paljon on epäselvää ?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
itt
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 13:19
Paikkakunta: (e-karjala)

paljon on epäselvää ?

Viesti Kirjoittaja itt »

Tervehdys , olisi mieltä askartava kysymys Saabisteille jotka olette putsanneet/putsauttaneet imusarjan Forte käsittelyllä seuraavaa mieltä askarruttavaa asiaa.

Ensinnäkin onko toiminto suoritettu asiantuntevassa liikkeessä ja suosituksena vai nyrkki-pajassa ja mitenkä liike suhtautuu jos vaikka sarjasta lähtee kunnon kökkäre liikkeelle päätyen imuventtiilin ja seetipinnan väliin kun mäntä käväisee yläkuolokohdassa.

Omassa olen elimoinut EGR:n toiminnon minimiin laittamalla sähköisen venttiilin ja pakosarjasta tulevan liitoksen väliin kuristimen jossa reiän kokona 9mm minimi 7,2mm,kaveri joka ooppella ( Watun GM :D ) töissä sanoi että "pelti-ooppelessa" on käytetty samanlaista eliminointi konstia , tosin nykyisin sama on myös boksin uudellen päivityksenä saatavana.
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: paljon on epäselvää ?

Viesti Kirjoittaja vili1 »

itt kirjoitti:Tervehdys , olisi mieltä askartava kysymys Saabisteille jotka olette putsanneet/putsauttaneet imusarjan Forte käsittelyllä seuraavaa mieltä askarruttavaa asiaa.

Ensinnäkin onko toiminto suoritettu asiantuntevassa liikkeessä ja suosituksena vai nyrkki-pajassa ja mitenkä liike suhtautuu jos vaikka sarjasta lähtee kunnon kökkäre liikkeelle päätyen imuventtiilin ja seetipinnan väliin kun mäntä käväisee yläkuolokohdassa.

Omassa olen elimoinut EGR:n toiminnon minimiin laittamalla sähköisen venttiilin ja pakosarjasta tulevan liitoksen väliin kuristimen jossa reiän kokona 9mm minimi 7,2mm,kaveri joka ooppella ( Watun GM :D ) töissä sanoi että "pelti-ooppelessa" on käytetty samanlaista eliminointi konstia , tosin nykyisin sama on myös boksin uudellen päivityksenä saatavana.
Meillä ainakin putsaantui hyvin. Siinä 7 minuutin kohdalla kävi vähän huonommin, kaaasua vaan lisää. Moottorin vikavalokin syttyi, ilmoitteli imupaineen riittämättömyydestä. Akun kengän irtikäyttö ratkaisi ongelman. Tuon käsittelyn jälkeen ajeltu n. 3tkm ilman erityisempää, paitsi että auto on nyt paljon virkeämpi. Itseänikin pelotti tuo karstamöykkyjen irtoaminen imusarjasta ja kulkeutuminen jonnekin.

Niin, ja itse tehtiin, ei ole paha rasti.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: paljon on epäselvää ?

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Ihan merkkiliikkeessä tehtiin...

EDIT: ja se "paska" näytti enemmänkin semmoselta pehmosemman oloselta vaseliinimaiselta liisteeltä ku kovalta karstalta, joten tuskin venttiileitä hajottelee... Eiköhän ne näissäki vehkeissä perussaabimaiseen tapaan nuo ahtimet sen verran öljyä pukkaa läpi, että pysyy karstatki notkeina... :D
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Vastaa Viestiin