Paljon ajettu 1,9 diesel
Paljon ajettu 1,9 diesel
Tämä on tietty yksilöllistä, mutta, mitä kokemuksia teillä on 1,9 TiDs:istä, varsinkin kestävyydestä? Olen hieman katellut niitä 1,9 dieseleitä, mutta halvimmasta päästä, eli ajettuja 250tkm ja ylöspäin.
TTiD:stä on omia kokemuksia, mutta sehän oli ajettu vain puolet tuosta.
Tuossahan on esim. yksi: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4441243 Varusteita on sopivasti, mutta kilometrejä tietty paljon.
TTiD:stä on omia kokemuksia, mutta sehän oli ajettu vain puolet tuosta.
Tuossahan on esim. yksi: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4441243 Varusteita on sopivasti, mutta kilometrejä tietty paljon.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
Omassa -05 1.9Tid:ssä 290tkm mittarissa. Ei suurempia probleemia ja seuraavassa lienee suurempi lukema taulussa. Hihnan vaihdot tehty ajallaan, alipainepumppu ja yksi hehku uusitu viime kesänä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
-07 1.9TiD ajettu jonkunverran yli 170tkm
Imusarja(160tkm ajettuna),Laturi,Normaalit huollot tietysti,hiukkassuodattimen tukkeutumisen "haamuvaloja" (vika oli hiukkasloukun paineanturin letku joka oli lintassa) ja tälläistä pientä, mutta motista ei mitään pahaa sanottavaa tosiaan olen, tyytyväinen ollaan oltu.
Imusarja(160tkm ajettuna),Laturi,Normaalit huollot tietysti,hiukkassuodattimen tukkeutumisen "haamuvaloja" (vika oli hiukkasloukun paineanturin letku joka oli lintassa) ja tälläistä pientä, mutta motista ei mitään pahaa sanottavaa tosiaan olen, tyytyväinen ollaan oltu.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
-05 9-3 1,9 TiD ajettu n.217tkm jos ei olisi vuosi sitten mennyt vesipumpun laakeria joka laittoi jaon sekaisin ja jouduttiin jakopään huollossa uusimaan imupuolen keinut ei olisi ollut suurempia ongelmia.
Vesipumpun laakerista oli epäily että se oli jäänyt edelliseltä 100tkm jakopään huollossa vaihtamatta , ai niin ja lähiaikoina tuo koneen asentajan mukaan tyyppivika eli ruiskutussuuttimen sähköpäänliitin joka kuulemma lämmöstä menee meltoksi aiheutti nykimisen ja käyntivaikeuksien muodossa harmeja mutta ainakin sen varaosasarjan johdot kaikkiin ja 1 liitin sai suht edullisesti 25,25€.
Viime toukokuussa kävin autolla lapissa ja suhteutettuna tehoon/painoon ei kulutustakaan voinut pitää pahana 2500km/130L,nyt tietysti tuo virtaavain keljuili pinnasta mutta pari päivää ja sekin meni kuosiin.
Vesipumpun laakerista oli epäily että se oli jäänyt edelliseltä 100tkm jakopään huollossa vaihtamatta , ai niin ja lähiaikoina tuo koneen asentajan mukaan tyyppivika eli ruiskutussuuttimen sähköpäänliitin joka kuulemma lämmöstä menee meltoksi aiheutti nykimisen ja käyntivaikeuksien muodossa harmeja mutta ainakin sen varaosasarjan johdot kaikkiin ja 1 liitin sai suht edullisesti 25,25€.
Viime toukokuussa kävin autolla lapissa ja suhteutettuna tehoon/painoon ei kulutustakaan voinut pitää pahana 2500km/130L,nyt tietysti tuo virtaavain keljuili pinnasta mutta pari päivää ja sekin meni kuosiin.
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
minulle sanottiin kun huoltoon soitin ja kysyin että olisi hyvä ajoissa vaihtaa tuo pumppu, oli kuulemma kaksi alle 100tkm ajettuja hinattu pajalle kun oli pumppu leikannut kiinni ja jakohihna katkennut... joten itse teetätin jokapäänhihnan vaihdon ja vesipumpun vaihdon jo 140tkm kieppeillä (pari päivää puhelun jälkeen)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
oon nähnyt töissä n. 1/2 milj, ajetun 1.9TiD:n.. mutta kyllähän ne kilometrit näkyi, mutta kone kävi nätisti.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
427tkm, tiedossa ei ainakaan ole muuta kuin normihuollot tehtynä koneen osalta ja vaihdelaatikko uusittu 290tkm.
Viimeksi muokannut suorsa, To Tammi 12, 2012 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
Meillä 2008 1.9tid SC. Ajettu tällä hetkellä 225tkm, meille tuli vähän alle 150tkm ajettuna. Vuoteen tulee ajettua perheessä n. 60tkm. Seuraavat viat/ominaisuudet korjattu:
- sisäilmapuhallin
- kytkinremppa n.200tkm kohdalla (briteistä saa/sai GM:n varaosat kyllä 1/3 hintaan mitä Suomessa merkkiliikkeessä)
- oik. etulaakeri
- Sähkövika: pa-esilämmityksessä oli piuha poikki välillä ECU->sulakerasia. Pitkään vikaa etsittiin ja rahaa siihen meni, mutta uusi piuha, nippusiteet ja liittimet, sekä rohkeus poikkaista ECU:lta tulevia piuhoja maksoi n. 5 euroa, ja alkoi toimimaan.
- huollot tehty säännöllisesti
Muuta suurempaa ei ole ollutkaan (toivottavasti ei tulekaan) aikana jona auto on meillä ollut.
- sisäilmapuhallin
- kytkinremppa n.200tkm kohdalla (briteistä saa/sai GM:n varaosat kyllä 1/3 hintaan mitä Suomessa merkkiliikkeessä)
- oik. etulaakeri
- Sähkövika: pa-esilämmityksessä oli piuha poikki välillä ECU->sulakerasia. Pitkään vikaa etsittiin ja rahaa siihen meni, mutta uusi piuha, nippusiteet ja liittimet, sekä rohkeus poikkaista ECU:lta tulevia piuhoja maksoi n. 5 euroa, ja alkoi toimimaan.
- huollot tehty säännöllisesti
Muuta suurempaa ei ole ollutkaan (toivottavasti ei tulekaan) aikana jona auto on meillä ollut.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
Hmm. Minusta 250tkm diesel ei ole paljon ajettu, varsinkaan jos vuosia on vähän. Minulla oli joskus 380tkm ajettu eemeli, ja kone oli huippukunnossa. K-arvo 0,12.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
Heh. 600 tuhatta ajettu vagin diisseli volvon keulilla! käy ja kukkuu.. vähän offtopic mut no..
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
Allekirjoituksen Volvossa sama Vag (380tkm), mutta heti vaihtuisi tuttuun merkkin, jos saisi kohtuullisella välirahalla. Ei se moottori tee autoa, valitettavastiVilho123 kirjoitti:Heh. 600 tuhatta ajettu vagin diisseli volvon keulilla! käy ja kukkuu.. vähän offtopic mut no..
Autoon pitää kuitenkin luottaa kelillä kuin kelillä...eikä se saa tehdä mitään ylimääräisiä kuvioita. Toinen kulkine 80- luvulla suunnitelluilla alustalla on huomattavasti turvallisempi valinta huonoon keliin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
tyyppivika eli ruiskutussuuttimen sähköpäänliitin joka kuulemma lämmöstä menee meltoksi aiheutti nykimisen ja käyntivaikeuksien muodossa harmeja mutta ainakin sen varaosasarjan johdot kaikkiin ja 1 liitin sai suht edullisesti 25,25€.
Niinpä, huoltotiedoite aiheesta on näköjään annettu JO 2007 ja tässä on ajeltu enemmän tai vähemmän nykivällä Saabilla ja pari vuotta. Tuo Kymenlaakson viimeisen kuntaliitoksen merkkikorjaamon vastaava on tosiaan aiheesta valitellut riitämätöntä ammattaitoa, kun ei viitsi edes näitä tarkistaa. En ole kehdannut kysyä miten sitten on päässyt noihin töihin. Onneksi varaosa puolen kaveri otti asian omakseen ja kiitos hänen ja tämän Foorumin sekä tuon yllä olevan kommentin, pääsen eliminoimaan taas yhden vika mahdollisuuden. Kolme korjaustoimenpidettä täytyisi vielä almanekan niin salliessa suorittaa: imusarjan nuohous Fortella (8 vent. ei pyörreläppiä) tämä liitin/johtosarja päivitys (osat hankittuna (en oikein kehtaa tunnustaa: V40 etupenkillä)), anteeksi, (kävin keväällä katsomassa kolmea "siistiä" og 9-3:sta, saivat pitää kaatopaikkansa) sekä egr:n kuristus. Vekottimella (-05 tid ss) ajettu vasta 180 tkm, jospa nuo auttaisi.
Niinpä, huoltotiedoite aiheesta on näköjään annettu JO 2007 ja tässä on ajeltu enemmän tai vähemmän nykivällä Saabilla ja pari vuotta. Tuo Kymenlaakson viimeisen kuntaliitoksen merkkikorjaamon vastaava on tosiaan aiheesta valitellut riitämätöntä ammattaitoa, kun ei viitsi edes näitä tarkistaa. En ole kehdannut kysyä miten sitten on päässyt noihin töihin. Onneksi varaosa puolen kaveri otti asian omakseen ja kiitos hänen ja tämän Foorumin sekä tuon yllä olevan kommentin, pääsen eliminoimaan taas yhden vika mahdollisuuden. Kolme korjaustoimenpidettä täytyisi vielä almanekan niin salliessa suorittaa: imusarjan nuohous Fortella (8 vent. ei pyörreläppiä) tämä liitin/johtosarja päivitys (osat hankittuna (en oikein kehtaa tunnustaa: V40 etupenkillä)), anteeksi, (kävin keväällä katsomassa kolmea "siistiä" og 9-3:sta, saivat pitää kaatopaikkansa) sekä egr:n kuristus. Vekottimella (-05 tid ss) ajettu vasta 180 tkm, jospa nuo auttaisi.
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
Ei nämä kilometrit huolletulle dieselille ole kuin välietappi,kaverin 1,1 milj.km ajetulla tojon lantaruiskulla 10 tkm välillä tarvitse lisätä öljyä tosin käyntiinlähtö alkaa näillä > -20' lämpötiloilla vuorokauden seisomisen jälkeen olla onnenkauppaa ilman 0,5t lämmitystä.Vilho123 kirjoitti:Heh. 600 tuhatta ajettu vagin diisseli volvon keulilla! käy ja kukkuu.. vähän offtopic mut no..
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
Joo onnenkauppaa itselläkin Kahtena aamuna ei inahtanutkaan, isompaa akkua sai lähteä ostamaan. Jajärjestettävä roikkaan jatkossa kiinni, vaikka ei sellaista paikkaa olisikaan tarjolla.itt kirjoitti:Ei nämä kilometrit huolletulle dieselille ole kuin välietappi,kaverin 1,1 milj.km ajetulla tojon lantaruiskulla 10 tkm välillä tarvitse lisätä öljyä tosin käyntiinlähtö alkaa näillä > -20' lämpötiloilla vuorokauden seisomisen jälkeen olla onnenkauppaa ilman 0,5t lämmitystä.Vilho123 kirjoitti:Heh. 600 tuhatta ajettu vagin diisseli volvon keulilla! käy ja kukkuu.. vähän offtopic mut no..
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Paljon ajettu 1,9 diesel
Mahtaako nykydieselit kestää jo huonommin kuin bensat? Ahto- ja ruiskutuspaineet kuitenkin aika kovat vrt. normi bensaturbo. Näin maallikkona ainakin tuntuu siltä.
Ja 9-3 1.9 ttid kahden turbonsa kanssa voi olla kallis korjattava, turbo on kuitenkin uusittava ainakin kerran auton elinkaaressa, eikä nämät juuttuvageometriset mitä dieseleissä yleensä käytetään ole ihan ilmaisia. Tosin en tiedä enkä löytänyt tähän hätään tietoa millaiset turbot tuossa on.
Ja 9-3 1.9 ttid kahden turbonsa kanssa voi olla kallis korjattava, turbo on kuitenkin uusittava ainakin kerran auton elinkaaressa, eikä nämät juuttuvageometriset mitä dieseleissä yleensä käytetään ole ihan ilmaisia. Tosin en tiedä enkä löytänyt tähän hätään tietoa millaiset turbot tuossa on.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)