Käynnistyy ja stumppaa
Käynnistyy ja stumppaa
Samanlaisia aiheita on monia mutta en nopeasti katsottuna löytänyt ihan samaa vaivaa - 93 2.2 ajettu 420tkm vaivana jokin polttoaineensyöttöön viittaava ongelma joka ei vaan ota katoakseen. Autosta vaihdettu polttoainesuodatin ja kaikki paluuletkut pumppu Puolassa peruskorjattu 50 tkm sitten.
Ongelma on siis seuraavanlainen: auto käynnistyy laakista ilman mitään viivettä tai ongelmaa, käy 3-10 sek ja sammuu, ei tosin aina. Uudelleen käynnitettäessä saa sahata hetken tai pari kertaa yrittää, kun se käynnistyy seuraavan kerran se ei enää sammu eikä ajaessa ole mitään ongelmia. Konetta on laitettu aivan liian isolla rahalla jo (venttilikoppa rempattu, turbo rempattu, männärenkaat vaihdettu starttimoottori vaihdettu jne.) mutta tuo ongelma se vaan säilyy
Ongelma on siis seuraavanlainen: auto käynnistyy laakista ilman mitään viivettä tai ongelmaa, käy 3-10 sek ja sammuu, ei tosin aina. Uudelleen käynnitettäessä saa sahata hetken tai pari kertaa yrittää, kun se käynnistyy seuraavan kerran se ei enää sammu eikä ajaessa ole mitään ongelmia. Konetta on laitettu aivan liian isolla rahalla jo (venttilikoppa rempattu, turbo rempattu, männärenkaat vaihdettu starttimoottori vaihdettu jne.) mutta tuo ongelma se vaan säilyy
Re: Käynnistyy ja stumppaa
Kuulostaa, että olis pieni vuoto imupuolella. Onko tsekattu?ZIH-702 kirjoitti:Samanlaisia aiheita on monia mutta en nopeasti katsottuna löytänyt ihan samaa vaivaa - 93 2.2 ajettu 420tkm vaivana jokin polttoaineensyöttöön viittaava ongelma joka ei vaan ota katoakseen. Autosta vaihdettu polttoainesuodatin ja kaikki paluuletkut pumppu Puolassa peruskorjattu 50 tkm sitten.
Ongelma on siis seuraavanlainen: auto käynnistyy laakista ilman mitään viivettä tai ongelmaa, käy 3-10 sek ja sammuu, ei tosin aina. Uudelleen käynnitettäessä saa sahata hetken tai pari kertaa yrittää, kun se käynnistyy seuraavan kerran se ei enää sammu eikä ajaessa ole mitään ongelmia. Konetta on laitettu aivan liian isolla rahalla jo (venttilikoppa rempattu, turbo rempattu, männärenkaat vaihdettu starttimoottori vaihdettu jne.) mutta tuo ongelma se vaan säilyy
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: To Loka 22, 2009 13:18
Re: Käynnistyy ja stumppaa
Polttoainepuolelta haukkaa ilmaa levossa. Suodattimen poistotulppa, tiivistin tai jokin liitin fuskaa?
Käyttäytyy tuolla tavalla kun patruunan vaihtaa mutta jättää astian täyttämättä, eli kannen alle jää ilmaa.
Käyttäytyy tuolla tavalla kun patruunan vaihtaa mutta jättää astian täyttämättä, eli kannen alle jää ilmaa.
99 -83 (tuplakaasari) jne. jne.
Seuraavan piti olla: 9-5sc TTiD, XWD.
Seuraavan piti olla: 9-5sc TTiD, XWD.
Re: Käynnistyy ja stumppaa
mitään näkyviä vuotoja ei ole eikä auto aina kuole käynnistyksen jälkeen, miksi se käy aina vähintään 5 sek?
Re: Käynnistyy ja stumppaa
Tarkoitin tuolla vuodolla, että kun imupuolella on aina alipaine, niin vetää jostain ilmaa järjestelmään ja se aiheuttaa juuri tuollaisia oireita. Se käy sen verran, mitä siellä pumpussa ja putkessa on polttoainetta ja kun ilmaa vetäsee, niin heti sammuu. Olikohan tarpeeksi selvästi kerrottu...?ZIH-702 kirjoitti:mitään näkyviä vuotoja ei ole eikä auto aina kuole käynnistyksen jälkeen, miksi se käy aina vähintään 5 sek?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Käynnistyy ja stumppaa
Suuttimien o-renkaat?
Laittamalla kirkkaat letkut paluuletkuiksi väliaikaisesti, niin näkee suutinten o-renkaiden vuodon. Jos vuotaa, niin naftan joukkoon tulee mustaa öljyä. Ainakin Opel puolella hyvinkin yleinen ongelma.
Laittamalla kirkkaat letkut paluuletkuiksi väliaikaisesti, niin näkee suutinten o-renkaiden vuodon. Jos vuotaa, niin naftan joukkoon tulee mustaa öljyä. Ainakin Opel puolella hyvinkin yleinen ongelma.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Käynnistyy ja stumppaa
Onko tuo sisäinen vuoto vai puskeeko mahdollisesti ulos?9000LPT kirjoitti:Suuttimien o-renkaat?
Laittamalla kirkkaat letkut paluuletkuiksi väliaikaisesti, niin näkee suutinten o-renkaiden vuodon. Jos vuotaa, niin naftan joukkoon tulee mustaa öljyä. Ainakin Opel puolella hyvinkin yleinen ongelma.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Käynnistyy ja stumppaa
Puskee molempiin suuntiin eli voi öljy lisääntyä tai ottaa ilmaa sitä kautta. Tarkkaa rakennetta en ole vielä joutunut tutkimaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Käynnistyy ja stumppaa
Omassa 3.0 TiD:ssä puskee yhden suuttimen ympäriltä ikäänkuin dieseliin sekoittunutta moottoriöljyä. Liekkö juuri tällainen o-rengasvuoto...?9000LPT kirjoitti:Puskee molempiin suuntiin eli voi öljy lisääntyä tai ottaa ilmaa sitä kautta. Tarkkaa rakennetta en ole vielä joutunut tutkimaan.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Käynnistyy ja stumppaa
oli, kysyn kuitenkin vielä että kestääkö tämä teroria sen että auton vaaka-asento vaikuttaa käynnisä pysymiseen - jos auto on nokka ylös se sammuu jos se on nokka alas ei sammubaasenar kirjoitti:Tarkoitin tuolla vuodolla, että kun imupuolella on aina alipaine, niin vetää jostain ilmaa järjestelmään ja se aiheuttaa juuri tuollaisia oireita. Se käy sen verran, mitä siellä pumpussa ja putkessa on polttoainetta ja kun ilmaa vetäsee, niin heti sammuu. Olikohan tarpeeksi selvästi kerrottu...?ZIH-702 kirjoitti:mitään näkyviä vuotoja ei ole eikä auto aina kuole käynnistyksen jälkeen, miksi se käy aina vähintään 5 sek?
Re: Käynnistyy ja stumppaa
Juurikin se vaikuttaa eli vuotaa jostakin ilmaa ja nafta pääsee takaisin tankkiin paluupuolelta. Jos paluu letkut vaihdettu ja varmasti ehjät, niin sitten melkein syynä ovat suuttimen o-renkaat. Kannattaa vilkaista diesel osasto www.ocf.fi palstalta. Löytyy jonkin verran juttua ko. vaivasta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Käynnistyy ja stumppaa
Vaikuttais lisäksi, niinkuin pumppu ei jaksaisi oikein pumpata, koska tuo tankilta tuleva "alamäki" vaikuttaa käyntiin positiivisesti. Mutta jos kerran pumppukin on jo rempattu... Hmmm... Jokin siellä ahdistaa tai jotain.ZIH-702 kirjoitti:oli, kysyn kuitenkin vielä että kestääkö tämä teroria sen että auton vaaka-asento vaikuttaa käynnisä pysymiseen - jos auto on nokka ylös se sammuu jos se on nokka alas ei sammubaasenar kirjoitti:Tarkoitin tuolla vuodolla, että kun imupuolella on aina alipaine, niin vetää jostain ilmaa järjestelmään ja se aiheuttaa juuri tuollaisia oireita. Se käy sen verran, mitä siellä pumpussa ja putkessa on polttoainetta ja kun ilmaa vetäsee, niin heti sammuu. Olikohan tarpeeksi selvästi kerrottu...?ZIH-702 kirjoitti:mitään näkyviä vuotoja ei ole eikä auto aina kuole käynnistyksen jälkeen, miksi se käy aina vähintään 5 sek?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Käynnistyy ja stumppaa
Mulla oli 2,2 dieselivectrassa juuri sama vika. Jos auto oli tasaisella/nokka ylöspäin hörähti käyntiin muutamaksi sekunniksi ja sammui. Jos parkki oli nokka alaspäin ei oireita. Kyseessä oli suutinten o-renkaiden vuoto. Ei näkynyt ulospäin.baasenar kirjoitti:Selvisikö tämä vika?
Silloin vaihto meni takuuseen mutta oli muistaakseni n. viiden-kuuden tunnin homma huollossa. Tarkkaa muistikuvaa ei ole kun tapahtui n. -01 tai 02