Aika matalalla sulla pysyi lämmöt, jos keula kokonaan tilkittynä. Tänään nollakeli ja tihkusadetta, 80 km moottoritieajoa 100 km/h. Pelkästään puskurin aukot tilkittynä, maski avoinna. Lämmöt vakiintui 96-98 asteen tienoille. Korkein lukema mitä tabletin ruudussa näin oli 99 astetta. En muista missä vaiheessa flekti astuu peliin, mutta taisi se jo joutua hommiin.jmaatta kirjoitti:Oulussa tänään parhaimmillaan +5 näytti auton mittari ja keula edelleen tilkittynä. Motarilla lämmöt nousee 92-93 tienoille, hitaammassa ajossa kävi korkeimmillaan 96. Että kannattaa muistaa ottaa keulasuojat poiskin jahka lämpötila alkaa yli nollan pysymään pidempiä jaksoja.
Vessapysähdyksellä revin tilkkeet pois, matkaa jatkettiin toiset 80 km samalla vauhdilla. Lämmöt asettui 84 asteeseen. Aika iso merkitys siis pelkkien puskurin aukkojen tukkimisella.
Mites muuten näissä nykydieseleissä, parantaako korkeampi koneen lämpötila moottorin hyötysuhdetta? Tai onkohan muuten mitään vaikutuksia sillä käykö kone lähes 100-asteisena vs. reilu 80 asteen lämmöt?