Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Joo tuo on muuten totta, tuo 10v/150 tkm on huoltokirjan tieto, mutta TSB 100-2475:n mukaan huoltoväli on muutettu 8 vuoteen ja 120 tkm. Sinänsä outoa, että tuo TSB on WISin mukaan jo vuodelta 2004 ja koskee autoja MY2005:stä eteenpäin. Tosin tuossa oli markkina-alueena "enligt separat lista", eli en tiedä koskeeko Suomea. Samoin tavoin ne hihnat kai katkeilee ympäri maailmaa kuitenkin.
Käyttöhihnan vaihtoväli on muuten kyseisen TSB:n mukaan sama 8v/120 tkm.
Käyttöhihnan vaihtoväli on muuten kyseisen TSB:n mukaan sama 8v/120 tkm.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Eiköhän, paitsi Oulussa tietysti hieman useammin.AZP kirjoitti:Samoin tavoin ne hihnat kai katkeilee ympäri maailmaa kuitenkin.
Luulin koko tapauksen jo unohtuneen tai tulleen todetuksi uutisankaksi, mutta sehän on näemmä hyvin ajankohtainen edelleen: http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-su ... le/722071/
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Päteekö tuo YouTube ohje siis 1.9 TTiD kohdalla?Ilpo kirjoitti: ↑Ke Tammi 27, 2016 19:16https://www.youtube.com/watch?v=HceHbQbRC_s
Tässä aika hyvä video. Sama kone. Näyttää minun silmään aika työläältä!
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Entäpä tämä ohje? Olis kiva olla varma ennenku auto on nosturilla purettuna...cc kirjoitti: ↑To Tammi 28, 2016 12:14Tuolla hinnalla tosiaan kanattaa teettää merkkiliikkeessä. Mutta jos haluaa harrastaa niin tässä myös yksi ohje - kysymys kun oli että minkälainen homma.
http://replace-timing-belt.com/how-to-r ... 2004-2010/
Vesipumpun vaihtoa ei tuossa ole, mutta se nyt tuskin ohjetta vaatii.
Ohjeessa neuvotaan irrottamaan hehkutulpat että kone pyörisi herkemmin, ei tarvi pyörii kyllä hehkut paikallaan.
Täsä esimerkki erikpoistyökalusta. Ilmankin kyllä pärjää.
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-OPEL ... 1456152629
Itse päädyin harrastuslinjalle että voi sanoa harrastaneensa Ei siinä kyllä tuntipalkoille päässyt.
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
MoromanuLe kirjoitti: ↑La Helmi 22, 2020 11:47Päteekö tuo YouTube ohje siis 1.9 TTiD kohdalla?Ilpo kirjoitti: ↑Ke Tammi 27, 2016 19:16https://www.youtube.com/watch?v=HceHbQbRC_s
Tässä aika hyvä video. Sama kone. Näyttää minun silmään aika työläältä!
Pätee
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Haloo, onko ttid jakopäähomman tehneitä linjoilla? Oma auto just nosturilla ja semoinen "pieni" ongelma että nokka-akselin ajoitusmerkkiä ei löydy mistään. Hihnapyörässä on kyllä, mutta moottorin puolella ei... Mistäs hitosta sen oikean asennon sitten kattoo?
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Eipä taida olla merkkejä näkyvissä. Kierrä pois lukitustyökalun paikalta tulppa ja reikään 9-9,5 mm tappi, vaikka poranterä. Sitten haet konetta pyöräyttämällä asennon jossa tappi painuu nokka-akselissa olevaan koloon ja lukitsee akselin. Pakonokan pyörän merkki stoppaa klo 3 asentoon ja kampiakselin pyörä klo 9.
Kuva kertoo lukituksen paikan (A): https://saabwisonline.com/images/9440/i ... 1r1172.jpg
Kuva kertoo lukituksen paikan (A): https://saabwisonline.com/images/9440/i ... 1r1172.jpg
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Asia selvisi ja homma hoitui. Taas saa päästellä jakopään ja moniurahihnan suhteen huoletta.
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Tämän viestin näin vasta kun homma oli jo valmis. Olis helpottanut mutta onnistui ilmankin. Erikoista ettei merkkiä ole, vaikka Opelin versiossa samasta koneesta on...cc kirjoitti: ↑La Maalis 21, 2020 19:25Eipä taida olla merkkejä näkyvissä. Kierrä pois lukitustyökalun paikalta tulppa ja reikään 9-9,5 mm tappi, vaikka poranterä. Sitten haet konetta pyöräyttämällä asennon jossa tappi painuu nokka-akselissa olevaan koloon ja lukitsee akselin. Pakonokan pyörän merkki stoppaa klo 3 asentoon ja kampiakselin pyörä klo 9.
Kuva kertoo lukituksen paikan (A): https://saabwisonline.com/images/9440/i ... 1r1172.jpg
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Nostellaanpa tätä ketjua kun nyt ajankohtainen itsellekin. Onko Saabilla/Oriolla vielä sitä tarjousta jakopääremontista joka oli ilmeisesti TiD/TTiD malleihin? Alkaa olemaan kilometrit täynnä ja kiinnostaisi myös tietää vähän minkälaisia hintoja porukka on jakopäärempasta maksanut. Saa myös suositella hyviä Saabit tuntevia pajoja keski-uudenmaan tienoilta.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Kannattaa ainakin kysästä Vähämaan autopalvelusta Hyvinkäältä päivän hinta, on ainakin merkkihuolto ja hyvä palvelu.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Ainakin vielä aiemmin kesällä Orio mainosti hihnan vaihtoa 499 TiD ja TTiD koneisiin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Täältä ääni myös Vähänmaan Autopalvelulle.
Autohuolto T. Holmberg Vantaalla kannattaa myös tsekata. Heillä jakopäänhihnan vaihto maksaa noin 450-500 euroa automallista riippuen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Onkos näissä paljon osien merkillä väliä mitä sinne laitetaan? Tarjolla olisi mm. Ketjussa aiemmin mainittu Ina ja Gates. Seinäjoen alueella näkyy jakopään vaihdon hinta olevan 400-600€. Takuu mm. Gates osille 5v ja työlle 2v
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Jakohihnan vaihto lähestyy+moniurahihna
Ainakin Tampereella merkkiliike mainostaa käyttävänsä TiD:hen INA:n osia, jakopää 490e. TiD ja TTiD oli molemmat ainakin hiljattain Orion mainostamana 499e mutta tuo tarjous lienee poistunut...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2