Eberi

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eberi on varmaan lukossa. Vikakoodeja lukemaan Techillä Eberistä ja lukituksen purku. Eberi siis menee lukkoon jos tulee perättäin olisko ollut 3 vai 5 epäonnistunutta käynnistystä ettei työnnä itseään täyteen polttoainetta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Naskaliniko
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Missähän tuollainen laite on valkeakosken lähellä? Kaikilla korjaamoilla ei kai ole tuota
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V -91 käyttöharraste pirssi
EX:SAAB 9-5 VECTOR 2.3t biosoftattu -04
EX:SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EX:SAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Naskaliniko kirjoitti:Missähän tuollainen laite on valkeakosken lähellä? Kaikilla korjaamoilla ei kai ole tuota
Nimim. "suorsa" yv:ä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5376
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja VKe »

Täältä saat helposti "Tech-pisteiden" koordinaatit.

Lähellä Valkeakoskeakin löytyy. Taisi "Suorsan Tech-piste" olla Kouvolan tienoolla...
Sininen Saab 9-3, '99
Naskaliniko
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Asia selvä täytyy olla yhteydessä.
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V -91 käyttöharraste pirssi
EX:SAAB 9-5 VECTOR 2.3t biosoftattu -04
EX:SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EX:SAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984
Naskaliniko
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Taitaa olla helpoin mennä merkkihuollossa käymään. Matkaa kouvolaan tulee kuitenkin 160km.
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V -91 käyttöharraste pirssi
EX:SAAB 9-5 VECTOR 2.3t biosoftattu -04
EX:SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EX:SAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984
JussiVa
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Syys 09, 2014 13:50
Paikkakunta: Nokia

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja JussiVa »

Zomm kirjoitti:Puolisen tuntia sitten ovikello kilahti ja itähelsinkiläiseen tapaan vilkaisin ovisilmästä mitä oven takana tapahtuu. Yönmusta kaveri esitteli noin puolen kuution pahvilaatikkoa, joten kaikesta huolimatta avasin oven ja kuittasin paketin.

Sisältä löytyi tilattu ohjainyksikkö 225201043002 ja WISsin kytkäriin verrattuna kaikki näyttäisi olevan 1/1 eli plug & pray-asennus tapahtuu lauantaina. Ilmeisesti ainoa automerkkikohtainen asia on vihreä obd-piuha.
Tälle korjaukselle ääni. Suoraan Saabin alkuperäisen eberin (D3wz 25 1998) ohjaimen tilalle tuo Sharaniin myytävä ohjain tilalle ja taas pöhisee. Onkohan tuo nyt kolmen vai viiden kilowatin laite, korvaava on viiden kW:n ohjain ja alkuperäinen kolmen?
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Rupesi sitten eberi juonimaan itselläkin, olisiko antaa vinkkiä mahdollisesta viasta.

Eilen kävi noin 5-10 min ja sitten heitti isot savut ja sammui. Käynnistyi uudelleen ja tuntui toimivan ok loppupäivän, myös ilman auton moottoria. Tänä aamuna käynnistyi ja sammui muutaman minuutin jälkeen. Käynnistyi uudelleen normaalisti ja toimi auton ollessa käynnissä.

Vinkkejä, missä tuota kannattaisi huoltaa täällä Oulussa, Åströmille suoraan vai?
Viimeksi muokannut Trooper_75, Ti Loka 11, 2016 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Olisko vedenkiertopumppu lopettanut toimintansa? Eber sammuu kun vesi ei kierrä ja lämpenee tarpeeksi lämpimäksi. Auto käynnissä vesi kierää kuitenkin jolloin pelittää.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Joo itsekin mietin tuota vaihtoehtoa, että kylmänä ei toimisi tuo pumppu. Eilen siis pelitti illemmalla 20 min ongelmitta moottori sammuksissa.
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

No voi prkle! :evil: Eilen eberi päästi ajossa aikamoiset savut eikä suostunut tänä aamuna käynnistymään ajastuksesta. Ei syttynyt edes merkkivalo. Imeisesti oli kuitenkin yrittänyt käynnistyä, kun löpö haisi hieman. Tänään ruokatunnille lähtiessäni päästi taas kännistyksen jälkeen kunnon savut, mutta pysyi ilmeisesti päällä. Laite on alle 2 vuotta vanha. Toivottavasti vain huolto riittää.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja SS »

Useamman vuoden autolla ajelleena mulle ei ole vieläkään auennut tuo Eberin merkkivalon ja automaattikäytön toimintalogiikka. Välillä valo palaa jopa ulkolämmön näyttäessä +12 astetta, mutta esimerkiksi tänään +3 asteessa tuo ei jokaisella siirtymällä palanut. Eberi sinänsä tuntuu toimivan normaalisti silloin kun valo palaa, ajossa ja ajastettuna.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
pomppe
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja pomppe »

Allekirjoituksen kolkin eberi vähän jumii. Eli manuaali startilla alkaa sisäilman puhallin puhaltamaan mutta jo parin sekunnin jälkeen kaikki pimenee ja sidin mukaan eberi menee pois päältä. Samoin tuo automatiikka sekoilee eli kylmänä startatessa eberin merkkivalo palaa jonkun sekunnin ja sit sammuu. Välissä yrittää käynnistää vaikka olisi +10 ja moottorin lämmöt normaalissa. Vähän haiskahtaa ohjainlaite vialta vai mitä raati on mieltä? Nii ja vekotin on my07
9000cs 2.3T stage3 rojekti
Mersu E350 BlueTech käyttis

#5855 Joonas Ronkainen
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Allekirjoituksen 9-5:ssa ei ole eberi omana aikanani toiminut kunnolla. Viime talvena vaihdoin hehkun ja liekkivahdin, samalla putsasin eberin, ei auttanut. Äsken vaihdoin vesipumpun joka oli selkeästi viallinen.

Kun eberin laittaa päälle, tapahtuu seuraavaa: eberi käynnistyy normaalisti, lähtee täyteen pöhinään, mutta noin 4min jälkeen tapahtuu jotain ja lämmitin sammuu, jää normaalisti jäähdyttelemään itsensä. Auto sammuksissa ja auto käynnissä identtinen tapahtumien kulku.

ACC antaa vikakoodin 22, ACC Software. Voiko olla kytköksiä ongelmaan? Entäs tuo kuuluisa sihti, sitä kun ei ole vaihdettu...

Edit: Uudelleen kalibroitaessa ACC:ta vikakoodia ei enää tullut.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja A.L. »

pomppe kirjoitti:Allekirjoituksen kolkin eberi vähän jumii. Eli manuaali startilla alkaa sisäilman puhallin puhaltamaan mutta jo parin sekunnin jälkeen kaikki pimenee ja sidin mukaan eberi menee pois päältä. Samoin tuo automatiikka sekoilee eli kylmänä startatessa eberin merkkivalo palaa jonkun sekunnin ja sit sammuu. Välissä yrittää käynnistää vaikka olisi +10 ja moottorin lämmöt normaalissa. Vähän haiskahtaa ohjainlaite vialta vai mitä raati on mieltä? Nii ja vekotin on my07
Laita eberin puhaltimen maadoitus suoraan maihin.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vastaa Viestiin