä. Valuutat ovat myöskin lähentyneet toisiaan eli kannattaa laskea tapauskohtaisesti säästö, todennäköisesti sitä tulee ainakin tuo 3-4 tuhatta euroa. Merkkiliikkeestä saa ostoturvaa takuun muodossa, itse sain 3v femmalle vuoden takuun.