nyt nykii

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
itt
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 13:19
Paikkakunta: (e-karjala)

nyt nykii

Viesti Kirjoittaja itt »

Moi kaikille nyo olisi paha ongelma 1,9 TiD vm.-05 koneessa,varoitusvalo palaa ja moottori nykii/pätkii ajossa välillä kyllä kiihtyy normisti,myös tyhjäkäynnillä ilmenee pätkimistä mutta välistä kyllä sitten käy tasaisesti.

Yleistesterillä tulee 2 vikakoodia josta toinen herjaa että syl.3 ruiskutusventtiili on auki ja toinen kertoo että polttoaineen paineensäädin 1 ohjauspiirissä vikaa sekä yksi numeroarvo P2103.

Lähi verstaan läppärissä oleva obd com ilmoittaa melko samat ja numeroilla koodi on U2103,korjaaja kyllä epäili että saattaisi auttaa uudelleen ohjelmointi mutta kun tuonne lähimpään merkkihuoltoon matkaa alun 50km niin jospa täältä löytyisi saman kokeneita jotka voisivat valaista että korjaantuuko mahdollisesti ohjelmoinnilla.

Ai niin meinasi unohtua,obd com näytti että turbon auto paikallaan paikalla kierrokset vähän yli 2000rpm melkein 2 bar vaikka ohjausyksikön pyynti karvan alle 1,5bar,tarkastettu ja todettu säätösiivekkeen vipu kyllä liikkuu.
itt
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 13:19
Paikkakunta: (e-karjala)

Re: nyt nykii

Viesti Kirjoittaja itt »

itt kirjoitti:Moi kaikille nyo olisi paha ongelma 1,9 TiD vm.-05 koneessa,varoitusvalo palaa ja moottori nykii/pätkii ajossa välillä kyllä kiihtyy normisti,myös tyhjäkäynnillä ilmenee pätkimistä mutta välistä kyllä sitten käy tasaisesti.

Yleistesterillä tulee 2 vikakoodia josta toinen herjaa että syl.3 ruiskutusventtiili on auki ja toinen kertoo että polttoaineen paineensäädin 1 ohjauspiirissä vikaa sekä yksi numeroarvo P2103.

Lähi verstaan läppärissä oleva obd com ilmoittaa melko samat ja numeroilla koodi on U2103,korjaaja kyllä epäili että saattaisi auttaa uudelleen ohjelmointi mutta kun tuonne lähimpään merkkihuoltoon matkaa alun 50km niin jospa täältä löytyisi saman kokeneita jotka voisivat valaista että korjaantuuko mahdollisesti ohjelmoinnilla.

Ai niin meinasi unohtua,obd com näytti että turbon auto paikallaan paikalla kierrokset vähän yli 2000rpm melkein 2 bar vaikka ohjausyksikön pyynti karvan alle 1,5bar,tarkastettu ja todettu säätösiivekkeen vipu kyllä liikkuu.
Kuten jotkut toteaa "itse itselleni vastaten",surffailin netissä Lontoon-kielisillä sivuilla ja niistä tuli vinkkiä ns.tiedonsiirto katkokseen.

Katsastin uudelleen ruiskujen johdot+liittimet mutta niistä ei ulkonäköisesti löytynyt mitään ja se "injector circuit open cylinder 3" vaivasi ja vaikka olin puhdistanut contakt cleanerilla aiemmin päätin kuitenkin varuiksi ottaa välykset pois 3 syl.liittimestä.

Ei kun rautalanka kiristämään liittimen ja suttimen liitoksen kas kummaa nykiminen hävisi eikä ce-valokaan syttynyt enää vajaan 100km koeajolenkillä.

Täytyy huomenna käväistä diesel-korjaamossa jospa sieltä löytyisi uudet liittimet,oletan että hintasuhde on sama kuin kesällä uusiessani pa-paluuletkut merkkikorjaamolla satsi olisi ollut 78€ ja diesel-korjaamolla samat boschin helyt 20€.
Vastaa Viestiin