Dieselin lastutus

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Saabel »

TTiD kirjoitti:Itse en edes harkitse tuota Hirschiä sen kovasta hinnasta johtuen. BSR:n paketti tuntuisi sopivalta ja tiedä vaikka se autoon laitettaisiinkin tässä keväällä!
Hieno homma! laita sitten viestiä, millaiselta se piristys tuntuu. 8)
Itselleni se ei ole se hintahomma tärkein kriteeri, vaan lähinnä se, kannattaako se viritys ollenkaan.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Saabel kirjoitti:
TTiD kirjoitti:Itse en edes harkitse tuota Hirschiä sen kovasta hinnasta johtuen. BSR:n paketti tuntuisi sopivalta ja tiedä vaikka se autoon laitettaisiinkin tässä keväällä!
Hieno homma! laita sitten viestiä, millaiselta se piristys tuntuu. 8)
Itselleni se ei ole se hintahomma tärkein kriteeri, vaan lähinnä se, kannattaako se viritys ollenkaan.
Tuon BSR:n softan sisällöstä ei taida olla oikein kellään tietoa. Karalalta saattaisi eka TTiD saada erikoishinnan, itselle on vain ongelma se että auto seisoo siellä päivän-pari kun hakevat softasta oikeat kartat.

Ja tervetullutta olisi tosiaan se, että varmuudella ei koskettaisi railpaineeseen. Korkeapainepumpun hinta kun esim volvoon on noin 2t€ ja mielestäni sen kuormituksella on turha pelleillä.

Karala pystyy myös softaamaan laatikon vähemmän luistavaksi/helpommin lukkiutuvaksi vaikka S80 V8:n ohjelmalla, mikäli niin halutaan.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Hirschiin ei riitä taateli, joten loodan ostopäätös on tehty. Bsr ei tarjoa mitään, joten jäljelle jää Speedpartsin, KCR ja voimaa.com, jonka ohjainyksikön alkuperästä ei ole mainintaa. Hinta on viimeisellä kohdallaan, eli 499. Satasen säästö ei paljoa lohduta, jos ohjainyksikkö ei pelitä. Mitä mä nyt sitten ostan? Luvattu tehon ja väännön nousu on kaikilla enemmän tai vähemmän sama. Onko kenellläkään omakohtaisia kokemuksia?
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja rr »

Ei ainakaan täällä, muutaku että auton virittelyt loppui ku seinään hankittuani moottoripyörän. Totesin turhaksi ajan/rahan tuhlaamiseksi koko homman. Ikänä sitä ei saa tarpeeksi kulkemaan :lol:

Mihin käytät ne kiihdytyksissä voittamasi sekunnit :roll: :?:

SAAB 9-3 TiD -99 ja 555tkm :mrgreen:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Jos ihan oikeasti ripeän pelin haluaisin, niin kyllä ainakin moottorivalinta olisi toinen. Se nyt vaan on niin, että täysi poka päällä ei todellakaan kulje ja ainakin muutama Nm lisää tulisi tarpeeseen. Samalla logiikalla voisi esittää foorumin bensapuolella vastineen tyyliin "v...uakos siinä virittelet, osta porsche".
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja rr »

Niinnoniin... joo :)
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
masamatalapaine
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja masamatalapaine »

Itsellä vääränmerkkisessä nokivasarassa ollut vajaa vuoden verran Upsolute -päivitys. Tyytyväinen olen ollut. Kulutus laski ja kulku piristyi...

www.upsolute.com
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Ensi kuussa laitetaan se Hirschin poikien 10 päivän ilmainen kokeilu tohon cabbeen ja sen jälkeen voi omalla autolla kokeilla, tuleeko siinä mitään muutosta 8)
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5383
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja VKe »

Saabel kirjoitti:Ensi kuussa laitetaan se Hirschin poikien 10 päivän ilmainen kokeilu tohon cabbeen ja sen jälkeen voi omalla autolla kokeilla, tuleeko siinä mitään muutosta 8)
Laitathan sitten kommentteja joko tänne tai sit vaiks tonne 9-3:n TTiD-ketjuun.
Sininen Saab 9-3, '99
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Saabel »

VKe kirjoitti:
Saabel kirjoitti:Ensi kuussa laitetaan se Hirschin poikien 10 päivän ilmainen kokeilu tohon cabbeen ja sen jälkeen voi omalla autolla kokeilla, tuleeko siinä mitään muutosta 8)
Laitathan sitten kommentteja joko tänne tai sit vaiks tonne 9-3:n TTiD-ketjuun.
Noniin...Vihdoinkin on Hirschin poikien välineurheiluhärpäkkeet ohjelmoitu konehuoneeseen. Persdyno kertoo omalla autolla saman, kuin aiemminkin kirjoittelin tänne aiheeseen. Selkeästi pirteämpi se kuitenkin on liikkeelle lähtiessä ja varsinkin, kun käytin käsipelillä vaihteita tai sport asento oli kytkettynä automaatilla.
Tämän hetkisen käsityksen mukaan taidan sen laskun maksaa ja sillä selvä 8) Hinta on 1330 egee veroineen.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
pecca
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 22:22
Paikkakunta: Nivala

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja pecca »

http://www.youtube.com/watch?v=OBbS4AGS6x8
Siinäpä vetäsy boxipäivitetyllä 2.2tidillä. Tolla boksinsäädöillä ajettu ny 140tuhatta kilsaa ja ei mitää kevyttä kaasujalan käyttöä, ei toistaseksi ongelmia ole koneeseen tullu.
Saab 2.2 TID vm:99, 150hp&350Nm
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

pecca kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=OBbS4AGS6x8
Siinäpä vetäsy boxipäivitetyllä 2.2tidillä. Tolla boksinsäädöillä ajettu ny 140tuhatta kilsaa ja ei mitää kevyttä kaasujalan käyttöä, ei toistaseksi ongelmia ole koneeseen tullu.
Mikä boksi/lastu tässä on?
pecca
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 22:22
Paikkakunta: Nivala

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja pecca »

http://www.powerflash.fi/ eli softa vaan muokattu
Saab 2.2 TID vm:99, 150hp&350Nm
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Zomm »

En ainakaan äkkiseltään löytänyt powerflashin listalta 2,2 tid tietoja.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Zomm kirjoitti:En ainakaan äkkiseltään löytänyt powerflashin listalta 2,2 tid tietoja.
En minäkään, mutta pistin s.postia asiasta.

Edit:
Terve,

valmistaja: Saab 9-3
korimalli: 2.2TiD
vakioteho: 115/260

tähän vanhaan moottoriin ei löytynyt listalta mitään, mutta olette kuulemma tällaisiakin päivittänyt?(>150hv/350nm)

Tuttu moottori. Unohtunut laittaa nettisivuille....

Millainen operaatio ja mihin hintaan? Itse asun Vaasassa.

Aikaa menee tarkistuksineen 30-40min
Hinta 490eur sis alv 22%

Yst terveisin,

Erkki Pernu
Powerflash Oy
Tuotekuja 2
90420 Oulu
Finland
tel: +358405577566
fax:+358425577566
e-mail info@powerflash.fi
web: http://www.powerflash.fi
Viimeksi muokannut Tri-Lo, To Kesä 03, 2010 21:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin